پیام خوزستان

آخرين مطالب

تحقق شعار زن_زندگی_آزادی توسط بانوی داورِ ایرانی/ مردم به مطالبه‌گری حجاب و حیا وارد میدان می‌شوند مقالات

تحقق شعار زن_زندگی_آزادی توسط بانوی داورِ ایرانی/ مردم به مطالبه‌گری حجاب و حیا وارد میدان می‌شوند
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -   تا به حال فکر کرده اید این کوله‌بار از خبرهای خوب که هر روز صبح چشمانتان به آن گشوده می شود، نشان از چه سرمایه بزرگ و چه گنجینه با ارزشی دارد؟ دوست داشتن، عشق و محبت، موتور محرکه ای است که انجام خوبی‌ها در حق همدیگر را ممکن و شدنی می‌کند و باید قبول کنیم که اگر نباشد انگیزه ای برای خلق حتی یک خبر خوب هم وجود نخواهد داشت.
  پس در آغازین روزهای فصل طراوت و زندگی، پروردگار عشق و مهربانی را برای نعمت بزرگ ایمان، نوع دوستی و عشق به وطن و هموطن سپاس می‌گوییم. از آنجا که شکر نعمت نعمت را افزون می‌کند امیدواریم با این سپاسگزاری بسته خبر خوب ایرانمان، هر روز پُر و پیمان تر از قبل باشد.
*«لبخند مادری» ، پیشکش چندقلوهای نورسیده!
آخرین فرشته کوچولو هم که می‌خوابد، طاقباز دراز می‌کشد. کمرش از خستگی راست نمی‌شود. دلش می‌خواهد به یاد گذشتۀ خلوت و غرق سکوتش، یک دل سیر چُرت بزند، اما نگرانی از گرسنگی، بیدار شدن و حتی غلت خوردن بچه‌ها خواب را از چشمانش می‌دزدد. بگذریم که این روزگار شلوغ را هرگز با دنیا عوض نمی‌کند! درست است که از قدیم‌وندیم گفته‌اند:« هر آن کس که دندان دهد نان دهد!» و کسی که به رزّاق بودن خداوند اعتقاد قلبی دارد و چشمش را فقط به دست او دوخته است دلش حسابی قرص و محکم است، اما باید قبول کرد وقتی پای سه‌قلو و چهارقلو و ...به میان می‌آید کنار همه ایمان و یقین ،از انسانیتِ دور و بری ها به‌دور است که دست پدر و مادرِ غافلگیر را در پوست گردو بگذارند و دست‌تنها در اتفاقی خوشایند اما پرماجرا تنهایشان بگذارند. خدا به بنیاد 15خرداد خیر دهد که لذت تماشای لبخند را بهانه کرد تا دنیای مادرانی را شاد و آخرت خودش را آباد کند.«حمیدرضا علیان زادگان»، مدیرعامل این بنیاد می‌گوید:« در طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند‌قلو که توسط بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرا می‌شود، هدایایی از جمله یک بسته «لبخند مادری» به ازای هر یک از نوزادان، اهدای کارت هدیه به مادر به ازای هر یک از نوزادان و تامین پوشک مصرفی به مدت شش ماه به ازای هر یک از نوزادان به خانواده‌ها تقدیم می‌شود. این بانی خیر،برای تداوم این لبخند زیبا دست همه خیرین را به یاری می فشارد.
*برکت مال حلال بی حد و حساب است
«در ایام نوروز 1402 در محدوده میدان المپیک، یک افسر باوجدان پلیس راهور تهران بزرگ یک دستگاه گوشی تلفن همراه اپل به ارزش 100 میلیون تومان پیدا می‌کند و بلافاصله با شناسایی مالک آن، آن را تحویل اداره بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ می‌دهد تا مراحل تماس و تحویل این گوشی به مالک آن انجام پذیرد.» کارهای خوب همیشه تحسین‌برانگیز هستند و انسان‌های خوب همیشه دوست‌داشتنی. به‌خصوص در روزگاری که شاید بعضی از ارزش‌ها کمی کم‌رنگ‌تر شده باشند و توجه به آن‌ها هم کم‌تر. خودتان را جای صاحب یک تلفن همراه صد میلیون تومانی بگذارید. وقتی دستش را روی جیبش می‌گذارد و در کمال ناباوری می‌بیند، از تلفن همراه کوچکی که حالا به مدد گرانی‌ها و وضعیت اقتصادی این روزها تبدیل به سرمایه‌ای از زندگی‌اش شده، خبری نیست. چه حالی به شما دست می‌دهد؟ حالا فکر کنید انسانی جوانمرد پیدا شود و این سرمایه کلان را بی چشم داشت تقدیمتان کند. چقدر خوب است که همه انسان‌ها مثل این پلیس جوان، به برکت مال حلال ایمان داشته باشند تا برای دیدن لبخند برروی لب‌های هم‌وطنانشان تا می‌توانند مهربانی کنند.
*ایستگاه‌های مترو تهران و حومه، میزبان طرح « تذکر لسانی، وظیفه همگانی»
داستان حضرت موسی (ع) را شنیده‌اید؟ وقتی‌که عزم هدایت‌گری داشت و به قول خودمانی، شال و کلاه کرد، بار و بندیل را بست و کنار تمام وعده‌های الهی از نترس! ناراحت و نگران نباش! خدا با توست! و تمام این دلگرمی‌های عاشقانۀ عبد و معبودی، یک حرف مانده بود که باید آویزه گوش می‌کرد تا در تمام مراحل هدایت و رهبری از قلم نیفتد.آن یک حرف هم این بود:« و قولوا لَهُم قَولاً لَیِّناً» و خداوند به پیغمبرش امر کرد با زبان خوش مردم را به سوی نور و ایمان بخواند. حالا این روزها در کوچه و بازار، مدرسه‌ها و ادارات، بیمارستان‌ها و مؤسسات و هرجا که فکرش را بکنید حرف از «امربه‌معروف» است و پای‌بندی به «قانون». هر چه باشد این‌جا ایران اسلامی است و کتابِ تاریخ مهربانی‌ها و یکدلی های مردمانش آن‌قدر قطور،که با خاله زَنَک بازی‌ها و سنگ پراکنی‌های حسودان و کارشکنان، این قدمت و اصالت هرگز تَرَک برنخواهد داشت. «در راستای مطالبات عموم مردم شریف ایران در موضوع حجاب، «طرح تذکر لسانی، وظیفه همگانی» از امروز در ایستگاه‌های مترو تهران و حومه اجرا می‌شود.» قانون که لازم‌الاجراست. امربه‌معروف هم که یک فریضه الهی و امری واجب است.می‌ماند این قول لَیِّن و کلام خوش و یک ایران قلب مهربان و صبور، تا به برکت ماه میهمانی پروردگار کدورت‌های این ایام فتنه را بشوییم و دل‌هایمان را با خداوند و بندگانش صاف و صیقلی کنیم. بسم‌الله! .
*تحقق شعار زن_زندگی_آزادی توسط بانوی داورِ ایرانی
زنان ایران اسلامی از زن بودن، زندگی کردن و آزاد بودن در کشوری که عرصه تحقق شعار زن_زندگی و آزادی است خوشحالند. از روزی که عده ای این شعار را در بوق و کرنا کردند و برای اثبات نبودن و نداشتنش، گریبان چاک زدند، بارها و بارها مصادیق واقعی از آن در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی و هر آنچه که فکرش را بکنید پیش رویشان قرار گرفت. اما امان از کسی که خودش را به خواب بزند! بمب هم کنارش بترکد بیدار نخواهد شد. بفرمایید! این‌هم جدیدترینش!داغ داغ است و تازه از تنور بیرون آمده :«کمیته برگزاری رقابت های گرنداسلم ووشی، «معصومه باقری» ،بانوی داوری ایران را به عنوان بهترین داور این مسابقات انتخاب و معرفی کرد.»
*خدا قوت جوانان با مرام!
عمو اکبر را می‌شناسید؟! یک پیرمرد تنها در کنج روستایی بنام «کِرچ» در «بویین میان‌دشت». بهار که آمد خیلی‌ها مهیای استقبال از آمدنش شدند. خانه تکانی کردند و هفت‌سین چیدند. اما عمو اکبر نه آهی در بساط داشت و نه خانه‌ای درخور پذیرایی از نوروز. بمانَد که دلش دریاست، اما دست و بالش حسابی بسته. گروه جهادی «حضرت ولی عصر(عج)» سرزده می‌رسند.جوانانی شاد و پر سروصدا که نه فکر خاکی شدن لباس‌هایشان هستند و نه از گرسنگی و تشنگی روزه‌داری خم به ابرو می‌آورند. همه تحصیل‌کرده و بسیجی‌های پای کار. کسانی که به‌رغم برخی بی انصافی ها، معتقدند باید به مردم خدمت کرد و کار برای خدا لذت‌بخش است. شهدا را الگوی خود قرار داده‌اند و حاضرند با تمام جوانیشان برای دیدن یک لبخند کوچک بر صورت پیرمردی آرام و بی‌صدا در کنج روستایی کوچک، تمام تعطیلات نوروزشان را با رنگ سبز خدمت و جهاد، بهاری تر کنند. خدا قوت جوانان با مرام!
*عهدنامه رمضان
صدای تلق‌وتولوق استکان ها از آشپزخانه، برخلاف همیشه حال اهالی خانه را خوب می‌کند! انگار این موسیقی گوش‌نواز به‌همراه «رَبَّنا» پیک خوش‌خبر لحظه شیرین افطارند. در این ماه بخواهید و نخواهید یاد خداست که ثانیه‌هایش را می‌سازد و عطر خوش ایمان است که لحظاتش را معطر و جان‌بخش می‌کند. روزه یکی از واجبات دین و دستورات خداوند است.اما یادمان نرود تسلیم بودن به درگاه پروردگار شروط دیگری هم دارد. شروطی که برای محبوب شدن و در قلب مهربان خدا جای گرفتن باید پای آن‌ها را هم تمام‌وکمال امضاء کنیم.حضرت علی (ع) در خطبه خود در اولین روز از ماه مبارک رمضان فرمودند: «ای مردم! این ماه، ماهی است که خداوند بر ماه‌های دیگر برتری داده است همچون برتری ما خاندان اهل بیت (ع) بر دیگر مردم و ماهی است که درهای آسمان و درهای رحمت در آن گشوده شده و درهای دوزخ در آن بسته می‌شوند. این ماهِ شما همچون ماه‌های دیگر نیست، روزهایش برترین روزها و شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعت‌ها است.»کنار نماز ، روزه، حجاب و هزار و یک عهد دیگر، دستگیری از نیازمندان و نشاندن لبخند بر لب‌های یتیمان هم در عهد نامه ماه رمضانمان باشد. التماس دعا.
خوش خبر باشید!
و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن 09330826312 برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/601919/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

آمریکا تحریم‌هایی مرتبط با ایران اعمال کرد

وزیر کشور: 45 نماینده در مرحله دوم انتخابات راهی خانه ملت می‌شوند

در دومین روز از سفر رئیس‌جمهور به پاکستان چه‌ گذشت؟

متقی: بعد از جنگ غزه و عملیات وعده صادق، اسرائیل مجبور شد سفارتخانه‌هایش را در کشورهای منطقه ببندد

داوری خطاب به دولت رئیسی: کاش برای دستاوردسازی‌های کاذب، حداقل کمی عدد بیاموزید

عملیات «وعده صادق» از نگاه شخصیت‌های سیاسی ترکیه

القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت

نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد

اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف

ثبت رکورد صادرات از خرمشهر

سفر پریناز ایزدیار با رضا عطاران به کاخ صدام حسین!

کلیه ناخدا رو به اسم نورالدین خریدند!

مجری سابق برنامه «هفت»: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید!

مسعود ده‌نمکی: پدرم می گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن

جشن تولد ساده و بی ریای بازیگر پیشکسوت

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است

عذرخواهی کارلوس کی‌روش از خسرو حیدری!

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

عصر ایران: احضار پریسا صالحی برای اجرای حکم حبس

روایتی از همکاری‌های اطلاعاتی مجاهدین با ارتش صدام

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

70 اثر موزه شوش مرمت شد

عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

کشف 66 کیلوگرم تریاک در اندیمشک

10 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی

کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است

سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!

تعریض جاده کوشکک در گتوند

کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری

ویدئویی جدید از بنیامین بهادری که ترند شد!

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ 3»

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

سختی‌های کار «سلطان و شبان» که کمتر شنیدید

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

لحظه ورود نیمار به ورزشگاه کینگدام آرنا برای تماشای دیدار الهلال و العین

توصیه به لیورپول؛ مورینیو دوای درد شماست!‏

حسین وفایی، به مکان مقدس ما توهین کردی!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

فروش 2.7 تن طلا در 20 حراج؛ 80 کیلو طلا امروز فروخته شد