پیام خوزستان

آخرين مطالب

یحیی امروز یک تصمیم مهم می‌گیرد ورزشي

یحیی امروز یک تصمیم مهم می‌گیرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ورزش سه، بحث استفاده از بازیکنان امید پرسپولیس در بازی با صنعت نفت آبادان هنوز داغ است. از یک سو همه می‌گویند آنچه یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی با آلومینیوم اراک اعلام کرد واکنشی احساسی و لحظه‌ای از سر عصبانیت به اتفاقات دو دیدار اخیر تیمش بود و بعید است چنین تصمیمی بگیرد اما عجیب اینکه موجی در رسانه‌ها راه افتاده که همچنان این موضوع را جدی می‌پندارد و اخباری در این خصوص منتشر می‌شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
دیروز برخی خبرگزاری‌ها از احتمال سفر 10 بازیکن تیم امید پرسپولیس به آبادان نوشتند و برخی ابهام درباره این ماجرا را بررسی کردند به گونه‌ای که احتمال وقوع این اتفاق با رخ ندادنش برابر به نظر برسد!
تا نیم‌فصل وقت داشتند
در عین حال نکته اینجاست که دیروز رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اخیراً سه بازیکن تیم امید پرسپولیس کارت بازی لیگ برتر را دریافت کرده‌اند و حالا مجوز بازی برای تیم بزرگسالان را دارند. این ماجرا نیازمند طی پروسه‌ای است که پیچیدگی زیادی ندارند و تنها باید مدارکی از سوی باشگاه به سازمان لیگ داده شود اما محدودیت زمانی دارد. در واقع اینکه گفته می‌شود یحیی از باشگاه خواسته تا دوباره تعداد دیگری از بازیکنان تیم امید به عضویت تیم بزرگسالان در بیایند شدنی نیست چرا که این کار باید تا نیم فصل انجام می‌شد و الان شدنی نیست. شروع کار ثبت نام سه بازیکنی هم که قبل‌تر به آن اشاره شده بود قبل از پایان فصل نقل و انتقالات انجام شده بود و حالا دیگر باشگاه پرسپولیس نمی‌تواند بازیکن جدیدی را از تیم امیدش در اختیار بگیرد.

پیام خوزستان

طبق قانون سازمان لیگ هر باشگاه لیگ برتری غیر از سهمیه‌های بزرگسال، زیر 25 سال و زیر 23 سال خود می‌تواند دو فهرست 15 نفره از بازیکنان امید و جوانان داشته باشد. در واقع هر تیم می‌تواند 15 بازیکن امید و 15 بازیکن جوانان در فهرست خود داشته باشد که تا اینجا ظاهراً نام 11 بازیکن رده امید در فهرست پرسپولیس گنجانده شده است. غیر از نفراتی مثل محمد عمری، علی جودکی و ابوالفضل سلیمانی که حالا در سهمیه زیر 23 سال تیم جای می‌گیرند، نفراتی که تقریباً تا حدودی شناخته شده‌اند جزئی از همان لیست یازده نفره هستند. امیررضا رفیعی گلری که فقط در دربی‌ها تیم امید را همراهی می‌کند و از ابتدای فصل به تیم بزرگسالان پرسپولیس پیوسته یکی از این بازیکنان است. علیرضا بابایی اوت‌انداز و مدافع راست کوتاه‌قامت امیدها هم که در دو سه بازی گذشته سرخ‌ها در لیست بوده و حتی مقابل فولاد به میدان رفت نیز بازیکن دیگری از این لیست به حساب می‌آید. علیرضا خدادادی و امید فهمی دو بازیکن دیگر امیدها بودند که نام‌شان در فهرست امیدهای تیم بزرگسالان ثبت شده بود و می‌توانستند در لیگ برتر بازی کنند که اتفاقاً خدادادی مقابل گل‌گهر به میدان رفت اما هم فهمی هم خدادادی فعلاً مصدوم هستند و نه در بازی‌های تیم بزرگسالان نه در دیدارهای تیم امید حضور پیدا نمی‌کنند. مهدی نجفی، میلاد سلگی و محمدحسین محمدیان سه بازیکن دیگری هستند که به تازگی نام‌شان برای حضور در لیگ برتر در سامانه سازمان لیگ ثبت شده و می‌توانند دست یحیی را بگیرند.

پیام خوزستان

فردا مسابقه حساس امیدها
موضوع دیگری که بحث همراهی بازیکنان تیم امید در سفر به آبادان را منتفی خواهد کرد آنجاست که تیم امید پرسپولیس در همان روزی که پرسپولیس به میدان خواهد رفت مسابقه می‌دهد. تیم امید پرسپولیس که حالا در رده دوم جدول قرار دارد و مثل تیم بزرگسالان در کورس قهرمانی است روز چهارشنبه (فردا) از ساعت 12 در زمین تیم دنیا صبای آیندگان که در رده هشتم قرار دارد به میدان خواهد رفت. با اینکه تیم امید پرسپولیس در فاصله 5 هفته مانده به پایان فصل از استقلال صدرنشین - که در مسابقات کشوری به میدان می‌رود و تیم قدرتمندی است – 8 امتیاز کمتر دارد اما بازی رودرروی هفته آینده مقابل استقلال تا حدودی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. تیم امید پرسپولیس دربی رفت را برده و چنانچه در بازی برگشت هم برنده شود احتمال بازگشت به مسیر قهرمانی وجود دارد. البته قبل از دربی، تیم امید پرسپولیس باید فردا تیم دنیا صبای آیندگان را شکست دهد. این بازی بیست و ششمین دیدار امیدهای سرخ به حساب می‌آید و بعد از آن فقط چهار مسابقه دیگر تا انتهای فصل باقی خواهد ماند. در بهترین حالت اگر استقلال در بازی این هفته خود برنده شود و هفته بعد هم به پرسپولیس ببازد سرخ‌ها شانس قهرمانی خواهند داشت اما استقلال با تیم قعر‌جدولی «نهال شمیران» بازی خواهد داشت و احتمالاً اگر اندک شانسی برای قهرمانی باشد در همان دربی برگشت رقم خواهد خورد.

پیام خوزستان

با در نظر گرفتن موقعیت تیم امید پرسپولیس به نظر می‌رسد همراهی چند بازیکن دیگر از امیدهای پرسپولیس در سفر آبادان منتفی باشد بخصوص اینکه یحیی غیر از بیرانوند همه نفرات خود را در اختیار دارد. در عین حال بعید نیست یحیی برای اینکه از حرف خودش کوتاه نیاید دو بازیکن دیگر از رده امید را با تیمش به آبادان ببرد و آنجا از لیست کنارشان بگذارد. در خوشبینانه‌ترین حالت اگر آی‌تی‌سی پریرا بموقع نرسد و سیامک نعمتی هم خط بخورد باز هم لیست 20 نفره گل‌محمدی تکمیل است و اگر تیم امید پرسپولیس برای بازی فردایش نیاز مبرم به دو بازیکن دیگر خود نداشته باشد شاید دو نفر دیگر در سفر به آبادان همراه تیم بزرگسالان شوند. در دیگر حالت ممکن اگر گل‌محمدی اصرار به بردن چند بازیکن دیگر تیم امید - که نام‌شان در فهرست بزرگسالان قرار دارد - داشته باشد (غیر از خدادادی، فهمی، بابایی و رفیعی) طبعاً تیم امید پرسپولیس خالی از بازیکنان مهم و تأثیرگذارش خواهد شد و این‌طوری شاید از همین هفته با بیشتر شدن اختلافش با استقلال از قهرمانی کاملاً قطع امید کند.
محمد قراگوزلو (ایران ورزشی)

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/400778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی