پیام خوزستان

آخرين مطالب

حضور قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «صبحانه ایرانی»/تبدیل وضعیت استخدامی 150 هزار ایثارگران در یک سال گذشته/رشد 7 برابری تسهیلات اشتغال ایثارگران/ واگذاری خودرو به ایثارگران مشمول و ادامه پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان در لایحه بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 18 بهمن ماه با حضور در برنامه زنده «صبحانه ایرانی» شبکه دوم سیما به تشریح آخرین برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد در راستای خدمات رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با گرامیداشت دهه مبارکه فجر، گفت: در اتفاقات اخیر کشور، حوزه ایثار و شهادت قدرت نرمی ایجاد کرد که آثارش را در جامعه شاهد بودیم، حوزه ایثار و شهادت حوزه برخاسته از تفکر اعتقادی و دینی ملت ایران است. ملت ایران ملتی مسلمان و معتقد به اهل بیت (ع) است که برای برقراری حکومت صالحان در کشور زحمات زیادی در طول تاریخ متحمل شده است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به حادثه تاریخی مدرسه فیضیه قم، تصریح کرد: مردم ما حوزه‌های علمیه را یکی از اصلی‌ترین ارکان اسلام می‌دانند و اگر حوزه‌ها دچار هجمه شوند این موضوع را نمی‌پذیرند برای همین به میدان آمدند و هزاران شهید دادند و در نهایت حکومتی را که در آن زمان متکی به تمامی قدرت‌های جهانی بود و همه دنیا از آن حمایت می‌کرد و یک حکومت کاملاً امنیتی و قدرتمند بود و سیستم امنیتی بسیار حساب شده داشت را شکست دادند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظلم و ستم به مردم در حکومت طاغوت، گفت: اگر به موزه عبرت مراجعه و از آنجا بازدید کنید متوجه صحبت‌های من می‌شوید، رژیم طاغوت با قدرت مردم از حکومت کنار گذاشته شدند. قدرت مردم در مبارزه با تجزیه‌طلبی‌های ابتدای انقلاب و سپس در جنگ تحمیلی هم به وضوح مشخص بود.
قاضی زاده هاشمی درباره خدمت به خانواده‌های ایثارگران و شهدا گفت: خدمت به این خانواده‌ها به دلیل عظمت وجودی آنهاست و ما کاری انجام نداده‌ایم. به عنوان خادم این خانواده‌ها باید بگویم با تمام صحبت‌هایی که درباره خدمات رسانی به این عزیزان می‌شود کاری که ما انجام می‌دهیم در مقابل عظمت فداکاری آنها باعث شرمندگی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از قوانینی که برای ایثارگران تصویب شده است اجرا نشده یا کامل اجرا نشده است، گفت: سال گذشته که مسئولیت بنیاد را به عهده گرفتم، گزارشی از اجرای قوانین حوزه ایثارگران تهیه شد و از مجموع 76 حکمی که در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است 48 حکم آن بار مالی داشته و 19 درصد این قوانین اجرایی شده بود که موفق شدیم به کمک دولت و مجلس در این یک سال 19 درصد را به 25 درصد ارتقا دهیم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به عدم پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان در گذشته، افزود: پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان شروع شده است و امسال 2 هزار میلیارد تومان از آن را پرداخت کردیم. برای سال آینده هم در بودجه 9 هزار میلیارد تومان بدین منظور پیش‌بینی شده است. البته تا الان 2 هزار میلیارد تومان پاداش بازنشستگی جانبازان پرداخت شده است اما پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر سال پرداختی پاداش بازنشستگان جانباز به 5 هزار میلیارد تومان برسد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به موضوع اشتغال ایثارگران، گفت: در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده بود که فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به استخدام در بیایند ولی اجرای این قانون معطل مانده بود، از این افراد آزمون گرفته شده بود و بیش از 7 هزار نفر در این آزمون قبول شده بودند اما به دلیل اینکه بار مالی آن تأمین نشده بود استخدامی انجام نشده بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از بین 33 هزار فرزند شهید و جانباز 70 درصد که باید در طول برنامه همه آنها جذب شوند، هیچ کدام نتوانسته بودند استخدام شوند ولی با پیگیری انجام شده و در نهایت با اعتباری که از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شد، افرادی که در آزمون اول پذیرفته شده بودند مشغول کار شدند. درباره سایرین نیز با سازمان اداری استخدامی توافق شده است تا عزیزانی که تحصیلات دانشگاهی دارند و آنهایی که تحصیلات دانشگاهی ندارند مشغول کار شوند تا مسئله اشتغال آنها حل شود.
معاون رئیس جمهور درباره تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: فراز و فرودهای بسیاری در روند انجام تبدیل وضعیت‌ها صورت گرفته است. طبق آخرین آمار، 167 هزار نفر و به طور دقیق تبدیل وضعیت بیش از 150 هزار ایثارگر انجام شده است از این رقم بیش از 60 هزار نفر در سامانه نیز به ثبت رسیدند و به نوعی کار تبدیل وضعیت آنها به پایان رسیده است.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از دیگر خدماتی که به خانواده‌های ایثارگر تعلق گرفته است باید به تسهیلاتی که به طور قرض‌الحسنه از صندوق قرض‌الحسنه شاهد به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تعلق می‌گرفت نام برد و طی 9 ماه 3 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به صورت وام قرض‌الحسنه در اختیار خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران قرار گرفت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تأمین مسکن ایثارگران گفت: در حوزه مسکن علیرغم اینکه تصور می‌شد خدمات مسکن به خانواده‌ها بدون مشکل تعلق گرفته است، نزدیک به 50 درصد از جامعه ایثارگری فاقد مسکن ملکی هستند. به بسیاری از ایثارگران طبق قانون باید زمین تعلق می‌گرفت که این اتفاق نیفتاده است. تاکنون به یک پنجم ایثارگران یعنی جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان شهدا زمین تعلق گرفته و یا به صورت تجمعی به آنها زمین داده شده است.
معاون رئیس جمهور گفت: طی یک سال گذشته بیش از 3 هزار زمین در سراسر کشور واگذار شده است و اعتبارات اشتغال نسبت به سال قبل 7 برابر شده است. در سال 1400، 126 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت های مختلف قانونی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و سازمان‌های مختلف لازم بود که امسال بودجه مورد نیاز به حدود 160 هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که سال 1400 بودجه بنیاد 31 هزار میلیارد تومان بوده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به بودجه سال جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، گفت: برای امسال 50 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و علاوه بر این 20 هزار میلیارد تومان بودجه اضافه نیز برای بدهی‌های انباشته شده از سال‌های قبل به صورت سهام در نظر گرفته شده است. بنیاد از سال‌های گذشته بیش از 40 هزار میلیارد تومان بدهکار است که نیمی از آن پرداخت می‌شود.
وی افزود: در لایحه دولت برای سال آینده 71 هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده که رشد حدود 50 درصدی نسبت به قبل خواهد داشت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد واگذاری خودروی ایثارگران، گفت: در لایحه دولت واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد پیش‌بینی شده و برای سایر ایثارگران که مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند نیز واگذاری خودرو داخلی با ارائه تسهیلات مدنظر قرار گرفته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/401034/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جوی پایدار در آبادان و خرمشهر

آزادی 17 زندانی در قزوین

تایم لپسی زیبا از یکپارچه سازی موشک SLS

سرپرست پیکان: 3 امتیاز دیدار با استقلال خوزستان را می‌خواهیم/ با استقلال تهران دیدار تدارکاتی داریم

وزیران خارجه اردن و انگلیس آخرین تحولات غزه را بررسی کردند

اوقات شرعی دهم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

دی 1402؛ آزادی دو دختر خبرنگار و تایید و تکذیب امتیاز استخدامی طلاب در‌ آموزش و پرورش

پیش‌بینی شیخ احمد یاسین از سرنوشت رژیم صهیونیستی در سال2027 چه بود؟ +فیلم

هوش مصنوعی، ضربان قلب مرگ بار را تشخیص می دهد

تصاویر| موزه شوش در ایام نوروز

تصاویری جالب از بروز رسانی تلسکوپ فضایی هابل در سال 1993

رهبر انقلاب: ایستادگی مردم غزه،یک پدیده الهی است

راز خوشبختی آبادان: گل اول را بزن، به هر قیمتی!

یکی از عوامل تیراندازی شبانه در پارک بهبهان دستگیر شد

دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز کشف شد

یک مدافع جدید در جمع طلایی پوشان آبادانی

توزیع 24 هزار بسته معیشتی در خوزستان

رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد

ایستادگی مردم غزه تفوق گفتمان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اثبات کرد

پلمب یک باشگاه ورزشی به دلیل هنجارشکنی + جزئیات

حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان اسرائیل

برد استقلال خوزستان در یک دیدار تدارکاتی

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

آزادی 347 زندانی مالی در استان اردبیل

تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت

کشف سیاره شگفت‌انگیزی که آب در آن می‌جوشد

بازی‌ ویدئویی فقط برای بازی کردن نیست!

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل

بیانیه تند مسجد سلیمان علیه چادرملو

غزه در قلب مردم پایتخت مقاومت

سد مهاباد 175 میلیون مترمکعب آب دارد

حمله موشکی حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی

افزایش 10 درصدی تولید تجمعی آریاساسول در 1402

فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز

غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان

پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

ایستادگی مردم غزه نظم ناعادلانه جهانی را به چالش کشید

تردد بیش از 142 هزار مسافر در پایانه‌های مرزی خوزستان

مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی

غزه تا این لحظه پیروز اصلی میدان است/ رژیم صهیونیستی قادر به شکست نیروهای مقاومت نیست

انفعال برخی کشور‌های اسلامی در عمل به وظایف خود در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است

کمک 12 میلیاردی خیرین چالدران در جشن گلریزان

یک مدافع جدید در نفت آبادان

انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین، موجب تأسف است

تاق بستان پربازدیدترین اثر تاریخی کرمانشاه شد

مدافع ملوان به صنعت نفت آبادان پیوست

ثبت تردد بیش از 12 میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان

ثبت 3 رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور

اسکان بیش از 121 هزار مسافر در ستاد‌های اسکان خوزستان