پیام خوزستان

آخرين مطالب

ابطحی: محور مقاومت تعیین صحنه نبرد و قواعد نبرد را به دست گرفته است/ مقاومت فلسطینی‌ها را به روز خوش آزادی نزدیک کرده اجتماعی

ابطحی: محور مقاومت تعیین صحنه نبرد و قواعد نبرد را به دست گرفته است/ مقاومت فلسطینی‌ها را به روز خوش آزادی نزدیک کرده
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: اسرائیلی‌ها دزد این سرزمین هستند. وابستگی به این سرزمین برای فرزند فلسطینی است که سال‌هاست کلید خانه خودش را حفظ کرده است با اینکه در میشیگان امریکا درس می‌خوانده است.
به گزارش خبرگزاری برنا، سید مجتبی ابطحی، دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در برنامه «ساعت به وقت قدس» درباره ارزیابی خود از شرایط فعلی فلسطین گفت: امروز بعد از 75 سال همه چیز تغییر کرده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
به ویژه در 45 سال بعد از انقلاب اسلامی که گفتمان‌ها تغییر کرد و مسلمانان قادر شدند با درس‌گیری از انقلاب اسلامی خلق قدرت کنند و قدرت را در سطوح سیاسی، فرهنگی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شکل دادند، طبیعتا معادلات به هم خورده است.
قدرت از غرب به شرق می‌آید
وی افزود: امروز که 75 سال از آن داستان می‌گذرد همه چیز تغییر کرده است. حادثه‌ای به نام اوکراین اتفاق افتاده است که دقیقا همان شرایط پایان جنگ جهانی دوم را رقم زده است. ساختار و بازی قدرت در جهان در حال تغییر کامل، جزری و ریشه‌ای است. قدرت از غرب به شرق می‌آید. بازی قدرت در حال تغییر است. خوشبختانه مسلمانان در پی انقلاب اسلامی در این 45 سال قدرت عظیمی خلق کردند که هیچ قدرتی و هیچ نظامی نمی‌تواند این قدرت عظیم را نادیده بگیرد. 
محور مقاومت تعیین صحنه نبرد و قواعد نبرد را به دست گرفته است
ابطحی افزود: به همین دلیل است که امروز ما مشاهده می‌کنیم با توجه به جایگاه محوری آرمان فلسطین، همه مسلمان‌ها این آرمان برایشان در اوج اقتدار و عزت است. نمونه‌هایش را در بازی‌های جام جهانی قطر و در جای جای جهان شاهد هستیم. امروز کاملا صحنه تغییر کرده است. محور مقاومت فلسطین و لبنان ابتکار عمل دارد. تعیین صحنه نبرد و قواعد نبرد را به دست گرفته است و دشمن مستاصل از صحنه‌ای به صحنه دیگر می‌رود تا از خودش دفاع کند. امروز در شرایطی به تاریخ نگاه می کنیم که من با سابقه پیگیری 40 سال از حوادث این حوزه تا به امروز، معتقدم بیش از 5-6 سال از عمر رژیم صهیونیستی باقی نمانده است.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین درباره نسل امروز فلسطین که معادلات رژیم صهیونیستی را به هم زده است، بیان کرد: مردم فلسطین صاحب اراده‌ای عظیم هستند. تزلزل در اراده‌های آنها جایی ندارد. بنیان گذاران رژیم صهیونیستی زمانی که این رژیم را شکل دادند تصور می‌کردند بزرگسالان می‌روند و جوانان فراموش می‌کنند. اما این آرمان به خاطر عقبه ایدئولوژیک کاملی که داشت عملی نشد. داستانِ قبله اولایی بود که هر روز پنج بار به سمت آن می‌ایستیم. چنین راهی و چنین هدفی گم نمی‌شود. هر بار به جزء پانزدهم قرآن می‌رسیم می‌بینیم خداوند در آیه سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ فرموده است که این سرزمین برکت خاصی دارد. این سخنان در مورد هیچ سرزمین دیگری گفته نشده است. 
دیگر بعد از انقلاب اسلامی هیچ پیروزی برای دشمن وجود ندارد
او ضمن اشاره به اینکه وقتی انقلاب اسلامی آمد نشان داد برای آزادی این سرزمین ایدئولوژی اسلامی و تفکر انقلابی- اسلامی تنها ایدئولوژی مناسب است، تاکید کرد: متاسفانه در 30 سال قبل از انقلاب اسلامی برخی خواستند با اعتقادات پان عربیسم، ملی، شرقی، غربی و وارداتی فلسطین را آزاد کنند. شهید می‌دادند، خانه‌هایشان خراب می‌شد و به اسارت می‌رفتند اما پیروزی به دست نمی‌آوردند. دیگر بعد از انقلاب اسلامی هیچ پیروزی برای دشمن وجود ندارد. آخرین پیروزی و پیشروی رژیم صهیونیستی سال 1982 بعد از آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس در ایران انجام گرفته است که در مقابل دشمن موجی از گروه‌های فلسطینی فاقد ایدئولوژی اسلامی بودند. دشمن تا بیروت آمد. اولین مقاومت در فلسطین شکل گرفت و این مقاومت، مقاومت فرزندانِ مسلمانِ بیروت بود. اسرائیل را از بیروت عقب راندند و تا سال 2 هزار در نقاط صفر مرزی اسرائیل را تعقیب کردند و از سال 2هزار هجوم را شروع کردند. زیباترین جلوه آن را در جنگ 33 روزه سال 2006 دیدیم. بعد وقتی در خود فلسطین در سال های 2008 ، 2010 و 2014 نبرد اتفاق افتاد در همه این نبردها فلسطین با اقتدا به مکتب جدید پیروز میدان بود. رژیم صهیونیستی هیچ پیروزی بعد از 1982 در نبرد با مسلمانان و مقاومت نداشت و همواره گام هایی به عقب برداشته است.
تمام تفکرات صهیونیست بر مبنای نژاد پرستی است
دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در ادامه درباره نظرات اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که معتقد بود جمعیت‌های صهیونیستی با فرهنگ متعدد باید در دیگ مذاب اسرائیل ذوب شوند، توضیح داد: تعجب می‌کنم او چگونه چنین خیالی را بافته و تربیت کرده است، وقتی نظام صهیونیستی، نظامی نژاد پرستانه است و یهود اشکنازی ، یهود سفاردی و یهود فلاشا در جامعه طبقه بندی می شوند، وقتی در این جامعه اگر سیاه پوستی روی صندلی اتوبوس نشسته باشد و یک یهودی وارد شود سیاه پوست باید جای خود را به او بدهد، چطور چنین سخنانی را به زبان آورده است. وقتی دختری از فلاشاها حق ندارد عاشق پسری از اشکنازی ها شود آیا این جامعه در هم ادغام می‌شود؟ جامعه ای در هم ادغام می شود که إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ داشته باشد، مبنای الهی داشته باشد، تمام تفکرات صهیونیست بر مبنای نژاد پرستی است.
ما غیر یهودیان را حیواناتی می دانند که چهره انسان داریم تا آنها بهره ببرند!
ابطحی تصریح کرد: آنها ما غیر یهودیان را حیواناتی می دانند که چهره انسان داریم تا آنها بهره ببرند! اسرائیل مجموعه‌ای از عشیره‌ها، قبیله‌ها، تفکرات و طایفه‌ها است که هیچ چیز به جز تهدید بقای وجود به صورت موقت آنها را متحد نمی‌کند.
امروز ارتش اسرائیل حتی از یک بچه هم می‌ترسد
او درباره شکل گیری مبحث فروپاشی اسرائیل افزود: مبحث فروپاشی اسرائیل در اذهان مردم یهود و کسانی که در این سرزمین بودند چند خاستگاه دارد. بخشی که معتقد و متدین هستند در روایت‌ها، آیات و سیر تاریخی از بزرگانشان این مطلب را شنیده اند. در قرآن هم آمده است لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ؛ دو بار اینها طغیان و سربلندی دارند و آنها در همه سرزمین ها دستگیر و آواره می شوند. آنها هم از این روایات دارند. بنابراین بخشی از این افراد از این قشر هستند. حتی زمان هم معین شده است که عمر این دولت ها به 80 سال نمی رسد. بخشی دیگر از این تفکر براساس قرائن و شواهد شکل گرفته است. روزی ارتش اسرائیل در هیچ نبردی شکست نمی خورد، همه جهان عرب جمع می شدند و عملیات می کردند، صدها فرودگاه در اختیارشان بود، جغرافیای چندصدهزار کیلومتری داشتند و در پایان آن جنگ اسرائیل 4 برابر سرزمین قبلی را به تصرف خود درمی آورد. اما امروز 60 درصد این ارتش در کرانه باختری زمین گیر شده است و پدافند می کند. با این حال روزی 20 تا 80 عملیات در کرانه باختری صورت می گیرد و نمی توانند از آن جلوگیری کنند. دیوارهای بلندی ساخته اند و ایست و بازرسی گذاشته اند. حتی از یک بچه هم می ترسند.
اسراییلی ها همیشه خود را با ملیت‌های دیگر معرفی می‌کنند
ابحطی توضیح داد: وقتی یک دزد با تمام امکانات و سلاح ها وارد مکانی می شود حتی از به هم خوردن پنجره ها توسط باد هم می ترسد، خدا نکند صدای سرفه ای بیاید! اسرائیلی ها دزد این سرزمین هستند. وابستگی به این سرزمین برای فرزند فلسطینی است که سالهاست کلید خانه خودش را حفظ کرده است با اینکه در میشیگان امریکا درس می خوانده است. نسل فلسطینی ها که در اروپا و امریکا هستند، هنوز همانطور صحبت می کنند و مثل قبل غذا می خورند. برای مثال در شیلی 450 هزار فلسطینی داریم همه هم چند پاسپورت در جیبشان دارند و هیچ کدام نمی گویند من اهل شیلی هستم. با افتخار می گویند من فلسطینی هستم. خانه را مال خودشان می دانند. ولی یهودی ها وقتی مصاحبه می کنند یکی می گوید اسپانیایی هستم. یکی می گوید ایتالیایی هستم. 
او تاکید کرد: پرونده فلسطین چند ویژگی دارد؛ آخر الزمانی بودن که آخرالزمان جاهلیت و آغاز تحول در بشر است و به ظهور امام زمان (عج) و منجی منجر می شود. دوم پرونده ای انسانی است پیش از اینکه اسلامی باشد. همه انسان ها احساس می کنند اتفاقی فراتر از هر ظلمی در این سرزمین شکل گرفته است. همه بی عدالتی در مقابل همه مظلومیت قرار گرفته است. فلسطینیان آینه تمام نمای مقاومت است. برخی ملت ها سریع دست از مقاومت می کشند و هیچ وقت هم به روز خوش نمی‌رسند اما فلسطینی ها با مقاومت در حال نزدیک شدن به روز خوش آزادی هستند.
دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در پایان گفت: قبلا در دیدارم با دوستان فلسطینی از آنها می خواستم فرزندانشان را رزمنده بار بیاورند. امروز از آنها می خواهم فرزندانشان را اقتصاد دان، پزشک و ... تربیت کنند. به آنها می گویم شما به زودی حکمران می شوید. در پرونده به این عظمت ورود شما هدایتی الهی بوده است. خدا این راه را مقابل شما قرار داده است. از خداوند تشکر کنید که این عشق و این پرونده برایتان مهم است، نه چیزهای دیگری که خیلی از انسان ها اشتباه به آنها مشغول شده اند.
«ساعت به وقت فلسطین» با اجرای علی خلیلی و حامد نگارش و تهیه کنندگی و کارگردانی امیر تاجیک جمعه 19 خرداد ساعت 12:30 بازپخش می‌شود.
انتهای پیام/
آیا این خبر مفید بود؟ نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/738300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت