پیام خوزستان

آخرين مطالب

امام رضا (ع) قله رفیع کمال و فضیلت در مرتبه اعلای الهی است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - حجت الاسلام غلامعلی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه شناخت مقام ومرتبه اهل بیت (ع) شرط در امان بودن از عقوبت الهی است، اظهار کرد: وجود مبارک و آسمانی امام رضا(ع) در نیشابور با بیان روایت مشهور "سلسله الذهب" - «کَلِمَهُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی» - تکلیف همه مسلمانان را معلوم کردند که (کلمه) لا اِلهَ اِلاَّ اللّه دژ محکمی است که هر کس وارد آن شود از عذاب الهی در امان است و شرط آن شناخت و مقام رفیع اهل بیت (ع) است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به القاب حضرت امام رضا (ع) گفت: رئوف، رضا و عالِم، سه صفت و لقب بارز آن حضرت است.
حجت الاسلام کاظمی توضیح داد: مطابق روایات وارده رضا صفتی طرفینی (دو طرفه) و یکی از مهمترین نکاتی است که برای تکامل انسان ها لازم و ضروری است.
وی اضافه کرد: انسان ها باید از آنچه خدا برایشان در مسیر زندگی مقدر کرده راضی باشند و هم به گونه ای زندگی کنند که مورد رضایت خداوند باشد و این معنای حقیقی رضا است که باید سرلوحه زندگی مسلمانان به ویژه شیعیان قرار گیرد.
رییس تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری جشن میلاد فرخنده هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در سراسر سرزمین آب و آفتاب خبر داد و گفت: این جشن های فرخنده با انجام سخنرانی مذهبی با موضوع سیره عملی حضرت امام رضا (ع)، قرائت قرآن، اجرای سرود، قرائت زیارت امین الله، مدیحه خوانی، برگزاری مسابقات حضوری فرهنگی، در مساجد شهرها و روستاهای جزیره قشم نگین خلیج فارس برگزار خواهد شد.
وی افزود: جشن میلاد فرخنده هشتمین امام شیعیان جهان از شامگاه سه شنبه 9 خرداد از ساعت 20 با برگزاری مراسم محوری ولادت سلطان دین، ولی الله اعظم، ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا - علیه و علی آبائه و ابنائه آلاف التحیه و الثناء در مسجد امام رضا (ع) سرزمین آب و آفتاب شهرستان قشم برگزار می شود.
حجت الاسلام کاظمی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی جشن میلاد امام رضا (ع) از سوی دوستداران اهل بیت رسول الله (ص) و مسلمانان اهل سنت شهر رمکان جزیره قشم مراسم دیگری در مسجد امام صادق (ع) این شهر از ساعت 20 سه شنبه شب با توزیع شیرینی و شربت در میان شهروندان و شیرین کردن کام مردم، شیرینی ولادت آن حضرت را دو چندان کنند.
امام علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین پیشوای شیعیان، در یازدهم ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره و در خانه امام موسی کاظم(ع) و بانو نجمه دیده به جهان گشود.
نام مبارک امام هشتم علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب های ایشان رضا و عالم آل محمد (ص) است.
حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم (ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بود و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.
ایشان در زهد و عبادت، تواضع و فروتنی، جود و بخشش، بردباری، عزت نفس، ایثار و شجاعت، رسیدگی به امور مردم، امر به معروف و نهی از منکر، تربیت شاگردان و مبارزه با انحراف های فکری و کفرآمیز (الحادی) سرآمد عام و خاص بود.
این امام همام بعد از شهادت امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان در سال 183 هجری قمری در سن 35 سالگی عهده دار مسوولیت امامت و رهبری شیعیان شد و دوران ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی ها و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند.
مامون عباسی که بعد از قتل برادر خود امین به خلافت رسیده بود، با رایزنی وزیر خود فضل بن سهل قصد کرد تا دست به خدعه ای بزند، از این رو برای نظارت بر عملکرد امام (ع) تصمیم گرفت ایشان را از مدینه به خراسان منتقل کند تا با پیشنهاد خلافت و ولایت عهدی، حکومت خویش را در میان مردم موجه جلوه دهد.
امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مامون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت هر چند که امام با موضوع ولایت عهدی مخالف بود اما سرانجام با اصرار و تاکید های فراوان، این امر را با شرط اینکه «احدی را به عنوان والی در کار دولتی منصوب نکند»، «هیچ کس را عزل نکند»، «هیچ رسمی را نقض نکند» و «در امور دولتی مشاوری از دور باشد» پذیرفت.
مامون که اشتیاق که مردم نسبت به امام و اعتبار بی همتای امام را در میان ایشان می دید و خدعه هایش بی اثر ماند در سحرگاه آخر صفر سال 203 هجری قمری امام رضا (ع) را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.
پیکر مطهر این امام بزرگوار در شهر توس به خاک سپرده شد، هم اکنون آرامگاه امام رضا (ع) میزبان عاشقانی است که از سراسر جهان برای زیارت راهی این مکان مقدس می شوند تا قلب هایشان را به پنجره فولادی اش گره بزنند و برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواحنا له الفداء) دعا کنند.
بیشتر بخوانید

پیام خوزستان

امام جمعه قشم: بقاع متبرکه موجب ماندگاری مکتب و فرهنگ اهل بیت (ع) شده است

پیام خوزستان

جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران در قشم برگزار شد

پیام خوزستان

به گزارش ایرنا، از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
امسال اول ذی العقده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با 31 اردیبهشت، بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با پنجم خرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مصادف با دهم خردادماه است.
در آستانه میلاد فرخنده هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا (ع) شهر قشم غرق در نور و شادی شده و خیابان ها، معابر، میادین، سر در ادارات و مغازه ها با پرچم و چراغ های رنگین تزیین شده است.
قرار است به میمنت این ایام فرخنده، چندین زوج جوان قشمی نیز زندگی مشترک خود را در روزهای پیش رو آغاز کنند.
محبت اهل بیت پیامبر (ص) تنها به شیعیان جزیره قشم خلاصه نمی شود و امامان معصوم (ع)، به عنوان فرزندان رسول مکرم اسلام در دل و جان مسلمانان اهل سنت سرزمین آب و آفتاب نیز جایگاهی ویژه و والا دارند و از آن میان توجه و علاقه قشموندان سنی مذهب به امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خود حکایتی دگر است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر از توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.
استان‌ها قشم 0 نفر فرهاد شرف پور برچسب‌ها دهه کرامت قشم ولادت امام رضا (ع) سازمان تبلیغات اسلامی خلیج فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/734986/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند