پیام خوزستان

آخرين مطالب

نشست قاضی زاده با نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان/ نخبگان شاهد و ایثارگر پیشران جامعه ایثارگری هستند/نخبگان ایثارگر پیشتاز جهاد تبیین و آگاه‌سازی جامعه هستند بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه اول خردادماه در ادامه سفر استانی به لرستان در نشست هم‌اندیشی با نخبگان تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان لرستان، گفت: نخبگان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف پیشران جامعه ایثارگری هستند.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با بیان اینکه حضور در جمع مردم غیور و دلاور استان لرستان باعث افتخار است، گفت: مقام معظم رهبری مردم لر را با صفا، درخشان، مخلص مثل آب زلال و عاشق دین معرفی می‌کنند و می‌فرمایند که خدمت به این مردم خدمت به دین است، این جایگاه خدمت والا است که رهبر معظم انقلاب اینگونه به این مردم توجه دارند، لازم است مسئولان استان لرستان با توجه به اینکه این استان در بسیاری از شاخص‌ها میانگین آن از کشور عقب است توجه بیشتری به توسعه و زیرساخت‌های این استان داشته باشند و ما تلاش کردیم این کار محقق شود و این مسیر ادامه پیدا کند.
معاون رئیس جمهور خطاب به نخبگان شاهد و ایثارگر، گفت: شما عزیزان رهبران اجتماعی هستید و مرجعیت فکری دارید، اگر جامعه نخبگان به این باور برسند که می‌توانند در اوضاع کشور تغییر ایجاد کنند می‌توانند جامعه را با خود همراه کنند و دولت‌ها به تنهایی و بدون نخبگان و خواص نمی‌توانند تحولات اساسی و بنیادین و ماندگار ایجاد کنند. ممکن است یک دولتی پلی بسازد اما نمی‌تواند نهادسازی اجتماعی در جامعه انجام دهد. سلامت اجتماعی جامعه را افزایش و آسیب اجتماعی جامعه را کاهش دهند اما نخبگان روی سبک زندگی مردم اثرگذار هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اهمیت مفهوم مردمی سازی و اینکه در همه ابعاد نقش مردم نیاز سازمان‌دهی و رهبری توسط نخبگان را دارد، خاطرنشان کرد: چه کسی می‌تواند مردم را ساماندهی کنند و در ابعاد اقتصادی، فرهنگی این کار راهبرانی در میدان می‌خواهد که این وظیفه خواص است، تبیین و آگاه‌سازی یا همان جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند وظیفه نخبگان است. این امر توسط رسانه‌ها و صدا سیما مطرح شده اما چقدر می‌تواند به جامعه نفوذ پیدا کند.
وی افزود: جهاد تبیین همراهی و همسویی نخبگان جامعه را می‌طلبد و البته در پیشاپیش همه نخبگان ایثارگر مطرح هستند زیرا نخبگان شاهد و ایثارگر هم خون با انقلاب اسلامی هستند و برای پیروزی و حفظ این انقلاب جان دادند و جان و روح آنها درگیر است و برای حفظ سرزمین انگیزه بالاتری دارند تا این پرچم پر افتخار را همچنان بر افراشته نگه دارند و کار را جلوتر پیش ببرند و به قله‌های بالاتر برسانند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایثارگری مقطع زمانی ندارد، ادامه داد: ایثارگری و جهاد مربوط به مرز‌ها و زمان خاصی نیست. ما کشوری مستقل و مردمی عزت‌مند داریم که می‌خواهیم روی پای خودمان باشیم و تحت سلطه نباشیم برای همین جنگ همه جانبه و تمام‌عیار بدون زمان علیه ما در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی وجود دارد، دشمنان خارجی مجهز با منابع گسترده و یک عده در داخل کشور که همراه یا فریب خورده هستند به دنبال این هستند که اگر نقص و کمبودی وجود دارد آن را به مکتب انقلاب سرایت بدهند. اگر نقصی در یک فرد مسلمان مشاهده کنند آن را ‌به اسلام ارجاع می‌دهند و این اتفاق و شبهه ذهنی کار ایثارگران را سخت‌تر می‌کند زیرا قبلاً این جنگ سخت در مقابل دشمنان بوده است اما امروز دشوارتر از گذشته است.
معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسئولان باید به گفتمان سازی انقلابی در سطح جامعه بیشتر توجه کنند و باورهای سنتی را کنار بگذارند، گفت: باید اعتماد به نفس پیدا کنیم. همان اعتماد به نفسی که در جنگ تحمیلی در مقابل قدرت‌های چند هزار میلیارد دلاری بیگانگان پیدا کردیم و با یک هزارم آن جلوی آن‌ها ایستادیم و اجازه ندادیم به این خاک تعرض کنند که به دلیل اعتماد به نفس، خودباوری و احساس عزت بود و لازم است که دوستان تلاش کنند تا بیشتر در این عرصه قدم برداریم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: نخبگان ایثارگر موتور پیش برنده جامعه ایثارگری هستند و اگر جامعه هدف ما متقاضی شغل در جامعه ما هستند باید افراد نخبه کارآفرینی کنند زیرا 15 درصد افراد یک جامعه می‌توانند کارآفرین باشند. در طول این 40 سال تسهیلات خوداشتغالی زیادی به ایثارگران داده شده است اما نرخ بیکاری بالا است و لازم است که نخبگان جامعه ایثارگر پیش ران باشند یعنی اشتغال را توسعه دهند و سایر افراد را به کار بگیرند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و موضوع جذب و اجرای منابع تبصره 16 در این نشست، گفت: در عرصه‌های مختلف باید کار فرهنگی، مردم پایه و محله محور انجام داد و اما اینکه در یک منطقه، شهرستان و روستا چه کسی مدیریت کند باید نخبگان جامعه هدف میدان‌دار باشند و به بنیاد کمک کنند، در حوزه فرهنگی فعالیت داشته باشند و یکی از برنامه جدی ما این است که در بنیاد توسط تشکل‌ها و چهره‌های مؤثر و فعال ایثارگری این اقدامات انجام شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برگزاری چهلمین سالگرد شهید بروجردی، گفت: مقام شهدا بالا است و همه آنها انتخاب شده خدای رحمان هستند. شهدای دیگری مثل شهید «سید نور خدا موسوی» در این استان جزو قله‌های شناخته شده هستند و ما وظیفه داریم کار «شهید پژوهی» در مدرسه، مسجد و محله انجام دهیم و این اساس اقدامات بنیاد است، ما تلاش می‌کنیم با ساخت فیلم در این حوزه حرکت کنیم تا نگاه‌ها به جامعه ایثارگری تغییر کنند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقشی که ایثارگران در فعالیت‌های جهادی برای کمک به مردم دارند، گفت: این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که ایثارگران هنوز هم پای کار هستند و مردم را با آنها همراه می‌کند. در حوزه توسعه دانش‌بنیان خانه خلاق ایجاد شده است و اداره کل استعدادیابی تشکیل شده است که به دنبال تربیت مدیران آینده در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و ما در هر حال می‌خواهیم از جامعه ایثارگری برای پیشبرد اهداف انقلابی اقتصادی، دانش‌بنیان به عنوان رکن اقتصاد کشور استفاده کنیم، ما تلاش کردیم با حمایت ایثارگران در حوزه دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها به رشد پایدار اقتصادی کشور کمک کنیم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به افزایش دو و نیم برابری بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه بنیاد از 31 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به 75 هزار میلیارد تومان رسیده است و هیچ دستگاهی به این میزان رشد بودجه را نداشته است برای همین مستمری والدین شهدا که 2 میلیون تومان بود امسال 7 میلیون تومان می‌شود هر چند که این مبالغ پاسخگوی زندگی ایثارگران نیست اما این مستمری به عنوان هدیه تعریف شده است.
معاون رئیس جمهور در مورد اجرای طرح سپاس گفت: 430 هزار مورد دیدار با ایثارگران در سال 1401 توسط انجام شده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: گلزار مطهر شهدا پایگاه توسعه فرهنگی است و شهدا امام زادگان عشق هستند و باید گلزار شهدا تبدیل به میعادگاه معنوی عبادی شود.
گفتنی است، در این نشست نخبگان شاهد و ایثارگر و نمایندگانی از تشکل‌های مختلف شاهد و ایثارگر استان لرستان نظرات و پیشنهادات خود را برای حل برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کردند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/730985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

تساوی استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت