پیام خوزستان
◄ خیرالله خادمی؛ مردی برای برای همه دولت ها یا سلطان راهسازی؟
سه شنبه 29 فروردین 1402 - 10:31:39 AM
خبربان
پیام خوزستان
خیرالله خادمی را نخستین بار احمد صادقی معاون نیکزاد در دولت محمود احمدی نژاد از معاونت عمرانی استانداری خوزستان به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به تهران آورد. خادمی پله های ترقی را از شهرداری اندیمشک آغاز کرد و سپس مدیر کلی راه و ترابری خوزستان را بیش از 6 سال برعهده داشت.
  به نظر می رسد که طولانی بودن حضور خادمی در مسئولیت ها نیز از اداره کل راه و ترابری خوزستان آغاز شده باشد. خادمی در مسئولیت هیئت مدیره شرکت ساخت که معمولا دو و نهایتا چهار سال برای بسیاری از اعضای آن بوده، است بیش از 6 سال عضویت خود را حفظ کرد.
وی در سال 1395 پس از علی نورزاد که در سال 92 به مدیرعاملی شرکت ساخت منصوب شده بود، از سوی آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی به عنوان مدیرعامل شرکت ساخت منصوب شد و انتصاب وی در دوره وزارت مرحوم قاسمی تمدید شد و هم اکنون بیش از 6 سال است سکاندار مهمترین نهاد ساخت و ساز عمرانی کشور است.
به باور بسیاری از کارشناسان راه و شهرسازی در ماندگاری و تداوم مسئولیت خادمی لابی قدرتمند نمایندگان خوزستان و به خصوص نمایندگان لر تبار اندیمشک و ایذه که مهمترین کمیسیون اقتصادی مجلس یعنی کمیسیون انرژی مجلس را در اختیار داشته و دارند نقش اساسی و عمده ای دارد.
در رازهای ماندگاری خادمی در مدیریت ساخت و ساز راه ها و راه آهن همین بس که وقتی میعاد صالحی توانست مسئولیت بخش هایی از ساخت شبکه راه آهن کشور را از رستم قاسمی دریافت کند هیچ گونه واکنشی را از سوی خادمی مشاده نکردیم، که این امر شایعاتی را در خصوص موجودیت و انحلال شرکت ساخت در بین کارمندان شرکت ساخت و متخصصان ذیربط در پی داشت.
برای بررسی عملکرد خادمی شاخصه مهم آن میزان ساخت و ساز حوزه راه سازی و راه آهن است که متاسفانه در عملکرد ایشان از سرعت ساخت نشانی نیست و پروژه های راهسازی بر اساس آمار خود وزارت راه و شهرسازی از رشد بالایی برخوردار نیست و ساخت سالانه حدود 200 کیلومتر راه آهن، یعنی یک پنجم پیش بینی برنامه، شاهدی بر حرکت لاک پشتی در امور ساخت و ساز است و از جهشی که مد نظر دولت باشد دیده نمی شود و همچنان شاهد ماندگاری پروژه هایی چون خط آهن زاهدان به چابهار و خطوط و آزادراه های استان های غربی کشور هستیم.
تبلیغات گسترده خادمی در حوزه ساخت راه ها، طوری بوده که گاه همکارانش در شرکت ساخت او را سلطان راهسازی معرفی می کردند عنوانی که با توجه به معرفی سلاطین سکه، ارز و... در سیمای ایران، جالب توجه بود.
راز ماندگاری خادمی هرچه باشد به نظر می رسد مدیریت بیش از 6.5 ساله او در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دولت رئیسی به پایان برسد و سکان شرکت ساخت در اختیار یکی از جوانان جویای نام حامی دولت قرار گیرد.


http://www.khozestan-online.ir/Fa/News/666690/◄-خیرالله-خادمی؛-مردی-برای-برای-همه-دولت-ها-یا-سلطان-راهسازی؟
بستن   چاپ