پیام خوزستان

آخرين مطالب

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است شهرستان ها

استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - امام جمعه بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.
وی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج‌ فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج‌ فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.
عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ 500 ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با 4 بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است.
امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش 2 قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر 2 قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین 8 تا 11 آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.
وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیس علی دلواری 12 شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.
صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرا برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.
برگزاری راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر
حجت‌الاسلام علی اکبر اسماعیلی هم با اشاره به تدوین برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: این برنامه با حضور خانواده‌ها همراه با برپایی موکب‌های مردمی ساعت 17 و 30 دقیقه از میدان المپیک به طرف میدان شهید رئیس علی دلواری بوشهر به همت ستاد مردمی برگزار می‌شود.
دبیر قرارگاه مردمی برنامه‌های فرهنگی بندر بوشهر با اشاره به اجرا طرح نور اضافه کرد: 25 فروردین ماه، طرح پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی حوزه حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در سراسر کشور به اجرا در آمد، به این مناسبت در راستای حمایت از نیروی پر تلاش انتظامی و حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.
وی خواستار مشارکت گسترده همه مردم در این راهپیمایی بزرگ شد و گفت: خانواده‌های بوشهری در این راهپیمایی حمایت خود را از طرح نور فراجا اعلام و از خدمات مأموران تلاشگر انتظامی تقدیر می‌کنند.
حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه همایش روز ملی خلیج فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر شد، اظهار داشت: در این همایش بین‌المللی با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی باشکوه هر چه تمامتر برگزار شد.
اسماعیل سجادی‌منش با اشاره به حضور 70 رسانه داخلی و خارجی در همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر خاطرنشان کرد: شبکه‌های مختلف تلویزیونی اروپایی و آسیایی از جمله کشورهای عربی، روسی، چینی، آلمانی، آمریکایی همایش روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر پوشش دادند که آثار مهمی در جهان در پی‌داشت.
وی با بیان اینکه خبرنگاران داخلی و خارجی از آثار مهم مقاومت در بوشهر بازدید کردند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بازدید از برخی آثار، دیدگاه آنان نسبت به مقاومت مردم بوشهر در برابر کشورهای استعمارگر و استکبار جهانی روشن شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر عنوان کرد: در بازدید خبرنگاران کشورهای مختلف و رسانه‌های داخلی اقتدار تاریخ مقاومت استان بوشهر نشان داده و در جهان آشکار شد.
انتهای پیام/190/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/861632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فلاحت‌پیشه: سال 97 گفتم بشار اسد روزی از پشت به ایران خنجر خواهد زد

اثاث‌کشی قالیباف به دفتر جدید؟

روایتی از آموزش هسته‌های اولیه حزب‌الله و حشدالشعبی توسط سردار حاج‌رحیمی

آذربایجان‌ شرقی دومین استان موزه‌ای ایران

آزادی 100 زندانی کرمانشاه به مناسبت سالروز ولادت امام رضا(ع)

تظاهرات شهرک‌نشینان برای برکناری «نتانیاهو»

هیچی تو زندگی ارزش مردن رو نداره!

تولد بامزه عروسک‌های مهمانی برای آقای مجری

تو جریان داری که من نبضم هنوزم میزنه

تصویر شگفت انگیز جیمز وب از کهکشانِ Zwicky 18

تقدیر سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان از تلاش های دکتر امین امرایی مدیر عامل شرکت پتروشیمی مارون

جسد سبحان پنج‌ساله بعد از 27 روز پیدا شد

وضعیت قرمز آلودگی در 3 شهر خوزستان

تیم سابق بیرانوند میلی‌متری از سقوط فرار کرد

پیروزی 6-0 در الدترافورد؛ زنان چلسی بر بام انگلیس

اعتراف ملی‌پوش ایران بعد از باخت سوم: زورمان نرسید

پائز و یک دردسر شیرین در تیم ملی والیبال

وداع با رویس؛ بوسه طولانی خداحافظی

رکورد سرعت ایران توسط رضا علیپور جابه جا شد

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

وظیفه ما در برابر ترس!

دیدار سفیر ایران در عربستان با امیرعبداللهیان

انتقاد نماینده مجلس از مخالفان تعطیلی شنبه‌ها: اینکه روز خدا را به یک کشور دشمن نسبت بدهیم، درست نیست

عبدی خطاب به رئیسی: نمی‌شود سلطان سکه را اعدام کنید اما نوبت به وزیر خودتان که رسید، همه چیز غیرشفاف شود

خودمان را به کنست می‌رسانیم/تنها راه بازگرداندن اسرا توقف جنگ است

محکوم به قصاص در شهرستان باوی از چوبه‌دار رهایی یافت

خریداری حدود 1.4 میلیون تن گندم از کشاورزان خوزستانی

ساخت وسازهای غیر مجاز در دزفول قلع و قمع شدند

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود/ احتمال وقوع گرد و خاک در استان

سردرگمی دانش آموزان خوزستان از عدم صدور کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

افتتاح نمایشی و تبلیغاتی پروژه‌های تکمیل نشده، تخلف و قابل رسیدگی است

بازداشت عاملان تیراندازی غیرمجاز در آبادان

برخورد با متخلفان سوزاندن کاه و کلش در خوزستان

چرایی استفاده از جنگنده برای ترور در جنین؛زوال سلطه اسرائیل

نزاع دسته‌جمعی در اهواز / 14 نفر بازداشت شدند

حماسه آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود

پایان رقابت‌های فوتسال کارگری

کشف سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز در شوش

146 نقطه حادثه خیز در اهواز شناسایی شد

برخورد قانونی با عاملان سوزاندن کاه و کلش در خوزستان می‌شود

ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 13 هزار دانش‌آموز خوزستان

بازداشت 14 نفر در یک نزاع دسته جمعی در اهواز

کتاب‌خوانی باید باهوده باشد

زادگاه امام راحل میزبان برنامه‌های 14 و 15 خرداد

اعلام زمان برگزاری مراسم یادبود زری خوشکام

سقف خانه پدریت سقف امن زندگی منه

سفر‌های گردشگری فضایی راه‌اندازی می‌شود

واریز حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان کشوری

بونجاح و پرسپولیس؛ شایعه یا واقعیت؟!

تفاوت ایران و برزیل از نگاه کاپیتان رقیب