پیام خوزستان

آخرين مطالب

گسترش مقاومت تا صحرای سینا/ سست شدن پایه های کمپ دیوید اجتماعی

گسترش مقاومت تا صحرای سینا/ سست شدن پایه های کمپ دیوید
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مصر این روزها بر مدار خبری است که بهت اسرائیلی‌ها را به دنبال داشت؛ جوان 23 ساله مصری سه صهیونیست را به درک واصل کرد و این اقدام شجاعانه‌اش به صدر اخبار رسانه‌های جهان و منطقه راه یافت و بار دیگر موضوع سرباز کردن گرایشات ضد صهیونیستی مردم مسلمان مصر داغ شده است.
به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته گذشته مرز لبنان پس از 17 سال از جنگ 33 روزه سال 2006 برای اسرائیل نا امن شد، حالا بعد از هلاکت سه سرباز اسرائیلی به دست یک سرباز مرزی مصر، این فرض در حال تقویت شدن است که مرز مصر نیز بعد از گذشت چهار دهه از توافق کمپ دیوید یا همان شرم‌الشیخ، برای اسرائیلی‌ها ناآرام شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
ترور در مرز صلح، گویاترین عنوانی است که روزنامه عبری یدیعوت‌آحارونوت با انتخاب آن، وضعیت شکننده مرزها را برای تل‌آویو به تصویر کشیده است.

پیام خوزستان

اقدام شهید «صلاح محمد ابراهیم»، سرباز مصری با عملیات قهرمانانه ضدصهیونیستی در عمق مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی به منزله به چالش کشیدن نیم قرن تاریخ شکست و سازش اعراب در مقابل اسرائیل بود. پس از شکست جمهوری‌های عربی مصر و سوریه در جنگ 1973 موسوم به «یوم کیپور» در مقابل رژیم صهیونیستی که زمینه پیمان سازش خفت‌بار کمپ دیوید (1978) را میان بزرگ‌ترین ملت عرب و اشغالگران قدس فراهم آورد، مصری‌ها سال‌ها بود انتظار چنین روزی را می‌کشیدند.

پیام خوزستان

ترور انور سادات، رئیس‌جمهور خیانتکار این کشور و عامل صلح ننگین کمپ دیوید به دست شهید خالد اسلامبولی، درجه‌دار ارتش مصر و عضو گروه جهاد اسلامی در بهار 1982 میلادی مهم‌ترین واکنش این ملت به خیانتکاران محسوب می‌شد.
هزاران کاربر عرب و اهل مصر در شبکه‌های اجتماعی، مهارت و تبحر شهید صلاح محمد (محمد صلاح)، سرباز مصری در دریبل زدن موانع امنیتی و ضربه زدن به دشمن را با هموطن فوتبالیستش در باشگاه لیورپول مقایسه کردند.
شیخ «جهاد حلس» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رسانه‌های اسرائیل به صورت رسمی اعلام کرده‌اند که عامل تیراندازی به نظامیان رژیم اشغالگر، سرباز مصری «محمد صلاح» بوده است، خدا رحمت کند تو را ای فخر عرب و شما را در زمره شهدا و صالحان قرار دهد.

پیام خوزستان

حساب کاربری به نام «دیپلماسی قدیم» در توییتی نیز نوشت: «محمد صلاح، سرباز مصری که در عملیات سینا علیه صهیونیست‌ها به شهادت رسید، افتخار واقعی اعراب و نه یک هوادار فوتبال است. خدایا او را با انبیا، شهدا و صالحان محشور کن و ما را به ایشان ملحق فرما آمین».

پیام خوزستان

یکی دیگر از کاربران عرب با عنوان «ابو ملک» با انتشار تصویری از محمد صلاح و دوستان هم رزمش نوشت: سرباز وظیفه که عملیات العوجه را انجام داد افتخار واقعی اعراب است، هم رزمانش او را نقاش صدا می‌کردند و او با خون خود راه بهشت را نقاشی کرد.

پیام خوزستان

ارتش مصر در بیانیه‌ای درباره آنچه حادثه امنیتی در گذرگاه مرزی «العوجا» عنوان شد، تلاش کرد انگیزه‌های جهادی پشت آن را منکر شود. در این بیانیه آمده بود که یک نیروی امنیتی در حال تبادل آتش با نیروهای قاچاق مواد مخدر از مرز عبور کرد که به کشته شدن وی و سه نفر از نیروهای تامین امنیت مرزی اسرائیل انجامید. با این حال صهیونیست‌ها که ابتدا می‌خواستند ابعاد این رخداد تاریخی را سانسور کنند، در نهایت خود در بیانیه ارتش عبری بر استشهادی بودن این عملیات صحه گذاشتند.
تهدید نیروهای مرزی مصر توسط مقامات امنیتی تل‌آویو متعاقب این عملیات و حمله متقابل جنگنده‌های اسرائیلی به مواضعی در دو شهر العریش و الشیخ زوید در منطقه صحرای سینا، نشانه‌های بارز وحشت صهیونیست‌ها از این واقعه بود. در خاتمه مراسم، تشییع باشکوهی که مصری‌ها دیروز برای پیکر شهید محمد صلاح برپا کردند، گویای همه چیز بود.
استقبال ملت مصر از این عملیات استشهادی و شجاعانه، در حالی بود که آن‌ها سال‌ها پس از سلیمان خاطر شهیدی در جبهه مبارزه با صهیونیست‌ها نداشتند. در روزهایی که سیاستمداران و روشنفکران عرب رسماً تن به شکست و سکوت و سازش در مقابل زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها داده‌اند، می‌توان گفت مقاومت جانانه مجاهدان فلسطینی در باریکه غزه، در یک قدمی مرز رفح، باعث به جوش آمدن مجدد خون مصری‌ها شده است.
کمی پیش‌تر، ارتش مصر با اعلام کشف یک راکت‌انداز در جنوب صحرای سینا که به سمت بندر اشغالی ایلات و ساحل دریای سرخ نشانه رفته بود، عملاً از وارد شدن این منطقه تاریخی به فاز مقاومت ضد صهیونیستی پرده برداشت.
تحلیل گر ارشد یدیعوت آحارونوت، در شبکه 12 تلویزیون عبری، با انتقاد از ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: این عملیات توسط نیروهای یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان که از دیوار مرزی عبور کرده‌اند، انجام نشد، بلکه یک سرباز ساده مصری با یک اسلحه کلاشینکف همه ارتش اسرائیل را به چالش کشید.
حالا هلاکت سه نظامی اسرائیل غاصب آن به دست یک سرباز 23 ساله مصری در مرزهای مشترک میان مصر و فلسطین اشغالی، تنها مرزی را که برای اسرائیل امن مانده بود نیز ناامن کرد.
ناامنی که به برکت سال‌ها مقاومت و ایستادگی حشدالشعبی، حزب‌الله، انصارالله، حماس و صدالبته انقلاب اسلامی، امروز به مرزهای مدیترانه و مصر باستان مسلمان‌نشین رسیده و پس از گذشت دو دهه از امضای پیمان شرم‌الشیخ، می‌رود تا شرم تاریخی اعراب از نبرد با اسرائیل جنایتکار را خاتمه دهد.
محور مقاومت در صحرای سینا / ‏‬ گرایشات ضد صهیونیستی در مصر زنده است علی عبدی، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا و فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون این درگیری در مرزهای سرزمینی مصر با رژیم اشغالگر قدس، اظهار کرد: مصر اولین کشور مسلمان و عربی بود که رژیم صهیونیستی را به طور رسمی، طی قرارداد شرم الشیخ در روزهای پایانی سال 1978 میلادی به رسمیت شناخت.
وی با بیان اینکه 44 سال از این معاهده می‌گذرد، اظهار کرد: مصری‌ها با گذشت این فراز و نشیب‌ها نشان دادند که صلاح محمد که یک جوان 23 ساله مصری است، در 23 سالگی پیمان کمپ دیوید متولد شده است و امروز اقدام به این عملیات کرده است.
کارشناس مسائل غرب آسیا و فلسطین تصریح کرد: مسئله تفکرات ضد صهیونیستی و انگیزه‌های ضداسرائیلی همچنان در مصر زنده است. در رویدادهای سال 2011 میلادی در کشور مصر، موسوم به بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی مجبور شد سفارت خود در قاهره را به طور موقت ببندد و اتباع خود را از این کشور عربی خارج کند.
به گفته وی، مردم مصر با وجود معاهده کمپ دیوید در این 44 سال، ضدیت خود با رژیم اسرائیل کودک‌کش را نشان داده‌اند اما هر بار سرکوب شده‌اند. شبیه اقداماتی که شاه در ایران قبل از انقلاب انجام می‌داد و گرایشات ضداسراییلی ایرانی‌ها را سرکوب می‌کرد اما بعضی جاها قابل کنترل نبود؛ مانند بازی‌های رسمی فوتبال ایران با اسرائیل در سال‌های 1948، 1949 و 1952 که این گرایشات خودنمایی داشت.
با بیان اینکه امروز هم همین وضعیت در مصر حاکم است و نشان می‌دهد گرایشات ضد صهیونیستی در مصر زنده است، ادامه داد: اگر فرصتی پیدا شود مردم این کشور مسلمان این احساسات و گرایشات را بروز و ظهور خواهند داد.

پیام خوزستان

به گفته وی، بخشی از این موضوع به پیشگامی مصری‌ها در مبارزات ضداسرائیلی که از سال 1948 به بعد شروع شد و مصر در این جریان پیشتاز بود، باز می‌گردد. بخشی دیگر به حکومت جمال عبدالناصر بعد از کودتای افسران آزاد در مصر و تشکیل حکومت ناسیونالیستی که عبدالناصر تشکیل داد باز می‌گردد؛ او تا سال 1970 که از دنیا رفت بر همین مسلک و مرام بود.
عبدی خاطر نشان کرد: در این دوره عبدالناصر دو جنگ بزرگ با اسرائیلی‌ها را پشت سر گذاشت جنگ اول در سال 1956 رخ داد و به نبرد سینا مشهور شد و جنگ سال 1967 نبرد دیگری بود که به جنگ شش روزه مصر با اسرائیل معروف است.
وی با بیان اینکه انور سادات در چند سال اول حکمرانی خود همان خط ناصر را ادامه داد، اظهار کرد: این رویه به جنگ ماه رمضان سال 1973 میلادی در دوره سادات منتهی شد اما بعد از مدتی او تغییر رویه داد و رویکرد تمایل به غرب را در پیش گرفت؛ از شوروی جدا شد و به سمت غرب گرایش یافت.
کارشناس مسائل غرب آسیا و فلسطین مسئله دیگر در این رابطه را گرایشات اسلامی مردم مصر و جماعت اخوان المسلمین عنوان کرد و گفت: این دو گروه هم گرایشات ضد صهیونسیتی داشتند اما متاسفانه در دوره‌ای که محمد مرسی به قدرت رسید تغییر رویه دادند؛ حتی یک نامه کذایی به شیمون پرز رییس جمهور وقت اسرائیل نوشتند و موجودیت این رژیم غاصب اشغالگر را پذیرفتند.
به گفته عبدی، آنچه امروز حکومت السیسی را نگران خواهد کرد فعال شدن همان گرایشات ضداسراییلی در جامعه بزرگ مصر است. این نشان می‌دهد مقاومت در محور سینا هم فعال شده و در عین فعال بودن در مناطقی از جنوب لبنان، داخل سرزمین‌های اشغالی و بلندی‌های جولان در صحرای سینا هم نفوذ کرده است.
کد خبر 664188

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/738315/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان

مدیرعامل فولاد اکسین: کارگران در خط مقدم جهاد جهش تولید هستند

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

بوندس‌لیگا تحت تاثیر جنگ جهانی دوم قرار گرفت!‏

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست

انجام 10 عمل اهدای عضو در خوزستان در 5 روز

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها

عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان

آزادی 7 زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

طوفان نمک کوهنوردیه!

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

کارگران هفت تپه: آقاجان متشکریم

برترین‌های پنج وزن نخست مسابقات جام تختی در اهواز مشخص شدند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟