پیام خوزستان

آخرين مطالب

ادای احترام دیپلمات‌های حدود 100 کشور به دولتمردان شهید در نیویورک سياسي

ادای احترام دیپلمات‌های حدود 100 کشور به دولتمردان شهید در نیویورک
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایرنا / تقریبا همه شخصیت های بین المللی و سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو سازمان ملل آمده بودند تا به شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ادای احترام و با خانواده ها و دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کنند.
سفرا و نمایندگان حدود 100 کشور جهان و نیز شخصیت های برجسته بین المللی همچون دبیرکل سازمان ملل و سایر مقامات این نهاد، در چهار روز گشایش دفتر یادبود نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک به شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ادای احترام و با خانواده های آنان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

پیام خوزستان


پیام خوزستان


شخصیت های برجسته بین المللی همچون آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، امینه محمد قائم مقام دبیرکل سازمان ملل، دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و نیز نمایندگان انجمن ها و نهادهای مدنی و مذهبی و فعالان عرصه بین المللی و نمایندگان برخی رسانه ها شخصا در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک حضور یافتند تا به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام و با خانواده های آنان و نیز دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کنند.

پیام خوزستان


اکثر سفرا، دیپلمات ها و شخصیت های بین المللی متن پیام تسلیت و ابراز همدردی خود را از قبل آماده کرده بودند. برخی در گوشی خود ذخیره کرده بودند و برخی در کاغذی و آن را در دفتر یادبود نوشتند.

پیام خوزستان


برخی شخصیت ها و سفرا، فردی را پیش از خود به نمایندگی ایران نزد سازمان ملل فرستادند تا پیام تسلیت و ابراز همدردی آنها را ثبت کنند و سپس خود برای امضا آمدند که رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در زمره این افراد بود اما برخی هم چون آنتونیو گوترش و امینه محمد خود متن پیام تسلیت و ابراز همدردی را نوشتند.

پیام خوزستان


برخی سفرا و دیپلمات ها و شخصیت ها حتی لباس سیاه بر تن کردند اما در چهره همه آنان که در آن چهار روز به نمایندگی ایران نزد سازمان ملل آمدند، اندوه و نگرانی در چهره و شوکه شدن در کلامشان بود.

پیام خوزستان


جزئیات سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را گرچه از رسانه ها شنیده بودند اما از امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران جویا می شدند.

پیام خوزستان


«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی ادای احترام کرد و با نوشتن متنی در دفتر یادبود دیپلماتیک نمایندگی ایران در سازمان آن را امضا کرد.

پیام خوزستان


گوترش در دیدار کوتاهش با سفیر ایران با عرض تسلیت برای این سانحه دلخراش ،با خانواده های این شهدا و دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کرد و سفیر ایران نیز از ابراز همدردی و پیام های تسلیت اون قدردانی کرد.

پیام خوزستان


خانم امینه محمد قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و سیاستمدار و وزیر پیشین محیط زیست نیجربه، روز جمعه به وقت محلی با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی ادای احترام کرد.

پیام خوزستان


امینه محمد در دفتر یادبود دیپلماتیک نمایندگی ایران در سازمان متنی برای ادای احترام به مقام این شهدا نوشت و پس از امضای این دفتر، برای شهدای ایران دعا کرد.
«دنیس فرانسیس» رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این نهاد بین المللی در نیویورک به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرد.

پیام خوزستان


مجمع عمومی سازمان ملل به احترام آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و همراهان او از جمله حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، در نخستین نشست خود پس از این سانحه، یک دقیقه سکوت کرد و قرار است روز 30 می (پنجشنبه 10 خرداد) نیز مراسم یادبودی به همین منظور برگزار کند.
شورای امنیت سازمان ملل و نیز سفرای جنبش عدم تعهد نیز به احترام این رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در نخستین جلسات خود پس از این سانحه یک دقیقه سکوت کردند و ایستادند. همچنین پرچم سازمان ملل متحد نیز نیمه برافراشته شد.

پیام خوزستان


علاوه براین، برخی دیگر از مقامات سازمان ملل و نیز نمایندگان نهادهای مدنی و مذهبی همچون یهودیان ناتوری کارتا که ضد صهیونیسم هستند، برخی نخبگان و فعالان عرصه بین المللی و رسانه نیز در محل نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک حضور یافتند.

پیام خوزستان


مقامات، سفرا و نمایندگان کشورهای روسیه، چین، هند، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، سوریه، عراق، مصر، اردن، صربستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، کره شمالی، ژاپن، بولیوی، ویتنام، سودان، تایلند، سیشل، اوگاندا، بلژیک، واتیکان، ایرلند، یونان، رواندا، نیجر، لتونی، بلاروس، یونان، بوسنی و هرزگوین، ونزوئلا، جمهوری کنگو، برونئی دارالسلام، توگو، لیختن اشتاین، واتیکان، زیمباوه، گابن، پرتغال، آنگولا، بنگلادش، مکزیک، نیکاراگوئه، لیبی، تانزانیا، آفریقای جنوبی، لسوتو، اروگوئه، رومانی، لائوس و نیز سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از جمله 100 کشوری بودند که برای ادای احترام به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران در نمایندگی ایران نزد سازمان ملل حضور یافتند و دفتر یادبود را امضا کردند.

پیام خوزستان


دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگن دی سی و نیز مرکز اسلامی واشنگتن نیز مراسم یادبودی برای رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی برگزار کرد که مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در سخنانی به تشریح خدمات رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و لزوم الگو برداری از این مشی خدمت به خلق پرداخت.
او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب جمهوری و دفتر نخست وزیری، آیت الله رئیسی را پیرو مکتب بهشتی و رجایی دانست.
در این مراسم علاوه بر حضور شهروندان ایرانی و غیر ایرانی حضور فعالان دانشجویی و حامی فلسطین و برافراشته شدن پرچم فلسطین نکته قابل توجه بود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پیام خوزستان


لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/873931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای آرزوهای محال خویش می‌گریم

پرویز امینی: مردم به کاندیدایی رأی می‌دهند که زندگی اقتصادی‌شان را «تغییر» دهد

مهاجری: جلیلی کنار بکشد، سبد رأی‌اش به سمت آراء باطله می‌رود

گروسی: ایران به بازرسان آژانس اجازه دسترسی بدهد

پورمحمدی بخش سانسور شده‌ مستندش را منتشر کرد

در میزگرد و گفتگوی نامزدها در هفتمین روز تبلیغات انتخابات چه گذشت؟

ترویج فرهنگ آزادی زندانی به جای قربانی در بافق

زندان‌های رژیم صهیونیستی گورستان زنده‌ها است + فیلم

32 هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در خوزستان فعال است

«انتخاب اصلح» صیانت از خون شهیدان خدمت است

تجلیل مخبر از صبر افتخارآمیز حمید نوری در زندان‌های سوئد

پیش‌بینی وقوع دمای بالای 50 درجه در خوزستان

چهاربانده شدن جاده مهم مواصلاتی بهبهان به رامهرمز

غلامی «فریدون» را کشت!

انیمیشن تازه‌ «پیکسار» رکوردهای فروش سال 2024 را شکست

اولین ماهواره پهن‌باند سوئد به مدار زمین‌ایستا رسید

ستاره ناراضی بارسا جانشین طارمی در پورتو

رانندگان تاکسی های برقی جدید چه می گویند؟

چرا قبض گاز مصرفی صنایع 3 هزار میلیارد تومان زیاد شد؟

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

دیدار 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله موحدی کرمانی

لاهوتی: جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده انصراف می‌دهند

حسن بیادی در ستاد انتخابات پورمحمدی سِمَت گرفت

تاکید باقری در کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها

مشاوره مجانیِ ابطحی درخصوص مناظره به کاندیداهای انتخابات

نماز عید سعید قربان در اهواز برگزار شد

خوزستان در جایگاه برتر خرید تضمینی گندم در کشور

4 نکته معنادار در مورد آزادی حمید نوری از زندان سوئد

تاکید بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری با برنامه و پر کار

پیش بینی وقوع دمای بالای 50 درجه

از آزادی تا رد مسئولیت حجاب بان‌ها / میزگردی فرهنگی که اجتماعی شد

نماینده پارلمان لبنان: تهدیدهای دشمن علیه حزب‌الله سودی ندارد

سکانس هایی از «مهدی پاکدل» در گذر زمان

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

علاقه ستاره رئال به عربستان

نتایج ریکرو مردان در انتخابی المپیک

موتورسوار ایرانی پس از قهرمانی در روسیه: تا پای جان برای کشورم می‌جنگم

غواصی جان یک ورزشکار المپیکی را گرفت!

شاگردان لوزانو؛ قهرمان لیگ طلایی اروپا

اعزام علیپور و رکابی به آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک

داعش تهدید کرد؛ بازیکنان رئال را بکشید!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود

عضو مجلس خبرگان: نامزدهای جبهه انقلاب باید ایثار کنند

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده منصوب شد

امیدوارم بزودی شاهد آزادی قدس و رهایی فلسطین از ظلم رژیم صهیونیستی باشیم

دست و پا زدن آمریکا برای نجات اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله

سردرگمی در کابینه رژیم صهیونیستی پس از عملیات رفح

وضعیت جوی و دریایی پایداری در هرمزگان

علم الهدی : نظام اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می آید؛ مردم به فردی رای دهند که بتواند این مسیر را ادامه دهد

نتانیاهو باید خود را برای رفتن به زندان آماده کند