پیام خوزستان

آخرين مطالب

هاشمی‌طبا: خود مجلس دیگر هیچ حُسنی ندارد چه برسد به فراکسیون‌هایش سياسي

هاشمی‌طبا: خود مجلس دیگر هیچ حُسنی ندارد چه برسد به فراکسیون‌هایش
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - خبرآنلاین / معاون دولت اصلاحات می‌گوید: مجلس یازدهم برای کشور چه اقدامی انجام داد؟ مجلس دوزادهم با فراکسیون‌هایش هم به همین صورت است، یعنی به هر شکلی می‌خواهد باشد در پایان هیچ است چراکه مجلس خودش را هیچ کاره می‌داند.
«مجلس بی‌خاصیت شده است»،«نمایندگان هیچ کاره هستند»، «تندروی تمام نمی شود» و ... اینها عباراتی که مصطفی هاشمی طبا، معاون دولت اصلاحات درباره عملکرد مجلس یازدهم به کار می‌برد و می‌گوید مجلس دوازدهم هم با همین دست فرمان پیش می‌رود.
در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی هاشمی‌طبا، معاون رئیس دولت اصلاحات را می‎خوانید:
****
*آقای هاشمی‌طبا! به نظر می رسد مجلس دوازدهم، مجلسی بدون فراکسیون اکثریت باشد، این از نگاه شما مثبت است یا آسیب هایی را متوجه پارلمان می کند؟
خود مجلس هیچ حُسنی ندارد، فراکسیون‌هایش هم به همین ترتیب. مجلس هیچ خاصیتی ندارد، در حقیقت مجلسی با این تعداد آراء و افرادی که در عرصه رقابت انتخابات مجلس شرکت کردند، بدون هدف هستند، مشکلات کشور را نمی‌شناسند و همگی وعده‌های بی‌خود به موکیلن خود دادند، طبیعی است که به جایی نمی ‎رسد و مانند همین مجلس فعلی می‌شود.
وقتی خود مجلسی ها می گویند ما هیچ کاره ایم، پس احساس مسئولیت هم نمی کنند به این معنی که مجلس یازدهم برای کشور چه اقدامی انجام داد؟ مجلس دوزادهم با فراکسیون‌هایش هم به همین صورت است، یعنی به هر شکلی می‌خواهد باشد در پایان هیچ است چراکه مجلس خودش را هیچ کاره می‌داند. با اینکه گفتند مجلس در رأس امور اما خود مجلسی‌ها می‌گویند ما هیچ کاره هستیم، وقتی خود مجلسی‌ها می‌گویند ما هیچ‌کاره هستیم، احساس مسئولیت هم نمی‌کنند.
*خطر حضور تندورها در مجلس تا چه اندازه محسوس است؟
قرآن می‌گوید مسلمانان امت وسط هستند، یعنی دو سر یک قضیه نیستند نه افراطی و نه تفریطی هستند را که اینها منافع مردم را درک نمی‌کنند و اگر هم بتوانند دین را وارونه جلوه می‌دهند و برخی از متفکرین و رهبران آنها قرآن را تحریف می‌کنند و خلاف قرآن حرف می‌زنند چنانچه در سحر ماه رمضان خلاف متن صریح قرآن حرف می‌زنند، اینها که خودشان چنین شرایطی دارند، مشخص است که می‌خواهند برای کشور چه اقدامی انجام دهند.
می خواهند تئوری خشونت را ترویج کنند و بگویند فرمان خداست *مانند آنچه از سوی یکی از روحانیون در آنتن زنده تلویزیون شنیدیم و ...
دروغ بستن به پیامبر حد بسیار شدیدی دارد، کما اینکه خداوند به پیامبر می‌گوید اگر خوش خلق نبودی مردم از اطرافت پراکنده می‌شدند اما اینها می‌گویند پیامبر گوشت تلخ بوده و کسی را برای خودش نگه نداشت.
اینکه خلاف بیّن و صریح قرآن است و یا حرف‌های دیگری که از طریق آن می‌خواهند خشونت را تبلیغ کنند و بگویند پیامبر خشن و بداخلاق بوده پس خشونت و بداخلاقی در ذات پیامبر است، در نتیجه همه باید همینطور باشند. واقعیت این است که اینها می‌خواهند تئوری خشونت را ترویج دهند و بگویند فرمان خدا است.
کجا فرمان خدا این است؟ خداوند به پیامبر می‌گوید وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٖ، مردم به خاطر خلق پیامبر اطراف او جذب شده بودند و اقتدار واقعی و از طریق اخلاق داشتند اما آقایان می‌خواهند از طریق زور اقتدار داشته باشند، انجام بدهند اما در نهایت همه می‌خواهیم به گور برویم کما اینکه فرعون و قارون هم زیر خاک می‌روند اما آنچه می‌ماند پیامبر با خلق عظیم است که خداوند در قرآن تصریح کرده است.
*این تفکر تندرو در مجلس که شاخصه آن افرادی نظیر رسایی و ثابتی و ... هستند، چه مضراتی برای مجلس دارد؟
اینها می ‎خواهند خشونت را تبلیغ کنند اما کور خوانده اند و مردم ایران زیربار این حرف‌ها نمی‌روند. مردم امام خمینی را قبول داشتند چون گفت رأی، رأی مردم است، مردم ولی نعمت ما هستند. لذا مردم ایران نشان دادند که امکان دارد تا حدودی تحمل کنند اما باز هم اینها برای خودشان تئوری دارند.
*اگر اصولگرایان تندرو مثلا جایگزین قالیباف در کرسی ریاست مجلس شوند، چه عواقبی خواهد داشت؟
اینها هم دروغ می‌گویند و هم تهمت می‌زنند و هم می‌گویند که اسلام گفته این کار را انجام بده، لذا این اقدامات را انجام می‌دهند. مگر در تاریخ کم افرادی بودند که با این روش‌ها حاکم شدند، اما در نهایت چه سرانجامی داشتند؟ می‌گویند قارونی که 40 خانه گنج داشت، هلاک شد.
تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند، بعد هم می‌گویند... وقتی خداوند قرآن را نازل کرده، قطعاً بهتر از ما مسائل را مطرح کردند. وقتی خلاف شرع و قرآن عمل می‌کنند، تهمت می‌زنند، دروغ می‌گویند و بعد هم می‌گویند ما به صلاح اسلام این کار را انجام دادیم، تکلیفشان روشن است. هیتلر و استالین با آن قدرت و آن حجم از آدم‌کشی ماندند؟ فقط ننگ آنها ماند.
در دنیا همه نوع آدمی وجود دارند، در حقیقت نحله‌های فکری هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند. برای نمونه هند در حال برگشتن به همان هند خشونت‌طلب است. در همه کشورها از جمله آمریکا تندروها حضور دارند. در حقیقت افراد با توجه به ذاتی که دارند، دنبال آن فکری می‌رود که با ذاتش تطبیق دارد، بنابراین تمام شدنی نیستند.
از آن طرف افرادی که صلح‌جو و مصلحت‌خواه هستند، سرنوست خوبی دارند کمااینکه تندروها بر سر میرزاحسن رشدیه، بنیان‌گذار آموزش نوین در ایران، چه بلاهایی آوردند اما جریان به نوعی پیش رفت که اندیشه میرزا حسن بود و امروز افتخار می‎کنیم که مدارس او را در سراسر کشور احیا کردیم.
بیخود می‌گویند اصلاح‌طلبی تمام شده *برخی می گویند اصولگرایان بعد از مجلس دوازدهم به حاشیه رانده می‌شوند و ...
هم آنها بیخود می‌گویند اصلاح‌طلبی تمام شده هم اگر کسی بگوید تندوری تمام شده، اشتباه می‌کند، نحله‌ها و افراد مختلف وجود دارند، حتی افرادی گوش خود را بستند و حاضر نیستند حرفی را بشنوند چراکه بر این باور هستند به حقیقت دست پیدا کردند.
اگر اصولگرایان وجه مشترکی پیدا نکنند، یکدیگر را کنار می‌زنند * چشم‌انداز شما از حضور اصولگرایان در مجلس به چه صورت است؟
برخی از اصولگرایان باهم وجه مشترکی پیدا کنند، آن زمان باهم کنار می‌آیند و برخی خیر. از طرف عده دیگری کنار زده می‌شوند کما اینکه بسیاری اصولگرا بودند و الان مغضوب هستند و تندروها به آنها می‌گویند خائن. در حالی که آنها افراد مخلص و متعهد به انقلاب اسلامی و امام هستند، رانده می‌شوند.
تندروها گزینشی به تذکرات و توصیه های رهبری گوش می دهند *تذکرات رهبری بر رفتار و تندروها به ویژه در حوزه حجاب تأثیرگذار خواهد بود؟
فکر می‌کنم هیچ‌کدام از تذکرات رهبری را گوش نکردند یعنی گوش خود را بر روی برخی موارد بستند، گزینشی گوش می‌کنند برخی موارد را گوش می‌کنند بعضی موارد را خیر.
*فکر می‌کنید تذکرات بر روی دولت و به ویژه وزارت کشور تاثیرگذار خواهد بود؟
نباید فقط یک طرف قضیه را مشاهده کرد. رهبری فرمایشات مختلفی کردند که همه آنها را باید در نظر گرفت، همه دوست دارند یک مقدار را گوش کنند و یک مقدار دیگر را گوش نکنند اما همه نکات را باید گوش کرد اما اشکال آنجا است که اقدام خلاف شرع و قانون انجام می‌دهند، این اشکال دارد. وگرنه سخنان رهبری را هم باید گوش کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/859869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل از جوان‌ترین عضو ناوگروه 86 ارتش

معاون رئیسی: لغو حضور رژیم صهیونیستی در المپیک خواسته‌ کشورها است

آیت‌الله اراکی: کسانی که می‌گویند ولایت مطلقه را قبول نداریم اصلا نمی‌دانند ولایت چیست

حماس: 70 درصد اسرای صهیونیستی کشته شده‌اند

این سردار سپاه ، مربی بسیاری از سران مقاومت و حزب الله بود

برنامه‌ریزی برای احیای آهوی شنی/خوزستان‌؛ امید نجات گوزن زرد ایرانی

عضویت رایگان در کتابخانه‌ های خوزستان به مناسبت دهه کرامت

حملات پهپادی و موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی

70 درصد اسرای صهیونیستی کشته شده‌اند

مقر فرماندهی گردان 411 دشمن را با پهپادهای انتحاری درهم کوبیدیم

گفت‌وگوی تلفنی دبیرکل حزب‌الله عراق با اسماعیل هنیه

استایل شیک و جوان‌پسند عمو پورنگ به مناسبت روز پسر

لباس پر زرق و برق همه بازیگر 50ساله هندی

اثری که از دل قصه‌های مجید خلق شد

خوشحالی آقای همساده از دیدار مجدد با کته خانم

تئاترهای عروسکی که با الهام از «خیام» اجرا شدند

افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟/ جدیدترین خبر درباره تغییر حقوق کارگران

عضویت رایگان در کتابخانه‌‌های خوزستان به‌مناسبت دهه کرامت

بررسی تعلیق اسرائیل در فیفا به آینده موکول شد

ظرفچی: امروز با یکدلی حال قوی‌ترین مردان ایران خوب است

فروش 350 میلیاردی نمایشگاه کتاب

رئیس جمهور: مشکلی در کشور نیست که نتوانیم حل کنیم

شماره جدید خط حزب‌الله؛ کدام مجلس در رأس امور است؟

فرمانده کل ارتش با امام جمعه پاوه دیدار کرد

رئیس جمهور: حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهداست

انسداد مرزهای شرقی با احداث دیوار و پرواز پهپادها

اوقات شرعی بیست و هشتم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

مردم خوزستانی بیشترین آلودگی فلزی را نفس می‌کشند (+ نمودار)

زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

تمرین فضانوردان ⁧آرتمیس⁩ برای بازگشت به ماه، با لباس و ابزار جدید

از شوک تحریم تا کرونا؛ دو سناریو از تورم در ایران

شانس استقلال برای جذب این ستاره کم شد!

بارش خاکستر از آسمان اهواز! ماجرا چیست؟

الهلال عربستان به دنبال ستاره بارسلوناست

توصیه شیری به پرسپولیسی‌ها: ریسک ممنوع!

ستاره والیبال برزیل بعد از پیروزی مقابل ایران چه گفت؟

میلاد عبادی‌پور: تیم ما دیر کامل شد

این سردار بلندپایه سپاه، مربی بسیاری از سران مقاومت و حزب الله بود

پیشرفت 61.5 درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز

16 مصوبه برای توسعه شهرستان شوش

برگزاری جشن دهه کرامت در روستای تمبی مسجدسلیمان

بهره برداری از دو طرح ورزشی در اندیمشک

سپاهان بعد از 6 سال در نیمه نهایی حذفی

احتمال رقم خوردن دربی در فینال حذفی

استکی:‌ باید نسلی که سرد و گرم هندبال چشیده‌ پای کار بیاید

برزیل فاتح دومین دیدار دوستانه برابر والیبال ایران

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی در یمن

آشتیانی: زور استقلال به پرسپولیس نمی‌رسد

تصادف در محور مهاباد به سردشت 9 مصدوم برجای گذاشت

حمله تعیین کننده مقاومت اسلامی عراق علیه یندر ایلات