پیام
خوزستان - جام جم آنلاین - خوزستان، رضا امینی در آیین رونمایی از نورپردازی تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف اظهار کرد: با توجه به اینکه اهواز شهر شب نامیده میشود، یکی از سیاست گذاریهای این دوره، نورپردازی فضای سبز و پلهای کارون بوده است.
وی با بیان اینکه اهواز یکی از زیباترین شهرهای کشور است، افزود: تا انتهای دوره مدیریت شهر و نوروز سال آینده، نورپردازیها قوت خواهد گرفت و زیباسازی شهر با رویکرد جدید تقویت خواهد شد.
شهردار اهوازبا اعلام اینکه این شهر چالشهای متعددی دارد که در سالیان متمادی به شهر تحمیل شده، بیان کرد: در این دوره ابتدا سعی شد پروژههای نیمه تمام مانند رفع مشکلات آبهای سطحی، تقویت ناوگان عمومی، احداث تفرجگاه ها، احداث تقاطعهای غیرهمسطح و متروی اهواز اجرا شود.
وی افزود: عملیات اجرایی خط اول متروی اهواز در خرداد ماه امسال آغاز میشود. منابع مالی نیز در این زمینه پیش بینی شده است. خط اول در 11 و نیم کیلومتر از میدان فرودگاه تا میدان دانشگاه شهید چمران در دو فاز اجرا میشود.
شهردار اهواز با اشاره به افزایش حدود 500 درصدی اتوبوسها گفت: در این دوره 229 دستگاه اتوبوس خریداری شده است که تاکنون بیش از 100 دستگاه وارد شده است و تا پایان شهریور مابقی اتوبوسها وارد میشوند. 214 اتوبوس هم در حال بازسازی است بنابراین تا پایان سال تعداد اتوبوسهای اهواز از 70 دستگاه در سال 1400 به 570 دستگاه میرسد.
امینی یادآور شد: اهواز به 4 هزار تاکسی نیاز دارد که یک هزار و 900 تاکسی به صورت اسمی دارد، اما عملا یک هزار تاکسی در حال فعالیت هستند و تاکنون 270 تاکسی نوسازی شدند، اما فرایند توسعه و نوسازی تاکسیها تا مرز 800 دستگاه در حال انجام است.
شهردار اهواز تصریح کرد: خط اتوبوس تندرو به طول 27 کیلومتر رفت و برگشت در حال اجرا است. در نمای ایستگاههای این خط از عناصر هویت ساز شهر استفاده خواهد شد تا حس تعلق مردم به داشتههای تاریخی بیشتر شود.
امینی بیان کرد: با اجرای 6 میلیون مترمربع آسفالت در این حوزه، انقلابی شده است. هر چند هنوز چالشهای زیادی در شهر داریم.
وی عنوان کرد: کارشکنیهای متعددی از جهات مختلف برای کار نکردن در اهواز اتفاق میافتد و افرادی چشمشان را روی نور خورشید بستند، اما مردم خدمات را میبینند و رضایت مندی نسبی دارند.
امینی افزود: این چالشها در دهههای زیادی به شهر تحمیل شده است و با یکی دو دوره مدیریت، نمیتوان به میانگین کشور رسید، اما تلاش میشود سرعت رشد نسبت به دیگر کلانشهرها بیشتر شود که این موضوع از افزایش بودجه 3.5 همتی در سال 1400 به 23.5 همتی امسال رسید. در هیچ کلانشهری چنین رشد بودجهای در این سالها نداشتیم.
شهردار اهواز با بیان اینکه آهنگ رشد توسعه در اهواز شنیده میشود، گفت: برخی با القای ناامیدی سعی در نا امیدی مردم دارند که راه به جایی نمیبرند. بعد از چهار سال کار شکنی و کینه توزی و کار به جایی نبردن، بهتر است به مسیر درست برگردند و تلاش کنند با همدلی از ظرفیتها بیشتر استفاده شود که اگر در 44 ماه گذشته اینگونه باشد خدمات چند برابر توسعه داده میشد.
وی با بیان اینکه هزینه جاری از 70 درصد به 40 درصد رسیده است، گفت: در طول چهار سال، 4 همت حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد در حالی که بیش از 24 همت هم شهرداری اهواز وصول کرده است، اما برخی سعی میکنند القا کنند که حیات شهرداری به حق آلایندگی وابسته است در حالی که اینگونه نیست.
امینی با اشاره به اولویت در پرداخت حقوق کارگران بیان کرد: گفته میشود پرداخت حقوق 40 تا 50 روز با تاخیر است که این گفته کاملا اشتباه و ظلم است و حقوق همه کارکنان جز یکی دو سازمان پرداخت شده است و به زودی انجام میشود. تاخیر چند روزه در پرداخت حقوق کاملا طبیعی است و در همین استان شرکتهای بزرگ صنعتی یا برخی دستگاههای دولتی با چندماه تاخیر حقوق را پرداخت میکنتد.
شهردار اهواز گفت: تا روزی که مسئولیت شهرداری را برعهده دارم با قوت ادامه خواهم داد و نوکری مردم را تا حد جان ادامه میدهم. این حرفها ما را سست و کم انگیزه نمیکند.