پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر:

«آزادی پنجم» امتیاز برتر قشم‌ایر در ایران/ افزایش درآمد توسعه ناوگان قشم‌ایر را محقق کرد وزارت نفت

«آزادی پنجم» امتیاز برتر قشم‌ایر در ایران/ افزایش درآمد  توسعه ناوگان قشم‌ایر را محقق کرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از توسعه ناوگان هواپیمایی این شرکت خبر داد و گفت: افزایش ناوگان هواپیمایی بدون استقراض و بدون تزریق منابع مالی از بیرون شرکت و تنها با افزایش درآمدهای این شرکت هوایی محقق شد.

رامین حمزه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، در تشریح اقدام‌های انجام شده طی سال‌های اخیر به‌ویژه در یک سال و نیم گذشته گفت: این شرکت یک سال و نیم گذشته با هفت هواپیمای فعال تحویل مدیریت تازه شد و پس از تلاش‌های بسیار شمار این ناوگان به 11 فروند رسید و با اقدام‌های انجام‌شده طی یک ماه آینده دو فروند هواپیمای نو به این ناوگان افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه در صنعت هوایی این تعداد افزایش در مدت زمان کوتاه اتفاقی کم‌سابقه است، افزود: با توجه به شرایط کشور و مشکلاتی که در تأمین قطعات و خدمات وجود دارد، اقدامی شایسته است که با لطف خداوند محقق شده است.
مدیرعامل قشم‌ایر به دیگر برنامه‌های این شرکت برای توسعه ناوگان اشاره و تصریح کرد: برای تهیه هواپیماهای پهن‌پیکر و دوربرد اقدام‌هایی انجام شده است که به‌زودی محقق می‌شود و خبرهای آن به اطلاع مردم می‌رسد.
هواپیمای زمین‌گیری که به همت قشم‌ایر بین‌المللی شد
حمزه درباره اقدام ویژه این شرکت برای توسعه ناوگان هواپیمایی گفت: شرکت قشم‌ایر موفق به عملیاتی کردن یک هواپیمای ایرباس A320 شد که 11 سال زمین‌گیر بود. این هواپیما بهمن پارسال هم‌زمان با آغاز دهه مبارک فجر نخستین پرواز خود را پس از تعمیرات اساسی انجام داد و با توجه به اینکه تجهیزات ناوبری به‌روزی دارد، می‌تواند بدون محدودیت به تمامی جهان پرواز داشته باشد.
وی افزود: اکنون به‌طور تقریبی شرکت قشم‌ایر هواپیمای زمین‌گیر ندارد و اگر هواپیمایی از عملیات خارج شود تنها برای بازدیدهای دوره‌ای است.
مدیرعامل قشم‌ایر توسعه ناوگان را حاصل افزایش درآمد این شرکت دانست و گفت: این توسعه ناوگان با اتکا به‌توان داخلی شرکت انجام شده است، ب این معنا که شرکت استقراض و مساعدتی برای توسعه ناوگان دریافت نکرد و با وجود این مجبور به بازپرداخت وام‌هایی بود که در دوره‌های گذشته دریافت کرده بود و توسعه ناوگان تنها با توسعه درآمد محقق شد.
دریافت مجوز اتحادیه اروپا و نخستین پرواز در آینده نزدیک
حمزه از برتری قشم‌ایر در بین سایر ایرلاین‌ها یاد و اظهار کرد: با توسعه ناوگان، این شرکت پس از هواپیمایی ماهان در جایگاه دوم کشور به لحاظ تعداد ناوگان فعال قرار می‌گیرد.
وی افزود: این شرکت همچنین در دوره تازه موفق شد مجوز برقراری پرواز به اتحادیه اروپا را دریافت کند و آن را همچنان معتبر نگه دارد و به‌زودی ان‌شاءالله نخستین پرواز قشم‌ایر به اتحادیه اروپا انجام می‌شود.
مدیرعامل قشم‌ایر به رتبه برتر این شرکت در بین سایر ایرلاین‌ها اشاره و تصریح کرد: در سایت سازمان هواپیمایی کشور آمده است که شرکت در سال 1401 رتبه سوم را در تعداد پروازهای خارجی داشته و به لحاظ تعداد مسافر جابه‌جاشده، رتبه دوم را داشته است.
حمزه درباره تعدد مسیرهای داخلی و خارجی قشم‌ایر توضیح داد: تعداد مسیرهای خارجی در سال 1400، 13 مسیر بود و در سال 1401 این مسیرها به 23 مسیر رسید و مسیرهای داخلی به 44 مسیر افزایش یافته است.
پشتیبانی و لجستیک قوی تأخیرهای پرواز را به حداقل رساند
وی درباره تأخیر پروازهای این هواپیمایی گفت: تأخیرهای هوایی در برخی مواقع ناشی از بدی آب‌وهواست، در برخی موارد نیز به‌دلیل ترافیک پایانه رخ می‌دهد، اما موضوعی که مسافر را ناراحت می‌کند و بیشتر تأخیرها را رقم می‌زند، تأخیر عملیاتی شرکت هواپیمایی است که به‌تازگی شخص وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرد، شرکت‌های هواپیمایی تخلف‌های بسیاری در این زمینه دارند که خوشبختانه قشم‌ایر در این زمینه سربلند است و کمترین تأخیرهای عملیاتی را دارد.
مدیرعامل قشم‌ایر دلیل این موضوع را پشتیبانی لجستیک قوی شرکت دانست و اظهار کرد: توسعه ناوگان، پشتیبانی لجستیک و تعمیر و خدمات قوی به کاهش این تأخیرها منجر شده است.
حمزه به انبار قوی لجستیک شرکت قشم‌ایر اشاره و تصریح کرد: این شرکت انبار و لجستیک قوی دارد که هواپیماها را پشتیبانی و از مشکلات فنی جلوگیری می‌کند. بخش عمده درآمدهای شرکت صرف خرید قطعات می‌شود. همه این‌ها با وجود مشکلات و تحریم‌ها محقق می‌شود.
وی مهم‌ترین موضوع در تحقق کاهش تأخیر پرواز را داشتن هواپیمای پشتیبانی دانست و گفت: برای نمونه یک ایرباس A300-600 برای پروازهای بین‌المللی در فرودگاه امام‌خمینی (ره) نقش پشتیبان را دارد و این اقدام به‌منظور تکریم مسافر انجام شده است، در صورتی که این هواپیما می‌توانست در عملیات استفاده شود و برای شرکت درآمدزایی داشته باشد.
قشم‌ایر پایبند به قوانین سازمان هواپیمایی کشوری
مدیرعامل قشم‌ایر با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای اخیر به معضلی برای کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: این موضوع دغدغه شخص رئیس‌جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و شخص وزیر نفت شده است.
حمزه افزود: انجمن شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های خصوصی به‌دنبال آن هستند که بی‌ضابطه قیمت بلیت‌های پروازی را افزایش دهند و تقریباً 80 درصد شرکت‌ها بدون ضابطه و پشتوانه قانونی بهای بلیت‌ها را تا 100 درصد افزایش داده‌اند.
وی تأکید کرد: شرکت قشم‌ایر در مسیرهای داخلی برای خدمت‌رسانی به آحاد مردم شرکت‌های چارتر را حذف کرده است و بلیت‌ها را به‌صورت مستقیم به قیمت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری می‌فروشد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم‌ایر با بیان اینکه این شرکت پایبند به قوانین سازمان هواپیمایی کشور است، گفت: بر این اساس از آنجا که چارترکننده برای فروش وجود ندارد، پس بازار سیاه برای بلیت قشم‌ایر به‌وجود نمی‌آید و در این دوره حتی یک مورد شکایت نه تعزیراتی و نه از سازمان‌های نظارتی نداشتیم.
حمزه در این زمینه توضیح داد: با هدف کمک به دولت و پیشبرد اهداف، به‌فرموده مقام معظم رهبری با حذف واسطه‌ها در عرضه و تقاضا، فروش مستقیم داشتیم.
قشم‌ایر در کنار شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان
وی درباره خرید قطعات برای هواپیماهای این ایرلاین گفت: حجم بالایی از قطعات هواپیما در یک سال و نیم گذشته برای پشتیبانی از ناوگان خریداری شد که این خریدها با اتکا به اعتبارهای داخلی بود.
مدیرعامل قشم‌ایر با اشاره به اینکه پنج دستگاه موتور هواپیما در یک سال و نیم گذشته خریداری شده است، افزود: در منابع تعمیراتی داخلی به جای نگاه به بیرون فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه موتور را تهیه کردیم و از آنها بهره بردیم.
حمزه در این ‌باره توضیح داد: یک هواپیما برای شرکت تهیه شد که حتی موکت‌های آن نیز محصول شرکت‌های داخلی بود. برخی خرده می‌گرفتند که تهیه موکت که افتخار نیست، اما باید بدانیم که این موکت‌ها فناوری‌های پیچیده‌ای دارند و باید ضدحریق باشند و بتوانند الکتریسیته را دفع کنند و استانداردهای سختی برای آن تعریف شده است که خوشبختانه در اصفهان این موکت‌ها تولید می‌شود.
کسب امتیاز بی‌نظیر در بازرسی‌های اتحادیه اروپا
وی از همکاری این شرکت با پنج شرکت دانش‌بنیان در حوزه تعمیر، نگهداری و لجستیک یاد کرد و افزود: بخش عمده‌ای از خریدهای ما از این شرکت‌ها محقق می‌شود و قیمت کالای این شرکت‌ها شاید یک‌ششم قیمت شرکت‌های خارجی باشد، در حالی که شرکت‌های هواپیمایی دیگر چنین اقدامی نمی‌کنند.
مدیرعامل قشم‌ایر درباره خدمات پیچیده فنی برای هواپیماها در داخل کشور گفت: تعمیر موتورهای هواپیمایی با وجود اینکه عملیاتی حساس و پیچیده است در داخل کشور انجام می‌شود و استاندارد موتورهای هواپیمایی این شرکت مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور است. این در حالی است که پیش از این موتورها وضع بسیار بدی داشت و با وجود این پروازها انجام می‌شد.
حمزه به کسب رتبه بی‌نظیر این شرکت در جریان بازرسی‌های یاتا اشاره و تصریح کرد: پارسال رویداد بازرسی از جانب اتحادیه اروپا با عنوان بازرسی ایمنی و عملیاتی یاتا داشتیم. در این بازرسی که یک تیم پنج نفره از اروپا آمدند، شرکت قشم‌ایر صرفاً 6 مورد تناقض با استانداردهای این سازمان داشت که این موضوع میان دیگر شرکت‌ها بی‌نظیر بود و مورد قدردانی بازرسان IOSA (بازرسی عملیاتی و ایمنی یاتا) قرار گرفت که افتخار بسیار بزرگی برای کشور و شرکت قشم‌ایر به‌شمار می‌رود.
فضای معنوی قشم‌ایر در ایام اربعین
وی درباره خدمات قشم‌ایر در جریان اربعین سال 1401 نیز توضیح داد: در اربعین پارسال قشم‌ایر جزو شرکت‌های پیشتاز بود و رتبه سوم را میان همه خطوط هوایی کشور برای پروازهای اربعین دریافت کردیم و همه ناوگان هواپیمایی قشم‌ایر به این رویداد اختصاص داده شده بود.
مدیرعامل قشم‌ایر افزود: قیمت بلیت برای پروازهای اربعین شرکت هواپیمایی قشم‌ایر، نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری بود و بلیت‌ها بی‌واسطه به زائران ارائه می‌شد. زائران بدون توجه به کاروان و گروه می‌توانستند بی‌واسطه اقدام به خرید بلیت کنند و هیچ بلیتی به‌صورت گروهی برای سفرها فروخته نشد و حتی برای شرکت ملی نفت و وزارت نفت نیز بلیت به‌صورت گروهی عرضه نشد و عرضه 53 درصد بلیت‌ها بر بستر اینترنت بود که چنین آماری بی‌نظیر است و از تکریم مسافر حکایت دارد و هیچ ایرلاینی موفق به دستیابی به چنین رکوردی نشده است.
حمزه درباره جزئیات این پروازها گفت: 148 لگ پروازی برای اربعین از سوی قشم‌ایر انجام شد و در این قالب 150 هزار مسافر در بازه 15 روزه جابه‌جا شدند.
وی افزود: میانگین تأخیر پروازهای اربعین قشم‌ایر دو دقیقه در هر پرواز بود که آماری بی‌نظیر به‌شمار می‌رود، همچنین پایانه سلام فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی با پرواز قشم‌ایر برای اربعین افتتاح شد.
مدیرعامل قشم‌ایر دلایل نظم این هواپیمایی در جریان اربعین را برشمرد و اظهار کرد: قرارگاه مرکزی برای پروازهای اربعین در شرکت قشم‌ایر تشکیل شد. این قرارگاه به لحاظ فنی، عملیاتی، حراستی و فرهنگی رویداد را مدیریت کردند و جزو کم‌تأخیرترین شرکت‌ها در پروازها بودیم.
حمزه ادامه داد: در مجموع تمامی پروازهای اربعین صرفاً دو ساعت تأخیر مسائل فنی داشتیم، مابقی تأخیرها به‌دلیل شلوغی فرودگاه و ترافیک فرودگاهی بوده است.
وی از خدمات فرهنگی این هواپیمایی در اربعین گذشته یاد کرد و گفت: بسته فرهنگی مناسب در پروازهای اربعین توزیع شد، در ایستگاه نیز موکب‌هایی برپا بود تا هم فضای اربعین ملموس باشد و از طرفی تکریم زائران انجام شود.
نوروز روان در پروازهای قشم‌ایر
مدیرعامل شرکت قشم‌ایر درباره سفرهای نوروزی این هواپیمایی تصریح کرد: در نوروز 706 لگ پروازی انجام و 150 هزار نفر جابه‌جا شد و بی‌شک جزو شرکت‌های پیشتاز در این زمینه بودیم.
حمزه افزود: میانگین تأخیر در پروازهای نوروز در هواپیمایی قشم‌ایر 11 دقیقه بود، این در حالی است که زمان تأخیر مورد پذیرش سازمان هواپیمایی کشوری 15 دقیقه است.
وی دلیل این خدمات برتر را تشریح کرد و گفت: برای نوروز پروازهای پشتیبان برای مسیرهای داخلی تدارک دیده بودیم و حتی به دیگر خطوط هوایی نیز پرواز پشتیبان ارائه می‌کردیم.
مجوز آزادی پنجم از کشور قزاقستان دریافت شد
مدیرعامل شرکت قشم‌ایر به دریافت امتیاز آزادی پنجم این شرکت اشاره و تصریح کرد: به‌تازگی مجوز آزادی پنجم را برای قزاقستان دریافت کردیم. این مجوز امتیازی است که دولت‌ها بر اساس معاهده شیکاگو به یکدیگر می‌دهند و به‌معنای اعطای مجوز مسافرگیری از مبدأ و به مقصد کشوری غیر از کشور مالک هواپیما است.
حمزه افزود: به‌موجب معاهده شیکاگو، با اعطای این امتیاز، قشم ایر مجوز حمل‌ونقل بار و مسافر از کشور قزاقستان‌، به مقصد کشور ثالث را دریافت کرده است.
وی ادامه داد: این موضوع با مذاکرات قشم‌ایر، ورود دستگاه دیپلماسی و در نهایت در جریان سفر رئیس‌جمهوری به قزاقستان و توافق‌های دیپلماتیک محقق شد و به‌زودی با رفع محدودیت‌های موجود، پروازها بر این اساس انجام می‌شود.
قشم‌ایر معین ایران‌ایر در سفرهای حج
مدیرعامل قشم‌ایر از انتخاب این شرکت‌ به‌عنوان معین شرکت ایران‌ایر در پروازهای حج امسال یاد کرد و گفت: در نشست خبری سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه، مسکن و شهرسازی و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌ قشم‌ایر به‌عنوان معین شرکت ایران‌ایر برای انجام پروازهای حج انتخاب شد.
حمزه تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری برای برپایی حج باشکوه و عزت‌مندانه و با توجه به اینکه این عملیات بسیار سنگین است و به‌طور قطع هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به‌تنهایی نمی‌تواند آن را انجام دهد و بالای 80 هزار نفر زائر ظرف بازه زمانی 15 روز باید به سرزمین وحی بروند، قشم‌ایر به‌عنوان معین شرکت ایران‌ایر انتخاب شد.
وی اظهار کرد: قشم‌ایر هواپیماهای عازم سرزمین وحی را به عربستان معرفی کرده است و با آغاز سفرهای حج این سفرها به‌نحو احسن انجام می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/733751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

گل والی تماشایی مطلق‌زاده به گل گهر (گل گهر 2-2 استقلال خوزستان)

گلایه پورموسوی از گل‌گهری‌ها

خلاصه بازی گل‌گهر و استقلال خوزستان + فیلم

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان

فیلم/ گل دوم پرسپولیس به نفت آبادان توسط آل کثیر

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

دبیر شورای مجازی استان کرمانشاه معرفی شد

رقابت جالب عیسی و کنعانی با گئورگی و شهاب

گل عیسی خیال پرسپولیس را راحت کرد

طوفان پرسپولیس در آبادان؛ صدر جدول قرمز شد

قصه تکراری عیسی مقابل صنعت نفت (عکس)

پرسپولیس از آبادان به صدر رفت | برد پرگل سرخ‌ها برای جا گذاشتن استقلال

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

کام‌بک طوفانی استقلال خوزستان در سیرجان/ تساوی شهرآورد بی‌هوادار اما جذاب

سرقت خونسردانه کابل‌های برق در خرمشهر!

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

یل گتوند بهترین کشتی‌گیر فرنگی 2023 آسیا شد

7 مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز

گل برای پرسپولیس و جبران دانیال اسماعیلی‌فر

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان

فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد

گل اول پرسپولیس به نفت آبادان توسط اسماعیلی‌‎فر (فیلم)

اعلام محدودیت‌های ترافیکی مراسم راهپیمایی حمایت از دفاع مشروع نیرو‌های مسلح در اهواز

برد یک نیمه ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت با یک مصدوم

گل‌گهر 2-2 استقلال خوزستان؛ جنون فوتبالی در سیرجان، کامبک پس از پایان 90 دقیقه!

برد یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت

کامبک توفانی استقلال خوزستان در سیرجان

عکس‌| حرکت غیراخلاقی یک پرسپولیسی در آبادان

آسو رستم مهارنشدنی در خط تهاجمی استقلال

گل گهر سیرجان 2 - 2 استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند

کامبک رویایی استقلال خوزستان برابر گل‌گهر

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان (عکس)

گل اول استقلال خوزستان به گل گهر روی اشتباه وحشتناک اخباری (گل گهر 2-1 استقلال خوزستان)

گل های دقیقه پایانی برای تساوی گل گهر و استقلال خوزستان

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

ترکیب پرسپولیس برابر صعنت نفت آبادان

آبادانی ها پرسپولیس را به خاطر روزتولدشان در یاد دارند

تساوی بدون گل‌گهر و استقلال خوزستان در نیمه نخست

ترکیب تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس اعلام شد

واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه

ترکیب پرسپولیس برابر صنعت‌نفت مشخص شد

کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت

گلزن جوان گل‌گهر مانند برق و باد!