پیام خوزستان

آخرين مطالب

روایت یک ماجرای وحشتناک: حمله فیزیکی به سرمربی! گفتگو

روایت یک ماجرای وحشتناک: حمله فیزیکی به سرمربی!
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ورزش سه، استقلال ملاثانی در شرایطی که از ابتدای فصل با مشکلات مالی و همچنین کمبود بازیکن دست و پنجه نرم می‌کرد، موفق شد خود را در میانه جدول لیگ آزادگان حفظ کند و تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم صعود کند اما در این مرحله و در جریان دیدار با هوادار تهران با حواشی عجیبی روبرو شد که شاید در حذف این تیم بی تاثیر نبود.
  استقلال ملاثانی در دقیقه 39 این مسابقه گل اول را از حریف لیگ برتری خود دریافت کرد تا عزیز فریسات تصمیم به تعویض یکی از بازیکنان خود بگیرد اما فشارهایی از سوی برخی از بستگان آن بازیکن باعث شد تا سرمربی استقلال ملاثانی در آن لحظه از تصمیم خود منصرف شود.
هر چند استقلال ملاثانی موفق شد در نیمه دوم گل خورده خود را جبران کند اما در دقیقه 90+3 گل دوم را دریافت کرد تا از دور رقابت‌های جام حذفی کنار برود. پس از این دیدار عزیز فریسات که از اتفاقات رخ داده عصبانی بود، تصمیم به استعفا گرفت که البته پس از جلسه با مدیریت باشگاه از این تصمیم خود صرف نظر کرد.
به همین بهانه گفتگویی با عزیز فریسات داشتیم که در ادامه می‌خوانید:
* درباره بازی با هوادار صحبت کنید که با دریافت گل در دقایق پایانی بازی از دور جام حذفی کنار رفتید.
هر دو تیم فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند. ما از دو روز پیش از مسابقه برنامه‌ریزی کرده بودیم که در نیمه اول انرژی تیم حریف را بگیریم و در نیمه دوم به حریف فشار وارد کنیم. در بازی به خوبی این کار را انجام دادیم و اجازه موقعیت‌سازی به حریف ندادیم اما در دقایق پایانی نیمه اول، روی یک کاشته و در پی اشتباه فردی بازیکن ما، توانستند به گل برسند. در نیمه دوم تغییراتی به وجود آوردیم و تیم حریف را از محوطه هجده قدم خودش پرس کردیم و به بازی مسلط شدیم. موقعیت‌های خیلی خوبی به دست آوردیم و یک گل هم زدیم. فکر می‌کنم تا دقیقه 94 نبض بازی در دست ما بود و تیم حریف فقط دفاع می‌کرد اما در نهایت روی یک غافلگیری و یک ضربه سر بسیار ساده گل خوردیم. اگر بچه‌ها کمی باهوش بودند، دروازه ما به این راحتی باز نمی‌شد. ما استحقاق شکست در این بازی را نداشتیم و می‌توانم بگویم یک بازنده سربلند بودیم.
* صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی چقدر برای شما اهمیت داشت؟
جام حذفی، جام شگفتی‌ها است و درست است که ما تیم لیگ یکی بودیم و حریف لیگ برتری، اما در کشور ما سطح تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است و اگر اعتماد به نفس در بین بازیکنان وجود داشت و کمی هم به ما کمک می‌شد، به راحتی می‌توانستیم به جمع چهار تیم برسیم اما ما از ابتدای کار مشکلات زیادی داشتیم؛ از‌ جمله مسائل مالی که باعث شد حدود 16 بازیکن را در‌ نیم فصل از دست بدهیم. ما در‌ نیم فصل دوم پنج بازیکن اضافه کردیم و در کنار آنها از بازیکنان جوان هم استفاده کردیم تا تیم جان بگیرد. ما می‌توانستیم جزو چهار تیم جام حذفی قرار بگیریم اما فوتبال است و هزار اتفاق که باعث شد ما صعود نکنیم.
این اتفاقات مال این روزها نیست و ما از ابتدا مشکلات عدیده‌ای داشتیم. متاسفانه با توجه به اینکه بازیکنان پول‌شان را دریافت نکرده‌اند، به خودشان اجازه می‌دهند که هر رفتاری داشته باشند. برخی می‌دانند که تیم در مضیقه است و بازیکن ندارد و ما هم با توجه به شرایط حساس تیم‌ نمی‌توانیم در هر بازی 3-4 نفر را اخراج کنیم. وقتی تعداد نفرات یک تیم به یازده نفر هم نمی‌رسد، شما قدرت و توان این را نداری که بتوانی برخورد کنی. همین مسائل باعث ایجاد مشکلاتی شده و برخی از بازیکنان هم از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و به خودشان اجازه می‌دهند در حین تعویض و یا زمانی که روی نیمکت هستند، تیم را به هم بزنند و تمرکز تیم را از بین ببرند.
* در واقع افرادی خارج از تیم به راحتی توانستند از تعویض شما جلوگیری کنند؟
اتفاقاتی در نیمه اول و در بین نیمه در رختکن به وجود آمد که ما به هیچ وجه دوست نداشتیم شاهد آن باشیم و ما هم با نفرات برخورد کردیم و انشاالله این مسائل ادامه‌دار نباشد. هر چند با توجه به اینکه در فوتبال ما به مسائل اخلاقی توجه زیادی نمی‌شود، این اتفاقات در فوتبال ما طبیعی است. بازیکنان ما جوان هستند و باید اصول اخلاقی را یاد بگیرند. ما زیر دست کسانی مثل همایون شاهرخی، حسین فرکی، مرحوم ناصر حجازی و ... کار کرده‌ایم که همه مدرس اخلاق هستند و به همین دلیل هم سعی می‌کنیم به مسائل اخلاقی بیشتر توجه کنیم. هر‌ چند این موضوع نیاز به زمان دارد و اینها هم جوان هستند و شاید ناخواسته و به خاطر علاقه‌ای که به بازی داشتند، اشتباه کردند اما گاهی هم باید با آنها برخورد شود.
* همین افراد در بین نیمه هم به شما حمله کردند؟
دوستانی بودند که تمایل داشتند رفیق یا فامیل‌شان در ترکیب حضور داشته باشد و در بین‌ نیمه آمدند و صحبت کردند و داد زدند و حرف‌های زشت و رکیکی را به زبان آوردند اما اینها در فوتبال طبیعی است.
* اما این موضوعات به هیچ وجه طبیعی نیست.
از این جهت می‌گویم که این موضوع در جاهایی که کمتر به مسائل اخلاقی توجه می‌شود، اتفاق افتاده است و ما به تازگی کار کردن روی این موضوع را شروع کرده‌ایم. اینکه یک هوادار از روی سکو اعتراض کند طبیعی است اما اینکه به این شکل به رختکن بیایند و فحاشی کنند، کار زشت و ناپسندی است و انشاالله که تکرار نشود.
به عنوان سرمربی در شخصیت من نیست که درگیر هستم و من باید بقیه مسائل اخلاقی را هم در کنار مسائل فنی آموزش بدهم و حتی اگر من را هم بزنند، من دست روی کسی بلند نمی‌کنم، چون نه شخصیت من اجازه این رفتار را می‌دهد و نه به دنبال این کارها هستم. درست است که آنها به سمت ما حمله کردند اما بچه‌ها آنها را گرفتند و اجازه آغاز درگیری فیزیکی را ندادند.
* پس از این اتفاقات شما چرا در نیمه دوم شما بازیکن مدنظرتان را تعویض نکردید؟
حقیقتا من تعویض‌هایم را انجام دادم اما در خصوص یک بازیکن با توجه به اینکه بازی پخش زنده بود، ترجیح دادیم به خاطر آبرو و حیثیت خودمان و تیم، یک بازیکن را که از زمین بیرون نمی‌آمد، تعویض نکنیم و تمرکز تیم را هم به هم نزنیم. من در نیمه‌ دوم نیاز به نتیجه داشتم و تاکتیک تیم را تغییر دادم اما این مسائل باعث ایجاد حاشیه شد و تمرکز تیم را از بین برد.
* فکر می‌کنید اگر تفکرات فنی خودتان را به طور کامل در زمین اجرا می‌کردید، موفق به صعود می‌شدید؟
شک نکنید اگر این اتفاق رخ می‌داد و تمرکز لازم هم در تیم وجود داشت، می‌توانستیم خیلی راحت صعود کنیم.
* با بازیکنی که باعث این حواشی شده بود، چه برخوردی کردید؟
در ابتدا باید بگویم کسانی هستند که شاید طرفدار شخص دیگری باشند که بازی نکرده اما به بهانه یک نفر دیگر می‌آیند و خراب کاری می‌کنند که رفیق خودشان خراب نشود. به هر صورت ما به دنبال این هستیم که این اتفاقات تکرار نشود و فعلا سه نفر را کنار گذاشتیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.
* به نظر می‌رسد این بار اول هم نبوده که چنین اتفاقی رخ داده است. شما چطور با این ماجرا کنار آمدید و ادامه دادید؟
من هنوز یک ریال دریافت نکرده‌ام اما با این حال و با وجود این شرایط، فقط به این دلیل که آبرو و حیثیت یک‌ مجموعه در میان بود، ترجیح دادیم در تیم بمانیم و ادامه بدهیم.‌ شک نکنید اگر من و کادرم کنار می‌رفتیم، تیم متضرر می‌شد و به دسته پایین‌تر سقوط می‌کرد و تنها مردم ملاثانی ضرر می‌کردند. مگر آنها چه‌ گناهی کرده‌اند؟ ما به خاطر مردم ملاثانی ماندیم و با تمام وجود کار کردیم و بدون پول جوان‌ها را جذب کردیم و به آنها دلداری دادیم و تیم‌مان را جزو هشت تیم جام حذفی هم آوردیم اما متاسفانه این مسائل سبب شد از قافله عقب بمانیم. اگر این مشکلات رخ نمی‌داد، این تیم می‌توانست یک نماینده خوب برای شهر ملاثانی باشد.
بله، درست است. به قدری به من سخت گذشته بود که بعد از بازی جلسه‌ای با مدیریت داشتم و دوست نداشتم ادامه بدهم اما مدیریت اصرار داشت که اگر نباشید تیم دچار مشکل می‌شود و در این شرایط کسی نمی‌تواند کمک کند. از من خواستند به خاطر مردم ملاثانی و این جوان‌ها ادامه بدهم. من هم شرایط را بررسی کردم و فعلا هستم اما شاید در آینده تصمیم دیگری اتخاذ شود.
* با توجه به کمبود بازیکن در استقلال ملاثانی، کنار گذاشتن سه بازیکن در ادامه لیگ به تیم شما آسیب نمی‌زند؟
شاید به مشکل بخوریم اما گاهی هم سرمربی مجبور است عده‌ای را کنار بگذارد تا شیرازه تیمش به هم نخورد. ما هم به همین شکل مجبور شدیم چند نفر را کنار بگذاریم و حتی اگر با جوان‌ها هم وارد مسابقات شویم، مشکلی نداریم.
* از شرایط فنی تیم‌تان رضایت دارید؟
خدا را شکر در این مدت از نظر فنی شرایط خوبی داشتیم و فجر، خیبر، شمس آذر را بردیم و اگر هم می‌بینید چند باخت آوردیم، در مسابقاتی بوده که یک ذخیره هم نداشتیم و ده نفر هم نمی‌شدیم اما هر زمانی که تیم کاملی داشتیم، نتایج و عملکرد بچه‌ها عالی بوده است. عملکرد استقلال ملاثانی خیلی خوب بوده و با بضاعت کم، توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. این تیم هر سال تا لحظه آخر در خطر سقوط بود اما الان شش بازی باقی مانده و هیچ خطری تیم را تهدید نمی‌کند. ما اگر مشکل مالی نداشتیم و بازیکنان می‌ماندند، جزو مدعیان هم بودیم اما شرایط به قدری سخت بود که به سختی و با جوان‌ها یازده نفر می‌شدیم.
* فکر می‌کنید بتوانید لیگ‌ آزادگان را با رتبه بهتری به پایان برسانید؟
شرایط جدول طوری است که با یک برد و یا یک باخت می‌توانیم چند پله صعود یا سقوط کنیم. سعی می‌کنیم نتایج خوبی کسب کنیم و فصل را با رتبه تک رقمی به پایان برسانیم تا اگر با این تیم ادامه دادیم، تغییراتی اساسی رقم بزنیم و تیم ملاثانی یک تیم خطرناک و مدعی باشد. انشاالله آن روز برسد و این اتفاق رخ بدهد.
* صحبت پایانی؟
به مردم ملاثانی و هواداران می‌گویم اگر ما اینجا هستیم، به خاطر وجود آنها هستیم و تنها هدف ما این است که کمک کنیم و یک گوشه کار را بلند کنم. جوان‌های مستعدی در ملاثانی هستند و تنها تفریح مردم همین فوتبال است و ما هم به دنبال این هستیم که کار بزرگی انجام بدهیم و شک نکنید اگر روزی احساس کنم وجود من برای ملاثانی مفید نیست، یک دقیقه هم نمی‌مانم. 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/723233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند