دوشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۴

گفتگو

وزارت نفت یکی از دستگاه‌های برتر در پاسخگویی به شکایات

وزارت نفت یکی از دستگاه‌های برتر در پاسخگویی به شکایات
پیام خوزستان - رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر نقش پاسخگویی، شفافیت و نظارت همگانی در سلامت اداری گفت: وزارت نفت یکی از دستگاه‌های برتر در رسیدگی به شکایات مردمی بوده است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر نقش پاسخگویی، شفافیت و نظارت همگانی در سلامت اداری گفت: وزارت نفت یکی از دستگاه‌های برتر در رسیدگی به شکایات مردمی بوده است

به گزارش خبرنگار شانا، کامل داودی امروز (دوشنبه، ۲۴ آذر) در همایش سلامت نظام اداری در صنعت نفت با اشاره به مؤلفه‌های اصلی سلامت اداری اظهار کرد: سلامت اداری بر پایه پاسخگویی، شفافیت، حاکمیت قانون، شایسته‌سالاری، مدیریت تعارض منافع و نظارت همگانی استوار است و پرداختن به جزئیات این مباحث به نشست‌های تخصصی جداگانه نیاز دارد.
وی با اشاره به برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم افزود: در این چارچوب از دستگاه‌ها خواسته شده است در نشست تخصصی حضور فعال داشته باشند تا موقعیت‌های تعارض منافع، تعارضات احتمالی و گلوگاه‌های فساد شناسایی و در قالب برنامه‌های عملیاتی پیگیری شود.
رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور با قدردانی از عملکرد وزارت نفت در حوزه رسیدگی به شکایات تصریح کرد: وزارت نفت یکی از دستگاه‌های برتر در رسیدگی به شکایات مردمی بوده است، اما لازم است هماهنگی‌های بیشتری در خصوص نحوه بهره‌گیری از سامانه‌های نظارتی برای کاهش مشکلات مردم از جمله در حوزه صدور کارت‌های سوخت انجام شود.
داودی ادامه داد: سامانه‌های نظارتی می‌توانند نقش مؤثری در ارتقای پاسخگویی، نظارت همگانی و شفاف‌سازی مسائل مرتبط با سلامت اداری و مقابله با فساد ایفا کنند و بازخوردهای مردمی باید به‌صورت نظام‌مند در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوع اتلاف انرژی بیان کرد: یکی از محورهای مهم همکاری، دریافت گزارش‌های مردمی درباره اتلاف انرژی است. در سامانه مربوطه، سازوکاری پیش‌بینی شده تا گزارش‌ها از مرحله دریافت تا ارجاع به دستگاه‌های مسئول، به‌صورت دقیق پیگیری شود.
رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: آمادگی داریم با برگزاری نشست‌های مشترک با وزارت نفت، در حوزه‌هایی مانند رسیدگی به شکایات شهروندان، کاهش اتلاف انرژی و بهبود خدمات عمومی، همکاری‌های مؤثرتری را دنبال کنیم.


نظرات شما