پیام خوزستان

آخرين مطالب

حمله پورموسوی به پرسپولیسی‌ها؛ فوتبالی آن‌ها را بردیم شهرستان ها

حمله پورموسوی به پرسپولیسی‌ها؛ فوتبالی آن‌ها را بردیم
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان پس از شکست مقابل پرسپولیس گفت: پس از حرکت علیرضا بیرانوند سکوها شروع به بدترین فحاشی و توهین‌ها به کوپال ناظمی داور مسابقه کردند و جو ورزشگاه برهم خورد.
به گزارش مشرق، یکی از مهیج‌ترین و بحث برانگیزترین بازی‌های لیگ بیست وسوم جمعه گذشته در تهران و بین دو تیم پرسپولیس و استقلال خوزستان برگزار شد.
کمترکسی فکرش را می‌کرد شاگردان سیروس پورموسوی بتوانند ظرف 45 دقیقه 3 گل به پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی بزنند اما این اتفاق در ورزشگاه آزادی و جلوی چشم هزاران تماشاگرپرسپولیسی رُخ داد.استقلال خوزستان، 3 گل درنیمه اول زد و وقتی در نیمه دوم 10 نفره شد، 4 گل از پرسپولیس خورد تا اعتراض‌ها بالا بگیرد. دو روز پس از پایان این بازی دراماتیک با سیروس پورموسوی تماس گرفتیم که حرف‌های جالبی درباره این مسابقه زد. سرمربی استقلال از مواردی صحبت کرد که... بهتر است خودتان این مصاحبه را تا انتها بخوانید
لابد خبر دارید که به کمیته اخلاق دعوت شدید؟
ایرادی ندارد، به کمیته اخلاق می‌روم و حرف‌هایم را می‌زنم. بالاتر از سیاهی که دیگر رنگی نیست و همه می‌دانند جمعه گذشته چه اتفاقاتی در استادیوم آزادی افتاد.
شروعی توفانی مقابل پرسپولیس داشتید. باور می‌کردید که بتوانید در یک نیمه 3 گل به پرسپولیس بزنید؟
واقعیت امر را بخواهید 3 گل نه، اما می‌دانستیم با توجه به باز و بالا بازی کردن پرسپولیس عمق دفاع این تیم آسیب پذیر است و به راحتی به حریفان موقعیت می‌دهد و...
ببخشید بازی پرسپولیس با تیم هوادار را دیده بودید؟
دقیقا درست است. این بازی را خیلی خوب آنالیز کرده و می‌دانستیم می‌توانیم از عمق به پرسپولیس ضربه بزنیم. قبل بازی هم به بچه‌ها گفتم برنده می‌شویم و کافی است شجاعانه بازی کنید. پیش بینی گلزنی را می‌کردیم اما فکرش را نمی‌کردیم بعد از گل سوم ما علیرضا بیرانوند به طرف کمک داورسمت زمین ما حمله ورشد!
سمت زمین شما؟!
بله، قبل از گل سوم ما، پرسپولیس یک گل زد که کمک داور سمت زمین ما آفساید اعلام کرد و همان توپ را کاشتیم و زدیم که گل سوم تیم ما رقم خورد. علیرضا بیرانوند هم آن همه راه دوید به سمت زمین ما و به کمک داور حمله ور شد که چرا گل پرسپولیس آفساید اعلام شده است؟ داور هم فقط یک کارت زرد به گلر پرسپولیس داد اما این ماجرا استارت باخت ناعادلانه استقلال خوزستان را زد!
چطور؟
پس از حرکت علیرضا بیرانوند سکوها شروع به بدترین فحاشی و توهین‌ها به کوپال ناظمی داور مسابقه کردند و جو ورزشگاه برهم خورد. به محض اینکه داور مسابقه سوت پایان نیمه اول را زد، کل کادرفنی و نیمکت پرسپولیس و بازیکنان این تیم دور کوپال ناظمی جمع شده و عجیب بود چند نفر لباس شخصی هم چشم درچشم داور مسابقه فحش ناموسی دادند! کوپال ناظمی واقعا درمانده شده و مشخص بود تا حدودی هم ترسیده است چون ده‌ها نفر دورش جمع شده، چند نفر توی چشمش فحش ناموسی می‌دادند و سکوها هم توهین و فحاشی می‌کردند. عجیب بود که کسی مانع این افراد نشد و اصلا لباس شخصی‌ها آنجا چه کار می‌کردند؟ آنها حتی کوپال ناظمی را تهدید کردند و به سمت او و کمک‌هایش حمله ور شدند. حتما داور و ناظر مسابقه گزارش این موارد را نوشته اند اما چه فایده؟ کوپال ناظمی که داور بزرگی است نیمه دوم یک داور دیگری شد! او دیگر تمرکز نداشت و واقعا نمی‌دانم اتفاق دیگری هم تا رسیدن او به رختکن رُخ داد یا نه؟ اما دیگر نتوانست با تمرکز سوت بزند.
ظاهرا شما نسبت به انتخاب یک داور تهرانی برای بازی تیم پرسپولیس اعتراض هم کرده بودید؟
سیاست یک بام و دو هوا نباید در فوتبال باشد. چطور می‌شود که داور چهارم بازی ذوب آهن و نساجی که خوزستانی است به دلیل رقابت ما و نساجی تعویض می‌شود اما از یک داور تهرانی برای بازی به این مهمی‌استفاده می‌شود؟ با این وجود کوپال ناظمی نیمه اول داوری خودش را کرد اما نیمه دوم تمرکز نداشت. بازیکن ما لیز خورد و با بازیکن حریف برخورد کرد که کارت زرد نداشت ولی اخطار دوم را گرفت و اخراج شد. کارت زرد اول ساویو بازیکن ما در دقیقه 16 هم اصلا اخطار نداشت و بسیار سخت گیرانه بود. متأسفانه اتفاقاتی بین دو نیمه افتاد که یکی از این اتفاقات آب دادن یک طرف زمین و سمت استقلال خوزستان بود. موضوعی که ناظر داوری مسابقه هم آن را تأیید کرد.
شما در بازی رفت در اهواز هم روی اعلام پنالتی به سود پرسپولیس اعتراض داشتید و حتی نزدیک بود تیم را بیرون بکشید؟
بله، هنوز هم معتقدم آن پنالتی، پنالتی نبود و به ناحق علیه تیم ما و به سود پرسپولیس اعلام شد. در بازی برگشت هم اصلا هیچ خطای پنالتی روی وحید امیری صورت نگرفت و فرشاد بختیاری زاده مربی گلرهای ما به این اشتباه معترض شد که داور اخراجش کرد. بعد از سوت پایان بازی، یکی از خبرنگاران تهرانی عکسی از اتاق VAR آزمایشی نشان من داد که پس از پنالتی پرسپولیس و گل شدن آن، دوستان اتاق کمک داور ویدئویی مشغول شادی بودند!! هنوز هم صحنه‌هایی از فیلم بازی به دستم می‌رسد که تازه متوجه می‌شوم چگونه استقلال خوزستان قربانی شده است.
مثلا چه صحنه‌هایی؟
اخطار به علیرضا کاظمی به دلیل شادی کریس رونالدویی! او اصلا مشتش را سمت هواداران پرسپولیس گره نکرد بلکه به سبک رونالدو شادی کرد و کارت زرد گرفت. کارت زرد اول به ساویو هم اصلا کارت نداشت یا اینکه خطای دقیقه 52 علی نعمتی روی جواد آقایی پور صددرصد کارت قرمز داشت و فرصت یک ضد حمله عالی را از ما گرفت. مشابه همین خطا را شجاع خلیل زاده در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و اخراج شد. پرسپولیس دو خطای پنالتی متوالی روی جواد آقایی پور توسط کنعانی زادگان و حسین ساکی انجام داد که داور در نیمه اول نادیده گرفت و ... حالا کارشناسان داوری می‌آیند و به دلیل رفیق بازی یا هر چیز دیگر این صحنه‌ها ماست مالی می‌شود.

پیام خوزستان

به نظر اغلب مربیان، کارشناسان داوری رفیق باز هستند؟
بله، اغلب آنها رفیق باز هستند یا مثل علی خسروی در کمیته داوران عضویت دارند! مگر می‌شود عضو کمیته داوران، کارشناس داوری باشد؟ یا یدالله جهانبازی و محمدرضا اکبریان که ناظرداوری فدراسیون هستند، نمی‌توانند کارشناس تلویزیونی باشند. بقیه هم از دوستان خود دفاع کورکورانه می‌کنند و همین می‌شود که داوری ما روز به روز نزول کرده است. دیگر ما نه علیرضا فغانی تولید کرده ایم و نه مسعود مرادی و در آسیا هم حرفی برای گفتن نداریم!
الان که دو روز از بازی با پرسپولیس گذشته است، ته دل خودتان به چه چیزی فکر می‌کنید؟
به اینکه داوری و مسائل غیر فوتبالی یک برد تاریخی مقابل پرسپولیس را از ما گرفت. این پیروزی در زندگی ورزشی من و بازیکنانم ماندگار می‌شد منتهای مراتب به من و تیم استقلال خوزستان ظلم شد تا یک تیم دیگر قهرمان شود اما خدایی هم آن بالا نشسته است. البته فوتبالی ما بازی را از پرسپولیس بردیم و به مسائلی خارج از فوتبال، باختیم!
اگر استقلال خوزستان به دسته پایین تر سقوط کند؟
هرگز عوامل دخیل در نتیجه بازی با پرسپولیس را نخواهیم بخشید. ما تنها تیمی‌بودیم و هستیم که در لیگ این دوره توانستیم 5 گل در بازی‌های رفت و برگشت به پرسپولیس پرستاره بزنیم و به خاطر اشتباهات داوری 6 امتیاز از دو بازی مقابل این تیم نگرفتیم. چرا؟ آقایان! کارشناسان، تهیه‌کنندگان و مجریان تلویزیونی، امیدوارم نیمکت پرسپولیس را نشان دهید که به هر تصمیم داور واکنش نشان داده و دعوا به راه می‌انداختند. آن قدر شلوغ بازی کردند که یک بازیکن ما به ناحق اخراج شد تا شیرازه تیم بپاشد.
معمولا وقتی تیمی‌ده نفره می‌شود در فوتبال ایران وقت کشی کرده و ضد فوتبال بازی می‌کند. شما اما چنین نکردید؟
من در همه دوران مربیگری‌ام اهل وقت کشی و ضد فوتبال نبوده و نیستم. ما سه تعویض اجباری و به خواست خود بازیکنان انجام دادیم. فرزین گروسیان هم در یک صحنه پس از برخورد به بازیکن حریف مصدوم شد. یک صحنه ما 9 نفره شدیم اما پرسپولیسی‌ها فیرپلی نکردند که مهم نیست اما آبشک، کاظمی‌و آقایی پور را به دلیل مصدومیت بیرون کشیدیم.
بسیارخوب، ممنون از اینکه وقت خود را به ما دادید. در پایان حرف ناگفته‌ای ندارید؟
این شکست ظالمانه و غیرعادلانه بود اما به جای مسببان آن، داور و نیمکت و بازیکنان پرسپولیس و لباس شخصی‌های فحاش و تماشاگران پرسپولیس من باید به کمیته اخلاق بروم. مشکلی نیست اما اگر برای تیم حریف محرومیتی در نظر نگیرند دیگر در این فوتبال سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
منبع: خبر ورزشی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/874297/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب «جامعه شناسی سینما» روانه بازار نشر شد

پرویز امینی: اگر لاریجانی بود منازعات انتخاباتی خیلی مدنی‌تر می‌شد

عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله مکارم شیرازی

نامزدهای انتخابات درباره رابطه با آمریکا باید چه‌کار کنند؟

حزب جمهوریت از پزشکیان حمایت کرد

اشک‌های یوسف سلامی هنگام صحبت درخصوص شهید رئیسی

پورمحمدی: عدالت‌خواهی، سابقه‌ای پاک و عاری از فساد می‌خواهد

معاون بانوان ستاد قاضی‌زاده‌ منصوب شد

توصیه تاجیک به تیم پزشکیان: وقت تنگ است، باید سریع خود را جمع و جور کنید

اظهارات مجری در آستانه پخش مناظره‌ها

عرب سرخی: پزشکیان باید موفق شود اعتراض‌های قانونی را نمایندگی کند

دمای این استان به بالای 50 درجه می‌رسد

فعال بودن 32 هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در خوزستان

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال با VAR

نماز عید سعید قربان در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد + فیلم

روی گل‌های این فرش پا نگذارید!

جلوگیری از حوادث با مدیریت مصرف برق

واکنش قالیباف به آزادی حمید نوری

میزان سود فولاد اکسین در سال 1402 به 5 هزار میلیارد تومان رسید

انفجار گاز در منزل مسکونی در لالی سه مصدوم بر جای گذاشت

پیش بینی وقوع دمای بالای 50 درجه در خوزستان در 6 روز متوالی

بررسی کم‌وکیف مجریانی که تا به امروز مناظره‌ها را گرداندند

لباس بی قواره دختر «آنجلینا جولی» در جایزه تونی!

چهره ها/ عکسی از اسدالله یکتا به همراه 4 پسرش

فضانوردان «آرتمیس» به سیستم هشدار قوی تشعشع نیاز دارند

چین فناوری کاملا خودران تسلا را آزمایش می کند

ستاره جدید لورکوزن: بارسلونا اولویتم نبود

لوکاکو آماده برای آغازی درخشان در یورو 2024

عبادی‌پور: لیگ ملت‌ها برای والیبال ایران تمام نشده است

خانزاده: با یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی داریم

حضور دو کوبل داوری و ناظر فنی ایران در رقابت‌های قهرمانی هندبال

طباطبایی بدون شکست در تورنمنت آواگیان ارمنستان

ژاپن برای فینال لیگ ملت‌ها دندان تیز کرد

شکست والیبال دختران ایران برابر ژاپن

آخرین شرایط مصدومیت قهرمان سنگین وزن WWE

بهادری جهرمی: دولت علاقه داشت مخبر در انتخابات ثبت نام کند

جعفرزاده: نامزدها برای مقابله با فساد تضمین بدهند

رئیس دیوان عالی و دادستان کل کشور در اجلاس بریکس

رئیس ستاد جلیلی: انصراف در کار نیست مگر آنکه...

واکنش کنعانی به پیام عید قربان بایدن: امپراتوری دروغ!

شنیده‌های تسنیم از نامزدهای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

خوزستان رکورد دار تولید گندم و چغندر در دولت سیزدهم

علم‌الهدی: داوطلبین چطور می‌خواهند تحریم‌ها را حل کنند؟

پیکر پدر سرداران شهید جوانمردی در شیراز تشییع شد

ضرورت مدیریت ‌مصرف‌ برق برای جلوگیری از حوادث اتفاقاتی ناخواسته در اهواز

علم‌الهدی نگران تحریم‌ها؛ داوطلبین چطور می‌خواهند حلش کنند؟

خوزستان آماده برگزاری انتخابات هشتم تیر

قالیباف آزادی حمید نوری را تبریک گفت

فینال جام حذفی در آزادی با VAR؟

اجرای 32 هزار میلیارد ریال طرح راهداری در خوزستان