پیام خوزستان

آخرين مطالب

گرامیداشت شهید رئیسی در خط مقدم مقاومت علیه اسرائیل شهرستان ها

گرامیداشت شهید رئیسی در خط مقدم مقاومت علیه اسرائیل
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت میزبان مراسم یادبود شهید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان بود. برخی از میهمانان این مراسم در گفتگو با خبرنگار تسنیم در لبنان به تشریح ابعاد شخصیتی رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید پرداختند. - اخبار بین الملل -
به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در سوگ شهدای سقوط بالگرد ریاست جمهوری ایران و همراهانش سرتاسر سیاه پوش و مملو از سوگوارانی شد که از مناطق و طوایف مختلف لبنان برای عرض تسلیت آمده بودند.
.
شخصیت‌های محلی و دیپلماتیک، سفرای کشورهای عربی و خارجی نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف پارلمان، رؤسای کنونی و پیشین وزراء و نیروهای ملی، محلی و عربی، فعالان شهری و نیروهای داوطلب هیئت‌های مردمی، نظامی و علما از کلیه مذاهب، همگی در سفارت حضور یافتند و به مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت مصیبت وارده را تسلیت گفتند.
«حسان دیاب»، نخست‌وزیر پیشین لبنان به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت: تصور نمی‌کنم، این حادثه تأثیر چندانی بر روند تحولات سیاسی ایران داشته باشد؛ چرا که در ایران یک نظام و سیاست واحد حکومت می‌کند.

پیام خوزستان

«امیل لحود»، نماینده پیشین پارلمان لبنان هم با اشاره به ثبات در سیاست خارجی جمهوری اسلامی اظهار داشت: ضربه به ایران به معنای ضربه به ماست؛ ایران همواره از ما حمایت کرده، این کشور دارای ساختار، قانون اساسی و اراده‌ای است که موجب می‌شود همه چیز در مسیر صحیح پیش رود و به شرق و غرب متمایل نشود. ایران طی 4 تا 5 دهه اخیر پیشرفت زیادی کرده و ما همواره شاهد پیشرفت این کشور و مردم آن بوده ایم.

پیام خوزستان

«حسن الحاج حسن»، نماینده فراکسیون وفاء به مقاومت پارلمان لبنان با اشاره به استمرار موضع ایران در حمایت از مقاومت، تصریح کرد: درگذشت آقای رئیسی، رئیس جمهور و همچنین آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها تأثیری بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و قدرت محور مقاومت و هیچ یک از موضوعات و مسائل نخواهد گذاشت.

پیام خوزستان

جریان‌ها و نیروهای لبنانی و غیرلبنانی صرف نظر از گرایشات و دیدگاه‌های‌شان بر این نکته اتفاق نظر داشتند که این سانحه تنها ضربه‌ای برای ایران نبود، بلکه لبنان، فلسطین و همه آزادگان جهان از این ضایعه آسیب دیدند.
«طونی فرنجیه»، نماینده پارلمان لبنان به خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بیروت گفت: این ضایعه‌ای غیرقابل توصیف و بسیار بزرگ است و مقام‌هایی که در این حادثه به شهادت رسیدند، همگی از مقامات ارشد بودند، چهره هایی تاریخی بودند، مقام هایی که معلوم نیست، آیا مانند آن‌ها خواهد آمد یا خیر؟

پیام خوزستان

«قبلان قبلان»، نماینده فراکسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان نیز اظهار داشت: باید گفت دردی بزرگ و زخمی عمیق است، اما امید ورای هر چیزی است، امید به این‌که جمهوری اسلامی پایدار و استوار و مهد مردانی بزرگ است.

پیام خوزستان

پیرامون این رخداد «احمد عبدالهادی»، نماینده جنبش حماس در لبنان با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران و شهدای خدمت در حمایت از آرمان فلسطین ابراز داشت: بی‌تردید این رخداد، یک ضایعه است، چون شخصیت‌هایی که آن‌ها را از دست دادیم، از جمله چهره های بزرگ حامی مسئله فلسطین، ملت و مقاومت فلسطین به ویژه در سایه نبرد تاریخی طوفان الاقصی بودند. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسئله فلسطین حتی یک روز هم تمایزی بین آئین و ادیان قائل نشده در کنار همه ایستاده و این موضوع در نبرد طوفان الاقصی نیز آشکار بود.

پیام خوزستان

«شیخ ابو جرداح»، مسئول اردوگاه عین الحلوه در لبنان گفت: جمهوری اسلامی همواره شهدایی را تقدیم کرده، شهیدی در پی شهید دیگر و رهبری در پی رهبری دیگر اکنون رئیس جمهور و جمعی از همراهانش را تقدیم می‌کند.
«حسین مرتضی»، خبرنگار لبنانی هم پیرامون واکنش ملت ایران به این حادثه اظهار داشت: ما به معنای واقعی کلمه با مصیبتی بزرگ مواجه هستیم، اما در مقابل شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران، چه مردم و چه دولت چگونه با این سانحه کنار آمده اند، مطمئن می‌شویم که جمهوری اسلامی ایران همچنان قدرتمند است.
حجم بالای هیئت‌ها و شخصیت‌های رسمی و مردمی حاضر در این مراسم بیانگر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که نقش پشتیبان مستضعفان و وفادار به متحدانش را دنبال کرده و بیروت، پایتخت لبنان، بهترین گواه این گفته است.
با شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه و همراهان، جمهوری اسلامی ایران متحمل ضایعه‌ ای بزرگ شد اما صحنه‌ای که اینجا در سفارت ایران در بیروت رقم خورد، بیانگر نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جنبش‌های مقاومت و مظلومان جهان است و این نقش با وجود این درد بزرگ باقی خواهد ماند و ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است که در مراسم ترحیم سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت حجت الاسلام و المسلمین «سید هاشم صفی الدین»، رئیس شورای اجرایی حزب الله، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت، «شیخ محمد یزبک»، رئیس هیئت شرعی حزب الله، «جبران باسیل» رئیس جریان ملّی آزاد، «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده»، «وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان، «حسان دیاب»، نخست وزیر اسبق لبنان، «ولید بخاری»، سفیر عربستان در لبنان، «علی عبد الکریم علی»، سفیر سابق سوریه در لبنان و «احمد عبد الهادی»، نماینده حماس در لبنان ، «عمار الموسوی»، مسئول روابط بین الملل حزب الله، «ابراهیم الموسوی» نماینده مجلس و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت، «امین شری» نماینده مجلس، «علی حسن خلیل»، عضو فراکسیون توسعه و آزادی، «ایوب حمید»، «جمیل السید» و «طونی فرنجیه» از نمایندگان مجلس، «عباس حاج حسن وزیر»، کشاورزی در دولت موقت و «عدنان منصور»، وزیر امور خارجه سابق و نمایندگان، وزیران، سفیران و نمایندگان گروه های سیاسی و نظامی حضور داشتند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/873784/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فؤاد ایزدی: بداخلاقی‌های مناظرات غرب نباید در انتخابات ما باشد

پیش‌بینی ‌وقوع‌ دمای بالای 50 درجه در خوزستان در 6 روز متوالی

فیلم | آتش سوزی در اسکله آبادان

اقامه نماز عید سعید قربان در آبادان

لزوم تقویت اندیشه دینی توسط کاندیدای اصلح

سه واحد صنعتی و کشاورزی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

امام جمعه کاشان: مناظره‌های انتخاباتی با رعایت حدود الهی باشد

لزوم حفظ اقتدار نظام اسلامی در انتخابات

اعتراض باشگاه سپاهان و مس رفسنجان کارساز شد؟

اقامه نماز عید قربان در حسینیه سنندج

تاثیرگذارترین سکانس سریال «لحظه گرگ و میش»

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حالا در 100 کشور جهان در دسترس است

خوشحالی هواداران تیم رونالدو از جدایی گلر مطرح!

مورد عجیب دو ستاره رئال در جام ملت‌های اروپا

اولین تصمیم مهم اسطوره رئال مادرید در النصر!

رحیم گیوی: گرایی ناراحت شکست برادرش بود

سرمربی سابق ایران در اروپا قهرمان شد!

رئیس فدراسیون والیبال فقط ژاپن را دوست نداشت!

پیش‌بینی جدید رییس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

ترجمه «کودک خوب من» به کتابفروشی‌ها آمد

نظر عضو کارگزاران درباره پزشکیان، پورمحمدی، جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی زاده

امشب؛ اولین مناظره نامزدهای انتخابات

اظهارات حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان درباره مشارکت حداکثری در انتخابات

واکنش وزارت خارجه به بیانیه 3 کشور اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

امام جمعه موقت دزفول: نامزدهای رییس جمهوری عزت ملی را فدای منافع جناحی نکنند

سکانس بامزه از فیلم به یاد ماندنی «یه حبه قند»

جزییات فیلم‌های سینمایی تلویزیون در عید قربان

خوزستان، پرچم‌دار کشتی ایران در المپیک

چشمک شش رکورد مهم به کریستیانو رونالدو

نگاهی به حضور برادران المپیکی ایران

انگلیس و فرانسه در رقابت برای عنوان گران‌ترین تیم یورو

شکوه بندگی مردم خداجوی خرمشهر در عید قربان

نانو کورکومین به درمان بیماری‌های عصبی کمک می‌کند

میلان علاقه‌ای به جذب متس هوملس ندارد

ناپولی آب پاکی را روی دست نمایندگان کواراتسخلیا ریخت

حمله باورنکردنی هافبک برزیلی به مدیررسانه!

غیبت نگران کننده ستاره در تمرینات اسپانیا

انتقاد از ساوتگیت؛ این تیم خوب تمرین نکرده!

خوزستان پرچم‌دار کشتی ایران در المپیک

نماز میلیونی عید قربان در پاکستان؛ تجلی وحدت و فریاد آزادی فلسطین

سفر فرستاده ویژه آمریکا به فلسطین اشغالی

کلهر: اوسمار‌ به خودش ظلم کرد

معرفی 30 مربی خارجی به مدیران پرسپولیس

ژست خداحافظی آقای گل در نقش جهان

غول‌کشی در جام حذفی تبعات دارد!

سپاهان این هواداران را در آزادی می‌خواهد!

تبدیل شدن ورزشگاه فوتبال آمریکایی به استخر شنای انتخابی المپیک

کارزار قتل و جنایت ادامه دارد: فقط مقاومت؛ اسرائیل را به نقطه انفجار می‌رساند

پاسخگویی به بیش از 76 هزار تماس به سامانه 141

آماده سازی 607 شعبه اخذ رای در اهواز+فیلم