پیام خوزستان

آخرين مطالب

وزارت دفاع؛ از تاریخ سازی ناو دنا در اقیانوس‌ها تا پیام خیبر در فراز آسمان اجتماعی

وزارت دفاع؛ از تاریخ سازی ناو دنا در اقیانوس‌ها تا پیام خیبر در فراز آسمان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفته‌ای که گذشت یکی از خیره‌کننده ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران بود؛ ابتدای هفته ناو دنا که ساخته شده توسط وزارت دفاع بود، دریادلان ارتش را به وطن بازگرداند و پایان هفته با رونمایی از موشک خرمشهر 4 حجت بر آنانی که خیال خامی برای ایران در سر داشتند تمام شد.
گروه دفاعی- امنیتی خبرگزاری برنا؛ خرداد 1400 زمانی که وزارت دفاع از ناو دنا رونمایی کرد شاید هیچکدام از متخصصین وزارت دفاع گمان نمی‌کردند این عضو جدیدی که به خانواده موج اضافه کرده اند قرار است روزی از آبی اقیانوس آرام تا اطلس را ببیند و در میان دریاها چشم همه کشورها را به خود خیره و دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران را بعد از 8 ماه سالم و مقتدرانه به ایران بازگرداند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
نگاهی به ناو "دنا"، دست‌سازه تمام ایرانی وزارت دفاع
ناو دنا چهارمین ناو از کلاس موج که در خرداد ماه سال 1400 به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده و به نوعی تا به امروز سرحال ترین ناو از کلاس موج است.
ناوی که با 95 متر طول و 11 متر پهنا به تناژ آن به بیش از 1,500 تن میرسد و با موتور های بومی بنیان 4 گام مهمی در بومی سازی کامل ناوهای کلاس موج بود. 
ناو دنا در بخش تجهیزات و سیستم های کنترل در پل فرماندهی کاملا دیجیتالی شده و طراحی سیستم ها کاملا بومی است. ناو برای کشف اهداف هوایی و یا دریایی از رادار آرایه فازی عصر بهینه شده جهت کشف اهداف بهره می برد و از رادار ثامن نیز برای کنترل آتش علیه اهداف هوایی و یا دریایی استفاده می کند و همچنین در حوزه کشف اهداف زیرسطحی به سامانه سونار بومی مجهز است.

پیام خوزستان

در حوزه تسلیحات، ناو دنا در سینه میزبان توپ 76 میلی متری فجر 27 است، در جلوی پل فرماندهی دنا مجهز به دو موشک پدافندی محراب است، در عقب ناو دنا برای درگیری با اهداف دریایی مجهز به 4 تیر موشک کروز قدیر یا قادر می باشد همچنین ناو برای دفاع از خود یک توپ 40 میلی متری فتح و دو توپ 20 میلی تری را در اختیار دارد، در بخش دفاع زیرسطحی، ناو دنا از دو پرتابگر چف و فلر جوشن 140 جهت اخلال بر روی اژدرهای دشمن استفاده میکند و برای حمله به اهداف زیرسطحی از دو پرتابگر اژدر 324 میلی متری کوسه هر کدام با ظرفیت 3 تیر اژدر سبک مارک 46 بهره می برد.
دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور ناوشکن دنا در مأموریت سفر به دور کره زمین گفت که طراحان ناوشکن دنا آن را برای یک ظرفیت خاص طراحی کردند ولی ما در عمل بیش از آنچه تعریف شده بود از آن استفاده کردیم. 
منوچهر علیپور مشاور وزیر دفاع در صنایع دریایی نیز در پاسخ به خبرگزاری برنا در خصوص ارتقای این ناوشکن خاطرنشان کرد که دنا دارای یک بن سازه مناسب برای نصب انواع تسلیحات است، اگر شما مقایسه کنید با اولین ناو ساخته شده، ناو شکن دنا با توجه به سامانه‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند همزمان در اهداف هوایی، سطحی و زیرسطحی شناسای، رهگیری و درگیر شود.

پیام خوزستان

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی به یکی از شگفتی‌های این دست‌ساز مهندسان وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: طراحان دنا زاویه متمایل‌شدن آن را 28.5 درجه طراحی کرده بودند اما دنا در این مأموریت در طوفان اقیانوس آرام تا 48 درجه به سمت چپ و راست متمایل می‌شد. اما خم به ابرو نیاورد و توانست با اقتدار و افتخار توانست از این طوفان عبور کند
دریانوردی دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی با ناو تمام ایرانی "دنا" نشان داد که درج عنوان "پشتیبانی نیروهای مسلح" پس از نام وزارت دفاع حقیقتی است که به دست جوانان همین مرز و بوم عینیت پیدا می‌کند. 
خبر آمد، خبری در راه است ... هنوز یک هفته از بازگشت ناوگروه 86 و شگفتی سازی ناو دنا، دست سازه متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع نگذشته بود که چهارشنبه (3خرداد) همزمان با آزادسازی خرمشهر وزارت دفاع خبر داد که از جدیدترین دستاورد صنایع هوافضای خود رونمایی خواهد کرد. 
ساعت 7 صبح روز پنجشنبه همه خبرنگاران حوزه دفاعی - امنیتی در محل آماده بودیم که جدیدترین عضو خانواده خیبر با نام خرمشهر 4 را از نزدیک ببینیم، از دور پرچم سبز " یا حیدر" خودنمایی می‌کرد، گیت را رد کردم و کارت حضور خبرنگاران را تحویل گرفتم، وارد محوطه اصلی که شدم ابتکار عمل در فضاسازی، اولین چیزی بود که به چشم همه می‌آمد؛ در کنار موشک خیبر، ماکتی از بیت‌المقدس گذاشته شده بود که پرچم سبز " یا حیدر" بالای گنبد آن نصب شده بود، ماکتی که با قرار دادنش کنار این دستاورد جدید وزارت دفاع، پیامی واضح نه فقط برای اسرائیل که برای همه کشورهایی است که خیال خامی برای ایران در سر دارند. 

پیام خوزستان

پیامی که دریافت شد ....
ساعاتی بعد از رونمایی از این موشک روزنامه تایمز آو اسرائیل نیز در این باره نوشت: موشک بالستیک خیبر - جدیدترین نسخه از موشک‌های خرمشهر که دوربردترین موشک ایران تا به امروز به شمار می‌آید - در کنار یک ماکت از مسجد الاقصی در پخش زنده تلویزیون دولتی ایران رونمایی شد.
همچنین شبکه آی24 نیوز با اشاره به رونمایی از موشک خرمشهر4 گزارش داد: جمهوری اسلامی ایران موشکی جدید را به‌طور موفقیت‌آمیز پرتاب کرد که 2000 کیلومتر برد دارد و می‌تواند یک کلاهک به وزن 1500 کیلوگرم را حمل کند.
کانال 12 رژیم صهیونیستی در ارزیابی موشک بالستیک جدید خرمشهر 4 (خیبر) گزارش داد: موشک خیبر در چنین زمانی حامل دو پیام خنثی کردن تهدیدات رژیم صهیونیستی و عناصری بازدارنده در برابر هر گونه ماجراجویی این رژیم است.
نگاهی به خرمشهر 4 موشک خرمشهر یکی از پیشرفته ترین موشک های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن 2000 کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن 1500 کیلوگرم است.
این موشک برای ایجاد قابلیت های تاکتیکی،به یکی از پیشرفته ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود 13 متر شده است.
سرجنگی این موشک با طول حدود 4 متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش ترین سرجنگی های تولید شده می باشد که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه دارا است.سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی را نداشته باشند.تفاوت این موشک با سایر نسل های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است.

پیام خوزستان

سردار فرحی، جانشین وزارت دفاع شب گذشته درباره تفاوت‌های موشک خرمشهر4 با نسل‌های قبلی آن، تصریح کرد: موشک خرمشهر یک پلتفرم و یا سکوی ثابت طراحی شده است که با گذشت زمان فناوری‌های جدید را بر روی آن ایجاد کرده‌ایم. یکی از این تغییرات درخصوص سکوی موشک است که کامل‌تر شده و سرعت آن نسبت به قبل 3 برابر شده است. 
وی افزود: موشک خرمشهر 4 نسبت به نسل های قبل دقت بیشتری دارد و ماندگاری سوخت در داخل این موشک سوخت مایع است، 3 سال است.
وزارت دفاع؛ پشتیبان پراقتدار نیروهای مسلح
در هر رزمایشی مانند رزمایش ذوالفقار تجهیزات وزارت دفاع در خدمت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مانور قرار می‌گیرد اما شاید خیلی از افراد ندانند قدرت بازدارندگی که جمهوری اسلامی ایران در این سالها ایجاد کرده است به مدد تجهزاتی است که متخصصان و مهندسان وزارت دفاع برای آن شبانه روزی رشادت می‌کنند و زحمت می‌کشند، سربازان گمنامی که پای اقتدار و امنیت این مرز و بوم ایستاده اند. 
انتهای پیام/ آیا این خبر مفید بود؟ نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/734229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟