پیام خوزستان

آخرين مطالب

فتح خرمشهر شیرین‌ترین واقعه دوران دفاع مقدس است اجتماعی

فتح خرمشهر شیرین‌ترین واقعه دوران دفاع مقدس است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین در مراسم گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در مسجد امام حسین (ع) اظهار کرد: تلخ‌ترین واقعه در دوران دفاع مقدس، اشغال خرمشهر توسط نیروی‌های بعثی عراقی بود و شیرین‌ترین واقعه این دوران، آزادسازی خرمشهر بود و مردم غیور و سلحشور خرمشهر با مقاومت 35 روزه خود، صدام ملعون را در خرمشهر زمین‌گیر کردند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: ادوات فراوان و کمک‌های بسیار غرب و شرق به دشمن باعث تسلط صدام بر خرمشهر شد و آبان 1359 و در بدو انقلاب، خرمشهر به اسارت دشمن درآمد و پس از حدود 19 ماه و در خرداد 1361، فرزندان امام خمینی (ره) و این انقلاب توانستند این شهر را آزاد کنند.
مطهرخو بابیان اینکه خرمشهر درگذشته نیز گرفتار دشمنی‌ها قرارگرفته است، گفت: این شهر در سال 217 به تصرف عثمانی‌ها، در سال 1320 به تصرف انگلیسی‌ها و در سال 1359 به تصرف بعث درآمد که نهایت در سال 1361 آزاد شد.
عملیات فتح خرمشهر عملیاتی با چهار هدف استراتژیک بود
امام‌جمعه شهرستان نایین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه سردار شهید جهان‌آرا، صیاد شیرازی و کاظمی، تصریح کرد: عملیات فتح خرمشهر، عملیاتی استراتژیک با چند هدف کلی اعم از عقب راندن دشمن تا سرحد مرزهای بین‌المللی کشور، نمایش قدرت برتری سیاسی و نظامی ایران بر عراق، انهدام نیروهای متجاوز در منطقه میان غرب کارون تا خط مرزی و هدف نهایی آزادسازی خرمشهر بود.
وی با اشاره به اینکه این عملیات به مدت 26 روز با 16 هزار کشته و زخمی و 19 هزار اسیر عراقی به نتیجه رسید، اذعان داشت: رهبر انقلاب در خاطرات خود بیان می‌کنند که سردار شهید صیادشیرازی با ایشان در تهران تماس می‌گیرند و می‌گویند که عراقی‌ها برای تسلیم شدن، صف‌کشیده‌اند و البته ایران نیز در این عملیات شهید بسیار داد تا خرمشهر آزاد شود.
مطهرخو اضافه کرد: آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومترمربع از خاک ایران و 180 کیلومتر خط مرزی، انهدام 60 فروند هواپیما، سه فروند بالگرد دشمن، 418 دستگاه تانک و نفربر، 49 دستگاه خودرو 30 قبضه توپ و غنیمت ادوات مختلف نتیجه این عملیات از منظر نظامی است.
امام‌جمعه شهرستان نایین بابیان اینکه امام خمینی از رزمندگان تشکر کردند و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، گفت: دلیل بیان اینکه جمله، عدم غرور در رزمندگان اسلام بود که این آزادسازی قصه جنگ را عوض کرد و در ادامه فرمودند که فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است.
مساجد خاک‌ریزهای ارزش‌های اسلامی هستند
وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما خرمشهرها در پیش داریم و این بدین معنا است که برای از دست ندادن خاک‌ریزهای ارزش‌های اسلامی باید تلاش کنیم که یکی از نمونه‌های سنگر اسلام، مساجد است.
مطهرخو بابیان اینکه مساجد سنگر اسلام هستند، بیان کرد: مساجد فعال مانند همین مسجد امام حسین (ع) نایین از مساجد زنده هستند که در آن آگاهی مردم با پرداختن به مسائل عبادی و سیاسی افزایش می‌یابد و برای تربیت نوجوان‌ها و جوان‌ها برای نسل آینده کشور برنامه دارد.
امام‌جمعه شهرستان نایین افزود: به خصوصیات مساجد زنده باید توجه کرد و بایستی عملیات حفظ و گسترش ارزش‌های اسلامی من‌جمله امربه‌معروف و نهی از منکر، تربیت جامعه دینی و دیگر موضوعات در همسایگی مسجد و محله تداوم یابد.
وی در ادامه خطاب به بسیجیان گفت: مسجد پایگاه اسلام و پایگاه شما است و این مساجد باید با حضور شما در نماز جماعت و برنامه‌های عمومی حفظ و پررونق‌تر شود و این مهم باایمان، اراده، علم به‌روز، تبعیت محض از ولی‌فقیه در وجود ما میسر است و خرمشهرهای پیشرو را حفظ خواهیم کرد.
فرمان ولایت‌فقیه، جهاد جوانان و نوجوانان در عرصه‌های انقلاب اسلامی است
سرهنگ محمدحسین الیاسی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین نیز در یادواره شهدای محله مسجد الغدیر، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره) ظرفیت‌های مردمی را پای‌کار انقلاب آوردند و مقاومت مردم، ایثار و ازخودگذشتگی دو پیام شهدای گران‌قدر به کشور است.
وی بابیان اینکه اولین مقاومتی که بافرمان امام (ره) رخ می‌دهد در خرمشهر است، گفت: مساجد شهر به هنگام ورود دشمن به شهر فعال می‌شوند و شهید جهان‌آرا هسته‌ای را در حزب‌الله خرمشهر تشکیل می‌دهند و شاخه‌های نظامی و فرهنگی و پایه مقاومت مردمی در مسجد تشکیل می‌شود و به همین دلیل نماد مقاومت در شهر، مسجد جامع خرمشهر است.
الیاسی در ادامه تصریح کرد: ساماندهی مردم در مسجد، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در مسجد و اعزام نیروها در مسجد انجام‌شده که در ادامه ایستادگی تا پای جان را از شهدای خرمشهر شاهد هستیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نایین افزود: پس از چندین ماه در عملیات بیت‌المقدس با رمز یا علی ابن ابی‌طالب، شاهد دستاوردهای نظامی، اتحاد ارتش و سپاه، پای‌کاری نیروهای‌مردمی، ایمان و معنویت بودیم و برای آزادسازی خرمشهر، شش هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب شده است.
وی بابیان اینکه پیام شهدا، پیروی از ولایت‌فقیه است، گفت: امروز ولایت‌فقیه به ما در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرده که برای ایران اسلامی بزرگ باید تمام جوان‌ها و نوجوان‌ها برای همه عرصه‌های انقلاب اسلامی پای‌کار بیایند.
پایان پیام/63025/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/733484/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند