پیام خوزستان

آخرين مطالب

فتح خرمشهر برگ برنده جنگ را از صدام گرفت اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، جلیل وحیدی در مراسم گرامیداشت سالروز سوم خرداد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، بیان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از مهم‌ترین عملیات‌هایی بود که با پیروزی در آن لحن دنیا با ایران تغییر پیدا کرد.
وی عنوان کرد: عملیات بیت‌المقدس در تاریخ 10 اردیبهشت 1361 در مناطق اهواز، دشت آزادگان، هویزه، پادگان حمید، خرمشهر، کرخه و کارون، به منظور آزادسازی شهر‌های خرمشهر و هویزه و همچنین پادگان حمید به طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رمز یا علی بن ابی‌طالب (ع) اجرا شد و در تاریخ 3 خرداد 1361 با آزادسازی 5038 کیلومتر از خاک ایران، بالاخص شهر‌های خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر، پایان پذیرفت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم‌ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می‌شد، فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام، برگ برنده جنگ را از صدام گرفت.
این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه بی تردید فتح خرمشهر، حائز اهمیت‌های بسیار بود عنوان کرد: نخست اینکه، با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله‌های کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند؛ دوم این که این فتح باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.
وحیدی با اشاره بر اینکه یکی از عمده‌ترین عامل پیروزی در عملیات بیت المقدس که به فتح خرمشهر انجامید، وحدت نیرو‌های مسلح بود، افزود: شرکت گسترده نیرو‌های ارتش، سپاه و بسیج مردمی و لزوم فرماندهی مشترک آنان در تاریخ جنگ، سبب شد که چندگانگی ظاهری، باعث اختلال در امر فرماندهی آن‌ها نشود و همه در سایه فرماندهی یکسان به این پیروزی شگرف دست یابند. البته پشتیبانی جانی و مالی مردمی برای شرکت در عملیات، روح ایمان و از خودگذشتگی و توجهات و مدد‌های الهی را هرگز نمی‌توان در این پیروزی بزرگ نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه عراقی‌ها با گرفتن خرمشهر روی دیوار‌ها جمله معروف «جئنا لنبقی» یعنی «آمده ایم تا بمانیم» را نوشته بودند و صدام در سخنانش خرمشهر را مروارید شط العرب می‌نامید، عنوان کرد: صدام حسین بعد از فتح خرمشهر در جنگ با ایران، تعدادی از فرماندهان خود را اعدام کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام بعد از فتح خرمشهر فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا امام پیروزی را از جانب خدا دانستند تا فراموش نشود همه چیز به کرم و لطف خداوند متعال بستگی دارد.
وی ادامه داد: اهمیت آزادسازی شهر خرمشهر در دفاع مقدس توسط رزمندگان جان برکف اسلام از چنان اهمیتی برخوردار است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌خمینی (ره) فتح این شهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته و رهبر معظم انقلاب نیز، این حماسه را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کردند.
این مسئول با ابراز تاسف از اینکه برخی همواره تلاش در تلخ کردن کام مردم دارند عنوان کرد: بعد از انتخابات سال 88 که 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند عده‌ای کام مردم را با به راه انداختن فتنه تلخ کردند.

پیام خوزستان

وحیدی افزود: عده‌ای تخم شبهه را به ویژه در میان جوانان می‌کارند و می‌گویند چرا جنگ بعد از فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد که باید از این‌ها پرسید کدام عقل سالمی اجازه می‌دهد کشوری که در یک عملیات بزرگ در جنگ پیروز شده دست به دامن دشمن برای صلح در جنگ شود.
وی با اشاره بر اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان تصریح کرد: اگر همان روحیه ارزشمند اخلاص، ایثار، همدلی و ولایتمداری حفظ شود و همه باهم برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر پست و مقامی که هستند وظایف ملی و دینی خود را انجام دهند، شاهد موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی افزود: با توجه به اهمیت بیانات رهبری و مخاطب قرار دادن جوانان و طرح نکات کلیدی درمیان آنان پرداختن به نقشی که جوانان نخبه تحصیلکرده در تحقق اهداف نظام اسلامی دارند را بیش از پیش تقویت می‌کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/733764/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتفاق خوشحال‌کننده برای عبدالله ویسی

حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد

آنروا: اسرائیل در تلاش برای پایان دادن به فعالیت‌های ما در غزه است

حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند

عالیشاه در فکر سبقت از ترابی در آبادان

80 درصد گندم خوزستان در حال حاضر آماده برداشت است

حادثه انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم داشت

برگزاری راهپیمایی مردمی برای دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است

بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق

انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول 9 مصدوم بر جا گذاشت

برای دلار 20 هزار تومانی و تورم 30 درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار 65 هزار تومانی و تورم 45 درصدی را توجیه می‌کنند

مجلس خود را موظف به حمایت از کشاورز می‌داند/ لزوم مکانیزه شدن کشاورزی در خوزستان

داستان 34 روز مقاومت در خرمشهر؛ اگر سلاح داشتیم، شهر سقوط نمی‌کرد

پیام تسلیت سردار قاآنی به هنیه

تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار در 11 استان

پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه

حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم

عقب ماندگی خوزستان با وجود افراد توانمند و دلسوز جبران می‌شود

باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!

پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم

گلزن پرسپولیس به نفت در اختیار تارتار

اختلال در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی

آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان

حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است

انفجار گاز در دزفول 9 مصدوم بر‌جای گذاشت

ربیعی: مقاومت ما بعد از پنالتی سپاهان شکسته شد/ دربی اصفهان باید باکیفیت‌تر باشد

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد

506 زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند

اوسمار به نشست خبری نرسید

حمله حزب‌الله لبنان به 2 مرکز نظامی صهیونیستی دیگر

رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی

کمالوند: مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم

«وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد

‌آزادی 140 زندانی و صلح و سازش در 366 پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی

موافقت با اشتغال 69 زندانی در شهرستان مراغه

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان

اوزونیدیس: بازی سخت و عجیبی با استقلال خوزستان داریم

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

اساتید و نخبان نقش موثری در توسعه خوزستان دارند

دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

تجهیز 40 بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند

ضربه کاری دیگر حزب‌الله لبنان به ارتش صهیونیستی

تأخیر در پرواز پرسپولیس به آبادان/ اوسمار به نشست خبری نرسید