پیام خوزستان

آخرين مطالب

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند اجتماعی

بیش از 26.6 میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین ارسطوزاده با بیان اینکه در بازه زمانی 24 اسفندماه 1402 تا 24 فروردین‌ماه 1403 متوسط بازدید از هر جاذبه در استان خوزستان بیش از 88 هزار نفر ثبت شده است، گفت: در بازه زمانی یادشده، 26 میلیون و 618 هزار و 232 بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان صورت گرفت که از این تعداد، هفت میلیون و 923 هزار و 481 بازدید مربوط به جاذبه‌های تاریخی، هفت میلیون و 583 هزار و 522 بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی، سه میلیون و 125 هزار و 279 بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز، دومیلیون و 733 هزار و 398 هزار و 602 بازدید مربوط به جاذبه‌های مذهبی، چهار میلیون و 842 هزار و 913 بازدید مربوط به جاذبه‌های تفریحی، 223 هزار و 703 بازدید مربوط به جاذبه‌های فرهنگی، یک‌هزار و 487 بازدید مربوط به گردشگری سلامت و 68 هزار و 323 بازدید نیز مربوط به موزه‌های استان بودند؛ ضمن اینکه در این مدت آمار 450 هزار و 922 نفر بازدید نیز برای نمایشگاه‌های دائمی و غیردائمی مربوط به صنایع‌دستی به ثبت رسید.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان با بیان اینکه میزان بازدید از جاذبه‌ها امسال حدود 42 درصد افزایش داشت، ادامه داد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده، دزفول با ثبت 10 میلیون و 568 هزار و 349 نفر بازدید اولین شهر پربازدید استان در بازه زمانی یک‌ماهه لقب گرفت و شوشتر با ثبت پنج‌میلیون و 603 هزار و 827 نفر بازدید در رتبه دوم قرار گرفت؛ همچنین اندیکا با بازدید دو میلیون 317 هزار و 120 نفری، شوش با یک میلیون و 260 هزار و 599 بازدید و کارون با یک میلیون و 174 هزار و 180 نفر بازدید هم در رده‌های سوم تا پنجم پربازدیدترین شهرستان‌ها جای گرفتند.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار ثبت‌شده نیز شهرهای ایذه، مسجدسلیمان، شادگان، لالی، بندر ماهشهر، بهبهان، اندیمشک، امیدیه، اهواز، گتوند، باوی، دزپارت، باغ‌ملک، هندیجان، رامهرمز، حمیدیه، رامشیر، هفتکل، دشت‌آزادگان، هویزه و آقاجری در جایگاه‌های بعدی بیشترین تعداد بازدید قرار گرفتند.
ارسطوزاده در ادامه میزان اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری سطح استان تا 24 فروردین‌ماه را در مجموع سه میلیون و 631 هزار و 199 نفرشب‌اقامت عنوان و با اشاره به اشغال حدود 80 درصدی ظرفیت هتل‌ها و دیگر تأسیسات اقامتی در این ایام بیان کرد: 63 درصد از گردشگران در اقامتگاه‌های غیررسمی، 16 درصد در اقامت‌گاه‌های رسمی و 21 درصد در اقامت‌گاه‌های اضطراری اقامت کردند.
وی تصریح کرد: میزان اقامت در اقامت‌گاه‌های رسمی در مجموع 571 هزار و 577 نفر شب اقامت بود که از این تعداد، 71 هزار و 692 نفر در هتل‌ها، هشت هزار و 351 نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، دو‎ هزار و 909 نفر در هتل‌سراهای سنتی، 18 هزار و 403 نفر در مهمان‌پذیرها، 32 هزار و 373 نفر در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، 148 هزار و 338 نفر در خانه‌مسافرها، 30 هزار و 510 نفر در مجتمع‌های گردشگری، 67 هزار و 680 نفر در زائرسراها، 45 هزار 836 نفر در اردوگاه‌ها، 113 هزار و 497 نفر در مناطق نمونه گردشگری، 31 هزار و 666 نفر در مجتمع‌های خدمات بین‌راهی و 322 نفر در پارک‌های ملی طبیعت‌گردی اقامت داشتند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: از میزان سه میلیون و 631 هزار و 199 اقامت ثبت‌شده در سطح استان خوزستان، شهرستان دزفول با ثبت یک میلیون 704 هزار و 408 نفرشب‌اقامت، بیشترین میزان اقامت از سوی گردشگران در سطح استان را به خود اختصاص داد و شوشتر با 590 هزار 837 نفرشب‌اقامت و اهواز با 355 هزار و 198 نفرشب‌اقامت در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.
وی گفت: در این بخش، اندیکا، ایذه، امیدیه، ماهشهر، بهبهان، اندیمشک، لالی، دزپارت، شوش، کارون، باغ‌ملک، مسجدسلیمان، هندیجان، گُتوند، هفتکل، رامهرمز، شادگان، باوی، دشت‌آزادگان، آقاجری، حمیدیه، رامشیر و هویزه در رده‌های چهارم تا 26 قرار گرفتند.
ارسطوزاده در ادامه عنوان کرد: در بازه زمانی یک‌ماهه، 26 میلیون و 497 هزار و 705 تردد در جاده‌های مواصلاتی استان به ثبت رسید؛ ضمن این‌که میزان ترددهای ورودی به استان یک میلیون و 308 هزار و 417 و ترددهای خروجی نیز یک میلیون و 249 هزار و 930 مورد بود.
وی در ادامه به 244 مورد بازدید نظارتی انجام‌شده در سطح استان طی مدت‌زمان نوروز تا عید فطر اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 109 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 66 مورد از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و 44 بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شده است؛ ضمن این‌که در این مدت درمجموع 9 فقره تشویق به مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی اعطا شده است. همچنین 15 واحد تأسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی و دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی نیز در این مدت تذکر دریافت کردند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان همچنین اضافه کرد: طی این مدت تعداد 10 فقره شکایت از مراکز اقامتی، هشت فقره از جاذبه‌های گردشگری و 13 فقره شکایت نیز از دفاتر خدمات مسافرتی و گشت‌ها در سطح استان دریافت شد و این در حالی بود که شکایتی از مراکز پذیرایی و بین‌راهی تا پایان نوروز واصل نشد.
وی با بیان این‌که طی ایام نوروز، همکاران ما و بازرسان مخفی به طور مستمر از کمپ‌ها، ظرفیت اقامتگاه‌ها و امکانات گردشگران بازدید می‌کردند و در خصوص آسیب‌های احتمالی که ممکن بود برای مسافران اتفاق بیفتد به صورت روزانه رصد و پیگیری می‌کردند، گفت: جریان مسافرت به استان خوزستان در تعطیلات بهاری 1403، نشان داد که کیفیت خدمات‌رسانی در سطح استان خوب بود و همه هدف ما نیز این بود که رضایت مردمی را جلب کنیم.
کد خبر 6081538

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/853568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعری که در فضای مجازی 10 میلیون بازدیدکننده داشت

به مناسبت سالروز درگذشت طنزنویس معاصر، کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

فرمانده بلندپایه ارتش: در حمله به اسرائیل، از لایه پدافندی ناتو عبور کردیم

خبرهای مهم رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور؛ از کشف یک اختلاس جدید تا برکناری بیش از 100 مدیر متخلف

اذعان بی‌بی‌سی به ساختگی بودن اسناد درباره «نیکا شاکرمی»

رایزنی‌ با پزشکیان برای کاندیداتوری در انتخابات نایب رئیسی مجلس

آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران

کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ 16 استان درگیر بارش

دلالان در پی حذف ماده 27 قانون کار هستند

زهره حمیدی: منتظر دعای شما هستم

الهام چرخنده به تئاتر برگشت

نقد فیلم «مست عشق»؛ یک شکست کامل برای حسن فتحی!

جذاب ترین سکانس های فیلم «بوتیک» با بازی گلزار و بهداد

فضاپیمای ناسا از فاصله 225 میلیون کیلومتری با سرعت 25 مگابیت بر ثانیه به زمین پیام فرستاد

ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید

محک اطلاعات فوتبالی!

صادقی: انگیزه نساجی از تیم ما بیشتر است

شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل

صاعقه در تمرین تیم ملی والیبال

برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر

پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج

اصرار بیرانوند و انکار مستند پزشکان برای وضعیت دروازه پرسپولیس

جواد نکونام: با مالک جدید باشگاه به آینده امیدواریم

حال مستاجران بهتر می‌شود؟

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ چهارم رسید

عارف: نباید نااُمید بود و باید مسئولانه در صحنه حضور داشت

انگلیس: ما آماده به‌کارگیری مکانیسم ماشه و پایان دادن به برجام هستیم

ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود

معلمان همه جامعه‌ای قابل احترام هستند

انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان

ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم!

پاسخ تهیه کننده «نون خ» به سفارشی بودن ساخت این سریال

نخستین تیزر تریلر رسمی از لایو اکشن موفاسا شیرشاه

نمایش «آسمان غرب» برای دانش‌آموزان به توصیه آموزش و پرورش

بازی آلومینیوم و فولاد خوزستان بدون تماشاگر شد

پیام تبریک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت روز کارگر و معلم

ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را تحریم کرد

میز خدمت بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی برگزار شد

نوسان سبز و قرمز در بازار طلا و سکه؛ نرخ دلار افزایشی شد

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه 16 میدان گازی/ بخش دوم

آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه 16 میدان گازی/ بخش نخست

شاعرانه/ من بدین خوبیّ و زیبایی ندیدم روی را

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

مقامِ سپاه: مسکونی‌سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود

بارش باران در 5 استان شدید خواهد بود

امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم

آزادی 5 نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل