پیام خوزستان - تسنیم / گئورگی تیخی، سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد: ایران چهار ملوان اوکراینیِ بازداشتشده در تنگه هرمز را به این کشور بازگرداند.
به گفته تیخی، در ماه آوریل سال جاری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چندین کشتی و ملوان را در تنگه هرمز توقیف کرده بود. در میان افراد بازداشتشده، کشتی کانتینری «اپیمونیداس» نیز بود که چهار شهروند اوکراینی در آن حضور داشتند.
تیخی گفت: از آن زمان، طرف اوکراینی با تمامی نهادها و طرفهای ذیربط بهصورت فعال و مستمر همکاری کرده است. خرسندیم اعلام کنیم که این تلاشها نتیجه مثبت داشته است. چهار شهروند ما اکنون خاک ایران را ترک کردهاند.
بازار ![]()