پیام خوزستان

آخرين مطالب

میلیاردی‌هایی که در سوگ رئیس جمهور میلیونی شدند فرهنگی

میلیاردی‌هایی که در سوگ رئیس جمهور میلیونی شدند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهر / در هفته گذشته پرده سینماها در سوگ رئیس جمهور و همراهانش سیاهپوش شد و فیلم‌های تازه به اکران رسیده کاهش جدی فروش را تجربه کردند، همچنین فیلم‌های میلیاردی، فروش میلیونی را تجربه کردند.
برمبنای آمار سمفا تا ساعت 18:30 شنبه 5 خرداد ماه 1403، تاکنون 6 میلیون و 166 هزار و 33 نفر در 156 هزار و 363 سانسی که 13 فیلم سینمای ایران در سالن‌های سینمایی به نمایش گذاشته‌اند، به تماشای آثار نشسته‌اند و فروشی نزدیک به 353 میلیارد و 337 میلیون و 498 هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند؛ بدین ترتیب فروش سینمای ایران در ابتدای سال 1403 از 350 میلیارد عبور کرده است.
در هفت روز گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در 5 هزار و 625 سانس را پیدا کرده و توسط 84 هزار و 516 نفر تماشا شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با 5 میلیارد و 162 میلیون و 111 هزار تومان بوده است که در مقایسه با هفته گذشته کاهش 11 میلیاردی فروش را تجربه کرده است.
با توجه به اعداد و ارقام بالا کاهش 15 هزار سانس نمایش در هفته گذشته کاهش 31 میلیارد تومانی از فروش را به دنبال داشته است و بر همین مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به عدد معمول 15 نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به 33 نفر و قبل تر 43 نفر بود.
باید به این نکته توجه داشت که سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و هیأت همراه از روز دوشنبه 31 خرداد ماه تا شنبه 5 خرداد ماه تعطیل و مبلغ بلیت‌های کنسل شده به حساب کاربری افراد اضافه شد؛ این مسئله از عوامل جدی تأثیر گذار بر فروش هفته گذشته محسوب می‌شود که با توجه به این موضوع به بررسی جدول اکران در هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته محسوب می‌شود، این فیلم که از 5 اردیبهشت اکران شده است به عنوان یک فیلم غیرکمدی رکوردهای قابل توجهی از خود برجای گذاشته است. «مست عشق» نسبت بلیت فروشی حدود 2 برابری با «تمساح خونی» و «سال گربه» را حفظ کرده است اما این عدد در هفته گذشته به واسطه تعطیلی سینماها تنها 800 میلیون تومان بیشتر از فروش «تمساح خونی» بوده است.
این فیلم در هفت روز گذشته با فروشی معادل با 1 میلیارد و 904 میلیون و 150 هزار تومان، کاهش فروش 14 میلیاردی نسبت به هفته قبلش داشته است. «مست عشق» با در اختیار داشتن 341 سالن سینما، توسط بیش از 29 هزار نفر تماشا شده است.
«مست عشق» با در اختیار داشتن 622 سالن سینما، توسط 1 میلیون و 526 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 87 میلیارد تومان رسیده است و همچنان فاصله خود را با «تمساح خونی» کم می‌کند.
«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 محسوب می‌شود و در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار دارد توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با 1 میلیارد و 38 میلیون و 677 هزار تومان دست پیدا کند و در قیاس با فروش هفته گذشته 6 میلیارد کاهش فروش را تجربه کرده است.
«تمساح خونی» که اکران خود را از 16 اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 671 سالن سینما در سال جاری، توسط 2 میلیون و 447 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 146 میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال 1403 محسوب می‌شود.
«سال گربه» دیگر کمدی این روزهای سینما در رده سوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار دارد و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. «سال گربه» بی سر و صدا از آغاز اکران هر هفته این جایگاه را حفظ کرده است و 915 میلیون و 332 هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
«سال گربه» که اکران خود را از 22 فروردین ماه سال 1403 به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 609 سالن سینما در سال جاری، توسط 897 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیش از 48 میلیارد و 918 میلیون تومان رسیده است.
چه فیلم‌هایی در رده چهارم تا هشتم قرار دارند
«بی بدن» در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با 452 میلیون و 280 هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است که این فروش تقریباً معادل فروش هفته قبل این فیلم محسوب می‌شود.
«بی بدن» که اکران خود را از 23 اسفند ماه سال 1402 در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن 522 سالن سینما در سال جاری، توسط 687 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 41 میلیارد تومان رسیده است.
«قلهک» به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته نیز در یک هفته گذشته توسط 4 هزار و 994 نفر تماشا شده و به فروشی معادل 341 میلیون تومان رسیده است و به این ترتیب این اثر در دومین هفته حضور خود بر پرده سینماها در رده پنجم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.
«آسمان غرب» به تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد نیز در یک هفته گذشته توسط 5 هزار و 863 نفر تماشا شده و به فروشی معادل با 232 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رده ششم جدول فروش هفته‌ای که گذشت قرار می‌گیرد.
نکته قابل توجه این است که «آسمان غرب» با تعداد مخاطبان بیشتر از «قلهک» فروشی کمتر از این فیلم را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد بلیت‌های «آسمان غرب» به صورت نیم بها یا با هزینه‌ای کمتر فروخته شده‌اند.
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش بیش از 4 هزار بلیت در جایگاه هفتم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن 92 سالن سینما و 139 سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از 4 هزار مخاطب بوده است و به فروشی معادل با 133 میلیون و 990 هزار تومان رسیده است.
«تگزاس 3» با اینکه هنوز به پرده سینما نیامده است با پیش فروش بلیت‌ها در جایگاه هشتم و بالاتر از «نیلگون»، «آپارتچی » و «تاوان» قرار می‌گیرد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با 77 میلیون و 465 هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است.
فیلم سینمایی «نیلگون» در جایگاه نهم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن 44 سالن سینما و 81 سانس در هفت روز گذشته، پذیرای بیش از 500 مخاطب بوده است و به فروشی معادل با 37 میلیون و 690 هزار تومان در دومین هفته اکران خود رسیده است.
«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز با در اختیار داشتن 53 سالن سینما در هفت روز گذشته از «آپاراتچی» سبقت گرفته است و به فروشی معادل 21 میلیون و 645 هزار تومان دست یافته است. به این ترتیب این فیلم نیز در رده دهم جدول فروش آثار هفت روز گذشته سینمای ایران قرار می‌گیرد.
«آپاراتچی» نیز در هفت روز گذشته توسط 347 نفر تماشا شده و به فروشی بیش‌تر از 21 میلیون تومان رسیده است. بنابراین این فیلم نیز در رده یازدهم جدول فروش قرار دارد.
فیلم سینمایی «تاوان» دیگر فیلمی که دومین هفته اکران خود را بر پرده سینماها تجربه می‌کند همچنان در انتها جدول حضور دارد. این فیلم نیز با در اختیار داشتن 18 سالن سینما و 27 سانس، پذیرای بیش از 170 مخاطب بوده است و به فروشی بیش از 10 میلیون تومان رسیده است.
«پرویز خان» که به صورت اینترنتی نیز اکران و عرضه شده است و 2 هفته قبل در جایگاه آخر جدول هفتگی فروش قرار داشت به اکران خود پایان داده است.
حادثه تلخ و ناگوار شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه منجر به اعلام عزای عمومی و تعطیلی سینماها شد، این موضوع کاهش فروش سینما را به دنبال داشته داست و خیلی از فروش‌های میلیاردی هفته‌های قبل در هفته گذشته میلیونی شدند؛ امیدواریم با بازگشایی سینماها از 5 خرداد ماه روند فعالیت‌ها به حالت عادی برگشته و سینما روزهای رونق خود را از سر بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/873921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بزرگترین هدیه ای که یک والد می تواند به فرزندش بدهد

دیدار 6 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با آیت الله موحدی کرمانی

لاهوتی: جلیلی، زاکانی و قاضی‌زاده انصراف می‌دهند

حسن بیادی در ستاد انتخابات پورمحمدی سِمَت گرفت

تاکید باقری در کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها

مشاوره مجانیِ ابطحی درخصوص مناظره به کاندیداهای انتخابات

نماز عید سعید قربان در اهواز برگزار شد

خوزستان در جایگاه برتر خرید تضمینی گندم در کشور

4 نکته معنادار در مورد آزادی حمید نوری از زندان سوئد

تاکید بر ضرورت انتخاب رییس جمهوری با برنامه و پر کار

پیش بینی وقوع دمای بالای 50 درجه

از آزادی تا رد مسئولیت حجاب بان‌ها / میزگردی فرهنگی که اجتماعی شد

نماینده پارلمان لبنان: تهدیدهای دشمن علیه حزب‌الله سودی ندارد

سکانس هایی از «مهدی پاکدل» در گذر زمان

کشف سیاره‌های فراخورشیدی قابل سکونت در پرتو ستاره‌های مجاور

علاقه ستاره رئال به عربستان

نتایج ریکرو مردان در انتخابی المپیک

موتورسوار ایرانی پس از قهرمانی در روسیه: تا پای جان برای کشورم می‌جنگم

غواصی جان یک ورزشکار المپیکی را گرفت!

شاگردان لوزانو؛ قهرمان لیگ طلایی اروپا

اعزام علیپور و رکابی به آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی المپیک

داعش تهدید کرد؛ بازیکنان رئال را بکشید!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری: دولت رئیسی در آستانه یک تصمیم مهم درباره بنزین بود

عضو مجلس خبرگان: نامزدهای جبهه انقلاب باید ایثار کنند

رئیس ستاد مردمی انتخاباتی ایثار قاضی‌زاده منصوب شد

امیدوارم بزودی شاهد آزادی قدس و رهایی فلسطین از ظلم رژیم صهیونیستی باشیم

دست و پا زدن آمریکا برای نجات اسرائیل از موشک‌های حزب‌الله

سردرگمی در کابینه رژیم صهیونیستی پس از عملیات رفح

وضعیت جوی و دریایی پایداری در هرمزگان

علم الهدی : نظام اسلامی ما محور شرافت برای پیامبر اسلام به حساب می آید؛ مردم به فردی رای دهند که بتواند این مسیر را ادامه دهد

نتانیاهو باید خود را برای رفتن به زندان آماده کند

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال جام حذفی در آزادی با VAR

تهدیدکردن ما سودی ندارد

امام جمعه بندرعباس: انتخاب اصلح، صیانت از خون شهیدان خدمت است

تلاش فدراسیون برای برگزاری فینال جام حذفی در آزادی با وی‌ای‌آر

شیوا خسرومهر: بزرگداشت برای بازیگران پیشکسوت کافی نیست

بازگشت سارا بهرامی به تئاتر پس از چند سال

بخشی از کولرهای کشف‌شده قاچاق در خوزستان حراج عمومی شد

کامنت خواندن مجری و همستر بازی کردن خداداد جنجال به پا کرد

امباپه شرط رئال مادرید را برای عدم حضور در المپیک پذیرفت

اعتراف متئو رتگی پس از اولین بازی‌اش در یورو

یک ایرانی برای اولین بار قهرمان موتورسواری سوپربایک روسیه شد

حذف دو کماندار ایران؛ محمدی به مرحله یک هشتم رسید

عجیب‌ترین شروط نقل و انتقالاتی در فوتبال ایران

معرفی کتاب «غروب بازی»

حقیقت‌پور: شب قبل از تصویب برجام ادبیات اولیه آن با حضور زاکانی در دفتر رهبری کم و بیش نهایی شد

شاکری: نامزدها حق را به مردم بگویند

واکنش پزشکیان به اظهارات حاج منصور ارضی: من اگر دیوانه باشم، دیوانه مردمم نه دیوانه قدرت

نامه آخوندی به رئیس قوه‌قضائیه درباره ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان

حضور سرپرست ریاست جمهوری در منزل حمید نوری