پیام خوزستان

آخرين مطالب

جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟ شهرستان ها

جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - در روزهای اخیر انتشار تصاویری از اولین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به نام «سرایا الاشتر»، به شرکت حمل و نقل زمینی «تراک نت» در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و این سوال را ایجاد کرده است که این گروه مقاومت چگونه شکل گرفته است؟
به گزارش خبرگزاری ایمنا، در روزهای اخیر انتشار تصاویری از اولین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به نام «سرایا الاشتر»، به شرکت حمل و نقل زمینی «تراک نت» در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و باعث تعجب بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی شده است.
ببینید: حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار+ فیلم
این گروه سیزدهم اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از آرمان فلسطین و در حمایت از مردم مقاوم غزه، مقر شرکت حمل و نقل زمینی تراک نت رژیم صهیونیستی در شهر ام الرشرش فلسطین اشغالی (ایلات) را به وسیله پهپاد هدف قرار داده‌ایم.
مقاومت اسلامی بحرین در ادامه تاکید کرد که به حرکت و حمایت خود در همه سطوح از مردم صبور و مقاوم غزه ادامه می‌دهد و تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی متوقف نشود، عملیات‌های خود را متوقف نخواهد کرد.

پیام خوزستان

مقاومت بحرین چه زمانی تأسیس شد؟ بر اساس اطلاعات موجود، این گروه در سال 2012 میلادی (بعد از سرکوب اعتراضات بحرین در سال 2011) تأسیس شد و برای مقابله با حکومت آل خلیفه در بحرین اقدامات سیاسی و مسلحانه انجام می‌دهد. طبق ادعای منابع نزدیک به دولت بحرین و رسانه‌های غربی، تعدادی از افراد مخالف حکومت آل خلیفه برای فرار از مجازات از بحرین گریخته و در ایران ساکن شدند و سپس این گروه مقاومت را تشکیل دادند، مقامات بحرینی در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند تا این گروه را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کنند که خارج از بحرین فعالیت می‌کند.
لازم به ذکر است که پانزدهم دی ماه سال 1399، در اولین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، تصاویری از حضور اعضای مقاومت اسلامی بحرین در گلستان شهدای کرمان برای ادای احترام به سردار شهید قاسم سلیمانی، منتشر شد که در آن پرچم سرایا الاشتر دیده می‌شد.

پیام خوزستان

رسانه‌های ضد محور مقاومت مدعی هستند که رهبری این گروه بر عهده «أحمد یوسف سرحان» (معروف به أبو منتظر) و «جاسم أحمد عبد الله» (معروف به ذوالفقار) دو شهروند بحرینی فراری و ساکن ایران می‌باشد، اگرچه علی‌رغم گذشت چندین سال، تاکنون رسانه‌های غربی و بحرینی اسناد قابل استنادی در این رابطه منتشر نکرده‌اند.
سرایا الاشتر در سال 2014 از سوی کشورهای امارات، کانادا، مصر، عربستان سعودی و کویت به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شد. آمریکا نیز در سال 2018، این گروه را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد.
4 جوانی که در کلیپ سرایا الاشتر دیده می‌شوند چه کسانی هستند؟ پس از این عملیات وب‌گاه نشریه «نیوزویک» آمریکا در مقاله‌ای به بررسی این گروه پرداخت و نوشت کلیپ منتشر شده توسط این گروه، به طور برجسته پرتره‌ای را نشان می‌دهد که 4 مرد را به تصویر می‌کشد: «ردا الغصره»، «مصطفی یوسف» و «محمود یحیی» که در سال 2017 هنگام تلاش برای فرار از زندان بحرین به ایران توسط نیروهای امنیتی بحرین کشته شدند و همچنین «احمد الممالی» که در سال 2019 اعدام شد. هر 4 نفر توسط مقامات بحرینی به تروریسم متهم شدند و توسط گردان‌های الاشتر به عنوان شهدا مورد ستایش قرار می‌گیرند و در ویدئو برچسب تصویر این 4 شهید بر روی پهپاد شلیک شده به سمت اسرائیل نصب می‌شود.

پیام خوزستان

نیوزویک در ادامه به بررسی پهپاد نمایش داده شده در کلیپ پرداخت و نوشت پهپادی که در ویدئوی گردان‌های الاشتر مشاهده شد، شباهت‌هایی به مدل‌هایی دارد که اخیراً توسط انصارالله یمن به کار گرفته شده است؛ به ویژه پهپاد صماد ساخته انصارالله یمن.
همانند تعدادی از شبه‌نظامیان محور مقاومت در سراسر منطقه، پرچم گردان‌های الاشتر مشت گره‌شده‌ای است که یک تفنگ کلاشینکف را در کنار یک کره و آیات قرآن، به تبعیت از الگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، برافراشته است.

پیام خوزستان

به گفته این گزارش در حالی که به نظر می‌رسد گردان‌های الاشتر تقریباً به اندازه برخی از برجسته‌ترین جناح‌های محور مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن فعال نیست، اما این گروه در کنار دیگر شبه‌نظامیان مسلمان شیعه، نگرانی‌های امنیتی پایدار برای رژیم آل خلیفه در بحرین ایجاد کرده است. بحرین همچنین برای ایالات متحده که پایگاهی کلیدی در آنجا دارد، بسیار واجد اهمیت است، زیرا شهر منامه، پایتخت بحرین، میزبان مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده است.
به گزارش ایمنا، کشور بحرین به عنوان متحد نزدیک عربستان سعودی، یکی از چهار کشور عربی است که از طریق پیمان ابراهیم که در سال 2020 و توسط آمریکا آغاز شد، رژیم اشغالگر اسرائیل را به رسمیت شناخت و امارات متحده عربی، سودان و مراکش نیز بعد از بحرین روابط خود را با این رژیم عادی کردند. این تصمیم خشم گروه‌های مختلف مردمی در داخل این کشور را برانگیخت و مطابق نظرسنجی‌ها بسیاری از مردم بحرین از عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی ناراضی هستند.
لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر و با افزایش تنفر عمومی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، وزارت خارجه بحرین نیز چندین بار از اقدامات اسرائیل در غزه و اقدامات شهروندانش انتقاد کرده است، از جمله در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه «به شدت حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی افراطی به دو کاروان کمک‌های اردنی حامل مواد غذایی و تدارکات امدادی به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم و گذرگاه بیت حانون-ارز را محکوم کرد و این اقدام را برخلاف قوانین بشردوستانه بین‌المللی، میثاق‌های بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی دانست.»
با این حال، به نظر می‌رسد روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی همچنان پابرجاست و اگرچه اخباری مبتنی بر اخراج سفیر اسرائیل از خاک بحرین و تعلیق تمامی روابط اقتصادی میان بحرین و اسرائیل در ماه نوامبر منتشر شد اما پس از آن هیچ تأیید رسمی در این باره منتشر نشد و وزارت خارجه اسرائیل نیز این خبر را تکذیب کرد.
علاوه بر این، نباید فراموش کرد که بحرین تنها کشور عربی بود که به ائتلاف آمریکایی - انگلیسی که در ماه دسامبر برای مقابله با اقدامات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ شکل گرفت، ملحق شد، اما حالا به نظر می‌رسد با شروع فاز جدید اقدامات گروه مقاومت اسلامی بحرین به عنوان یکی از جدیدترین شاخه‌های محور مقاومت در منطقه باید منتظر تحولات تازه ای در این کشور، به عنوان یکی از متحدین استراتژیک رژیم صهیونیستی باشیم، چراکه همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان اشاره کردند: «بعضی خیال می‌کنند بروند کشورهای اطراف را وادار کنند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادّی کنند، مشکل حل خواهد شد؛ نه، اشتباه می‌کنند. فرض کنید کشورهای گوناگونِ این دُوروبَر، عمدتاً کشورهای عرب، روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادّی هم بکنند، این، مشکل را حل نمی‌کند، بلکه مشکل را متوجّه می‌کند به خود دولت‌های آنها؛ یعنی آن دولت‌هایی که بر این جنایات چشم پوشیدند و با وجود یک چنین جنایاتی با آن رژیم دست دوستی دادند، ملّت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد. اگر امروز ملّت‌های منطقه علیه رژیم صهیونیستی‌اند، آن روز ملّت‌های منطقه علیه دولت‌های خودشان خواهند بود.»
کد خبر 750353

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/860839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افتتاح یک پروژه ویژه در بزرگراه شهید چمران

معرفی داوران ‌بیست‌وپنجمین‌ جشنواره فتح خرمشهر

ظهور مقاومت بحرین و پیام‌های مهم آن/صهیونیستهاچگونه غافلگیر شدند؟

الهامی:رحمتی تیم خوبی را جمع کرده است/اگر به جای فولاد یا پرسپولیس بودیم چه انتظاری از نساجی داشتیم؟

چمران جنوب به همت متصل شد

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «خطرناک»

اتفاقات خوبی در سایت صفیره رقم خواهد خرد

پیام‌های اقدام مقاومت بحرین علیه رژیم صهیونیستی

بزرگراه چمران جنوب به همت متصل شد

اتفاقات خوبی در سایت صفیره رقم خواهد خورد

جنگ غزه؛ ادامه نبردهای زمینی و شهادت و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی

تعلل فولاد خوزستان و ضرر چند صد میلیاردی

13 هزار دانش‌آموز خوزستانی مهارت‌های فنی را یاد گرفتند

تغییرات قیمت سکه و طلا امروز در بازار رشت، تا ساعت 10:30

سریال کره‌ای «نمایش 8»؛ هدیه‌ای رازآلود برای طرفداران بازی مرکب

جیگر بر خلاف ظاهرش، خیلی باهوشه!

این سالاد ماکارانی رو با سس مخصوصش امتحان کن

آثار سروش صحت الهام‌بخش تولید «مدار بسته» شد

انبار فضایی؛ تحویل یک ساعته محموله به هر نقطه از زمین!

زمان افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد

باشگاه نفت مسجدسلیمان جریمه نقدی شد

دانشکده پرستاری ماهشهر راه‌اندازی شد

گردهمایی بزرگان موسیقی جنوب کشور در دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

واژگونی خونین یک کوئیک در سمنان

وضعیت هوای این شهر‌ها، قهوه‌ای و خطرناک شد

ستاره رئال دست به دامن دکتر آمریکایی شد

پیام رمزآلود گزینه جانشینی توخل

برتری تیم سپک‌تاکرای ایران برابر آلمان

انتقاد وادا از ریاکاری آمریکا در پرونده شناگران چینی

حسن یزدانی در اردوی تیم ملی حضور یافت

چه کسانی باعث از دست رفتن نایب قهرمانی حامد امیری شدند؟

اردوی تیم ملی جودو جوانان با 9 ملی پوش آغاز شد

قرعه‌کشی مرحله حذفی انتخابی المپیک مشخص شد

جزئیات پیشنهاد یوونتوس به موتا

بازگشت قهرمان کشتی جوانان جهان به تشک

محکومیت پرسپولیس و مس رفسنجان در کمیته استیناف تایید شد

پیام حضرت آیت‌الله نورمفیدی به مناسبت اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

کتاب‌های اسنادی و مرجع نشر شاهد در بازار نشر منحصر بفرد هستند

زمان بعدی حراج شمش طلا مشخص شد

فریب آدم های چاپلوس را نخورید

منظومه ماهواره‌ای در دستورکار فضایی سپاه؛ زمان پرتاب«قائم105» اعلام شد

دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته پایانی مجلس یازدهم

برای تعطیلی ادارات و مدارس تصمیم گیری نشد

هدف مهندس چمران خدمت به مردم است/ ویژگی‌های مصطفی چمران در رییس شورای ششم شهر مشهود است

کم‌لطفی ناشران ایرانی به ادبیات مقاومت جهان عرب

اصلاح و بهینه سازی شبکه برق اسماعیلیه اهواز

خرمشهر برای جشنواره تئاتر فتح آماده است

توسعه مراکز مخابراتی در سه شهر خوزستان

هوای 5 شهر خوزستان در وضعیت خطرناک

آخرین خبرها از تحولات‌ میدانی نوار غزه؛ چه بخش هایی از شهر رفح به اشغال صهیونیست ها درآمده است؟