پیام خوزستان

آخرين مطالب

آیتانا، اولین مدل زن طراحی شده توسط هوش مصنوعی که در ماه تا 10 هزار یورو درآمد دارد علمي

آیتانا، اولین مدل زن طراحی شده توسط هوش مصنوعی که در ماه تا 10 هزار یورو درآمد دارد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - آیتانا، یک زن 25 ساله پر جنب‌وجوش با موهای صورتی و اهل بارسلونای اسپانیا است که هر هفته پیام‌های خصوصی زیادی از افراد مشهور دریافت می‌کند که از او می‌خواهند با آن‌ها قرار بگذارد. اما آیتانا یک مدل واقعی نیست و به دنیای مجازی تعلق دارد.

این دختر بازیگوش اولین مدل اسپانیایی است که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده است.
تابستان گذشته، روبن کروز، طراح آیتانا و بنیانگذار آژانس The Clueless شروع به ساخت این مدل کرد.
آقای کروز به یورونیوز می‌‌گوید پیش از ساخت این مدل بیشتر پروژه‌هایی که او و تیمش مشغول به انجامش بودند به دلیل مشکلات «خارج از کنترل» که ارتباطی به «مسائل طراحی» نداشت، لغو یا متوقف شدند. به گفته او لغو این پروژه‌‌‌ها «اغلب تقصیر اینفلوئنسر‌ها یا مدل‌ها» بود.
با شکست این پروژه‌ها بود که آنها تصمیم گرفتند شخصیت مجازی اینفلوئنسری خود را بسازند و از آن به عنوان الگویی برای برندهایی که با آن‌ها همکاری داشتند استفاده کنند.
در نهایت آنها آیتانا را خلق کردند، یک زن 25 ساله شاداب با موهای صورتی اهل بارسلونا که ظاهری جذاب و بی عیب و نقص دارد. به گفته سازنده این مدل مجازی، آیتانا می‌تواند تا 10 هزار یورو در ماه درآمد داشته باشد اما میانگین درآمد او چیزی حدود 3 هزار یورو است.
آیتانا درآمد ثابتی ندارد
این مدل مجازی برای هر آگهی تبلیغاتی حدود هزار یورو درآمد دارد و اخیرا نیز به یکی از چهره‌های تبلیغاتی شرکت مکمل‌های ورزشی Big تبدیل شده است.
آیتانا تنها در چند ماه توانست بیش از 121 هزار دنبال کننده در اینستاگرام را به خود جذب کند. عکس‌های او هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی دیده شده‌اند.
او حتی گاهی پیام‌های خصوصی از افراد مشهوری دریافت می‌کند که نمی‌دانند او به دنیای واقعی تعلق ندارد.
آقای کروز می‌گوید: «یک روز، یک بازیگر مشهور آمریکای لاتین برای آیتانا پیامی فرستاد که خواسته بود با او قرار بگذارد. این بازیگر حدود 5 میلیون دنبال کننده دارد و برخی از افراد تیم ما در کودکی سریال‌های تلویزیونی او را تماشا می‌کردند.»
سازنده این مدل مجازی افزود: «او نمی دانست آیتانا وجود خارجی ندارد.»

پیام خوزستان

روبن کروز و دیانا نونیز، طراحان آیتانا، به همراه سوفیا نووالس، مدیر شبکه‌های اجتماعی آژانسThe Clueless Agency
چگونه یک هوش مصنوعی را زنده می‌کنید؟
خالقان این مدل مجازی هر هفته جلسه‌ای برای شیوه زندگی آیتانا برگزار می‌کتند. آنها در این جلسات تصمیم می‌گیرند آیتانا چه فعالیتی در طول هفته انجام دهد، از کدام مکان‌ها بازدید کند و کدام عکس‌های او را برای دنبال کنندگان کنجکاوش روی شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند.
آیتانا هیچ کمد لباسی ندارد و به جای عکاس، هوش مصنوعی و کارشناسان طراحی با استفاده از فتوشاپ هستند که آخر هفته‌های او را مثلا در مادرید به تصویر می‌کشند.
یکی از گرافیست‌های این تیم می‌گوید: «در ماه اول متوجه شدیم که مردم به دنبال کردن زندگی‌ افراد علاقه دارند نه تصاویر آن‌‌ها. برای این‌‌که مردم بتوانند با آیتانا ارتباط برقرار کنند باید کمی واقعیت‌های زندگی عادی را به او اضافه می‌کردیم.»
او در ادامه افزود به همین دلیل است که آیتانا، برخلاف مدل‌های سنتی «شخصیت» بسیار متمایزی دارد.
این مدل مجازی به عنوان یک فرد ورزشکار، علاقمند به تناسب اندام، مصمم و با شخصیتی پیچیده خلق شده است. آیتانا در وب‌سایت شخصی، خود را به عنوان فردی برون‌گرا و دلسوز معرفی می‌کند.
آقای کروز درباره شخصیت این مدل اینطور توضیح می‌دهد: «فکر زیادی در مورد آیتانا شده است. ما او را بر اساس آنچه جامعه بیشتر می‌پسندد خلق کردیم.»
پس از تجزیه و تحلیل‌های فراوان، آنها متوجه شدند که اروپایی‌‌ها در سال‌های اخیر علاقه زیادی به فرهنگ شرقی پیدا کرده‌اند به همین خاطر سعی کردند با موهای صورتی او را بیشتر به شخصیت‌‌ بازی‌های کامپیوتری شرقی شبیه کنند.
آیتانا در این مدت چنان موفق عمل کرده است که طراحان او ترغیب شدند مدل مجازی دیگری نیز به نام مایا که «کمی خجالتی‌تر» از مدل اول است، بسازند.
نام‌ این دو مدل مجازی نیز به‌طور تصادفی انتخاب نشده‌اند بلکه هر دو این نام‌ها ردی از مخفف کلمه هوش مصنوعی یعنی (AI) را در خود دارند.
افزایش درخواست‌ها
برند‌های زیادی تا کنون به این آژانس درباره سفارش ساخت مدل‌های شخصی خود پیام داده‌اند.
آقای کروز دراین مورد می‌گوید: «آن‌ها مدلی را می‌خواهند که واقعی نباشد و تنها ارزش‌های برندشان را تبلیغ کند.»
صرفه جویی در هزینه یکی دیگر از نکاتی است که برند‌ها را برای داشتن این مدل‌های مجازی مشتاق‌تر کرده است.
به گفته طراح این مدل مجازی: «کیم کارداشیان برای یک عکس اینستاگرامی یک میلیون یورو درآمد دارد.»
این آژانس بر این باور است که ساخت مدل‌های مجازی می‌تواند به کاهش قیمت‌های بازار و به شرکت‌های کوچکی که توانایی پرداخت کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ را ندارند، کمک کند.
البته این ابتکار منتقدانی نیز دارد. برخی نگران هستند که این بی‌عیب و نقص بودن‌ غیر واقعی مدل‌ها روی نسل جوان تأثیر بگذارد و آن‌ها را روی ظاهرشان حساس کند.
علاوه بر این انتقاداتی از تصاویر بسیار جنسی این مدل‌ها نیز وجود دارد. این آژانس در پاسخ به این انتقادات می‌گوید که آنها صرفاً از زیبایی شناسی که قبلاً توسط برندهای واقعی ایجاد شده است پیروی می‌کنند.
«اگر این زیبایی شناسی را دنبال نکنیم، برندها علاقه‌ای به همکاری نخواهند داشت و برای تغییر این سیستم، باید دید برندها را تغییر داد.»

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/800564/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حواشی بازی استقلال 0-0 چادرملو

حواشی بازی نفت آبادان و پیکان

انتقال رایگان بیفوما به پرسپولیس در دسترس!

بمب نقل و انتقالات پرسپولیس ترکید؛ بیفوما باز هم شاگرد کارتال شد!

پنالتی دادن به روش پت و مت!

کارشناسی داوری بازی استقلال و چادرملو

حواشی بازی فولاد و استقلال خوزستان

صحبت های تارتار درباره عملکرد کارتال و نقل و انتقالات پرسپولیس

صحبت های غلامحسین پیروانی درباره صعود فجر به لیگ برتر

پرسپولیس بیفوما با تماس کارتال نهایی شد

پیمان جبلی: رادیو همیشه پیشرو بوده است؛ تجلیل از خبرنگار غزه

روز قهرمانی تراکتور از بهترین روزهای زندگیم بود؛ کمالوند: صنعت نفت به لیگ برتر صعود می‌کند

حواشی بازی گل گهر و شمس آذر

اشک‌های پیمان یوسفی بعد از کادو جالب برنامه 1001

ویدیو باشگاه استقلال برای پیوستن سیدورف

وضعیت استقلال با جباری از دیدگاه تارتار سرمربی گل گهر

کارشناسی داوری بازی فولاد و استقلال خوزستان

خلاصه بازی آتالانتا 2 - رم 1

کادوی جالب جناب خان برای پیمان یوسفی و شوخی با کلمات قصار او در گزارش‌ها

ویدیویی جالب از پیمان یوسفی بعد از دیدار با ولز در جام جهانی

آخرین اخبار از نقل و انتقالات استقلال و پرسپولیس

اظهارات خصمانه وزیرخارجه آمریکا علیه ایران

خواستار سوریه‌ای متحد و یکپارچه هستیم

فراز کمالوند: پیکان را با قدرت شکست دادیم

شهرداری آستارا 0 – 3 آریو اسلامشهر: جدال حساس در هفته پایانی با صنعت نفت

نیروی زمینی 2 – 0 نفت مسجدسلیمان: خداحافظی بختیاری ها با لیگ یک

رهایی نفس‌گیر کودک 5 ساله فهرجی از دست آدم‌ربایان

چه تیمی همراه فجرسپاسی به لیگ برتر صعود می کند؟ یک سهمیه و چهار مدعی/ معمای صعود در اسلامشهر حل می شود نه تهران!

دیدار نماینده اهواز، مدیران صباانرژی و گروه ملی فولاد با مدیرعامل فولاد اکسین

دیدار معاون سرمایه انسانی شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین با معاون منابع انسانی و امور اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

حواشی جنجالی و باورنکردنی بازی خیبر و پرسپولیس

کارشناسی داوری بازی تراکتور و نساجی

سعید اخباری سرمربی چادرملو: هفت هشت بازیکن استقلال آرزوی هر سرمربی هستند

گل قیچی برگردون تماشایی و محشر سانتیاگو مونتیل در لیگ برتر آرژانتین

شوخی جناب‌ خان با تیپ و استایل پیمان یوسفی؛ سلطان کت ایران هستی!

مهدی تارتار سرمربی گل گهر: اگر نکونام می ماند وضعیت استقلال از این بهتر بود

شعرخوانی جالب جناب‌خان برای پیمان یوسفی

نعیم قاسم: امام خامنه‌‌ای مایه افتخار و مباهات ماست

در دیدار عراقچی با وزیر امور خارجه امارات عربی متحده چه گذشت؟

برگزاری نشست مدیران کل وزارت خارجه‌های ایران و ترکیه

اختصاصی/ آبادان غرق در شادی

از آقا یحیی خیلی یاد گرفته‌ام؛ عسگری: از سپاهان و چند تیم دیگر پیشنهاد دارم

لیگ یک: هلهله در آبادان، نفت یک قدم تا صعود

سقوط تلخ شهر اولین‌ها به لیگ دو!

فراز، برنده جنگ استقلالی‌ها در آبادان/ گلزنی بازیکن اسبق استقلال برای کمک به صعود تیم پرطرفدار

نعیم قاسم: سوریه باید متحد باشد؛ تصرف فلسطین برای نتانیاهو غیرممکن است

فجر قهرمان شد؛ تکلیف صعود را هفته پایانی مشخص می‌کند/ شهرراز و نفت مسجدسلیمان سقوط کردند+ نتایج و جدول لیگ آزادگان

صنعت نفت با شکست پیکان نزدیک ترین تیم به لیگ برتر شد

نتایج 9 دیدار هفته 33 لیگ آزادگان

صنعت نفت 2 – 0 پیکان: هلهله در آبادان