پیام خوزستان

آخرين مطالب

چرا افراد از یک ایموجی بیشتر از بقیه استفاده می‌کنند؟ علمي

چرا افراد از یک ایموجی بیشتر از بقیه استفاده می‌کنند؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - استفاده از ایموجی نشان دهنده مطلب مهمی در مورد وضعیت و حالات روحی افراد است که در سال‌های اخیر مورد توجه محققان قرار گرفته است.

صد‌ها سال بعد، ایموجی می‌تواند به هنر غار دیجیتال زمان ما تبدیل شود. حداقل این چیزی است که مایانک کجریوال، استادیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، حدس می‌زند.
آخرین تحقیق او در مورد استفاده از ایموجی در توئیتر بود مبنی براین که که آیا رفتار جمعی ما در زمان واقعی در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند چیزی را در مورد شرایط کنونی انسان به تصویر کشیده و آشکار کند.
او گفت: «جالب‌ترین بینشی که از مطالعه به دست آمد این بود که افراد در استفاده از ایموجی واقعا جهانی هستند. مهم نیست به چه زبانی نگاه می‌کنید، می‌بینید که روند بسیار واضحی در حال ظهور است.
او و تیمش بیش از 1.5 میلیارد توئیت عمومی را از اکتبر 2016 تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص کنند که کاربران توئیتر از سراسر جهان چگونه از ایموجی‌ها در ارتباطات اجتماعی خود استفاده می‌کنند؛ سپس توئیت‌هایی را که دارای GPS بودند، جدا و ابرداده‌ها را برای یافتن اطلاعات زبان جست و جو کردند.
او توضیح می‌دهد: «ما دوره‌ای را در پیش از همه‌گیری به خوبی انتخاب کردیم، زیرا می‌خواستیم روند‌های بسیار کلی را مطالعه کنیم، نه رویداد‌های خاص مانند پس از انتخابات». این تیم قصد داشت قبل از ظهور TikTok، Snapchat و دیگر پلتفرم‌ها، زمانی را بررسی کند که در آن اکثر کاربران رسانه‌های اجتماعی روی توئیتر متمرکز بودند.
او افزود: ما سعی کردیم بفهمیم کدام شکلک‌ها محبوب هستند. آیا تفاوت زبانی یا کشوری وجود دارد یا جهانی هستند؟ و در واقع در چشم انداز شکلک‌ها چقدر جهانی شده‌ایم؟
محبوب‌ترین ایموجی‌ها
در واقع آن‌ها دریافتند افراد بدون توجه به ملیت یا زبان، از شکلک‌ها به روشی مشابه استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین شکلک‌ها در همه جا آن‌هایی هستند که احساسات شادی، غم و خشم را به تصویر می‌کشند و چهره خنده‌دار به عنوان محبوب‌ترین شکلک در صدر جدول قرار دارد. چهره‌ها و قلب‌های خندان نیز بسیار محبوب هستند. این‌ها بیشتر احساساتی هستند. آن‌ها یا نظر خود را بیان می‌کنند یا یک حالت احساسی. به گفته کجریوال این نشان می‌دهد که ما موجوداتی احساسی هستیم.
به نظر می‌رسد کشور‌های غربی بیشتر از چهره‌های خندان استقبال می‌کنند و بیشتر کشور‌ها نسبت‌های مشابهی از قلب‌ها با چهره‌های خندان دارند، به‌جز خاورمیانه که «قلب آبی بسیار محبوب است». قلب قرمز معمولی در کشور‌های آمریکای جنوبی از جمله برزیل بسیار محبوب بود.
حتی اگر این بخشی از مطالعه نبود، طبق آنچه کجریوال مشاهده کرده است، بسیاری از پاسخ‌هایی که او به مم‌ها در اینترنت می‌بیند، حاوی ایموجی‌های بیشتری هستند.
او گفت: «مم‌های واقعا تاثیر احساسی خوبی دارند، بنابراین به نوعی به ادعای اصلی مربوط می‌شود که وقتی تاثیر احساسی وجود دارد، از شکلک‌ها بیشتر از کلمات استفاده می‌شود و ارسال یک ایموجی ساده‌تر است».
ایموجی برای انتقال حس مکان
ایموجی‌های تجربی در وسط رتبه بندی قرار می‌گیرند. آن‌ها به اندازه نماد‌هایی که یک احساس را نشان می‌دهند محبوب نیستند، اما هنوز به طور متوسط استفاده می‌شوند. این‌ها نماد‌های غذایی و نماد‌های فعالیت هستند مانند توپ فوتبال. گاهی اوقات این که کدام شکلک‌های تجربی خاص محبوب بودند، به مکان یا رویداد وابسته بودند.
کجریوال گفت: «ما متوجه شدیم در مکان‌های تفریحی، استفاده از شکلک بیشتر بود. در شهر‌های ساحلی افراد تمایل بیشتری به توئیت کردن داشتند، و این توئیت‌ها همچنین ایموجی بیشتری داشتند؛ به عنوان مثال، در شهر‌های ساحلی استرالیا، همه شکلک‌های مربوط به ساحل همیشه وجود داشتند و اگر آب و هوای خوبی در شهر‌های ساحلی داشتید، تنوع بسیار بیشتری از ایموجی‌ها را مشاهده می‌کردید. در کشور‌های اسکاندیناوی، ما تنوع زیادی در استفاده از ایموجی مشاهده نکردیم. آن‌ها تمایل داشتند از مجموعه کوچکی از ایموجی‌ها استفاده کنند».
در مقایسه، پرچم‌ها و نماد‌های ملی‌گرایانه به‌اندازه دیگر ایموجی‌ها استفاده نمی‌شد، مگر در نمایش‌هایی مانند رویداد‌های ورزشی.
او افزود: «آنچه داده‌ها به ما نشان داد این است که در زندگی روزمره، مردم بیشتر بر حالات عاطفی و تجربیات خود، حداقل قبل از همه‌گیری، تمرکز می‌کنند. توزیع بسیار مشابه بود، مهم نیست که کدام زبان را مطالعه کرده‌اید و حتی اگر همه زبان‌ها را با هم مطالعه کرده باشید».
حتی با وجود این که استفاده از ایموجی تا حد زیادی زبان گرا بود، کجریوال متوجه برخی ویژگی‌های عجیب و غریب شد که او به تاثیر زبانی نسبت داد. مناطق فرانسوی زبان، از جمله کانادا و فرانسه، الگو‌های مشابه‌تری از استفاده از شکلک نسبت به کشوری مانند آلمان داشتند. کانادا و هند نیز از نظر شیوه استفاده از ایموجی بسیار شبیه به هم بودند.
شکلک‌ها اولین بار در دهه 1990 وارد جریان اصلی شدند و برخی آن‌ها را اولین زبان دنیای دیجیتال نامیدند. برای بسیاری، شکلک‌ها وقتی در متن‌ها و دیگر اشکال ارتباطات دیجیتال اضافه می‌شوند، لایه‌ای از صمیمیت را اضافه می‌کنند.
کجریوال فکر می‌کند که رونق شبکه‌های اجتماعی همراه با محدودیت 140 کاراکتر در توئیتر واقعا زمینه را برای استفاده از ایموجی‌ها فراهم کرده است.
او ادامه داد: «اگر فقط مجاز به داشتن 140 کاراکتر هستید و ایموجی یک کاراکتر به حساب می‌آید، در بیان احساس از طریق ایموجی بسیار جلو می‌روید، به همین دلیل است که شاید برای مدت طولانی از سال 1999 تا 2008، ایموجی‌ها واقعا موضوع گفت‌وگو نبودند، اما در پنج سال گذشته، افراد شروع به مطالعه آن‌ها کرده‌اند.
در سال 2015، شکلک خنده و گریه که رسما به عنوان چهره با اشک شوق شناخته می‌شود، اولین تصویر نگاره‌ای شد که به عنوان کلمه سال فرهنگ لغت آکسفورد تحسین شد. بر اساس انتشارات دانشگاه آکسفورد، این «کاراکتری» بود که به بهترین وجه منعکس کننده اخلاق، خلق و خو و مشغله‌های سال 2015 بود.
به تازگی مایکروسافت مجموعه ایموجی‌های خود را گسترش داده است. این شرکت در توئیتی اعلام کرد که مجموعه جدیدی از نماد‌ها را معرفی می‌کند تا جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم، بهتر منعکس کند. برای کجریوال، این واقعیت که مایکروسافت و سایر پلتفرم‌ها از ایموجی پشتیبانی می‌کنند و مجموعه‌های استاندارد در حال رشد هستند، نشانه‌ای دلگرم کننده است.
کجریوال گفت: «این نشان می‌دهد که آن‌ها بسیار قدرتمند هستند و این جا هستند تا بمانند. این یک چیز خوب است، زیرا به ما اجازه می‌دهد تا بیانگر باشیم، مخصوصا در جا‌هایی که با کلمات راحت نیستیم و فقط می‌خواهیم احساساتمان را بروز دهیم».

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/582326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان