پیام خوزستان

آخرين مطالب

حمایت، خواسته‌ مهم جوانان در دیدار با امام جمعه دزفول شهرستان ها

حمایت، خواسته‌ مهم جوانان در دیدار با امام جمعه دزفول
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- جمعی از جوانان دزفول متشکل از کمیته جوانان کمیسیون فرهنگی شورای شهر، ستاد استهلال، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی مساجد، فرمانداری و دانشجویان دزفول به مناسبت روز جوان با حضور با امام جمعه این شهر دیدار کردند.

جوانان در این دیدار دغدغه‌ها و راهکارهایی برای رفع مشکلات را در فضایی صمیمی مطرح کردند و امام جمعه دزفول نیز پای درد دل آنها نشست و خواستار تداوم این دیدارها شد.

دبیر کمیته جوانان کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول در این دیدار گفت: این کمیته پس از انتخاب اعضای شورای شهر و فراخوانی که داده شد با حضور 20 نفر از جوانان فعال و دغدغه مند در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، قرآنی و بسیج کار خود را آغاز کرد.

سیدمحمدمهدی آل طاها هدف از این کمیته را شناسایی و شناخت نیازها، کمبودها، نارسایی‌ها، خلاها و مشکلات حوزه جوانان و ارائه راه حل، طرح و پیشنهاد برای برون رفت از شرایط عنوان کرد و گفت: به همین منظور کارگروه‌هایی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اشتغالزایی، زیباسازی شهری و فرهنگی تشکیل و در نشست با مسوولان مختلف طرح‌ها و پیشنهادات ارائه شد.

برای اجرای طرح‌ها نیازمند حمایت مسوولان هستیم

وی گفت: طرح‌ها و ایده‌های مختلفی توسط جوانان دزفول ارایه می‌شود که برای اجرای آنها نیازمند حمایت مسوولان هستیم.

آل طاها ضمن قدردانی از جوان گرایی امام جمعه دزفول خواستار برگزاری نشست‌های بیشتر جوانان با وی شد.

امیرحسین حکمتی نیا یکی دیگر از اعضای کمیته جوانان شورای اسلامی شهر دزفول نیز بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال 94 تا 97 بارها در سخنرانی‌های خود ارتباط مسوولان با جوانان انقلابی را مطرح کردند.

وی افزود: جوانان دزفول خواستار ارتباط بیشتر مسوولان با جوانان هستند تا بتوانند ایده‌های خود را سریعتر عملیاتی کنند.

جوانان نیازمند فضای تفریحی امن هستند

حاجی طالب یکی دیگر از اعضای این کمیته نیز خواستار حضور امام جمعه دزفول در مساجد و آشنایی با مشکلات شهروندان نقاط مختلف شد و گفت: فضا برای تفریح ایمن جوانان کم است که تقاضا می‌شود از فضای نمازجمعه برای تفریح جوانان قرآنی استفاده شود.

لزوم توجه بیشتر به بانوان در برنامه‌های فرهنگی دزفول

فاطمه شفیعی عضو بنیاد ملی نخبگان و کمیته جوانان شورای اسلامی شهر دزفول نیز از نگاه ویژه امام جمعه این شهر به جوانان به ویژه بانوان جوان قدردانی کرد و گفت: مخاطب عمده تهاجم فرهنگی جوانان و بانوان هستند ولی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، اقدام زیادی انجام نشده و بیشتر برنامه‌ها ویژه برادران است و بانوان تا حدودی رها شده‌اند.

وی افزود: بانوان دغدغه مند شهرستان دزفول پیگیر برگزاری نشستی با امام جمعه هستند تا طرح‌ها و دیدگاه‌های را مطرح کنند.

سمیرا خیاط خرم آبادی یک عضو دیگر کمیته جوانان شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به کسب مقام‌های مختلف جوانان دزفول در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی بیان کرد: از سال‌های پیش شبکه نخبگانی در رشته‌های علوم انسانی، فنی مهندسی و پزشکی تشکیل شده و به سمت برگزاری استارت آپ و رویداد علمی رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی نظیر برگزاری جشنواره با دست خالی انجام داده‌ایم، افزود: تلاش می‌شود در تمام تخصص‌ها افراد را جمع آوری کنیم ولی متاسفانه در برنامه‌های شهر و سیاست گذاری‌ها از جوانان صاحب نظر استفاده نمی‌شود.

قوانین دست و پاگیر موجب فراری شدن جوانان دزفول می‌شود

خیاط خرم آبادی گفت: متاسفانه برخی از جوانان دزفول با وجود داشتن یک شرکت دانش بنیان به علت وجود سیاست اشتباه و کاغذبازی اداری در برخی نهادها، شرکت خود را تعطیل و به شهرها و کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: برخی از جوانان را با طرح‌های ‌تولیدمحور و اشتغالزا به کار گرفتیم ولی برخی دیگر مجبور به مهاجرت شدند.

عضو کمیته جوانان شورای شهر دزفول از بی‌توجهی برخی مسوولان نسبت به جوانان انتقاد کرد و گفت: برخی مسوولان قول می‌دهند ولی وسط برنامه، جوانان را تنها می‌گذارند.

وی با بیان اینکه خلف وعده مسوولان قابل توجیه نیست، بر ضرورت ورود و اظهارنظر جوانان در زمینه‌های تخصصی مختلف تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به جوانان شد.

امیر قنبرزاده مسوول امور فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان دزفول نیز در این نشست گفت: اداره ورزش و جوانان دزفول دبیر شورای تسهیل امور جوانان است که جلساتی در این خصوص تشکیل شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است ورود جوانان و تشکیل گروه‌ها و ثبت انجمن‌های تحت نظارت ورزش ضروری است.

قنبرزاده با اشاره به وجود سه سمن در دزفول این تعداد را نسبت به جمعیت بسیار ناچیز دانست و بیان کرد: اگر جوانان نسبت به ثبت سمن اقدام کنند می‌توانیم در راستای انجام تکالیف و پیشبرد اهداف آنها کمک کنیم.

وی حمایت از جوانان را از وظایف اداره ورزش و جوانان برشمرد و افزود: برنامه‌های این اداره در راستای رشد و تعالی جوانان تدوین می‌شوند.

تاکید بر راه اندازی خوابگاه متاهلی در راستای فرزندآوری

فاطمه حیدری دبیر هیات مذهبی ریحانه الحسین دزفول نیز گفت: برخی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان دغدغه تربیت فرزند را در کنار تحصیل دارند که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در راستای جوان سازی جامعه تقاضا می‌شود نسبت به رفع مشکل خوابگاه متأهلان اقدام شود.

مسوول امور جوانان و نخبگان دفتر امام جمعه دزفول نیز اظهار کرد: پیگیری مسائل امور جوانان و نخبگان و شناسایی نیروهای نخبه و جوانان خوش فکر و بااستعداد از جمله وظایف محوله است که در همین راستا نشست‌هایی برگزار شده ولی کار به کندی پیش می‌رود.

رضا طیب طاهر شناسایی نیروهای نخبه را برای تشکیل کارگروه‌ها ضروری دانست و افزود: برای احراز نخبگان باید با بنیاد نخبگان ارتباط برقرار و در مرحله بعد جوانان خلاق و خوش فکر را به سایر دستگاه‌ها معرفی کرد.

وی فراهم کردن سازوکارهایی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های دفتر امام جمعه دزفول در امور جوانان عنوان کرد و ادامه داد: پیگیری طرح جامع مهندسی، علمی، فرهنگی و پژوهشی شهرستان دزفول طی 2 سال انجام و تلاش می‌شود از توانمندی‌های جوانان استفاده شود.

کمرنگ شدن نقش مساجد در حوزه جوانان از دلایل بروز مشکلات اخیر بود

مسوول امور جوانان و نخبگان دفتر امام جمعه دزفول بیان کرد: دست یاری به سمت جوانان دراز می‌کنیم تا بتوانیم در راستای حل مشکلات آنها قدمی برداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان مساجد هدف گذاری شده‌اند، افزود: کمرنگ شدن نقش مساجد باعث ایجاد مشکلات اخیر شد؛ کانون‌های فرهنگی، ائمه جماعات و دیگر دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص اقدام کنند.

طیب طاهر بر ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌های مردم نهاد به حوزه جوانان تاکید کرد و گفت: مسایل مختلف در حوزه نانوفناوری، انرژی‌های نو و دیگر مباحث علمی نیز باید پیگیری شوند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم نشست‌هایی با اداره صنعت، معدن و تجارت برگزار کنیم تا سامانه کسب و کارها فعال و جوانان جذب آنها شوند.

مسوولیت پذیری جوانان مهمترین مولفه پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بود

  امام جمعه دزفول نیز در این نشست میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را تبریک گفت و بیان کرد: مسوولیت پذیری جوانان یکی از اساسی‌ترین مسئله برای این قشر است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: نگاه ما به جوانان باید به گونه‌ای باشد تا از نیروی جوانی به عنوان نیروی محرکه جامعه به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم این ظرفیت را به خوبی شناسایی و با اولویت به کار گیریم مولفه پیشرفت و ترقی جامعه محقق می‌شود.

امام جمعه دزفول با اشاره به نشاط و شور جوانی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و 44 سال پس از آن گفت: هرملتی که نتواند از نیروی جوانش بهره مند شود، رشد نخواهد کرد .

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را با جوانان به پیروزی رساندیم و توانستیم رژیم طاغوت را سرنگون کنیم، ادامه داد: جوانان شعله‌های انقلاب را برافروخته می‌کردند و درنهایت موجب پیروزی انقلاب شدند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: بیشتر برنامه‌های انقلاب توسط جوانان انجام می‌شد و در دفاع مقدس نیز جوانان توانستند جنگ را به سرانجام برسانند.

وی افزود: فرماندهان لشکر 25 ساله و جوان بودند؛ در ادامه نیز اگر بخواهیم انقلاب به خوبی پیش رود و آرمان‌های انقلاب فتح شوند باید به نیروی جوان تکیه کنیم.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه دشمن درخصوص فرزند کمتر اشاره و بیان کرد: توطئه و نقشه‌ای برای جلوگیری از جوان بودن جمعیت ایران وجود داشت که موفق عمل کرد و اکنون به سمت پیری جمعیت کشور می‌رویم؛ اگر در هفت سال آینده فکری نشود نرخ جوانی کاهش می‌یابد.

وی به حوادث بعد از دفاع مقدس نیز اشاره کرد و افزود: جوانان مقابل نقشه‌ دشمن، داعش و تکفیری‌ها برای ایران سینه سپر کردند و جبهه مقاومت را تشکیل دادند.

جوانان با وجود تبلیغات گسترده دشمن پای انقلاب هستند

امام جمعه دزفول تاکید کرد: اکنون نیز با وجود تبلیغاتی که علیه جوانان نسبت به اعتقادات دینی شده هنوز هم هر اتفاقی در کشور بیفتد جوانان پیش می‌آیند.

وی به افتخارآفرینی جوانان با استعداد در پیشرفت و نهضت علمی، هوافضای سپاه، هسته‌ای و پزشکی اشاره کرد و افزود: پرتکرارترین واژه در بیانیه گام دوم انقلاب واژه جوان است که نشانه اهمیت مقام معظم رهبری به این مقوله دارد و باید به آن توجه داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول با بیان اینکه دشمن همیشه سعی داشته واقعیت را وارونه جلوه دهد، اظهارکرد: دانشگاه صنعتی شریف 17 هزار دانشجو دارد که در جریان اغتشاشات اخیر، حداکثر 250 تا 300 نفر شرکت کردند ولی از سوی دشمن بزرگنمایی شد.

وی اضافه کرد: در دوران کرونا اشتباه بزرگ و راهبردی ما این بود که مدارس و دانشگاه‌ها را غیرحضوری کردیم که این اتفاق در هیچ جای دنیا نیفتاد علاوه بر این گوشی موبایل را که ابزار کار دشمن بود خودمان به دست دانش آموزان دادیم که اشتباه بزرگی بود.

جوانان در پیچ تاریخی کنونی باید مسیر را درست تشخیص دهند

حجت الاسلام قاضی دزفولی به جولان فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: پیچ تاریخی مهمی که همیشه مطرح می‌شود اکنون است که جوان امروز باید مسیر را در این مقطع و پیچ تاریخی به درستی تشخیص دهد و به وظیفه‌اش عمل کند.

وی افزود: امید است سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور کنیم تا نسل‌های بعد به نیکی ما را قضاوت کنند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه هم نظام از جوانان و هم جوانان از نظام انتظاراتی دارند، بیان کرد: این توجیه عقلانی ندارد که اگر طرف مقابل به وظایف خود عمل نکرد ما هم به وظایفمان عمل نکنیم.

وی مسوولیت پذیری جوانان و درک دولت از شرایط آنها را ضروری دانست و افزود: جوانان در بدترین شرایط جنگ از درس و زندگی خود گذشتند و پای نظام ایستادند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: جوانان برای مطرح کردن مشکلات و مطالبه گری منتظر دعوت مسوولان نباشند و مطالبه گری کنند چراکه مسوولان را وادار به حرکت می‌کند.

وی خواستار تشکیل کارگروه یا اتاق فکری متشکل از جوانان برای امام جمعه شد و افزود: افق دیدمان باید بلند باشد تا بتوانیم به اهدافمان دست یابیم البته باید مشکلات اولویت بندی شوند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه در تمام ساعات شبانه روز منتظر شنیدن سخنان جوانان هستیم، بیان کرد: از جوانان نیز انتظار می‌رود حضورشان در برنامه‌ها به مناسبت‌های مختلف بسنده نشود و ضمن حضور فعال در کلیه مقاطع در نمازجمعه نیز شرکت کنند.

وی از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول بابت تشکیل کمیته جوانان قدردانی کرد و درخصوص استفاده از فضای نمازجمعه برای جوانان نیز گفت: قرارگاه فرهنگی در نمازجمعه تشکیل شده علاوه بر آن حوزه علمیه خواهران، مرکز علمی پژوهشی خواهران، بنیاد مهدویت، گروه‌های جهادی و آشپزخانه نیز در مصلای دزفول فعال هستند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی درخصوص استخر مصلای دزفول نیز بیان کرد: استخر مصلای دزفول به علت نبود اعتبار بلاتکیف مانده هرچه تلاش کردیم اعتبار دولتی برای این استخر بگیریم موفق نشدیم این در حالی است که نهاد امامت جمعه هیچ اعتباری دریافت نمی‌کند و اقدامات با دست خالی انجام می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/472025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام

حماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد

واژگونی پژو پارس در محور لردگان به دهدز جان یک نفر را گرفت

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت

مخالف تعطیلی دو روز در هفته هستم؛ با تعطیلی جمعه هم مخالفم! / نماینده‌ها اگر خسته هستند، مجلس را تعطیل کنند

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

آغاز نوبت اول آزمون سراسری 1403 با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی

پهلوانی به قامت «حیدر»

عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

استاندار: توسعه صنایع تبدیلی در خوزستان حمایت می‌شود

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم

شناسایی 16 متهم فراری در خرمشهر

5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید