پیام خوزستان

آخرين مطالب

اهواز قطاری است که از ریل خارج شده است/ شرکت‌های بزرگ به اهواز تنها به چشم کارگاه نگاه کرده‌اند اجتماعی

اهواز قطاری است که از ریل خارج شده است/ شرکت‌های بزرگ به اهواز تنها به چشم کارگاه نگاه کرده‌اند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان عضو شورای شهر اهواز گفت: اهواز قطاری است که سال‌ها است از ریل خارج شده و شهری است که هم با بی‌مهری دولت‌های مختلف مواجه بوده است، هم اسیر سوءمدیریت و تنگ‌نظری‌ها شده است و هم از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تنها به عنوان یک کارگاه و یا محل تولید به آن نگاه شده است.
عبدالزهرا سنواتی در جلسه مکرر یکصد و شانزده شورای شهر اهواز که امروز (16 خردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز دینداری‏‏‏، اقتدار، استقلال، نظام برآمده از اندیشه مردم‌سالاری دینی، آزادی و دفاع از مظلومان عالم که موجب سربلندی تاریخی ایران معاصر پس از انقلاب اسلامی 57 شده است‏، مرهون بزرگمردی است که در حریت، فقاهت، عرفان و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی در هزاره اخیر بی‌نظیر بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امام خمینی(ره)، پیشوا، مراد و مبارزی بزرگ و نستوه بود که این روزها سالگرد بدرقه تاریخی و شکوهمند ایشان است. یاد و خاطره آن احیاگر اسلام و ارزش‌ها در تاریخ معاصر گرامی باد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین این روزها و ایام، مقارن با آغاز رهبری و زعامت مقام معظم رهبری است. او که با هدایت و تدبیر الهی‌اش‏، کشتی انقلاب را در طول سال‌های گذشته با عزت و کرامت از میان دریای طوفان‌ها‏ و بلاها و فتنه‌ها به خوبی رهنمون بوده است. از خدای متعال برای ایشان طول عمر با عزت خواستارم.
عضو شورای شهر اهواز گفت: سلام بر اهواز؛ شهری که برای آن‌که ایران خانه خوبان و گوهری تابان شود‎، خون دل‌ها خورده، رنج دوران برده و خطرها کرده است. سلام بر اهواز‏؛ شهری که از واقعه الجهاد که بیرق‌داران دلاور عربش، پوزه استعمار بریتانیا را به خاک مالیدند تا پیروزی مشروطه‌خواهان بختیاری‌اش که مرد و زن و پیر و جوان و نخل و بلوطش در برابر تجاوز صدامیان و حامیان ابرقدرتش ایستاد و برای اولین بار در تاریخ نگذاشت ذره‌ای از خاک ایران در اثر تهاجم خارجی جدا شود، پرچمش همیشه در اهتزاز شرافت و ایثار و ولایت‌مداری بوده است.
سنواتی ادامه داد: سلام بر اهواز؛ ثروتمندترین نقطه جهان که متأسفانه فقیرترین و محروم‌ترین نقطه آن است. سلام بر اهواز؛ میزبان کارون چند هزار ساله که خود تشنه‌ترین شهر ایران است. سلام بر اهواز؛ پایتخت نفت و گاز ایران‏، خاورمیانه و جهان که جوانان متخصص و شایسته‌اش بیکارند و مردمش سهمی از مواهب طبیعی و سرمایه‌های زیرزمینی آن ندارند.
وی افزود: سلام بر اهواز؛ گرم‌ترین شهر جهان که باید سرانه فضای سبز آن از هر شهر دیگری بیشتر باشد ولی نیست. شهری که یک متر آسفالت سالم ندارد. مترو ندارد. بی‌آرتی ندارد و حمل و نقل شهری آن از هر کلانشهری عقب‌تر است. سلام بر اهواز؛ شهری که هزاران دستفروش آن در انتظار ساماندهی و کرامت و احترامند. سلام بر اهواز؛ شهری که می‌تواند و باید زیباترین شهر ایران باشد ولی نیست.
عضو شورای شهر اهواز گفت: من فرزند اهوازم؛ آفتاب‌سوخته و خسته و ناراحت اما دلبسته این خاک. سرباز رهبری و نظام و با همه مشکلات و موانع، امیدوار به آینده‌ای که آن را با همین دست‌های پینه‌بسته و بسته و شکسته‏، خواهیم ساخت. 
وی افزود: صادقانه، منصفانه و واقع‌بینانه باید بگویم‎‎، اهواز قطاری است که سال‌ها است از ریل خارج شده است؛ اهواز شهری است که هم با بی‌مهری دولت‌های مختلف مواجه بوده است، هم اسیر سوءمدیریت و تنگ‌نظری‌ها شده است و هم از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تنها به عنوان یک کارگاه و یا محل تولید به آن نگاه شده است.
سنواتی بیان کرد: این در حالی است که اهواز، پیشران توسعه خوزستان است و مادامی که اهواز در مسیر توسعه قرار نداشته باشد، خوزستان نیز رنگ پیشرفت را نخواهد دید. از این جهت، شورای شهر اهواز و مدیریت شهری آن، رسالت و وظیفه سنگینی برعهده دارد. اگر اهواز ساخته شد، خوزستان نیز ساخته خواهد شد. اگر اهواز ویران و اسیر هزاران مشکل کوچک و بزرگ بود، خوزستان نیز درجا خواهد زد.
وی عنوان کرد: شش دوره از تشکیل و استقرار شوراهای شهر در ایران و اهواز می‌گذرد. آیا شوراهای شهر توانسته‌اند از شورای شهرداری به شورای شهر ارتقاء پیدا کنند؟ آیا شوراهای شهر توانسته‌اند مدیریت واحد شهری که حلقه مفقوده مدیریت در شهرها است را محقق سازند؟ آیا مرد و شهروندان از ما به عنوان اعضای شورای شهر رضایت دارند؟ چرا همچنان‏ شهرداری‌ها به عنوان ناکارآمدترین و پرشکایت‌ترین نهاد خدمت‌رسان در کشور مطرح هستند؟ چرا سطح فساد در مدیریت شهری بالا است؟ آیا این سؤالات اساسی‏، ما را نباید به بازبینی و اصلاح مسیر آمده و طی شده وادار کند؟
عضو شورای شهر اهواز گفت: امروز که این توفیق را یافتم که مجددا لباس خادمی مردم شریف و مظلوم اهواز را در شورای این شهر بر تن کنم، تلاش می‌کنم شفافیت همراه با اعتدال، میانه‌روی، امانت‌داری و فروتنی را به عنوان راهکاری ضد فساد که می‌تواند پل رسیدن شهرداری به مردمی‌سازی باشد، پیگیری و اجرایی کنم.
وی افزود: تلاش می‌کنم شمیم خدمت در همه ارکان، مناطق، سازمان‌ها و محیط شهرداری بوزد و مردم شهرداری را خانه خود بدانند و احدی از مجموعه مدیریت شهری نباشد که نگاه از بالا به پایین و طاغوتی به شهروندان داشته باشد.
سنواتی ادامه داد: تلاش می‌کنم مدیریت شهری در اهواز، ناامن‌ترین مکان برای مفسدان و خائنان به بیت‌المال باشد و امن‌ترین مکان برای مظلومین و مستضعفان و محرومان. تلاش می‌کنم بدون حاشیه‌سازی و دوقطبی‌های رایج قومی و سیاسی، فضا برای استفاده از شایستگان و نخبگان در هر سطحی از مدیریت شهری فراهم شود. تلاش می‌کنم نخ تسبیح شهرداری و شورای شهر، رفع محرومیت و مشکل‌گشایی از مردم باشد و در این راه در کنار هر کسی هستم که طرف مردم باشد و روبه‌روی هر کسی هستم که رفتار و گفتار او موجب رضایت مردم نباشد که همانا موجب رضایت خداوند است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنم در پروژه‌های شهری اولویت‌ها رعایت شود. در هزینه‌کرد بیت‌المال و عوارض مردم دقت بیشتری شود و تغییرات در بخش‌های خدمات شهری، ترافیک و حمل و نقل عمومی و عمران و توسعه شهر برای مردم محسوس و امیدبخش شود.
عضو شورای شهر اهواز گفت: تلاش می‌کنم امنیت شغلی نیروی انسانی مظلوم شهرداری چه در بخش کارگری و چه کارشناسی‏، تضمین شود. کرامت و حرمت آن‌ها رعایت شود و دستمزد‏، رفاهیات و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها در دستور کار قرار گیرد. تلاش می‌کنم اهتمام به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی سرلوحه فعالیت‌های شهرداری باشد.
سنواتی با بیان اینکه وضعیت فرهنگی شهری که دروازه تشیع به ایران اسلامی، قطب مهدویت، آستانه تمدن جدید و پایتخت دفاع مقدس است‏، مناسب نیست، افزود: تلاش می‌کنم شهرداری وظایف محیط زیستی خود را به یاد آورد و در آن مسیر قرار گیرد. وضعیت جمع‌آوری و دفن پسماندهای عادی و عفونی، تفکیک زباله، فضای سبز کارون، کیفیت رفت و روب و نخاله‌های ساختمانی در اهواز باید تغییر کند.
وی افزود: تلاش می‌کنم شورا‏، یار چهاردهم شهرداری باشد و تا زمانی که مدیریت شهری، صادقانه در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف اهواز باشد، با همه توان و وجودم کمک‌رسان آن باشم. عهد امروز من با مدیران شهرداری و برادرانم در شورا، خدمت به مردم است. هر کس در این مسیر باشد بدون حب و بغض در کنارش خواهیم بود و هر کس در این مسیر نباشد یا مانع‌تراشی کند، مسیر خود را از او جدا خواهیم کرد. امیدوارم توفیق همراهی مردم اهواز از هر قومیت و گرایش را در این مسیر مانند همه سال‌های گذشته داشته باشم و خود را ملزم می‌کنم همگام و همراه شورا در خدمت مردم و شهر و نظام و انقلاب باشم.
در استعفای من ابهامات و شبهاتی شکل گرفت
احمد سراج عضو مستعفی شورای شهر اهواز نیز در این جلسه با اشاره به سالروز رحلت امام (ره) و آغاز زعامت مقام معظم رهبری گفت: 34 سال است که این رهبر فرزانه و با تدبیر، انقلاب اسلامی را که میراث گرانبهای حضرت روح‌الله (ره) است، با اقتدار و استوار نگهداشته است که از این بابت خدا را شاکریم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست و امروز رهبر عظیم الشأن، این انقلاب را محکم‌تر و با اقتدارتر از گذشته و با حمایت مردم عزیز، همچنان در جهان پایدار نگهداشته است. رهبر عظیم ما در سی و چهارمین سالگرد عروج امام(ره) فرمود امروز ترویج ایمان و امید در جامعه وظیفه همگانی است؛ بنابراین این موضوع یک وظیفه شرعی و ملی است و هر که انقلاب اسلامی و ایران را دوست دارد و ارادتمند خون هزاران شهیدی است که برای نگهداشتن این انقلاب بر زمین ریخته شد باید در راستای ترویج ایمان و امید تلاش کند و هر که مقابل این دو عنصر مهم بایستد، جایی در انقلاب ما ندارد.
عضو مستعفی شورای شهر اهواز با بیان اینکه تحول‌خواهی یک وظیفه است، عنوان کرد: خدا را شاکرم که حدود دو سال در خدمت همکاران گرانقدرم در شورای شهر بودم. توفیقی بود در کنار برادرانم باشم که شب را از روز نمی‌شناسند و برای رفع محرومیت و کاستی‌های چندین ساله اهواز تلاش می‌کنند.
سراج با تقدیر از اعضای شورا و شهردار اهواز بیان کرد: در دو سه ماه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی دو بار یک مطلب را بیان کردند و امروز وظیفه خود دانستم برای این مهم پا به عرصه بگذارم؛ رهبری فرمود در ماه‌های آینده انتخاباتی در پیش داریم و این انتخابات از امروز مورد هجمه دشمن و بدخواهان انقلاب قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به اینکه در دوره قبلی این توفیق را داشتم که مورد اعتماد بخش قابل توجهی از مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه قرار بگیرم و همچنین به دلیل اینکه می‌دانم انتخابات، مرحله مهمی برای انقلاب اسلامی است و می‌تواند در ترویج ایمان و امید به ویژه برای جوانان موثر واقع شود، وظیفه خود را دانستم مجددا پا به این عرصه بگذارم.
عضو مستعفی شورای شهر اهواز گفت: از همه کسانی که شرایط را برای خدمت مهیا می‌دانند و دل در گرو انقلاب و خدمت به مردم دارند به ویژه جوانانی که می‌توانند شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند، دعوت می‌کنم آن‌ها هم پا به عرصه انتخابات بگذارند و در ترویج ایمان و امید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح، تلاش کنند.
سراج بیان کرد: وظیفه ما این است آنچه در توان داریم برای این انقلاب و مردم، در طبق اخلاص بگذاریم. امروز اشتغال‌آفرینی، معیشت و اقتصاد مردم می‌تواند در امیدآفرینی و ترویج ایمان در جامعه موثر واقع شود. اهواز و این خطه، پر از ظرفیت‌های فراوان است که امیدوارم در آینده بیشتر به آن‌ها پرداخته شود.
وی عنوان کرد: از ابتدای آغاز به کار این دوره شورای شهر اهواز، شش اولویت کاری را در مسیر تحول‌خواهی در نظر گرفتیم؛ تشخیص صحیح اولویت‌های شهر با توجه به منابع محدود، ثبات مدیریت مبتنی بر شایسته‌گزینی و جوان‌گرایی، ایجاد دفاتر سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار، ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد با استقرار سامانه‌های اطلاعاتی، ایجاد نظم اداری، منابع انسانی و مالی در مدیریت شهری و ایجاد بستر تعامل و همگرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اولویت‌هایی هستند که در مسیر تحول اهواز تعریف شده‌اند و در این مسیر گام‌های موثری برداشته شده است و همچنان اعضای شورای ششم شهر اهواز بر این عهد استوار هستند و گام‌های بزرگی برداشته‌اند و برمی‌دارند.
عضو مستعفی شورای شهر اهواز گفت: همچنان خود را متعلق به این جریان و تفکر می‌دانم که باید جریان انقلابی و خدمت به مردم همچنان پایدار باشد و باید برای استمرار این تفکر گام‌های موثری برداشته شود.
وی با اشاره به استعفای خود از عضویت در شورای شهر اهواز گفت: این روزها انتظار داشتم استعفای بنده مانند آقای موسوی‌زاده بدون حاشیه انجام شود اما به دلایل مختلف که جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای وارد آن شدند فضا به گونه‌ای شد که شبهات و ابهاماتی شکل گرفت.
سراج بیان کرد: قانون، پذیرش استعفا را از طرف اعضا در نظر گرفته و هر کدام از اعضای شورا این اختیار را داشتند که بر مبنای حجت شرعی و اقناع خود قانع شوند یا خیر. هیچکس نمی‌تواند کسی را در این مسیر اجبار کند یا وا دارد.
عضو مستعفی شورای شهر اهواز گفت: معتقدم کسانی که به استعفای بنده رای دادند و چه برادرانی که به این استعفا رای ندادند، با نیت خدمت به مردم رای خود را دادند و حاشیه‌سازی‌هایی که در فضای رسانه‌ای شکل گرفت مردود است و به هیچ عنوان مورد پذیرش بنده نخواهد بود.
وی عنوان کرد: اگر توفیقی در صحنه انتخابات حاصل خواهد شد همه تلاش خود را انجام می‌دهم برای اینکه بتوانم منابع مورد نیاز پروژه‌های در نظر گرفته شده برای تحول اهواز، را تامین کنم.
عضو مستعفی شورای شهر اهواز با بیان اینکه عمق نگاه اعضای شورای ششم ایجاد تحول و بسترهایی است که می‌تواند روزهای خوبی برای اهواز رقم بزند، گفت: از این تریبون به مردم اعلام می‌کنم امسال اتفاقات مبارکی در اهواز رخ خواهد داد. به زعم متخصصان و متعهدانی که آگاهی کامل از مسائل مدیریت شهری دارند، بودجه امسال شهرداری اهواز بسیار قابل تامل و توجه است و تامین منابع بودجه برای ایجاد تحول در اهواز یک الزام است.
سراج بیان کرد: در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی که یک نهاد بالادستی است و می‌تواند در استمرار این تحول‌خواهی موثر واقع شود، به عنوان خدمتگذار مردم و این دوستان خواهم بود. 
وی با قرائت متن استعفای خود افزود: دلالانی که نمی‌خواهند همچنان شفافیت و مبارزه با فساد، علم این شورا باشد؛ دوست دارند اتحاد و انسجام از بین برود در حالی که اتحاد و انسجام در هر شهری می‌تواند موفقیت‌ها و تحول‌های فراوانی برای مردم بر جای بگذارد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه یک موافق و دو مخالف استعفای این عضو شورای شهر اهواز نیز صحبت‌های خود در این زمینه را مطرح کردند و در نهایت به استعفای سراج با رای اعضای شورای شهر موافقت شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/737624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

صرفه جویی 2/5 میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل

هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت

کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند

استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

بیانیه 17 کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

نجات جان 10 بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

کشف محموله قاچاق در آبراه اروند

آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

120 روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما