پیام خوزستان -
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزش و پرورش خوزستان، ناصر علیفر؛ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شامگاه یکشنبه 9 شهریورماه 1404 در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامهریزیها برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: تمام تلاش ما این است که اول مهر هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم. با استفاده از ظرفیت معلمان حقالتدریس، بازنشستگان بازگشتی و سربازمعلمان، کمبودها جبران میشود و یکمیلیون و 115 هزار دانشآموز به همراه بیش از 70 هزار معلم در مدارس کار خود را آغاز خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 2500 نفر در آزمون استخدامی امسال پذیرفته شدند، افزود: نیمی از این افراد از ابتدای مهر در کلاسهای درس حضور خواهند داشت و بخشی از نیازهای نیروی انسانی استان را تأمین خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر توجه ویژه دولت وفاق به تعلیم و تربیت گفت: برای نخستین بار رئیسجمهور، آموزش و پرورش را در اولویت اصلی دولت قرار داده است. این نگاه در سه محور پیگیری میشود: بهسازی فضاهای آموزشی، تحول در کلاسهای درس و توانمندسازی نیروی انسانی. در همین راستا، تفاهمنامهای با سپاه برای ساخت 68 مدرسه جدید و برچیده شدن مدارس سنگی منعقد شده و 600 پروژه عمرانی آموزشی نیز در استان در حال اجراست.
علیفر با اشاره به نقش معلمان در این تحول اظهار کرد: توانمندسازی نیروی انسانی بهعنوان یکی از نقاط تحولی در راهبردهای رئیسجمهور در قالب طرحهای توانا و شمیم عملیاتی شده است. بر اساس این برنامه، 32 هزار معلم استان در دورههای ارتقای صلاحیت حرفهای شرکت خواهند کرد.
وی افزود: بیش از 600 هزار دانشآموز ابتدایی در استان داریم که حدود 130 هزار نفر از آنها در یکی از دروس هدف نیاز به حمایت ویژه دارند. از این تعداد، 45 هزار دانشآموز تحت پوشش طرح حامی قرار گرفتهاند که آموزشهای جبرانی و پشتیبانی مستمر برای آنها ارائه میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر ضرورت مدرسهمحوری تصریح کرد: برای هر مدرسه نسخه آموزشی ویژه طراحی خواهد شد. مدارس تیزهوشان و نمونهدولتی باید رویکردی متفاوت داشته باشند و تمرکز اصلی آنها بر آموزشهای روانشناختی و تقویت مهارتهای نرم باشد. خانوادهها شریک راهبردی آموزش و پرورش هستند و بدون همراهی اولیا، تحقق تحول امکانپذیر نیست.
وی در پایان با اشاره به موفقیت دانشآموزان خوزستانی در کنکور سراسری و امتحانات نهایی گفت: موفقیتهای اخیر مایه امیدواری است اما شاخص اصلی ما نمرات امتحانات نهایی است. امیدواریم در سال تحصیلی جدید با اجرای برنامههای تحولی شاهد بهبود محسوس این شاخصها باشیم.