پیام خوزستان

آخرين مطالب

رد حقوق بشر اروپایی بر چهره اسدالله اسدی اجتماعی

رد حقوق بشر اروپایی بر چهره اسدالله اسدی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - کاربران توئیتری با اشاره به مقاومت اسدالله اسدی در برابر شکنجه سفید و غیرانسانی زندان های اروپایی، غیرت و مردانگی ایشان را با دروغ‌پراکنی و قهرمان‌سازی های فیک معاندین مقایسه کرده اند.
به گزارش مشرق، اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی پس از 5 سال اسارت در بلژیک، با با همکاری دستگاه‌های ذیربط، دولت، وزارت امور خارجه، قوه قضائیه و وساطت دولت عمان، روز پنجم خرداد آزاد شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
اسدی در تاریخ 9 تیر 1397 با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفته شده بود و پس از آن به بلژیک منتقل شد.
پیش از آزادی اسدی، وزارت امور خارجه عمان اعلام کرد که میانجیگری‌های این کشور بین بلژیک و ایران برای آزادی شهروندان بازداشت‌ شده دو کشور موفق بوده و دو فرد آزاد شده امروز به مسقط منتقل خواهند شد. در پی این توافق، «اسدالله اسدی» دیپلمات بازداشت‌ شده ایرانی در بروکسل با یک زندانی بلژیکی به نام «الیویه وندکاستیل» مبادله شده و به کشور باز خواهد گشت. رسانه‌های بلژیک ساعتی پیش اعلام کردند که یک هواپیمای بلژیکی اسدی، را به عمان منتقل کرده است.

پیام خوزستان

الیویه وندکاستیل، زندانی سابق بلژیکی در ایران
اما اصل ماجرای ربودن اسدالله اسدی با طراحی رژیم صهیونیستی و سازمان «منافقین» صورت گرفته بود. اسدی هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور وقت به اروپا، به اتهام واهی بمب‌گذاری در اجلاس منافقین، در بلژیک بازداشت شد. این طرح صهیونیستی با دولت‌های اتریش، آلمان، فرانسه و بلژیک هماهنگ شده و گروگان‌گیری ایشان در تاریخ 9 تیر 1397 اجرا شد.
اقدامی که بارها توسط جمهوری اسلامی، خلاف ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی عنوان شد. اکنون پس از آزادی اسدی از زندان، حقایق دیگری از اقدامات غیر قانونی و خلاف حقوق بشر اروپایی روشن شده است. تصاویر آزادی اسدالله اسدی در فرودگاه مهرآباد نشان میدهد که محاسن ایشان طی این اسرات تحمیلی، سفید شده و رنج بسیاری را متحمل شده اند.
علاوه بر این همسر ایشان نیز در صفحه توئیتری خود از اقدامات غیرانسانی دستگاه قضای اروپا علیه همسرش روایت کرده است. ایشان در توئیت خود نوشت: بعد از 1789 روز اسارت، اما چه اسارتی، 100 روزش در زندان بیماران اعصاب، 28 روزش در بونکر آب به صورت عریان، 90 روزش در سلول انفرادی بدون پنجره و این لحظات آخر چه حس وصف ناشدنی ای دارد.

پیام خوزستان

این رفتارهای وحشیانه دولت‌های اروپایی در قبال زندانیان بی‌گناه خود دور از چشم کاربران توئیتری نمانده و نسبت به آن واکنش نشان داده و حقوق بشر کشورهای اروپایی را زیر سوال بردند. علاوه بر این توئیتری ها نسبت به بلاتکلیفی پرونده اسدی در دولت حسن روحانی نیز کنایه زده، و از اقدامات دیپلماسی دولت سیزدهم در راستای آزادی زندانیان سیاسی خارج از ایران تشکر کردند.
برخی کاربران این اتفاق را دستاورد بدون مذاکره و برجام عنوان کرده و برخی هم اقدامی «تحسین برانگیز» در سیاست خارجه کشور دانستند.

پیام خوزستان

پیام خوزستان

پیام خوزستان

پیام خوزستان

اما موضوع دیگر آزادی اسدالله اسدی، محاسن سفید و رنج اسارت در دیار حقوق بشر اروپایی است. نکته ای که کاربران توئیتری به آن اشاره کرده و با زندانیان سیاسی داخل ایران مقایسه کردند. افرادی همچون حسین رونقی، نرگس محمدی، آرمیتا عباسی و ...، زندانیان سیاسی داخل ایران بودند که پس از اغتشاشات 1401، بازداشت شده بودند. این افراد پس از ارتباط‌گیری با رسانه‌های معاند، مدعی شدند که در زندان های جمهوری اسلامی با خشونت فزیکی و جنسی مواجهه شدند. امثال رونقی و عباسی طی ادعاهای بی پایه و اساس مدعی ضرب و شتم و شکستن پا، ناخن و دیگر اعضای بدن خود شدند. اتهاماتی که فردای آزادی از زندان، یکی پس از دیگری رد شد.
برجسته ترین دروغ های رسانه ای معاندین در این راستا، حسن فیروزی بود. در جریان اغتشاشات 1401 و تراکم اخبار و ادعاهای جنجالی و هیجانی ضد جمهوری اسلامی، رسانه های معاند یک صوت از شخصی به نام حسن فیروزی منتشر کردند که ادعا شده بود وی در جریان اعتراضات خیابانی بازداشت شده و تحت شکنجه شدید قرار دارد. معاندین که حکم اعدام او را نیز صادر کرده بودند به این مقدار از فریب بسنده نکرده و تصاویری فیک از نشانه های شکنجه بر او را منتشر کردند.
این صوت منتسب به فیروزی در اوج اعتراضات مجازی و خیابانی تهیه و منتشر شد که موجی از تحریک احساسات عمومی جامعه (البته در فضای مجازی) را با خود همراه کرد. اما حالا اعترافات او پس از دستگیری نشان میدهد که فایل‌ها را خودش تهیه و به خواست مدیران کانال و یک شبکه رسانه‌ای معاند تهیه و برایشان ارسال می‌کرده است. او در واقع به طلبکاران خود بدهی داشته و برای همین تصمیم گرفته از خانه فرار کند و به همین دلیل در 29 آبان‌ ضمن فرار از منزل، سناریوی بازداشت و شکنجه خود را طراحی و آن را با اعضای رسانه‌های خارج از کشور مطرح کرده است. او در اعترافات خود مدعیست «قصدم این بود تا بتوانم از این داستان به نفع خودم استفاده و با ربط دادن موضوع دستگیریم به اتفاقات اخیر در کشور عنوان کردم که توسط ماموران امنیتی بازداشت و روانه زندان شده‌ام تا از دست طلبکاران نجات پیدا کنم».
اکنون کاربران با اشاره به مقاومت اسدالله اسدی در برابر شکنجه سفید و غیرانسانی زندان های اروپایی، غیرت و مردانگی ایشان را با دروغ‌پراکنی و قهرمان‌سازی های فیک معاندین مقایسه کرده اند.

پیام خوزستان

پیام خوزستان

پیام خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/734251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرنگی‌کاران خوزستانی در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد 14 مدال رنگارنگ کسب کردند

خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا

جمله عجیب بعد از شکست مقابل پرسپولیس | چه اخلاق خوبی داری!

اوقات شرعی اهواز، یکم اردیبهشت 1403

گذار مقاومت از سلاح های قدیمی به پهپادها و موشک های نقطه زن

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

اجرای طرح آبیاری قطره‌ای - نواری در کشت برنج

خوزستانی‌های پرسپولیس قاتل صنعت‌نفت آبادان!

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

مارکو: لیگ ایران به اندازه 7 سال پیش بازیکن باکیفیت ندارد

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

ماجرای آزادی دریانورد هندی کشتی توقیفی MCS Aries چه بود؟

3 کشته و 5 مصدوم در تصادف جاده هفتگل - اهواز

یک مادر، دوازدهمین یار شمس‌آذر مقابل استقلال

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

دمای خوزستان چه زمانی 50 درجه می‌شود؟

پدر علم قنات ایران درگذشت

اهدای عضو پسر نوجوان خرمشهری به 2 نفر جان دوباره بخشید

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز