پیام خوزستان

آخرين مطالب

رزمایش حزب‌الله و خنثی‌سازی طرح اسرائیل برای تغییر قواعد درگیری/گزارش اختصاصی اجتماعی

رزمایش حزب‌الله و خنثی‌سازی طرح اسرائیل برای تغییر قواعد درگیری/گزارش اختصاصی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رزمایش نظامی اخیر حزب الله لبنان که با حضور ده ها خبرنگار داخلی و خارجی برگزار شد، عرصه ای برای نمایش گوشه ای از توانمندی تجهیزاتی و رزمی مقاومت و از نظر بسیاری از ناظران، پیامی آشکار به رژیم اسرائیل و جلوه ای از توان بازدارندگی لبنان بود. - اخبار بین الملل -
به گزارش خبرنگار تسنیم از جنوب لبنان حزب الله روز یکشنبه 31 اردیبهشت، رزمایشی نظامی در یکی از اردوگاه های خود در جنوب لبنان برگزار کرد؛ رزمایشی که آن را می توان پیامی هشدار آمیز به اسرئیل دانست.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
در این رزمایش تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلف سبک و سنگین از جمله موشک های گوناگون به نمایش گذاشته شد. این رزمایش به مناسبت بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان برگزار شد.
جمع کثیری از فعالان رسانه ای و خبرنگاران داخلی و خارجی به دعوت حزب الله در این رزمایش که در مجاورت موزه ملیتا برگزار شد، حضور داشتند. رژه نظامی و رونمایی از برخی تجهیزات مقاومت مانند راکت ها و توپخانه ها و پهپادها از جمله برنامه های این رزمایش بود. حاضران در این رزمایش از نزدیک توانایی نیروهای مقاومت برای دفاع از لبنان در برابر هرگونه تجاوز احتمالی را دیدند.

پیام خوزستان

در این رزمایش همچنین چهره های سیاسی و حزبی از جمله رئیس شورای اجرایی حزب الله سید هاشم صفی الدین و چهره هایی از جنبش های مقاومت فلسطین حضور داشتند.
صفی الدین تاکید کرد که مقاومت امروز یک نیروی متحد و کامل و متصل به هم است که از ایران شروع شده و تا غزه و کرانه باختری و لبنان امتداد و گسترش یافته است. او خطاب به اسرائیل تاکید کرد که تجزیه محور مقاومت یک امر خیالی است و آنچه امروز مشاهده شد جزء بسیار ناچیزی از قدرت و قابلیت های مقاومت است.
وی گفت: ما اینجا آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه تجاوز و برقراری معادلات بازدارندگی برای حمایت از لبنان اعلام می کنیم. ما آماده حمایت از لبنان و زمین هایش و ثروتهای نفتی و آبی آن هستیم. شما امروز تنها یک بخش نمادین از این آمادگی را ملاحظه کردید. این توانایی و تجربه است، عزم و صلابت است، سلاح و آمادگی کیفی در تمام روزها و ساعات و در همه سطوح و در همه مکان ها است.
نگاه ناظران
محفوظ منور، مسئول روابط با لبنان در جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با تسنیم گفت: این رزمایش نشان می دهد که نبرد برای آزادی بسیار نزدیک است و تنها به اراده ای محکم از تمام امت مسلمان نیاز دارد تا در کنار مقاومت در فلسطین و لبنان باشند. ما آماده ایم و هیچ راهی نداریم جز اینکه پیروز شویم و این غده ی سرطانی را که رژیم اشغالگر قدس است، از ریشه بکنیم.
شیخ صادق النابلسی استاد روابط بین الملل هم به تسنیم گفت: این رزمایش بسیار مهم است زیرا در زمان بسیار حساسی برگزار شده است و یک پیام به اسرائیل دارد که مقاومت آماده است و محور مقاومت در کنار هم و در جبهات مختلف متحد هستند و حضور دارند و هر حماقتی که دشمن در روزهای آینده مرتکب شود باعث جنبش و شورش تمام محور مقاومت برای دفاع و ضربه زدن به ارتش اسرائیل خواهد شد.
شیخ محمد سلیم اللبابیدی، دبیر کل مرکز اسلامی رسانه و تبلیغ بیروت هم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، دیدگاه خود را درباره رزمایش حزب الله اینگونه بیان کرد: به همه کسانی که شرط بستند که حزب‌الله شکست خورده یا به پایان رسیده یا ضعیف شده است،چه در داخل یا در خارج باید ببینند پسران حاج رضوان در چه حالی هستند. موضوع حتمی است. اسرائیل به زودی نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت و به قدس خواهیم رسید و به دشمن اسرائیلی می گوییم که زیاد منتظر نخواهید ماند و در یک شبانه روز ما را بالای سر خود در مستعمرات سست خود خواهید دید و وطنمان آزاد خواهد شد.
حسین مرتضی، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی هم درباره این رزمایش به تسنیم گفت: پیام اول و اخر ما به دشمن این است که مقاومت آماده است و این تنها بخشی از اسلحه ها و توانمندی های مقاومت است و هر تجاوز از سوی اسرائیل این معادلات را به هم خواهد زد. اطلاعاتی وجود دارد که ارتش اسرائیل تلاش می کند که قواعد درگیری که توسط مقاومت وضع شده است را تغییر دهد. امروز این رزمایش یک پیام واضح به اسرائیل است که هر تجاوز بدون پاسخ نخواهد داد.
قاسم حدرج تحلیلگر مسائل بین المللی هم در گفت و گو با تسنیم نظر خود را درباره رزمایش اینگونه بیان کرد: این رزمایش یک پیام به دشمن اسرائیلی است و فقط هم دشمن اسرائیلی و نه احزاب لبنان. با اینکه بعضی از افراد فرصت طلب سعی در ترویج این داشتند. مقاومت هیچ دشمنی و خصومتی با داخل لبنان ندارد. نیروهای مقاومت آزادسازی جنوب لبنان را آفریدند و آنها نیز این راه را دنبال خواهند کرد.
یک رزمایش نظامی بزرگ در یکی از اردوگاه های جنوب لبنان توسط مقاومت برگزار شد که نشان دهنده ی آمادگی کامل مقاومت است و پیامی که به وضوح نشان می دهد که هدف مشخص است و آن فلسطین و قدس است.
گفت‌وگو| صدرالحسینی: رزمایش حزب الله خروج مقاومت از دفاع به حالت تهاجمی بودگزارش اختصاصی تسنیم از رزمایش حزب‌الله/ تمرین یگان «رضوان» برای ورود به سرزمین‌های اشغالی
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/734277/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تصرف 16 هزار متر مربع از اراضی دولتی در امیدیه

پیام تسلیت رئیس دانشگاه چمران اهواز

حزب الله: پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی همه معادلات منطقه را تغییر داد

9 خانم و آقای بازیگر جذاب ایرانی که در اصل عرب هستند + عکس و اسامی باورنکردنی

بازداشت سارق سیم برق در خرمشهر

حزب‌الله: ایران با پاسخی قوی و شجاعانه دشمن را شوکه کرد

تعویض هادی خطوط انتقال برق 132 کیلوولت مارون اصلی - مربچه در خوزستان‏

تداوم بمباران غزه/ مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد

کشف 2000 هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

ابداع روش جدیدی برای نابودی سرطان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

فعالیت 880 اتاق بهداشت در مدارس خوزستان

آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات از 13 اردیبهشت

مصاحبه کم‌سابقه بنیان‌گذار تلگرام: به‌دنبال آزادی هستم، نه ثروت

ساخت 2600 واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی

جدیدترین قیمت سکه، نیم سکه، ربع سکه و طلای 18 عیار در بازار | جدول قیمت ها

توزیع آب شرب با کیفیت از اولویت‌های آبفای خوزستان

انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان

انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان

تمدید ثبت نام آزمون استخدام نیروی خدمتگزار

حمله حزب الله به 2 مرکز تجمع نظامیان صهیونیست

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

انیمیشن دیدنی ناسا از قمر سیاره مشتری

یک لرزه‌سنج مسافر ماه می‌شود!

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی

کاهش 28 درصدی پرونده‌های محاکم تجدید نظر خوزستان

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

واکنش ایران معادلات منطقه را تغییر داد

سالن‌های جدید سینما آزادی همچنان خارج از مدار؛ افتتاح صوری یا ظرفیت واقعی؟

مقاومت لبنان 2 پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد

درخشش فرنگی کاران خوزستان در مسابقات بین المللی