پیام
خوزستان - دومین جلسه هماندیشی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با مدیران هتلهای جزیره با محوریت هماهنگی بیشتر برای میزبانی بهینه از گردشگران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی حسنلو معاون گردشگری این سازمان در این نشست که صبح سهشنبه 27 خردادماه برگزار شد، با تقدیر از همراهی هتلداران، اظهار داشت: مهماننوازی هتلداران کیش در شرایط کنونی، الگویی مثالزدنی از مدیریت بحران با رویکرد انسانی است که تصویری ماندگار از میهماننوازی ایرانی به نمایش گذاشته است.
جزئیات تصمیمات اتخاذ شده در جلسه هماندیشی
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح اهداف این جلسه گفت: هدف از این نشست، هماهنگی بیشتر برای میزبانی مناسب از گردشگران حاضر در جزیره و برنامهریزی برای روزهای آینده بود. ما به اصول کلی رسیدیم که بر اساس آن هر بخش وظایف خود را میداند.
وی در ادامه به وضعیت فعلی هتلها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شرایط هتلها پایدار است و جای نگرانی خاصی وجود ندارد. قیمتهای اقامت در هتلها طبق مصوبات، یکپنجم نرخ معمول تعیین شده و همه باید به آن پایبند باشند و کسانی که تمکن مالی ندارند به معاونت گردشگری معرفی کنند.
ثبات در تأمین کالاهای اساسی و خدماترسانی
حسنلو با اشاره به ذخیره کافی کالاهای اساسی و مواد خوراکی در جزیره، خاطر نشان کرد: با برنامهریزیهای انجام شده، هیچ نگرانی در خصوص کمبود اقلام ضروری یا سوخت در کیش وجود ندارد و میهمانان میتوانند با آسودگی خاطر از خدمات هتلها استفاده کنند. البته برخی هتلها تعداد کمی گردشگر دارند که احتمالا گردشگران آنها به هتلهای دیگر منتقل میشوند.
هشدار به گردشگران درباره خرید خدمات از کانالهای غیررسمی
حسنلو از گردشگران خواست تنها از پذیرش هتلها، اطلاعات و قیمتها را دریافت کنند و افزود: متأسفانه برخی سایتها و آژانسها ممکن است قیمتهای متفاوتی ارائه دهند. خواهش ما این است که گردشگران فقط به واحدهای پذیرش هتلها مراجعه کنند تا با قیمتهای مصوب تمدید شوند.
تکذیب شایعات درباره تخلیه اجباری گردشگران
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش شایعات بیاساس مبنی بر اجبار گردشگران به ترک جزیره را رد کرد و گفت: هیچ اجباری برای ترک جزیره وجود ندارد. تنها در مواردی که تعداد مسافران یک هتل کم باشد، ممکن است برای ارائه خدمات بهتر، آنها را به هتلهای دیگر منتقل کنیم.
وی تأکید کرد: این انتقال صرفاً برای تمرکز خدمات و میزبانی بهتر خواهد بود و هیچگونه تعطیلی هتلها به معنای عمومی آن مد نظر نیست.
دستورالعمل رسیدگی به شکایات
حسنلو در پایان از گردشگران خواست در صورت هرگونه مشکل، از طریق سامانه 124 شکایات خود را اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن پیگیری شود.
http://www.khozestan-online.ir/Fa/News/1113357/گردشگران-فقط-از-پذیرش-هتلها-استعلام-قیمت-بگیرند-و-نه-سایتها--تخفیف-80درصدی-قیمت-هتلها-همچنان-برقرار-است