پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد؛

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن شهرداری تهران

فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی/ موافقت سازمان برنامه و بودجه با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه ضمن تشریح فرآیند تست قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت ایرانی گفت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم.

به گزارش شهر ، محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت تولید قطار ملی مترو و انجام تست‌های فنی مربوط به این قطار توضیح داد: در حال حاضر یک رام قطار 8 واگنه مترو توسط متخصصان داخلی تولید شده که تقریبا آماده ورود به ناوگان متروی تهران است. اکنون در حال گذراندن مراحل آخر تست‌های این قطار هستیم که این مراحل توسط یک شرکت اروپایی انجام می‌شود که می‌تواند گواهی بین‌المللی CE را برای قطار ملی مترو صادر کند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست‌های نهایی، بین یک تا دو ماه آینده این قطار وارد شبکه متروی پایتخت خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ادامه داد: در یک سال گذشته، تست‌های قطار ملی مترو توسط دو شرکت اروپایی و یک شرکت داخلی انجام شده است. البته یکی از این شرکت‌های اروپایی، از قبل نیز در انجام تست‌های مربوط به قطار ملی با شرکت متروی تهران همکاری داشته است و تمام موضوعات فنی و فرآیندهای منجر به طراحی و تولید بخش‌های مختلف این قطار را پایش و تست کرده است. همچنین یک شرکت اروپایی دیگر نیز تست‌های استاتیک و داینامیک و تست‌های رانش و حرکت را برای قطار ملی انجام می‌دهد. 
وی افزود: در کنار این دو شرکت اروپایی، یک شرکت مشاور داخلی نیز در موضوع تست قطار ملی با ما همکاری دارد که نتایج تست‌ها را از شرکت‌های اروپایی می‌گیرد و آنها را یکپارچه می‌کند تا هم بتوانیم دانش مربوطه را در داخل کشور ثبت کنیم و هم نظارت متخصصان فنی ایرانی را نیز در موضوع تست‌های قطار ملی مترو دخیل کرده باشیم. 
یکی از شرکت های مشاور اروپایی حدود یک قرن در زمینه تست قطار مترو سابقه دارد
هرمزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: فرآیند تولید قطار ملی از سنوات گذشته آغاز شده بود و در حین ساخت نیز برخی تست‌ها انجام می‌شد، اما اغلب تست‌های مربوط به این قطار شامل تست‌های استاتیک و داینامیک، تست‌های حرکت و رانش و تست‌های ترمز، درب و سایر قطعات واگن در یک سال گذشته انجام شده است. یعنی قطار ملی در حین تولید هم تست می‌شد، اما کلیت کارآیی این محصول در یک سال اخیر و توسط این سه شرکت تست شده است. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه درباره نحوه صلاحیت‌سنجی شرکت‌های اروپایی انتخاب‌شده برای انجام تست‌های قطار ملی توضیح داد: این شرکت‌ها در زمینه تست قطار مترو کاملا صاحب صلاحیت و در دنیا شناخته شده هستند، اما به دلیل مسائلی تحریمی نمی‌توانیم اسمی از آنها ببریم، ولی می‌توان گفت شرکتی که کل فرآیند ساخت قطار ملی را برای ما پایش و تست کرده، کاملا در سطح جهان مطرح است و در حوزه نظارت بر تولید واگن و قطار مترو قریب به یک قرن سابقه دارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناخته‌شده بودن دو شرکت مشاور اروپایی، کارگروه قطار ملی مترو از ابتدای برنامه‌ریزی برای تولید این قطار، برای انجام تست‌های مربوطه به سراغ همین دو شرکت رفته بود، یعنی از ابتدا به شکلی برنامه‌ریزی کرده بودیم که بتوانیم گام‌های لازم برای تولید قطار ملی مترو را محکم برداریم و این قطار را با بالاترین کیفیت ممکن و در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم. 
امیدواری به شروع تولید 113 واگن ملی مترو از خرداد 1402
هرمزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تولید انبوه قطار ملی مترو اظهار داشت: اخیرا سازمان برنامه و بودجه کشور با ترک تشریفات مناقصه تولید 113 واگن ملی برای متروی تهران موافقت کرده است و بر این اساس، امیدواریم در همین خردادماه بتوانیم قرارداد منعقدشده با شرکت واگن‌سازی تهران و کنسرسیوم قطار ملی که از جهاد دانشگاهی و شرکت‌های مپنا، صدرا فن، تیوان ترمز و خود شرکت واگن‌سازی تهران است را عملیاتی کنیم و با پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت تولید این واگن‌ها به طرف‌های پنج‌گانه کنسرسیوم قطار ملی، فرآیند تولید این واگن‌ها را آغاز کنیم. 
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان این که فناوری تولید قطار ملی تا 85 درصد بومی‌سازی شده است، عنوان کرد: عمده قطعات قطار ملی مترو در داخل کشور تولید می‌شود و ما صرفا برخی قطعات را که تولید آنها در داخل توجیه اقتصادی ندارد، از خارج از کشور وارد کرده‌ایم؛ به عنوان مثال قطعه کوپلر که نقش اتصال بین واگن‌ها را دارد، یکی از قطعاتی است که چون مصرف آن در داخل کشور پایین است، بومی‌سازی آن از نظر اقتصادی توجیه ندارد و به همین دلیل، آن را از خارج از کشور وارد کرده‌ایم. 
وی در پایان تصریح کرد: برخی قطعات برقی قطار ملی مترو یا قطعه PA که مربوط به اطلاع‌رسانی به مسافران است را نیز از خارج وارد کرده‌ایم، اما قطعات اصلی این قطار که به سیستم‌های حرکت، رانش، درب، ترمز و ... مربوط است را به طور کامل در داخل کشور تولید کرده‌ایم. 
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/737320/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان دور چهارم گفتگوهای ایران و آمریکا؛ وزارت خارجه: مذاکرات سخت اما مفید بود

عراقچی: اروپا بیش از پیش خود را در آینده دیپلماتیک غرب آسیا غایب می‌بیند

سرلشکر باقری: نیروهای مسلح در اوج آمادگی کامل قرار دارند

پیام سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد پایان چهارمین دور مذاکرات ایران و آمریکا

رویترز: توافق شد مذاکرات با ایران ادامه پیدا کند

حضور ظریف در نمایشگاه کتاب تهران

دولت متن لایحه مشارکت جامع راهبردی ایران و روسیه را منتشر کرد

تکذیب سفر وزیر امور خارجه به امارات

ان‌بی‌سی: ایران، بزرگترین اختلاف‌نظر نتانیاهو و ترامپ است

امضای قرارداد همکاری استقرار نظام جامع مدیریت دانش

استفاده از ظرفیت بازار سرمایه در تأمین مالی پروژه‌های گازی

با اعلام تراکتور:بازی با استقلال خوزستان در اهواز جشن قهرمانی در تبریز

«مقاومت» دریچه‌ اصلی تعامل ناشران ایرانی و عراقی

بیفوما- پرسپولیس: هم‌تیمی‌ها منتظر پول!

حکم میلیاردی مدافع محبوب کی‌روش از آبادان

اهدای جام پنجشنبه در اهواز، جشن جمعه در تبریز

لژیونر پرسپولیسی اولین خرید استقلال در نقل و انتقالات تابستانی

چهره ها/ آماده‌سازی جمشیدخانِ «تاسیان» برای یک سکانس خاص!

متن نگران‌کننده «ایرج طهماسب» درباره مرگ خودش

امضای قرارداد پالایش گاز پارسیان با یک شرکت دانش‌بنیان

چهره ها/ متن ناراحت‌کننده پولاد کیمیایی در سوگ گیتی پاشایی

تیزر قسمت جدید سریال پربحثِ تلویزیون منتشر شد

انتشار فیلم مهمانی لاکچریِ خانم‌های بازیگر در کشتی! ​

36 درصد معاملات محصولات پتروشیمی در بورس اعتباری بوده است

«اتاق فرار هوش سیاه»؛ تجربه‌ای متفاوت از آموزش در بیمه دی

امباپه ستاره اول ال‌کلاسیکو؛ کیلیان چهار گله شد

تیم ملی حریف تدارکاتی قوی می‌خواهد

مهدی تاج در پاراگوئه به جای تبریز!

تمرینات مدعی قهرمانی شروع نشده تعطیل شد

3 عامل افزایش قیمت «حبوبات» در بازار

صعود دوباره قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار وارد کانال 84 هزار تومان شد

وعده وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت

نگاه ویژه به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

قدردانی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از فعالان صنعت گاز

مدیر بیست‌ونهمین نمایشگاه نفت در استودیوی «شانا»

اهتمام ملی برای حل مشکل تأمین خوراک صنعت پتروشیمی

اجرای دو برنامه مهم راهبردی در صنعت پتروشیمی

طرح ملی جایگزینی بخاری‌های فرسوده با راندمان بالا

آغاز پروژه ملی میترینگ در پالایشگاه نفت بندرعباس

حضور پررنگ شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه نفت

امضای 100 میلیون دلار قراردادهای تولید بار اول در نمایشگاه نفت

امضای 4 سند همکاری میان ایران و ازبکستان

ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

بقائی: مذاکرات ایران و آمریکا با تبادل پیام از طریق وزیر خارجه عمان ادامه دارد

هاآرتص: اسرائیل قربانی معامله ایران و آمریکا خواهد بود

نبویان: بر اساس کدام قانون بین‌المللی آمریکا می‌گوید ایران حق ندارد صنعت هسته‌ای داشته باشد؟

بقائی: ایران آماده است به تعامل دیپلماتیک خود ادامه دهد

خشم نتانیاهو از اظهارات ترامپ درباره غنی‌سازی ایران

کاخ سفید: مذاکرات با ایران وارد جزئیات بیشتری شده است

جزئیات دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا؛ بقائی: گفت‌وگوها با تبادل پیام از طریق وزیر خارجه عمان ادامه دارد