پیام خوزستان

آخرين مطالب

صحبت‌های رئیس جمهور در نشست با استانداران درخصوص دور دوم انتخابات سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایرنا / رییس جمهور نشست مشترک با استانداران با بیان اینکه در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس 4 اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد، گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران 4 اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
مهمترین بخش اظهارات سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:
در باشگاههای قدرتهای جهانی جزو قدرتهای برتر هستیم
* حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادندو اقتدارآفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می خواهند اتکال به خدا داشته باشند.
* حقیقتا این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت های منطقه ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت های جهانی، جزو قدرت های مطرح جهانی قرار داد.

* این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.
* ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیانا اگر ناکامی هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می آید.
* آنچه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.
شاهد انتخاباتی باشکوه در میان دوره‌ای مجلس خواهیم بود
* باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و‌مدیران تاکید کرده ام. 
* در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس 4 اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد.
* انشالله در انتخابات میان دوره ای پیش رو با همت استانداران 4 اصل مورد تاکید رهبری هموراه در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و‌مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
ارتباط با مردم را همواره به استانداران و‌مدیران تاکید کرده ام
* باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و‌مدیران تاکید کرده ام. 
* در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس 4 اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد.
* انشالله در انتخابات میان دوره ای پیش رو با همت استانداران 4 اصل مورد تاکید رهبری هموراه در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و‌مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.
بانک ها در تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند
* از همه حافظان امنیت در کشور تقدیر و تشکر می‌کنم. دشمنان به دنبال موج سواری هستند تا در گوشه و‌کنار کشور ناامنی را ایجاد کنند. امنیت را به عنوان یک موهبت الهی و یک‌ضرورت بدانیم.همه اقدامات در گرو امنیت است‌ و انشااله روز به روز ارتقا خواهد یافت. 
* همه ی بخش ها برای تحقق شعار سال باید برنامه داشته باشند. هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه های بزرگ و‌کارگاه ها نباید در سال جهش تولید بی برنامه باشند، استان ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و‌اقلیمی داشته باشند. بانک ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند.
کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید فعال شوند
* بخش های مختلف دنبال تولید ثروت بدون فشار آمدن بر مردم باشند مثلا دانشگاه ها در حوزه دانش بنیان می توانند تولید ثروت کنند؛ جوانان عزیز ما در شرکت های دانش بنیان با کار خودشان می توانند تولید ثروت کنند اینکه همه به برنامه و بودجه بگویید پول بده که نمی شود.
* فعال شدن معادن برای کشور ثروت ایجاد می کند؛ کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید فعال شوند.
* مسأله صرف کردن کشاورزی برای کشاورز و اقتصاد کشاورزی بسیار مهم است؛ در روستاها برق و آب و گاز و جاده و خانه بهداشت داریم اما چرا روستایی رها میکند و به شهر می آید؟ چون میگوید اقتصاد روستا و کشاورزی باید صرف کند و قابل پیش بینی باشد؛ تضمین شود که محصولش خریداری می شود نه اینکه ما خریداری کنیم بلکه باید حمایت کنیم محصولش به موقع خریداری شود؛ این می شود اقتصاد روستا که روستایی را به ماندن در روستا امیدوار می کند و ادامه کار در روستا.
* بخش هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه اند اما شما استانداران می توانید آنها را شناسایی کرده و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت این است که فعلیت دادن به توانایی های بالقوه در دانشگاه ها، بازرها و سایر حوزه های اقتصادی هست اما زمینه فعالیت ندارند که باید زمینه را برای آنها فعال کرد.
* آن روز که رهبر انقلاب فرمودند که باید شرکت های دانش بنیان دو برابر شود، 5 هزار شرکت بود که امروز به 10 هزار شرکت رسیده است؛ ایشان به خوبی چیش بینی کرده اند که جوانانی هستند که در حوزه های دانش بنیان می توانند در بخش های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری ایشان اتفاق افتاد الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.
کارگروه‌ویژه برای استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند تشکیل شوند
* پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی، پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال از موضوعاتی است که دولت همواره نسبت به آن دغدغه داشته است و به بانک‌مرکزی و‌بانک های عامل عرض می‌کنم باید این‌موضوعات در اولویت آنها قرار بگیرد.
* پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال و‌مسکن بسیار مهم است‌. آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است. 
* استان هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.
باید میزان بهره وری را بالا ببریم
* نکته ای که بارها در فرمایشات رهبر انقلاب بوده را تأکید می کنم که همان افزایش بهره وری است؛ به دوستان گفته ام در شورای معاونان وزارت خانه ها و استانداری ها جلسه بگذارید و بهره وری را بررسی کنند که چه کار کنیم تا بهره وری در یک کارخانه یا اداره سازمان افزایش یابد.
* میزان بهره وری ما پایین است باید آن را بالا ببریم؛ به نهادهای فرهنگی اشاره می کنم؛ در مسأله نهادهای فرهنگی یک سری مسائلی را که دولت خدمت رهبر انقلاب رسید، بیان کردم؛ باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.
* بالا رفتن انضباط اجتماعی در جامعه، جلوگیری از اسراف و تبذیر، قانون مداری و ... را باید نهادهای فرهنگی تبلیغ کنند؛ هر چه قانون مداری را در جامعه بالا ببریم، پرونده های قضایی کمتر می شود؛ هر چه انضباط اجتماعی افزایش یابد، شاهد نظم اجتماعی و پیشرفت امور خواهید بود؛ جلوگیری از اسراف و تبذیر هم همین است؛ این الگوهای مصرفی که در جامعه باید نسبت به مصرف آب و برق و گاز و انرژی نیاز است، باید تبلیغ شود.
* زمانی رهبر انقلاب در یکی از خطبه های نمازجمعه نسبت به مصرف در کشور آمار دادند که مصرف ما با برخی کشورهای پر چمعیت جهان قابل مقایسه است یا برخی اوقات حتی قابل مقایسه هم نیست؛ اینها باید فرهنگ سازی شود با بخشنامه حل نمی شوند
* این کارهای فرهنگی اساسی در جامعه باید نهادینه شود.

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/861454/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

6 سال زندان برای استاد دانشگاه ژاپنی به اتهام جاسوسی/ 1600 نفر با امضای طومار، خواستار آزادی وی شدند

بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

تعریف یک سایت انگلیسی از ورزشگاه آزادی؛ این ورزشگاه فراتر از این دنیاست!

حملات متنوع حزب‌ الله لبنان علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

تکرار نبرد گردان‌های «گیوعاتی» و «عزالدین قسام» پس از16 سال

از کشف چای آغشته به تریاک تا ورزشگاه آزادی بین 20 ورزشگاه برتر جهان

دستگیری 14 نفر در نزاع دسته جمعی اهواز

بهره برداری از دهمین مرکز شبانه‌روزی نگهداری از بیماران مزمن روانی در خوزستان

آزادی 80 زندانی جرایم غیر عمد در استان در دهه کرامت

دستگیری عاملان تیراندازی‌های غیر مجاز در آبادان

بزرگداشت دهه کرامت با اجتماع پدران و دختران آبادانی

عکس‌های عاشقانه شبنم قربانی و همسرش در یک مراسم

تیپ علیرضا خمسه در جشن تولد ایرج طهماسب

هنوز سر حرفی که به من زدی هستی؟

دیگه عشق ممنوعه که نیست

خون دایناسورها در رگ‌های ما جریان دارد!

عاملان تیراندازی در آبادان بازداشت شدند

هت‌تریک برزیل مقابل ایران؛ این‌ بار 4 - ٠ باختیم

ستاره والیبال ایران پاسخ محبت برزیلی‌ها را داد

تمرینات طاقت‌فرسای حریف روسی یزدانی

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر: صنف طلا دلال ندارد

زنگ خطر فدرال رزرو برای روند صعودی طلای جهانی

497 میلیارد تومان میزان فروش 10 روز نمایشگاه کتاب

سلیمی‌نمین: رائفی‌پور هم سواد ندارد هم متوهم است

اولین تصاویر از ناو شهید مهدوی منتشر شد

دفاع سردار فدوی از «طرح نور»: مواظب باشیم انجام‌دهنده دستور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نباشیم

سردار علایی: نارضایتی در جامعه نشانه‌ فاصله گرفتن از تفکر امام است

6 سال زندان برای استادان دانشگاه ژاپنی به اتهام جاسوسی/ 1600 نفر با امضای طومار، خواستار آزادی وی شدند

شرکت دانش آموزان در امتحانات با هر نوع کارت هویتی معتبر

همایش پیاده روی خانوادگی در خرمشهر

دستگیری جاعل اسناد زمین در دزفول

دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم خرمشهر

تاکید بر مهارت‌آموزی در مراکز نگهداری زنان آسیب‌دیده و کودکان خیابانی خوزستان

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در اهواز

آزادی 9 زندانی در مراسم پرچم گردانی حرم مطهر امام رضا(ع)

آزادی 9 نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی

اتصال بزرگراه چمران به بزرگراه همت غرب

آمادگی یک‌هزار حوزه برای امتحانات نهایی کشوری در خوزستان

حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

دستگیری 14 نفر در یک نزاع دسته جمعی در اهواز

معرفی نفرات برتر مسابقات انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری قدرتی

عسگرپور در خانه سینما حکم جدید داد

منتقد سینما: خانواده رسول‌اف‌ها، مافیای اقتصاد فرهنگ در ایران هستند

تصویر مهر امام رضا (ع) در سینمای ایران

آیا ممکن است ماه ناپدید شود؟ اگر ماه یک شب نباشد چه اتفاقی می‌افتد؟

دستگیری 14 نفر در نزاع دسته جمعی در اهواز

برگزاری جشن کرامت درجزیره کیش

چگینی حکم ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی را دریافت کرد

گل سوم دورتموند به دارمشتات توسط یولین برنت

رئیس‌کل بانک مرکزی: بازار ارز توافقی به زودی راه‌اندازی می‌شود