پیام خوزستان

آخرين مطالب

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش رضایی به شایعه کناره‌گیری اش از دولت تا فراهم شدن بستر راه‌اندازی سامانه کالابرگ علمي

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش رضایی به شایعه کناره‌گیری اش از دولت تا فراهم شدن بستر راه‌اندازی سامانه کالابرگ
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 20 اردیبهشت ماه 1402 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

واکنش «محسن رضایی» به شایعه کناره‌گیری از دولت
محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به شایعه رفتن خود از دولت تصریح کرد: همان اطلاعیه ای که دفتر معاونت اقتصادی منتشر کرده است، درست است.
اخیرا دفتر معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که محسن رضایی هیچگونه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات پیش روی مجلس را ندارد.
مرتضوی: حقوق بازنشستگان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: با محاسبات صورت گرفته سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه بالغ بر 50 همت پرداختی خواهد داشت و حقوق اردیبشهت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب مطالبات آنان از ابتدای سال تا 29 اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری مرمت شد. هم به نحوی حق مسکن و حق اولاد آنها اضافه شد و ابلاغ شد. برای مستمری بگیران تامین اجتماعی با احتساب فروردین ماه آنان، از دیروز پرداخت های اردیبهشت شروع شد. ان شاءالله حقوق همه بازنشستگان تامین اجتماعی با احتساب تمام مطالبات آنها تا 29 اردیبهشت پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: تقریبا دیشب که محاسبه کردیم 50 همت سازمان تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت پرداختی خواهد داشت. ان شاءالله مبارک همه عزیزان باشد.
مرتضوی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون بحث های مطروحه در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: در بحث بیمه کارگران ساختمانی تقریبا بهمن ماه سال گذشته بود که مجلس طرحی را تصویب کرد و به دولت نیز ابلاغ شد. ضوابط و مقرراتی را خود مجلس تحت عنوان طرحی در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی پیش بینی کرد. اکنون متوجه شدیم خود نمایندگان طرح اصلاحی دادند. امیدوار هستیم آنچه که خیر و مصلحت است به تصویب برسد. هرچه قانون شود ما اجرایی خواهیم کرد.
وی ادامه داد: گاهی زمانی که صحبت از بیمه می شود مردم فکر می کنند دولت خودش قانون وضع می کند یا آئین نامه دولت است در حالی که همه این ها بر اساس مقررات و مصوبات مجلس شورای اسلامی است که تشریفات قانونی آن طی شده و به دولت ابلاغ شده است. رئیس جمهور نیز به دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ کرده است. حال اگر اصلاحاتی را مجلس با طرحی که در دستور کار دارد در بحث بیمه کارگران ساختمانی اعمال کند ما نیز آن را اجرایی خواهیم کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت کالابرگ، بیان کرد: در خصوص کالابرگ آنچه که وظیفه وزارتخانه ما است راه اندازی سامانه است. ما نیز سامانه کالابرگ را در سراسر کشور از دورترین نقاط تا کلانشهرها راه اندازی کردیم. تقریبا حدود 50 هزار واحد صنفی متصل شدند. پیش بینی ما این است که اگر بخواهیم این طرح را اجرایی کنیم به هر فروشگاه در روز در یک بازه زمانی 20 الی 25 روزه شاید 20 تراکنش برسد. بستر کاملا از منظر وزارت تعاون برای اجرای کالابرگ فراهم است. رئیس جمهور نیز تاکیدات فراوانی برای اجرای موضوع کالابرگ داشتند. معاون اول رئیس جمهور نیز جلسات را در این زمینه تشکیل می دهند. ان شاءالله به محض اینکه منابع تامین و ابلاغ شود، بستر برای اجرای کالابرگ در سراسر کشور فراهم است.
وزیر ارشاد: یارانه خرید کتاب را دو برابر کردیم
به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: مراسم افتتاحیه امروز بعدازظهر در صحن اصلی نمایشگاه برگزار می‌شود. ما چندین مقام فرهنگی از کشورهای مختلف را در این نمایشگاه به همراه 100 ناشر خارجی میزبانی می‌کنیم.
وی افزود: مجموعا با ناشرانی که در فضای مجازی شرکت کرده‌اند بیش از 3 هزار ناشر در این نمایشگاه حاضر هستند. نظام حمایتی یارانه‌ای را هم گسترش دادیم و تقریباً نسبت به سال گذشته این میزان دوبرابر شده است.
وزیر ارشاد یادآور شد: نمایشگاه یک ویژگی کاملاً خانواده‌محور دارد. ما نمایشگاه کتاب را بیش از اینکه عرصه‌ای برای خرید کتاب بدانیم، جشنواره‌ای فرهنگی می‌دانیم که نظیرش در هیچ‌جای دنیا نیست.
اسماعیلی تأکید کرد: پیش‌بینی بالای پنج تا هفت میلیون نفر را داریم که یک عدد کم‌نظیر خواهد بود و تلاش کردیم همه امکانات رفاهی، ارتباطاتی و حمل و نقل برقرار شود.
صحرایی: رتبه‌بندی معلمان تا پایان اردیبهشت به پایان می‌رسد
صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که تا پایان اردیبهشت ماه کل رتبه بندی معلمان به پایان خواهد رسید و اولویت بعدی رسیدگی به اعتراضات خواهد بود (بیشتر بخوانید).
ضرغامی: حوزه گردشگری می‌تواند پیشران رابطه ایران با مصر باشد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: بنده فکر می کنم حوزه گردشگری می تواند پیشران رابطه ما با مصری ها بوده اما تاکنون مذاکراتی در این زمینه نداشتیم.
سید عزت الله ضرغامی در حاشیه نشست امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هم مصری ها علاقه‌مند هستند که بیایند و از نزدیک با فرهنگ ایرانی و جاذبه های گردشگری ایران آشنا بشوند و هم ایرانیان دوست دارند که مصر و جاذبه های دیدنی مصر را ببینند. بنده فکر می کنم حوزه گردشگری می تواند پیشران رابطه ما با مصری ها باشد اما تاکنون مذاکراتی نداشتیم.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضعف عملکرد در حوزه گردشگری درمانی، بیان کرد: بخش مهمی از گردشگری، گردشگری سلامت است. به طور طبیعی کارهایی در حال انجام است. کار دولت مردمی این بوده که اختلافاتی که در این زمینه بین وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت بوده را، رفع کرده است. یعنی اکنون ما با هماهنگی کامل با دستگاه های مرتبط با وزارت بهداشت، گردشگری سلامت را جلو می بریم. اما موضوع گردشگری سلامت خیلی گسترده است بخشی از آن مربوط به درمان است بخش زیادی از آن به شاخه های مختلف سلامت باز می گردد.
هم مصری ها علاقه‌مند هستند که بیایند و از نزدیک با فرهنگ ایرانی و جاذبه های گردشگری ایران آشنا بشوند و هم ایرانیان دوست دارند که مصر و جاذبه های دیدنی مصر را ببینند
ضرغامی گفت: بنده روز گذشته جلسه مهمی با یک سرمایه گذار چند هزار میلیاردی در یکی از مناطق شمالی کشور داشتم که بخش زیادی از این مجموعه که قرار است احداث شود به گردشگری سلامت باز می گردد. یعنی فردی که برای درمان می آید، می تواند برای مدت طولانی از طبیعت و فضای آنجا برای استراحت استفاده کند. خود این خیلی به رونق گردشگری کمک می کند. در حوزه گردشگری سلامت هنوز کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.
سجادی: لیگ چوگان برای نخستین‌بار برگزار می‌شود
وزیر ورزش از برگزاری لیگ چوگان در کشور برای نخستین‌بار، خبر داد.
حمید سجادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به دلیل جایگاه ارزشمند و تاریخی چوگان برنامه‌ریزی‌هایی کردیم که برای اولین‌بار لیگ چوگان در 23 هفته از بهار امسال آغاز شود. بازی پایانی آن در دهه فجر است و قرعه‌کشی و مقدمات اولیه آن از هفته دوم اردیبهشت آغاز شده است.
وزیر ورزش همچنین گفت: برنامه‌ریزی کردیم که با همکاری هیئت دولت منابع را فراهم سازیم و البته مکاتبات لازم را هم انجام دادیم و مجوزها و مصوبات نهایی شده که تا پایان سال یک هزار زمین چمن مصنوعی در سراسر کشور اضافه شود.
زاکانی: بستگانم در شرکت کنترل ترافیک نیستند
شهردار تهران درباره شایعه‌ای مبنی بر دخالت یکی از بستگان وی در شرکت کنترل ترافیک گفت: این موضوع ربطی به بستگان من ندارد و حرف غلطی است. من بستگانی در مجموعه کنترل ترافیک ندارم.
علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح بی‌دود و اجرای آن، اظهار کرد: روالی ناظر به کل موضوع حمل و نقل شهر تهران وجود دارد که بخشی از آن دوچرخه‌سواری است. ایده‌ای که قبلاً در این زمینه مطرح بود پاسخ نداد و الان دارند این امر را جبران می‌کنند.
زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره شایعه‌ای مبنی بر دخالت یکی از بستگان وی در شرکت حمل و نقل ترافیک تهران، تصریح کرد: ربطی به بستگان ما ندارد. شرکت کنترل ترافیک مأموریت‌هایی ذاتی دارد که با توجه به گستره شهر و شرایط موجود تحت الشعاع ماموریت‌های دیگری که برعهده دارد از جمله زیرساخت‌های شهر و دوربین‌های آن قرار گرفته است.
شهردار تهران ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های پراکنده مجموعه شهرداری که در شرکت مترو، کنترل ترافیک و فاوا هست را یکپارچه کنیم و شرکت تخصصی که در معاونت حمل و نقل قرار دارد و به اساسنامه‌اش مربوط است این زیرساخت‌های سخت‌افزاری را دنبال کند و شرکت کنترل ترافیک، هوشمندسازی مسافر در تهران را پیگیری کند.
زاکانی تاکید کرد: این موضوع ربطی به بستگان من ندارد و حرف غلطی است. من بستگانی در مجموعه کنترل ترافیک ندارم..
وزیر ارتباطات: درحال رایزنی با سامسونگ و هواوی برای فعال‌سازی امکان تماس تصویری هستیم
عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این قول پایبند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. مسئولان شرکت مخابرات به وزارت ارتباطات متعهد شدند که یک سوم افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند ولی متأسفانه به بخشی از تعهدات خود عمل نکردند.
زارع‌پور با تأکید بر اینکه توپ در زمین وزارت ارتباطات نیست، تأکید کرد: اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.
وزیر ارتباطات همچنین درباره توسعه پلتفرم‌های پیام رسان داخلی تصریح کرد:‌ وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. اکنون پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و نزدیک 40 میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود.
زارع‌پور ادامه داد: ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و اسکایپ و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد. حداکثر 10 درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است و 90 درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده دارند.
وی درباره اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود، تصریح کرد: موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورها مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال 96 است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر کف قیمت حذف شد اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند. تلاش می‌کنیم فشار به مردم نیاید.
بهادری‌جهرمی: خرید تضمینی گندم 50 درصد رشد داشته است
سخنگوی دولت از افزایش 50 درصدی میزان خرید تضمینی گندم و مجوز دولت برای واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری تا سقف 5 سال کارکرد خبر داد.
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان هفته گذشته میزان خرید تضمینی گندم از 1 و نیم میلیون تن گذشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش حدود 50 درصد رشد داشته است.
وی افزود: همچنین دولت با بار مالی ناشی از طرح مجلس برای حوزه بانک مرکزی در زمینه اختیارات، تشکیلات و وظایف، موافقت کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: دولت مجوز واردات 2 هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری از سوی وزارت صمت را صادر کرد که تا سقف 5 سال از تاریخ تولید آن‌ها گذشته باشد.
بهادری جهرمی یادآور شد: دولت در راستای حمایت از فعالیت‌های آموزشی ترویجی و پژوهشی در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری، با محاسبه هزینه‌کرد اشخاص حقوقی با تایید وزارت ارشاد یا میراث فرهنگی در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری ایران به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی موافقت کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/725095/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان

آزادی 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

تصاویری از لحظه فرود آپولو 11 بر سطح ماه در سال 1969

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

برایتون 0 - 4 سیتی؛ تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

چهارمین شلیک جلال به قلب دروازه پیکان

شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی

فقط سیتی؛ قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود

گواردیولا: شاید ما هم مثل لیورپول شویم

ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی

اسلات: مگر دیوانه‌ام پیشنهاد لیورپول را رد کنم

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا

باخت سنگین شهرداری در فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

سردار فدوی: شهید حجازی در توانمندسازی جبهه مقاومت نقش موثری ایفا کرد

سردار اشتری: شهید حجازی از بازوان اصلی محور مقاومت بود

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو/ ویدئو

رفع دغدغه های معیشتی و امنیت شغلی کارگران گروه ملی در اولویت قرار گیرد/ لزوم برطرف کردن مشکلات واگذاری زمین چمن جهت مسابقات تیم های فوتبال استان