پیام خوزستان

آخرين مطالب

عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد اجتماعی

عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - یک تحلیلگر برجسته عربی با اشاره به اینکه ایران با خودداری از هرگونه هدف قرار دادن غیرنظامیان در فلسطین اشغالی پایبندی خود به ارزش‌های انسانی و اخلاقی را ثابت کرد گفت که عملیات وعده صادق ایران معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم مقاله جدید خود را به عملیات تلافی‌جویانه «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی اختصاص داده و نوشت، کسانی که نمی‌خواهند به معجزه‌هایی که مقاومت فلسطین در چارچوب عملیات طوفان الاقصی از 7 ماه گذشته رقم زده اعتراف کنند، همان کسانی هستند که سعی دارند عملیات تاریخی جمهوری اسلامی ایران ضد رژیم اشغالگر صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی را کم اهمیت جلوه دهند و نمی‌خواهند به پیروزی ایران در این عملیات مهم موشکی و پهپادی اعتراف کنند.
مانور مضحک دشمنان برای زیر سوال بردن عملیات تلافی‌جویانه ایران
عطوان افزود، برای فهم بیشتر مطلب توضیح می‌دهیم که طرف‌هایی که مدعی بودند اسرائیل یک قدرت بزرگ منطقه‌ای بوده و جنبش‌های مقاومت را نابود و در عرض دو هفته بر نوار غزه سیطره پیدا می‌کند، همان طرف‌هایی هستند که بارها در شبکه‌های اجتماعی درباره پاسخ ایران به تجاوز رژیم اشغالگر علیه کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت شماری از مستشاران نظامی ایران در سوریه از جمله سردار شهید «محمدرضا زاهدی» شد، ابراز تردید می‌کردند. اما آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند که ایران پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها را خواهد داد و اشغالگران پشیمان خواهند شد.
در ادامه این مقاله آمده است، در این میان همان طرف‌هایی که به پاسخ ایران شک داشتند، بعد از انجام عملیات مهم جمهوری اسلامی ایران ضد دشمن اشغالگر، به جای اینکه اعتراف کنند در شرط‌بندی‌ها و پیش‌بینی‌های خود اشتباه کرده‌اند، مانور جدیدی به راه انداخته و در ادعایی مضحک گفتند که این پاسخ ایران یک «نمایش» و ناشی از توافق محرمانه قبلی آمریکا و ایران بوده است! آنها در استدلال این ادعای مضحک و بی‌معنای خود می‌گویند که چرا حتی یک اسرائیلی هم در حمله ایران به صهیونیست‌ها کشته نشد.
ایران نشان داد که هرگز به دنبال جنگ نیست
عبدالباری عطوان تصریح کرد، برای دادن پاسخ به این ادعاهای بیهوده، ابتدا به صحبت‌های مقامات جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردیم؛ جایی که مقامات ایرانی تاکید کردند این عملیات پاسخی تلافی جویانه به جنایت صهیونیست‌ها علیه بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق بوده و ماموریت این عملیات به درستی انجام شد و اگر اسرائیل دست به حماقت جدیدی بزند، با پاسخ سخت‌تر ایران مواجه می‌گردد. کارشناسان نظامی غربی معتقدند اینکه ایران از عنصر غافلگیری در حمله خود استفاده نکرد و علنا آغاز این عملیات را اعلام نمود، به هیچ وجه دلیل بر عدم اعتماد به نفس این کشور یا مثلا «ترس» از پیامدهای عملیات خود نیست؛ بلکه علت این امر آن است که ایران نمی‌خواهد در دام رژیم صهیونیستی بیفتد و به هیچ وجه قصد ورود به جنگ منطقه‌ای که برای کل منطقه زیان‌بار خواهد بود را ندارد.
بر اساس این یادداشت، عملیات طوفان الاقصی که مقاومت فلسطین انجام داد به افسانه بازدارندگی اسرائیل پایان داد، همانطور که ایران در سال 2021 در پاسخ اولیه به جنایت تروریستی آمریکا در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، پایگاه عین‌الاسد آمریکا را موشک‌باران کرد و به بازدارندگی آمریکایی‌ها پایان داد و اعتبار و هیمنه آن را به عنوان یک ابرقدرت از بین برد و راه را برای سناریوی فرار بزرگ آمریکایی‌ها از کابل باز کرد.
چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربیحیرت محافل صهیونیستی از ابعاد عملیات تلافی‌جویانه ایرانحزب‌الله: عملیات «وعده صادق» آغازگر معادله‌ای جدید است ایران پایبندی خود به ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در عملیات وعده صادق ثابت کرد
عطوان در ادامه با اشاره به اینکه عملیات ایران کاملا هدفمند و حساب شده انجام گرفت در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا حتی یک اسرائیلی هم در عملیات موشکی و پهپادی ایران کشته نشد گفت،امروز همه جهان شاهد جنگ وحشیانه و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هستند که تاکنون منجر به شهادت 34 هزار غیرنظامی که اغلب آنها زن و کودک هستند شده است. در این تجاوز وحشیانه دشمن همچنین 100 هزار غیرنظامی در غزه زخمی و بیش از 88 درصد خانه‌های این منظقه ویران شده است و این جنایات اشغالگران همچنان ادامه دارد. اما اینکه چرا عملیات ایران صرفا مواضع نظامی دشمن را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن حتی یک غیرنظامی اسرائیلی هم نشد، بیانگر تفاوت عظیم ارزش‌های انسانی و اخلاقی میان رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان نماینده غرب در منطقه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری است که از 40 سال قبل تحت تحریم‌های آمریکا و غرب قرار دارد.
این تحلیلگر فلسطینی در ادامه تاکید کرد، این عملیات تلافی‌جویانه ایران همچنین موجب تقویت مقاومت فلسطین در نوار غزه می‌شود و ضربه‌ای قوی به رژیم اشغالگر و متجاوز صهیونیستی وارد کرد و نشان داد که غزه تنها نیست و بزرگترین قدرت اسلامی (ایران) پشت آن ایستاده است که شجاعت و جرات بالایی برای پاسخ به رژیم اشغالگر و تنبیه آن را دارد. در اینجا لازم است بار دیگر یادآوری کنیم که در میان سکوت و سستی کشورهای عربی، این ایران بوده که همواره از مردم و مقاومت فلسطین حمایت کرده است.
عملیات تلافی‌جویانه ایران معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
در ادامه این مقاله آمده است، این استواری فلسطینی‌ها و مقاومت شجاع در نوار غزه و عملیات اخیر ایران ضد اشغالگران، همگی بیانگر یک تغییر ریشه‌ای در پرونده درگیری عربی-اسرائیلی بوده و همه معادلات را به نفع محور مقاومت بعد از گذشت 75 سال از حقارت اعراب، تغییر خواهد داد. روشن است که هرگونه اقدام احمقانه اسرائیل بعد از عملیاتی که ایران مستقیما از خاک خود ضد این رژیم انجام داد، آغازی برای پایان موجودیت اشغالگر در منطقه خواهد بود؛ زیرا غافلگیری‌های بزرگ و آتشینی در انتظار نتانیاهو شهرک‌نشینان آن است.
عطوان در پایان مقاله خود نوشت، پاسخ ایران به هر حماقت جدید صهیونیست‌ها چندین برابر سخت‌تر و قوی‌تر از عملیات اخیر خواهد بود. بنابراین آیا رژیم صهیونیستی و ارتش و سرویس‌های جاسوسی آن که نتوانسته‌اند بعد از 7 ماه و درحالی که تحت حمایت کامل آمریکا در همه سطوح قرار دارند، در برابر یک جنبش به نام حماس و برادران آن در گروه‌های دیگر همچون جهاد اسلامی کاری از پیش ببرند، قادر به شکست یک قدرت بزرگ منطقه‌ای همچون ایران هستند؟ پاسخ این سوال بر دیوار جبهه‌های جنگ در غزه نوشته شده و به زودی در رفح هم شاهد آن خواهیم بود؛ جایی که نتانیاهو از ترس و وحشت نمی‌تواند تهدیدات خود را برای حمله به این منطقه عملی کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/853124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه

(عکس) حمله خفت‌گیر‌های خشن به مهاجم استقلالی در اتوبان!

اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین

40 برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود

برپایی جشن ازدواج 23 پاسدار در سردشت

(عکس) برای اولین بار این جایگاه ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس باز شد!

غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان

طارمی پرتغالی، فرعون فروشی و اولین شوک به استقلال!

غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر

فعالیت نوبت صبح مدارس 6 شهر خوزستان غیر حضوری شد

مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد

فردا مدارس خوزستان تعطیل شد

گل سوم بارسلونا به والنسیا توسط رابرت لواندوفسکی

عیادت از حسین خوشخوان پیشکسوت داوری

شمسایی: پرتغال و برزیل با ما دوستانه بازی نمی‌کنند

شمسایی: فوتسال در جهان همه‌گیر شده است

ماجرای جالب هل دادن اکرمی توسط شمسایی

هتریک لواندوفسکی، گل چهارم بارسلونا به والنسیا

بازیان: مالکیت سرخابی‌ها تا انتهای هفته انتقال می یابد

عجایب فوتبال ایران؛ شکایت ورثه یک کروات از تیم ایرانی!

موافقت با تغییر نام استقلال درصورت عدم منع قانونی

گل دوم بارسلونا به والنسیا توسط لواندوفسکی

آخرین تغییرات در زمان مسابقات از زبان سهیل مهدی

مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

حمله خفت‌گیرهای خشن به مهاجم استقلالی +عکس

عکس| برای اولین بار جایگاه غربی آزادی برای پرسپولیس باز شد!

رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند

هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک

تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران

پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است

اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید

آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان

ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود

اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است

اجلاسیه سرداران و شهدای کهگیلویه به جهان مخابره می شود

سرکارگر یزدی چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی است

درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور

درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور

دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!

با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست

انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند

فعالیت 104 هزار تعاونی در کشور

بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول

تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم

ماجرای آسیب‌دیدگی سعید آقاخانی در پشت صحنه سریال «نون‌ خ»

مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد

جزئیات جدید از مسمومیت الکلی 29 پزشک در شیراز

جسد جوان پلدختری در ساحل سیمیره پیدا شد