پیام خوزستان

آخرين مطالب

شهید حاج رسول حیدری مردی از تبار نور/ اولین شهید محور مقاومت سند افتخار مردم ملایر اجتماعی

شهید حاج رسول حیدری مردی از تبار نور/ اولین شهید محور مقاومت سند افتخار مردم ملایر
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - شهید سردارحاج رسول حیدری اولین شهید محور مقاومت است که در سال 1372 در شهر بوسنی و هرزگوین در مقابله با جنایات سرب ها برای دفاع از مردم مظلوم این خطه از اروپا در ‌آن سوی مرزها به مقام شامخ شهادت نائل ‌آمد.
به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر برگ برگ کتاب قطور انقلاب اسلامی پر از افتخاراتی است که هر کدام از آنها دنیایی از حرف است که نمونه این افتخارات هشت سال دفاع مقدس است که استان همدان نیز در این صحنه افتخار قریب 8 هزار شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است شهدائی که تاریخ به احترامشان تا قیامت تمام قد ایستاده و به وجودشان مباهات می‌کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
همان‌هائی که بسیاری از ارزش‌ها، ماندگاریشان را مدیون جانفشانی آنها می‌دانند چرا که اگر عزت و شرفی هست و اگر هنوز مردان این سرزمین می‌توانند راست‌قامت و سینه سپر کرده، راه بروند به دلیل وجود چنین گوهرانی است.
اما این راه تمام نشده و مردانی پر افتخار با حضور در جبهه مقاومت مرزهای دفاعی خود را کیلومترها جلوتر از مرزهای خود برده و برای دفاع از مستضعفان و مظلومان شهدای جان خود را فدا کرده اند که نمونه آن شهید رسول حیدری به عنوان نخستین شهید جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزه‌گوبین است و فعالیت‌های کم نظیر و مثال زدنی وی در زمان هشت سال دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن همتایی ندارد.
تولد
اول فروردین 1339 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد ، رسول دوره ابتدایی را در مدرسه پانزده بهمن در شهرستان ملایرتحصیل کرد و با نمرات خوب به پایان رسانید. روحیه بلند رسول ازهمان کودکی، از او شخصیتی مردانه پدید می آورد و هوش و زکاوت و رفتار مردانه اش او را ازهمکلاسی هایش متمایز می نمود.
خانواده رسول مدتی به اهواز مهاجرت می کنند و رسول سال دوم و سوم دبیرستان را در آن جا می گذراند. دراهواز، بیشتر اوقاتش را به سیر و سلوک معنوی سپری می کند، پس از بازگشت از اهواز در ملایر به هنرستان فنی می رود و به ادامه تحصیل می پردازد.

پیام خوزستان

فعالیت های شهید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی
رسول درهنرستان فنی، در شهر کوچک ملایر، به رغم کمبود اطلاعات، با مطالعه کتاب های گوناگون، با الفبای سیاست آشنا می شود و ازهمان زمان وارد مسائل اجتماعی و سیاسی می گردد.
سال های آخر هنرستان درحدود 18 سالگی رسول مصادف با آغاز جرقه های انقلاب است و امام، پاکان را به سوی خود جذب می کند و رسول از جمله جوانانی است که در برپایی تظاهرات و پخش اعلامیه های امام نقش فعال پیدا می کند. بیشتر اوقات خود را در محافل مذهبی و مجالس سخنرانی سپری می کند. درهنرستان انشاهای سیاسی می نویسد و برای هم کلاسی هایش می خواند،

پیام خوزستان

پایبندی رسول به دستورهای دینی و دلسوزی اش نسبت به پا برهنگان، او را جلودار حرکت های مردمی در شهر ملایر می کند. با اوج گیری انقلاب اسلامی، رسول به مبارزات و فعالیت هایش علیه رژیم وسعت می بخشد و بیشتر اوقات خود را صرف پخش اعلامیه ها ونوارهای حضرت امام می کند.
رسول برای از بین بردن عوامل فساد وتباهی قشر جوان سخت تلاش می کند. او در تشکل های مردمی و ترغیب قشر جوان به راهپیمایی و تظاهرات علیه رژیم به فعالیت می پردازد و فعالیت های مذهبی و سیاسی انجام می دهد. در راهپیمایی ها به عنوان جلودار حرکت می کند. یک بار نیز توسط نیروهای شهربانی دستگیر و مورد ضرب و شتم واقع می شود اما محکم تر از پیش به تلاش های انقلابی خود درشهر ملایر ادامه می دهد و در روزهای پیروزی انقلاب، پرتلاش وخستگی ناپذیر به فعالیت شبانه روزی می پردازد.

پیام خوزستان

فعالیت های شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همچنان پرچمدار جوانان انقلابی ملایر به شمار می رود. او پیش از گرفتن دیپلم در سال 1358 ، برای خدمت به مردم مسلمان و انقلابی به همدان می رود و در آن شهر به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می آید، چرا که درملایر هنوز سپاه تشکیل نشده بود.
رسول در سال 1359 به همت چند تن از دوستان انقلابی اش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملایر را تشکیل می دهد و نیروهای انقلابی و متعهد شهر ملایر را جذب سپاه می نماید.
او در سپاه ملایر قاطعانه به مبارزه علیه عوامل ساواک می پردازد و تعدادی از آنان را دستگیر و به مجازات می رساند. قاطعیت انقلابی رسول، در دل عوامل ضد انقلاب و عناصر فاسد رعب و وحشت زیادی می اندازد. به دنبال غائله کردستان و تحرکات گروهک های ضد انقلاب رسول با چند تن از دوستان خود داوطلبانه به سوی کردستان می شتابد و در شهر پاوه به مبارزه علیه ضد انقلاب مشغول می شود. او و همرزمانش در سال 1358 در سریش آباد کردستان پایمردی کرده و از تخریب آن توسط ضد انقلاب جلوگیری می کند. وی در آزادسازی بایگان حماسه می آفریند.

پیام خوزستان

رسول در ملایر و همدان به دلیل فعالیت های انقلابی از سوی عناصر فاسد و ضد انقلاب همواره مورد تهدید جانی قرار می گیرد ولی بدون اعتنا به این تهدیدها به فعالیت ها پیش ادامه می دهد.
فعالیت های شهید در دوران دفاع مقدس
پس از شروع جنگ تحمیلی، برای دفاع ازآرمان های انقلاب راهی جبهه های حق علیه دشمن بعثی می شود. بارها در عملیاتهای مختلف شرکت جسته ومجروح می شود. رسول، مدتی در جبهه گیلان غرب و سرپل ذهاب با نیروهای متجاوز عراقی می جنگد، در این محور چندین طرح عملیاتی را برای ضربه زدن به دشمنان ترسیم می کند و خود نیز در این عملیاتهای تهاجمی فعالانه شرکت می جوید.
در سال 1363 با درایت، هوشمندی و ابتکار عمل در منطقه شمال غرب، یک رشته اقدامهای بازدارنده را در مقابل دشمن ترتیب می دهد و بدین ترتیب، دشمن را از دست یافتن به اهداف خود باز می دارد. او سالها در منطقه کردستان عراق، به شناسایی و مبارزه علیه نیروهای عراقی می پردازد و با وجود کمبود امکانات، تجهیزات و وسایل خم به ابرو نمی آورد و با مشکلات دست و پنجه نرم می کند.

پیام خوزستان

رسول یک بار درکردستان عراق از ناحیه کمر سخت مجروح می شود، از آن جا که وسایل جراحی گیر نمی آید، او با صبر و تحمل بالا، تن به عمل جراحی بدون بی هوشی می دهد.
وی در طول هشت سال دفاع مقدس، حدود 65 ماه درجبهه های جنوب، به ویژه غرب به خدمت خالصانه می پردازد که عمدتاً در کردستان عراق به فعالیت شناسایی اقدام می کند.
او درشمال عراق تا عمق خاک عراق نفوذ می کند و گاهی در شناسایی ها تا مرز سوریه به پیش می رود.
فعالیت های شهید پس از دفاع مقدس
جنگ تحمیلی که تمام می شود، رسول برای تکمیل تحصیلاتش وارد دانشگاه امام حسین (ع) شده و در رشته علوم سیاسی به تحصیل می پردازد. سال آخر تحصیل تجاوز صرب های نژاد پرست به مسلمانان تازه انقلاب یافته بوسنی و هرزگوین آغاز می شود. در این اثنا رسول به عنوان دیپلمات جمهوری اسلامی به بوسنی مأموریت می یابد و در شهر وسیوکو از بوسنیای مرکزی، مشغول خدمت می گردد.
رسول با انبوهی از تجربیات انقلابی و رزمی خود، در بوسنی منشأ خدمات ارزشمند برای مردم بی پناه، به ویژه قشر جوان و مشتاق این کشور می شود. او با منش، کردار و اخلاق خود، فرهنگ دینی را میان مردم بوسنی منتشر می سازد.
مردم بوسنی او را یاوری صدیق برای خود می شناختند. رسول نیز به مردم وسیوکو عشق می ورزید و با آنان با علاقه و مهربانی رفتارمی کرد.
رسول، با علاقه و استعدادی که داشت، زبان مردم بوسنی را برای ارتباط صمیمی تر فرا می گیرد و در روزهای آخر بی واسطه با آنان رابطه برقرار می کند.
وی در روز عید غدیر سال 1372 (19 خرداد 72) درکشور بوسنی هرزگوین و در بوسنیای مرکزی واقع در شهر ویسوکو متوجه شدند که منطقه ای از جاده وسیوکو توسط نیروهای کروات (HVO) آلوده شده و این مسیر، مسیر عبور ایرانیان بود. ایشان دستور دادند که تا اطلاع ثانوی کسی از این مسیر عبور نکند و خود به همراه یکی از رزمندگان بوسنی به آن منطقه رفتند تا آن جا را مورد بررسی قرار دهند و به کمین نیروهای کروات که در آن زمان با نیروهای مسلمان در حال جنگ بودند رفتند و پس از مقاوت شجاعانه به فیض عظیم شهادت نایل آمدند و به بزرگ ترین آرزوی خود رسیدند.شهیدی که در 19 خرداد سال 1372 در شهر بوسنی و هرزگوین برای دفاع از ملت مظلوم این کشور در مقابل جنایات سربها به درجه رفبیع شهادت نائل آمد

پیام خوزستان

آیت قربانی در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با اشاره به جمله امام راحل که فرمود «ما شریک غم همه مستضعفان و محرومان جهان هستیم اظهار کرد: زمانی که مردم بوسنی هرزگوین مورد هجمه ناجوانمردانه سرب ها قرار گرفتند و غریبانه و مظلومانه جان می دادند و آن همه جنایت در آن کشور اتفاقات افتاد یکی از شهدایی که در همین راستا بر اساس فرمایشات امام راحل احساس دین و وظیفه کرد سردار حاج رسول حیدری بود.
یکی از رزمندگان دفاع مقدس شهرستان ملایر افزود: این شهید بزرگوار اولین شهید محور مقاومت اسلامی در اروپا است که به یاری مردم مظلوم این خطه شتافت و در کنار رزمندگان آن خطه قرار گرفت و از حیثبت اسلام دفاع کرد.
وی با بیان اینکه شهید حیدری از اولین موسسین سپاه پاسداران استان همدان واولین موسسین سپاه ملایر و مسئول اطلاعات سپاه ملایر بودند افزود:یکی از مهمترین و موثرترین افرادی که در مقابله با گروهک منافقین وارد عمل شدند شهید حیدری بود.
قربانی تصریح کرد: مهمترین اقدام این شهید بزرگوار کشف و شناسایی سر کرده ها و گروههای نفاق زا در شهرستان شناسایی بود که و همچنین موثرترین اقدام کشف کودتای نقاب بود که در اذهان مردم باقی است.

پیام خوزستان

وی به حضور شهید حیدری در عملیات های برون اشاره کرد و گفت: این شهید در عملیتهای برون مرزی رمضان ( نیروی قدس فعلی) مسئولیت داشت و در کردستان عراق حضور داشتند و آنجا هدایت نیروهای رزمنده را برای مبارزه با عوامل بعثی رژیم صدام عهده دار بودند.
این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه در سال 71 که در بوسنی هرزگوین جنگ علیه مظلومان این شهراتفاق افتاد افزود در این راستا این شهید بزرگواربه کمک مردم این خطه شتافتند و جز فرماندهان برجسته این نقطه بودند و امروز نام و آوازه این شهید در قلب اروپا و بوسنی سر افراز می‌درخشد و درشهر سرایوو یکی از خیابانها را به نام این شهید نامگذاری کردند وبنای یادبود برای شهید ساخته وایجاد شده است.
وی با بیان اینکه هر سال مراسم این شهید در شهر سرایبو برگزار می شود و مسئولین عالی رتبه این کشور در ابن مراسم حضور پیدا می کنند گفت: این شهید بزرگوار جزو افتخارات ملایر و کشور است که توانستند نام و آورازه انقلاب اسلامی را در سراسر عالم زنده کنند.
قربانی به شخصیت برجسته شهید در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: شخصیت این شهید را باید از زبان کسانسی چون دکتروحیدی وزیر کشور و سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران که در عملیاتهای مختلف شهید حضور داشتند شنید.
وی با بیان اینکه شهید حاج رسول حیدری در عملیات های مختلف حضور داشتند چند بار مجروح شدند افزود: ایشان در سال 71 جنایات سرب ها را در برابر مسلمان و زنان و کودکان بوسنی تاب نیاوردند و و با درخواست مکرری که از مسئولان سپاه برای اعزام داشتند به آنجا اعزام شدند تا هسته مقاومت را در مقابل سرب ها تشکیل دهند و به مبارزات خود علیه آنها بپردازند.
گردان در محاصره/ خاطراتی از شهید حاج رسول حیدری
محمد فتحی نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر گفت: دی ماه سال 1362 بود گروه های ضد انقلاب با پشتیبانی رژیم بعث عراق و استکبارجهانی مناطق کردنشین ما را که مردمی نجیب ،زحمت کش و وفا دار به نظام بودند مورد هجوم قرار داده بود و هر روز یکی از شهرها و روستاهای مارا اشغال و تعداد زیادی از مردم و نیروهای بسیجی ، سپاه،ارتش، جهادگران،پیشمرگان کرد را به شهادت می رساندند.
رزمنده دوران دفاع مقدس در ملایر افزود: در این شرایط سخت با درخواست فرماندهان سپاه منطقه 7 باختران (کرمانشاه ) و قرارگاه حمزه سیدالشهدا جهت کمک نیرو از قرارگاه شهید بروجردی به فرماندهی محمد صادق زیدی (اهل کوهدشت خرم اباد ) برای پاک سازی،مناطقی در اطراف کامیاران را داشتند، فرمانده قرارگاه تشکیل جلسه عملیاتی دادند و با توجیه درخواست مورد نیاز به گردان حر (جندالله) دستور پاک سازی از چندین روستا در منطقه گشکی کامیاران (ماراب،الک ...)را صادر وگردان بنا به دستور وارد عمل و پاک سازی روستاهارا آغاز کرد.
وی بیان کرد: این ماموریت به مدت دوروز طول کشید ، در روز سوم که گردان پایان ماموریت را با موفقیت به فرمانده قرارگاه اعلام کرد و درخواست برگشت به مقر را داشت از گردان خواسته شد فعلا درمحل ماموریت بمانند و منتظر دستور بعدی باشند بعداز مدتی از پیشمرگان کرد (پیک) آمدند محل ماموریت و اطلاع دادند که گردان نمی تواند برگردد علت را جویا شدیم گفتن دشمن درارتفاعات کوه های اطراف روستا مستقر شده وگردان در محاصره است نگران نباشید بزودی دوستان اطلاعات عملیات سپاه منطقه 7 به محل می آیند شما گردان را در محل ماموریت با هوشیاری،و مراقبت از اطراف نگه دارید تا نیروهای بلدچی (پیشمرگان کرد )و نیروهای اطلاعات عملیات به شما ملحق شوند و ادامه ماموریت با هماهنگی نیروهای اطلاعات عملیات منطقه 7 باشد.
فتحی ابراز کرد: گردان با شرایط پیش آمده توجیه و وضعیت اضطراری اعلام شد، نیروها در قالب تیم های 5 نفره سازماندهی ، در اطراف روستا مستقر ،منتظر شدیم حدود ساعت چهاربعدازظهر بود که پیک قرارگاه اطلاع داد فرمانده گردان جهت حضور در جلسه با نیروهای اطلاعات عملیات در ساختمان پشتیبانی حضور بهم رسانند.
فتحی تصریح کرد: بعداز رصد نیروهای مستقر در اطراف روستا عازم محل جلسه شدم که به محض رسیدن به نیروهای اطلاعات عملیات با دیدن حاج رسول حیدری روحیه بنده دوچندان شد تا امدم حاج رسول را صدا بزنم با دست به علامت سکوت من را هوشیار کردکه یعنی من اینجا حاج رسول نیستم .
وی اضافه کرد: وقتی برای روبوسی به او نزدیک شدم درگوشی به حقیر فرمودند سید حسینی هستم .آنجا بود که راز علامت سکوت حاج رسول را متوجه شدم جلسه در یک منزل مسکونی که به عنوان مقر پشتیبانی بود تشکیل شد سید حسینی (حاج رسول) بلند شدند و با نام خدا و یاد شهید محمد بروجردی شروع کردند به توجیه منطقه از روی نقشه و راه های عبور از محاصره را تشریح کرد و بعداز توضیحات لازم در خصوص همکاری با پیشمرگان کرد سفارشات لازم را در خصوص مراقبت از نیروها و نحوه حرکت و خارج شدن از محاصره را ارائه دادند.

پیام خوزستان

وی در ادامه بیان داشت: یک رفتار اخلاقی جالب از شهید حاج رسول در آن شرایط سخت دیدم و به بزرگی آن عزیز سفر کرده بیشتر آشنا شدم و آن این بود که بخاطر آن علامت سکوت در جمع نیروه ها از حقیر که سن و سالم خیلی کمتر از او بود عذرخواهی ودست بنده را در دست یکی از پیشمرگان کرد که صورت خود را با چفیه پوشانده بود گذاشت و فرمودند مواظب این همشهری ما باشید به بنده هم دستور دادند راجب نام و شغل پیشمرگ حرفی نزنم .فقط از تاریکی شب استفاده کنیم و پشت سر او حرکت . ما هم همه سفارشات سید حسینی(حاج رسول)را عملی و بدون درگیری با نیروهای دشمن که در اطراف کوه های روستا مستقر بودند از محاصره خارج شدیم .
فتحی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید افزود: این خاطره یکی از کوچکترین فعالیت های حاج رسول ما در دفاع مقدس بود تا بیشتر با او آشنا شویم.
گفتنی است: همزمان با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار مراسم یادواره سردار شهید حاج رسول حیدری اولین شهید محور مقاومت در ملایر در ساعت 18 روز جمعه 19 خرداد در سینما بهمن ملایر و با سخنرانی سردار محمد رضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه کشور برگزار می‌شود.
گزارش از فاطمه رحمتی ملایر
پایان پیام/579

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/738229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند