پیام خوزستان

آخرين مطالب

جبهه مقاومت با منطق امام حسین (ع) پیروز می‌شود/ تمام دنیا از مظلومان فلسطین حمایت کنند اجتماعی

جبهه مقاومت با منطق امام حسین (ع) پیروز می‌شود/ تمام دنیا از مظلومان فلسطین حمایت کنند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/فارس امام جمعه شیراز گفت: آنچه امروز در فلسطین رخ می‌دهد، اقتباس از انقلاب عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است منطق امام حسین (ع)، منطق پیروزی است.
نماز جمعه 10 فروردین‌ماه 1403 سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی به امامت آیت‌الله دژکام و با حضور اقشار مختلف مردم شریف شیراز برگزار شد.
امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اینکه تقوا و پرهیزگاری باید ثمره روزه‌گرفتن در ماه رمضان باشد، گفت: روز قیامت باید به چند سوال پاسخ بدهیم، از جمله اینکه مال و دارایی‌مان را از کجا کسب و در کجا خرج کرده‌ایم.
پس امروز باید بینیم چقدر در مسائل مالی تقوا داریم. خدا به داد همه ما برسد که حساب و کتاب قیامت آسان نیست.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور افراد سالمند در مساجد و نمازهای جماعت گفت: این افراد با این کار خود، شهر را بیمه می‌کنند. خدا به آن‌ها و سپس به حضور بچه‌ها در کلاس‌های قرآن نگاه می‌کند. تابستان هم که شروع ‌شود، مساجد برای بچه‌ها کلاس قرآن می‌گذارند و والدین باید فرزندان را خود را در این کلاس‌ها ثبت‌نام ‌کنند. هر چند متاسفانه در سال‌های اخیر، والدین برای برنامه‌هایی که فقط جنبه تفریح دارد، هزینه می‌کنند اما برای کلاس‌های قرآن که هزینه‌ای هم ندارد، اهمال می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه کار امور مساجد برای تابستان شروع شده است، گفت: بچه نیاز دارد ساعاتی بازی کند و برای آن هم باید برنامه‌ریزی شود و مدیر مسجد هم باید به فکر حال خوش بچه‌ها باشد، اما قرآن را هم باید آموزش دهیم.
وی در ادامه به فرا رسیدن شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: باید قدر این شب‌های قدر را بدانیم و از خدا بخواهیم در این شب‌ها توفیقی دهد تا بایستیم و چند رکعتی نماز بخوانیم. در شب‌های قدر به اعتبار امام علی(ع) حرف‌های زیادی می‌زنیم اما همه باید خجل باشیم. بعضی‌ها ویلا، خانه و ماشین میلیاردی دارند و وقتی می‌گوییم به نیازمند و فقیر رسیدگی کنید، می‌گویند به ما ارتباطی ندارد. همیشه هم طلبکار هستند که چرا وضعیت این گونه است.
وی افزود: در شب‌های قدر، دعای قرآن که می‌خوانید و قرآن که بر سر می‌گیرید، اول دلتان را پاک کنید. چشم‌ها را خاشع کنید. اگر کسی ترس جهنم در دلش باشد، چشمش پایین است و به فکر خودش است و سر در کار دیگران نمی‌گیرد. دستتان را هم از اینکه به مال حرام آلوده شده باشد، پاک کنید. اینکه مال دیگران در مال ما قاطی شده باشد، باعث می‌شود دعاها مستجاب نشود.
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه امروز با بیان اینکه برخی از افراد فتنه‌گر می‌خواهند قومیت عربی و غیرعربی را مطرح کرده و اختلاف ایجاد کنند، گفت: همه بشریت عزادار علی(ع) است و تمامی جهان و ذرات آسمان و زمین عزادارند و انسان‌ها هم اگر از انسانیت بویی برده باشند، عزادار هستند.
وی با اشاره به همزمانی روز شهادت امیرالمومنین با روز طبیعت، گفت: مسلما آنکه احساس کند پدر از دست داده است، روز طبیعت هم باشد به تفرج نمی‌رود. نه تنها مسلمانان، بلکه با تجاربی که در این شهر داریم غیرمسلمانان هم در این طور مواقع با مسلمانان همراهی می‌کنند. این مصیبت بزرگ است. اسم حضرت علی (ع) در کتاب‌های یهود ایلیا است و آنان هم می‌دانند که آقا شهید شده است و همراهی می‌کنند.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: کسی که اهل مرام است، می‌داند که روز بیست و یکم ماه رمضان روز تفریح و تفرج نیست. فرصت جبرانش هم هست و 8 روز بعد از آن، تعطیلات عید فطر است. ما با تفرجی که در آن گناه نباشد مخالف نیستیم و اصل کتاب گلستان سعدی ما با تفرج آغاز شده است. مومنین همیشه اینگونه رفتار کرده‌اند و اولین بار نیست که تقارن دو مناسبت شده است. ما همیشه می‌دانستیم چه کنیم و اکنون هم می‌دانیم که چه کار کنیم، آن‌هایی که نمی‌دانند تعمد دارند که ندانند و باید آن‌هایی که مسئول هستند برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند که هتک حرمت نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین علی(ع) در هیچ فضایی انجام نشود.
امام جمعه شیراز در ادامه به نکته دیگری برای شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: در ساعات نماز، برای همه مومنین و برای خودمان دعا کنید که خدا توفیق درک شب‌های قدر را به ما عنایت بفرماید. آن ساعتی که امام زمان(عج) مهماندار ملائکه آسمان است، ما را هم مورد توجه و عنایت امام زمان(عج) قرار دهد.
وی به فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: روزی که رای مردم به جمهوری اسلامی تثبیت شد، برای ما یک روز بسیار ارزشمند است و می‌توانیم آن را هم عید بنامیم. روزی که به فرموده امام خمینی(ره) جزو ایام الله بوده است. روزی که مردم ما به پاخواستند تا دین و اسلام را به میدان اقدام و عمل اجتماعی بیاورند.
آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در 45 سال گذشته توفیقات زیادی داشته‌ایم، گرچه در یک جاهایی هم هنوز کار زمین مانده زیاد داریم، اما ما خواسته‌ایم که دین اجرا شود و زمینه برای ظهور فراهم شود. این هدف‌گذاری خیلی کار می‌برد و وای به حال آن کسانی که به این هدف مقدس خیانت می‌کنند و خدا می‌داند که اینها روز قیامت چه خواهند کشید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس سخن پایانی خود را به بحث مقاومت غزه اختصاص داد و گفت: 15 فروردین ماه که فرا برسد، صد و هشتادمین روز مقاومت مردم غزه را از سر می‌گذارنیم.180 روز، یک جمعیت کوچک در یک نوار باریک در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که مدعی بود قوی‌ترین ارتش دنیا را دارد، مقاومت کرده‌است.
وی افزود: اینها در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل، همه کشورهای عربی از این طرف حمله کردند و 6 روز بیشتر طول نکشید اما الان 180روز است هیچ غلطی نتوانستند بکنند. اینها چه تفاوتی دارند؟ تفاوت این است که امروز حرفشان ناسیونالیسم عربی نیست. امروز رئیس جهاد اسلامی فلسطین که پیش رئیس جمهور شما و خدمت مقام معظم رهبری برای عرض ادب رسیده است، می‌گوید: «آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، اقتباس از انقلاب عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است.» آنها امروز به عربیّت تکیه نکردند و به منطق امام حسین(ع) متوسل شدند و این منطق، منطق پیروزی است.
امام جمعه شیراز در پایان گفت: ما بار دیگر تنفر خودمان را از رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم و بعد از نماز هم برائت خویش را اعلام خواهیم کرد و برای جمعه هفته آینده که روز قدس است، آماده می‌شویم. باید همه جهان در حمایت از مظلومان فلسطین به میدان بیایند. شورای امنیت هم به نفع فلسطینی‌ها رای داد و آمریکایی که این همه مدافع صهیونیست‌ها بود، نتوانست دفاع و حمایت کند و رای ممتنع داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/846984/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند