پیام خوزستان

آخرين مطالب

در بسکتبال خوزستان چه می‌گذرد؟ / سکوت رییس برکنار شده شکست ورزشي

در بسکتبال خوزستان چه می‌گذرد؟ / سکوت رییس برکنار شده شکست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان رییس سابق هیات بسکتبال خوزستان در خصوص تمام آن چه در دو سال مدیریت او در این هیات گذشت، توضیحاتی ارائه داد.
مجتبی پیرعباسی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: همانطور که می دانید برای هیات بسکتبال استان از تاریخ 30 آبان با هماهنگی رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش استان، سرپرست معرفی شده است و متأسفانه در این مدت وضعیت مبهمی برای بسکتبال خوزستان پیش آمده و عملا همه فعالیت های بسکتبال و برنامه ریزی های صورت گرفته مغفول مانده است.
  وی بیان کرد: با توجه به تماس های مکرر خانواده بسکتبال با اینجانب و بعضا پیگیری حق و حقوق و مطالبات خود جهت رفع ابهامات باید توضیحاتی در خصوص کنار گذاشتن من پس از 2 سال از سمت مدیریت بسکتبال استان بدهم و به نوعی شفافسازی کنم؛ اینکه عملکرد هیات در مدت دو سال با مدیریت بنده چگونه بوده و چه اقداماتی انجام شد، قضاوت آن بر عهده خانواده بسکتبال و وجدان هر شخص و جامعه ورزش استان است، اما به نظر من مهمترین اتفاقی که همزمان با روی کار آمدن من به عنوان رئیس هیات افتاد، انصراف و کناره گیری تیم پرافتخار پتروشیمی بندر امام از حضور در مسابقات لیگ برتر کشور و در نتیجه از دست رفتن سهمیه لیگ برتر استان بود. در همین جا سؤال من از شما و از آقای بنی تمیم این است که آیا باید اجازه می دادیم سهمیه بسکتبال استان در لیگ برتر از بین برود یا هر طور شده سعی کنیم سهمیه استان را حفظ کنیم؟
پیرعباسی ادامه داد: من فکر می کنم جواب روشن است؛ ما هم بر حسب وظیفه ای که تقبل مسئولیت کرده بودیم جلسات مختلفی برای حفظ سهمیه با حضور مدیرکل وقت آقای حیدری و استاندار وقت آقای شریعتی ترتیب دادیم و هر دوی عزیزان ضمن توصیه اکید به حفظ سهمیه استان در لیگ برتر با استفاده از نیروهای بومی که خواسته همیشگی خانواده بسکتبال استان بود، بر استفاده از بازیکنان جوان و آینده دار تاکید کردند. با هماهنگی صورت پذیرفته به دستور استاندار وقت مقرر شد از منابع استان به تیم هیات بسکتبال کمک شود که با موافقت اداره کل و فدراسیون نیز تیم راهی مسابقات لیگ برتر شد.
وی عنوان کرد: در سال دوم هم مجددا به دستور استاندار وقت آقای خلیلیان مقرر شد از منابع استان به تیم هیات بسکتبال کمک مالی شود و کلیه اسناد و مکاتبات آن هم موجود است. ضمن اینکه باید تصریح کنم کل کمک و مساعدتی که در 2 سال به تیم ما شد حدود 4 میلیارد تومان بود که آن هم از پول نفت و به دستور استاندار و مساعدت و پیگیری مدیرکل محترم وقت آقای حیدری صورت گرفت که این رقم حتی نیمی از هزینه بازیکنان خارجی تیم را هم پوشش نمی داد. در هر صورت هر طور که بود، لیگ سال 1400 را به پایان رساندیم تا امیدها برای حضور در سال سوم و جذب اسپانسر در میان خانواده بسکتبال زنده بماند.
پیرعباسی گفت: با پیگیری های مکرر خود من و لطف برخی دوستان و عزیزان در نهایت توانستیم اسپانسر خوبی برای تیم جهت حضور در فصل 1401 پیدا کنیم و همه اسناد آن و نیز بودجه ای که قرار بود در اختیار تیم بگذارند هم موجود است. اما متأسفانه کارشکنی فدراسیون به دلیل مشکلات شخصی و انتخاباتی و اقدامات بچه گانه و تحریک برخی سرخورده ها و بازنده های انتخابات هیات استان یعنی همان ها که سال ها باعث عقب رفت بسکتبال استان، و نابودی و انحلال تیم های مختلف لیگی استان شده بودند و همینطور بی تفاوتی و انفعال مدیرکل آقای بنی تمیم باعث از بین رفتن فرصت حضور مجدد تیم خانه بسکتبال و از بین رفتن سهمیه لیگ برتری استان و همچنین از بین رفتن زحمات چندساله هیات و کادر تیم شد.
وی افزود: بخش دردآور ماجرا این جا است که آقای بنی تیم پیش تر در جلسه حضوری با خود بنده به عدم تمایل حضور تیم در لیگ تاکید کرده بود و این موضوع باعث سؤالات و شبهات زیادی در ذهن می شود که چرا آن زمان که بنده یک تنه در دفاع از حق استان تلاش می کردم مدیرکل که باید حافظ منافع ورزش استان باشد روزه سکوت گرفته بود و دردآورتر آن که وقتی مشکلات مابین هیات و فدراسیون در ارتباط با تضییع حق جوانان خوزستان از طرف فدراسیون و ایستادگی هیات بالا گرفت، بازهم مدیرکل نه تنها دفاعی از هیات خود نکرد که بارها در وزارت ورزش به خود بنده می گفتند مدیرکل خوزستان کجاست و چرا دفاعی نمی کند، بلکه پشت پرده به خود من می گفت که من تا انتها پای شما هستم، نگران نباش و وقتی اداره کل و مدیرکل با شما هستند فدراسیون برای ما اهمیتی ندارد. حتی خود او منتقد فدراسیون و عملکرد آن بود و معتقد بود باید در مجمع فدراسیون، رئیس فدراسیون عزل شود. اما حالا به من می گوید آن زمان این ها را گفتم و الان می گویم صلاح نیست. من معتقدم به یکباره بعد از اعمال فشار از طرف آقای پولادگر معاون وزیر ورزش همه چیز تغییر کرد.
پیرعباسی خاطر نشان کزد: واقعا باید تأسف خورد به حال استان خوزستان اگر متولی ورزش استان توان حمایت از خانواده خود را در برابر تضییع حقوق و بی عدالتی ها نداشته باشد. فکر می کنم ورزش استان به متولی و حامی نیاز دارد که در خود توان ایستادگی و احقاق حقوق پایمال شده ورزش استان را در برابر فشارهای فدراسیون نشین ها داشته باشد، نه آن که می گویند نگران نباش ما با هم دست دادیم و حرف زدیم در مجمع فلانی را برکنار کنید، بعد می گوید نه صلاح نیست و شما اشتباه کردید. این واقعا جای بسی تاسف است.
وی عنوان کرد: به اعتقاد من با این شیوه مدیریت بعد از انحلال تیم خانه بسکتبال، باید منتظر از دست رفتن سهمیه سایر تیم های فوتبال حتی نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان و... در همین دوره مدیریت باشیم.
پیرعباسی بیان کرد: حتی اقدام به تغییر رئیس هیات و معرفی سرپرست برای بسکتبال خوزستان از طرف مدیر کل ورزش استان کاملا غیرقانونی بوده و برابر مستنداتی که من در اختیار دارم عملا این کار امکانپذیر نیست. تاکنون چند بار به صورت کتبی و شفاهی از مدیرکل و معاون وی خواسته ام که نامه برکناری به من بدهند و برابر قوانین و مقررات موجود، نام بنده باید از هیات خارج شود و کلیه مسئولیت های آتی آن از بنده اسقاط شود ولی متاسفانه مدیرکل و معاون وی به این درخواست بنده نیز پاسخی نداده اند و چاره ای جز طرح شکایت و پیگیری مطالبات از طریق سایر مراجع ذیصلاح برای من باقی نمانده است. در همین رابطه اخیرا در همین 2،3 روز گذشته شکایتی را در مراجع ذیصلاح مطرح کرده و منتظر اعلام نظر و تصمیم مراجع ذیصلاح هستم.
وی با بیان این که هیچ علاقه ای به حضور مجدد در چنین فضایی ندارم و برای ورزش استان به ویژه بسکتبال آرزوی روزهای بهتری دارم، ادامه داد: آقای بنی تمیم بنده چندین بار در ارتباط با اشتباهات شما تذکر داده ام اما گوش شنوایی ندیدم، حتی 3 بار به دعوت شما جلسه آمدم اما شما علی رغم این که خودتان با من تماس گرفتید و دعوت کردید در جلسه حاضر نشدید. بنده گفتنی ها را گفتم و اشتباهات را متذکر شدم اما پاسخی دریافت نکردم. آقای بنی تمیم چگونه است که شما در رسانه ها صحبت از لزوم حضور تیم های سایر هیات ها در لیگ برتر می کنید اما هیات بسکتبال که خودش در لیگ برتر تیم داشت و سال ها با زحمت و با خون جگر این تیم را حفظ کرده بودیم، با تایید خودتان از لیگ کنار گذاشته می شود و حمایتی از شما نمی بینیم. این رفتار دوگانه چه معنایی دارد. آقای بنی تمیم آیا بقیه هیات ها هم اگر بخواهند در مقابل اجحاف ها مطابق قوانین و مقررات بر لزوم احقاق حق رشته ورزشی خود ایستادگی کنند با چنین دوگانگی روبه‌رو خواهند شد؟
پیرعباسی گفت: آقای بنی تمیم از مشکلات سایر هیات ها از جمله جودو، اسکیت، هاکی، دو و میدانی و ... خبر دارید؟ شنیدم چندین مرحله پیگیر وضعیت 4 میلیارد کمک به خانه بسکتبال بودید، در حالی هزینه تیم داری در 2 فصل پیاپی با تمام صرفه جویی ها و مدیریت هزینه صورت پذیرفته در لیگ برتر مطابق مستندات موجود بالغ بر 13 میلیارد تومان و به انضمام سایر هزینه های صورت پذیرفته در هیات بالغ بر 17 میلیارد تومان برآورد می شود. پس احتمالا آمادگی لازم برای جبران سایر هزینه های هیات را هم دارید.
وی عنوان کرد: ضمن اینکه یادآوری می کنم در یکسال حضور شما ریالی به عنوان کمک به هیات بسکتبال پرداخت نشد که خود نشان از بی توجهی شما به ورزش استان به ویژه بسکتبال دارد. به تایید خودتان بنده نه مشکل اخلاقی داشتم و نه مشکل مالی، بلکه تنها از حق خوزستان دفاع کردم. به گواه خودتان بنده از روسای هیات های خوب و زحمت کش استان بودم و جای تاسف دارد که شما با روسای خوبتان این چنین برخورد می کنید. همه می دانند که من همیشه حرفم را می زنم اما حرف حق و به همین دلیل به مذاق برخی خوش نمی آید اما آقای بنی تمیم آیا اکنون بسکتبال در حال پیشرفت است؟ همانطور که قبلا هم گفتم شما باید پاسخگوی پسرفت احتمالی این رشته در آینده هم باید باشید. در این 3 ماه به جز حمله به سرایدار سالن بسکتبال و داد و فریاد سر آن بنده خدا حرکت دیگری هم در ارتباط با بسکتبال انجام داده اید؟ در فضای مجازی دیده ام چندین نوبت هم سالن بسکتبال را به کشتی گیران داده اید، ظاهرا یکبار هم قرار بود سالن بسکتبال را به هیات اسکیت بدهید و چقدر فعالیت در رشته بسکتبال، واقعا موفق باشید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/402782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

علیرضابیگی: دولت ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد

عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد

مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود

کشف محموله قاچاق در آبراه اروند

آزادی 7 زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

فردا میز خدمت در خرمشهر برگزار می شود

پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

120 روستای سردشت دارای تنش آبی هستند

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!