پیام خوزستان

آخرين مطالب

دموکراسی علیه آزادی شهرستان ها

دموکراسی علیه آزادی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعتراضات دانشگاه‌های سراسر جهان به جنگ غزه از آغاز حملات تاکنون ادامه یافته است. معترضان در این تجمعات خواستار تحریم شرکت‌ها و افراد مرتبط با اسرائیل شدند.
بیشتر بخوانید: بیانیه 15 دانشگاه فلسطینی برای آتش‌بس فوری آمریکا هم از جمله کشورهایی بود که شاهد اعتراضات شدید دانشگاهیان به جنگ غزه بود.
اردوگاه‌ها و تظاهرات‌های بزرگ ابتدا در دانشگاه کلمبیا در نیویورک دیده شد و سپس در سایر نقاط کشور شروع شد. تصویر زیر پراکندگی دانشگاه‌های معترض به جنگ غزه را نشان می‌دهد؛

پیام خوزستان

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش‌های قطع حمایت مالی دانشگاه‌ها به دلیل نداشتن موضع قوی ضد حماس، شهادت بیش از 400 دانشجوی فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها و قطعی برق و اینترنت دانشگاه‌ها را فلج کرده است به بیان برخی اعتراضات علیه جنگ غزه پرداخت. اعتراضات دانشگاهیان هم‌اکنون در سراسر آمریکا ادامه دارد. در این گزارش به برخی از بزرگترین آن‌ها اشاره می‌شود؛
دانشگاه کلمبیا نخستین دانشگاهی بود که شاهد تشکیل تجمعی بزرگ در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه بود. همچنین این دانشگاه جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که به یهودی‌ستیزی متهم شد.
بیش از 100 معترض هفته گذشته دستگیر شدند. چرا که رئیس دانشگاه آیوی لیگ از پلیس خواسته بود که محوطه دانشگاه را پاکسازی کند. وی این درخواست را پس از حضور در کنگره و پاسخ به اتهام یهودی‌ستیز بودن اعتراضات مطرح کرد. برخی تظاهرکنندگان معتقدند که دستگیری‌های دسته‌جمعی، جنبش را تقویت کرده است.
ایلهان عمر نماینده حزب دموکرات که دخترش در دانشگاه کلمبیا دستگیر شد، درباره این تظاهرات گفت: این جنبش فقط با 70 دانشجو آغاز شد؛ اما چون دانشگاه تصمیم گرفت آن‌ها را سرکوب کند، در سطح ملی و بین‌المللی گسترش یافت.

پیام خوزستان

دانشگاه اموری اخیرا با صدور بیانیه‌ای از تجمع اعتراضی و برپایی چادر در این دانشگاه خبر داد. مدیران این دانشگاه درباره دستگیری دانشجویان گفتند که دانشگاهیان در ابتدا به معترضان پیوستند؛ اما وقتی که این افراد از متفرق شدن، خودداری کردند، پلیس تعداد زیادی را بازداشت کرد. در این بیانیه درباره تعداد دستگیرشدگان و اتهام مظنونان توضیحی ارائه نشده است.
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه دیگری است که در هفته‌های اخیر با تجمعات اعتراضی به جنگ غزه مواجه بود. این دانشگاه تصمیم گرفت که یک سخنرانی دانشجویی را در 10 مه 2024 لغو کند. انتظار می‌رفت حدود 65 هزار نفر برای این مراسم به محوطه دانشگاه بیایند.

پیام خوزستان

سخنرانی این دانشجو به اتهام یهودی‌ستیزی و به دلیل انتشار مطلبی از سایتی که منتقد اسرائیل بود، لغو شد. در حالی که این دانشجو علاوه بر شرکت در فعالیت‌های دانشگاهی، دارای نمرات بالا هم بود. البته دانشگاه دلیل لغو سخنرانی را تهدید علیه امنیت دانشگاه معرفی کرد.
لغو سخنرانی خشم تظاهرکنندگان موافق و مخالف اسرائیل را برانگیخت. پلیس 93 نفر از معترضان را دستگیر کرد.
دانشگاه‌های منطقه واشنگتن دی سی هم شاهد تجمعات در حمایت از غزه بودند. صدها دانشجو و عضو هیئت علمی از دانشگاه جرج تاون به سمت دانشگاه جرج واشنگتن راهپمایی کردند. هفته گذشته کمپی با برپایی حداقل 20 چادر در محوطه این دانشگاه تشکیل شده بود و گروهی از دانشجویان هم در مقابل دفتر رئیس دانشکده تظاهرات کردند.
57 نفر از دانشگاه تگزاس هم توسط پلیس دستگیر شدند. جرج ابوت فرماندار جمهورخواه تگزاس این اعتراضات را یهودی‌ستیزانه دانست و خواستار اخراج دانشجویان معترض شد. دموکرات‌ها ابوت را به استفاده از دستگیری‌های دسته‌جمعی برای تبلیغات متهم کرد.
البته گارد ملی ایالتی با صدور بیانیه‌ای، دستگیری در محوطه دانشگاه را تکذیب کرد و گفت: گارد ملی تگزاس از اتفاقات آگاه بوده و آماده پاسخگویی بود؛ اما هیچ سربازی در طول این رویداد به محوطه دانشگاه اعزام نشد.
دانشگاه نیویورک هم دانشگاه دیگری است که شاهد برخوردهای خشن با معترضان بوده است. پلیس هفته گذشته 120 نفر را که کمپی در محوطه دانشگاه منهتن برپا کرده بودند، دستگیر کرد.
دانشگاه هاروارد پس از تعلیق گروه دانشجویی همبستگی فلسطین این دانشگاه با اعتراضاتی روبرو شد. رئیس دانشگاه هاروارد درخواست پلیس برای برخورد با معترضان را رد کرد.
اعتراضات در چندین دانشگاه دیگر و حتی در برخی دبیرستان‌های آمریکا هم دیده شده است. برای مثال 108 نفر در دانشگاه امرسون بوستون دستگیر شدند که باعث شد دانشگاه کلاس‌ها را لغو کند. در جریان این اعتراضات 4 افسر پلیس زخمی شدند.

پیام خوزستان

48 نفر هم در دانشگاه ییل دستگیر شدند؛ اما اعتراضات در این دانشگاه همچنان ادامه دارد. همچنین دانش‌آموزان دبیرستانی در منطقه سیاتل در اعتراض به جنگ از کلاس‌های درس خارج شدند. مقامات مدرسه در نیوجرسی به دانش‌آموزان دبیرستانی این شهر در مورد شرکت در تجمعات اعتراضی هشدار دادند.
انتهای پیام/

پیام خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/857420/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عنوان هشتمی فرزانه فصیحی در لیگ الماس

پایان کار سهمیه‌های فرنگی المپیک و دست خالی‌ نماینده آمریکا

نویدکیا: همین روال باشد، نیستم

امباپه جدایی‌اش از پاری‌سن‌ژرمن را اعلام کرد

آذربایجانی مدیرعامل باشگاه سپاهان شد

پیش‌ بینی قیمت دلار 22 اردیبهشت 1403

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

ستاد انتخابات: شعب پس از بسته شدن درها موظف به اخذ رای تا آخرین نفر هستند

پرونده برای تخلفات انتخاباتی در حوزه انتخابیه ورامین تشکیل شد

سخنگوی شورای نگهبان: صحت برگزاری انتخابات تا اوایل خرداد اعلام خواهد شد

کد ملی و تاریخ تولد سیدحسن خمینی توسط عکاسان فاش شد

ظریف: تحولات در غزه، دانشگاه‌های آمریکا را دوباره زنده کرد

شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه آغاز شد

پورمحمدی پای صندوق رأی رفت

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به پایان رسید

تحقیق FBI درباره جرم احتمالی نماینده سابق آمریکا در امور ایران

دور دوم انتخابات مجلس؛ آغاز شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه

امام جمعه قشم : سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/ «زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

«محمدرضا گلزار» بخاطر اعصاب شرکت کننده هنگ کرد!

آزاده صمدی همان سمیرای «زخم کاری» است!

کارگردانی و اجرای مهران مدیری در «اسکار» چطور بود؟

ساخت نقشه سه‌بعدی جدید مغز انسان توسط دانشمندان هاروارد و گوگل

جزئیات شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

آینده سپاهان و مورایس از زبان میرحیدری

پیروز میرحیدری: در هیچ جای دنیا نمی‌توانید در زمان برگزاری مسابقه با هواداران مصاحبه بگیرید

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

هشدار صندوق بین المللی پول درباره تکه‌تکه شدن اقتصاد جهان

تاکید مخبر بر حل مشکلات و مسائل ناشران و کارخانه های تولید کاغذ ایرانی

گروسی مدعی شد: دید آژانس در ایران کافی نیست

20 پرونده کیفری در مرحله اول انتخابات تشکیل شد

سخنگوی شورای نگهبان: شمارش آرا، بعد از اتمام زمان رای‌گیری خواهد بود

زمان اخذ رای تا ساعت 22 تمدید شد

ادعای جنجالی نماینده مجلس دوازدهم: احساس می‌کنم به بمب هسته‌ای دست پیدا کرده‌ایم

دور دوم انتخابات مجلس؛ انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد

پیامدهای بلند مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

انتخابات باشکوه در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر

امام جمعه قشم: سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/«زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

بیشترین همکاری‌های «رضا‌ عطاران» با کارگردان‌های مطرح سینما و تلویزیون

تو خانواده شوهر غریب افتاد!

تهیه کننده از من خواست کمدی کار کنیم تا پولدار شود!

«دست خدا» در اعماق فضا

انتخابات باز هم تمدید شد

متس هوملز ستاره دورتموند به عنوان بازیکن دور برگشت لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

واکنش اونانا در مصاف منچستریونایتد و برنلی، بهترین مهار ماه آوریل پریمیر لیگ

مجتمع گاز پارس جنوبی بزرگترین قرارداد ساخت بار اول را امضا کرد

صنعت گاز با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از خارجی‌ها بی‌نیاز شد

شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟

مردم هنوز در صف‌های رای‌گیری هستند

اعلام حمایت ایران از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

رهبر انقلاب در دیدار بارزانی: جامعه‌ی کُردی چه در ایران، چه در عراق جزو ما هستند