يکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴

فرهنگی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست تخصصی مدیران مدارس غیردولتی متوسطه دوم آموزش و پرورش نواحی چهارگانه اهواز:

مدارس غیردولتی آزمایشگاهی از خلاقیت هستند/با کمک یکدیگر استانمان را به قله شایستگی در آموزشی برسانیم /مدارس غیردولتی ویترینی از امید، کیفیت و خلاقیت در آموزش باشند

مدارس غیردولتی آزمایشگاهی از خلاقیت هستند/با کمک یکدیگر استانمان را به قله شایستگی در آموزشی برسانیم /مدارس غیردولتی ویترینی از امید، کیفیت و خلاقیت در آموزش باشند
پیام خوزستان -
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ علی حسن فرد بابلی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خوزستان در نشست تخصصی مدیران مدارس غیردولتی متوسطه دوم آموزش و پرورش نواحی چهارگانه اهواز، اظهار کرد: امروز در جمع مدیران مدارسی قرار داریم که به جای گفتن واژه "نمی‌شود" به دنبال "چگونه می‌شود"، هستند.
وی ادامه داد: مدارس غیر دولتی صرفاً یک مجموعه آموزشی نیستند بلکه آزمایشگاهی از خلاقیت و کیفیت آموزش می‌باشند. نگاه ما به مدیران مدارس غیردولتی نگاهی راهبردی و افتخارآمیز است مدیری که بتواند انگیزه را در مجموعه‌اش زنده نگاه دارد خود بزرگترین عامل تحول است.
به گفته فرد بابلی، هیچ سازمانی فراتر از اندیشه مدیرانش رشد نخواهد کرد. از این رو شناخت مهم‌ترین بخش مدیریت و تاثیرگذارترین ویژگی یک مدیر می‌باشد.
وی در خصوص مهم‌ترین ابعاد مدیریتی در یک مجموعه بیان کرد: از میان همه وظایف یک مدیر مانند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، نظارت، تصمیم گیری، "انگیزه و هدایت آن" مهم‌ترین است.
معاون آموزش متوسطه خوزستان اظهار کرد: منابع بودجه و امکانات بدون وجود انسان‌های با انگیزه و هدفدار هیچ ارزشی ندارد انگیزش یعنی دیدن رشد. وقتی انسان احساس دیده شدن کند بهترین خودش را عرضه می‌کند.
وی در خصوص تعریف مدیر موفق یادآور شد: کسی که انرژی انسانی را در مسیر هدف سازمانی هم جهت کند مدیر موفقی خواهد بود. این به معنای رهبری است نه صرفاً اداره کردن. مدیریت یعنی انجام کارها به وسیله دیگران اما رهبری یعنی انجام کارها از روی ایمان و انگیزه دیگران.
فرد بابلی در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد تاثیرگذارترین ویژگی یک مدیر بیان کرد: بینش و باور به بهبود مستمر به معنای تفکر یادگیرنده، یعنی مدیر باور دارد که هیچ وضعیتی ایده آل نهایی نیست و همیشه می‌شود بهتر شد. او خودش الگوی یادگیری است نه فقط منتقد دیگران.
وی ادامه داد: یک مدیر موفق با خطاها برخورد اصلاحی می‌کند نه آنکه صرفاً به دنبال تنبیه باشد و قصد اصلاح فرایندها را دارد. مدیری که روابط انسانی قوی و نگاه انگیزشی داشته باشد ترس را به رشد و اشتباه را به تجربه تبدیل می‌کند و این همان راز پویایی و تفاوت در مدارس است. ما نمی‌خواهیم بهترین باشیم بلکه می‌خواهیم هر روز از دیروزمان بهتر شویم.
به گفته معاون آموزش متوسطه خوزستان، تحول آموزشی از جایی آغاز می‌شود که مدیران به جای انتظار اقدام کنند. مدیریت یعنی ساختن آینده نه تحمیل گذشته. "از اندیشه تا عمل از نظارت تا بهبود" این مسیر رشد و تعالی آموزشی در خوزستان است.
وی تصریح کرد: با هم می‌توانیم جایگاه آموزشی خوزستان عزیزمان را به قله شایستگی برسانیم آنچه آینده آموزش استان را می‌سازد نه اعداد بلکه اراده ماست مدارس غیردولتی ما باید ویترین امید، کیفیت و خلاقیت در آموزش استان باشند که این امر با وجود مدیران باورمند و متعهد ممکن است.


نظرات شما