پیام خوزستان

آخرين مطالب

افتتاح 1170 پروژه در خوزستان / ایجاد 14 هزار فرصت شغلی اقتصادي

افتتاح 1170 پروژه در خوزستان / ایجاد 14 هزار فرصت شغلی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- در دهه فجر امسال نیز همانند سال‌های گذشته در استان خوزستان شاهد افتتاح و بهره برداری از پروژه‌ها و طرح‌های بی شماری خواهیم بود که می‌تواند چرخ توسعه استان خوزستان را بیش از گذشته به حرکت درآورد و در کنار آن باعث ایجاد برخی فرصت‌های شغلی نیز در استان می‌شود.

محمد خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان در خصوص پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شوند، بیان کرد: دشمنان ما در تمام مدت این 44 سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش کرده و می‌کنند که آن را ناکارآمد نشان دهند اما با اطلاع‌رسانی مناسب افتتاح پروژه‌های دهه فجر باید کارآمدی نظام و خدمات آن را تبیین کنیم.

وی با تأکید بر گستردگی و مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه فجر افزود: برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در همه شهرها و روستاهای خوزستان با رویکرد تبیین خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

خانچی به پروژه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی به مردم خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: تا به امروز یک هزار و 170 پروژه عمرانی آماده کلنگ‌زنی و بهره‌برداری در دهه فجر است که در این ایام افتتاح خواهند شد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی اقدامات بسیار خوبی در خوزستان صورت گرفته است، گفت: یکی از اولویت‌های دولت و استانداری خوزستان، توجه ویژه به مناطق کم‌تر برخوردار و روستایی است که در این ایام 711 پروژه عمرانی در روستاهای استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایجاد بیش از 14 هزار فرصت شغلی

خانچی بیان کرد: با افتتاح طرح‌های مختلف در خوزستان در دهه فجر سال جاری، 14 هزار و 454 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف در این استان ایجاد می‌شود که این رقم در مقایسه با اشتغالزایی ایجاد شده حاصل از طرح‌های دهه فجر سال گذشته 15.9 درصد افزایش دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: تعداد پروژه‌های در حال افتتاح در دهه فجر امسال در خوزستان نسبت به سال گذشته 12.6 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: پروژه‌هایی که در دهه فجر امسال در حال افتتاح هستند در بخش‌های صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل، مسکن، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، منابع آب و تربیت بدنی هستند.

خانچی در ادامه تعداد طرح‌های دهه فجر امسال استان خوزستان را یک هزار و 346 طرح عنوان کرد و افزود: این تعداد طرح نسبت به رقم پیش بینی شده قبلی (یک هزار و 150 طرح) تعداد 196 طرح افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: برای این پروژه‌ها نیز 250 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه یا پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر امسال در استان خوزستان در بخش روستایی 711 طرح و در بخش شهری 635 پروژه است

15 طرح صنعتی آماده افتتاح

آقارضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان درباره طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر اظهار کرد: طرح‌های آماده افتتاح خوزستان، در بخش صنعت تعداد 15 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 50 هزار و 537 میلیارد ریال و 131 میلیون یورو با اشتغال بالغ بر 1123 نفر، در بخش کشاورزی تعداد 12 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 1,788 میلیارد ریال و اشتغال 93 نفر، همچنین در بخش گردشگری تعداد 5 طرح با مبلغ 345 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال 28 نفر است.

وی افزود: تعداد طرح‌های بهره‌برداری شده از ابتدای سال جاری تاکنون 187 طرح با حجم سرمایه‌گذاری 42 هزار و 124 میلیارد ریال و اشتغال بیش از چهار هزار و 400 نفر هستند.

فتوحی همچنین درباره پروژه‌های در حال ساخت افزود: از ابتدای سال جاری تعداد 529 پروژه با حجم 107 هزار و 180 و تعداد اشتغال سه هزار و 90 نفر آغاز شده است.

افتتاح 310 کلاس درس

محمد سعیدی پور مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در خصوص پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر اظهار کرد: امسال دومین روز از دهه فجر هم‌زمان شد با افتتاح یک هزار و 100 کلاس درس در سراسر کشور که برنامه افتتاحیه به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد؛ سهم خوزستان از این تعداد، 75 پروژه در قالب 310 کلاس درس با اعتبار 200 تا 250 میلیارد تومان بود.

سعیدی پور با اشاره به اینکه خوزستان با این تعداد کلاس به‌عنوان رکورددار افتتاحیه کلاس در کشور بود، ادامه داد: اداره کل نوسازی مدارس خوزستان چند رسالت مهم را در دولت سیزدهم دنبال می‌کند که اولین مورد آن توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است؛ رئیس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بر توجه به مناطق روستایی و عشایری تأکیدات بسیاری دارند.

وی با اعلام این خبر که در حال حاضر در خوزستان یک هزار و 800 کلاس درس در قالب 480 پروژه در حال احداث است، گفت: در سال جاری تعداد 916 کلاس درس جدید (تاکنون اعتباری بالغ‌بر 450 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده که برای تکمیل آن به اعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان نیاز داریم) تحویل داده خواهند شد و تلاش می‌شود که مابقی پروژه‌ها با تخصیص اعتبارات استانی و ملی تا مهرماه سال آینده تکمیل و تحویل داده شوند.

پروژه‌های شوش

هم‌زمان با دهه فجر، هشت طرح توانمندسازی و 6 مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و چندین پروژه بهسازی و عمرانی روستایی در بخش مرکزی شهرستان شوش به بهره‌برداری رسیدند.

با حضور مسئولان شهری هشت طرح توانمندسازی و 6 مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام و چندین پروژه بهسازی و عمرانی روستایی در بخش مرکزی شهرستان شوش به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسیدند.

به‌صورت نمادین 6 واحد مسکونی در روستای جریه سید کرم با اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد شوش اهدا شد.

همچنین 8 طرح راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی به‌منظور توانمندسازی مدد جویان کمیته امداد شوش با اعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد ریال در شهرک بهرام به بهره‌برداری رسید.

همچنین پروژه‌های عمرانی زیرسازی 15 روستا به مساحت 60 هزار مترمربع با اعتباری به ارزش 13 میلیارد ریال و آسفالت 17 روستا به مساحت 85 هزار مترمربع و به ارزش 90 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیدند.

احداث جوی و جدول در 8 روستا به مساحت 5 هزار متر طول با اعتباری بالغ‌بر 15 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های بخش مرکزی شهرستان شوش بوده که به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/401051/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلایه نخست‌وزیر قطر؛ پایان میانجیگری دوحه در جنگ غزه؟

کنایه ویسی به کمالوند: مردم ساده هستند اما احمق نه!

ویسی: 2 بار فولاد بیمار را به من دادند؛ همه دنیا من و کمالوند را می‌شناسند!

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره)/ شمال تهران نیاز به کمربندی دارد

باز هم این تیم بیمار ایران را به من دادند | همه دنیا ما دو نفر را می‌شناسند

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها

انجام عملیات وعده صادق در سایه ولایت مداری

ویسی:همه من و کمالوند را می‌شناسند، بهتر است عوام‌فریبی نکند

هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است

دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد

حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی

رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم

5 مصدوم در پی انفجار کپسول گاز در یک ساختمان مسکونی در شادگان

ثبت آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان

نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست

ربات «اطلس» بازگشت!

افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟

نفت - پرسپولیس، یک جنگ تمام‌عیار در آبادان

پیش‌بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز 1403

راهپیمایی مردم آبادان و خرمشهر در حمایت از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

بیش از13 هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

پیش بینی افزایش دما و غلظت آلاینده‌ها در خوزستان

گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...

در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه ها تعطیل است!

هوای 3 شهر خوزستان «ناسالم» شد

عبدالله ویسی: 2 بار فولاد بیمار را به من دادند؛ همه دنیا من و کمالوند را می‌شناسند!

دعوت اسکواش‌باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود

آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

چرا برج آزادی تهران قرمز شد؟

آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه در آذربایجان شرقی

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

ساعت پخش زنده بازی گل‌گهر سیرجان و استقلال خوزستان از تلویزیون + پخش آنلاین

علم منتظر معجزه نمی ماند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

زمزمه‌های احیای مجدد «پتروشیمی آبادان» با 1500 کارگر

دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی

صدر را بگیر

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد / مذاکره‌کنندگان هیچ اختیاری ندارند

به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم

برج آزادی تهران «قرمز» شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 30 فروردین ماه

قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل