پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول:

دانشگاه جندی‌شاپور دزفول 18.5 میلیارد تومان کسری بودجه دارد سياسي

دانشگاه جندی‌شاپور دزفول 18.5 میلیارد تومان کسری بودجه دارد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول گفت: این دانشگاه با کسری بودجه 18.5 میلیارد تومانی مواجه است که انتظار می‌رود وزارت علوم در این زمینه همکاری کند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی بدیعی ظهر امروز سه شنبه در آئین تکریم رؤسای ادوار مختلف دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و معارفه خود به عنوان رئیس این دانشگاه که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: الگو و نقشه راه دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور، احیای شهر دانشگاهی جندی‌شاپور به عنوان یک الگوی موفق ایرانی اسلامی است.
وی با اشاره به اخذ مجوز مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول، افزود: مجوز مرکز رشد این دانشگاه در آینده نزدیک اخذ می‌شود.
بدیعی عنوان کرد: با پیگیری مسئولان شهری و با عنایت وزیر علوم نیز مجوز احداث پردیس فناوری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول بزودی ابلاغ خواهد شد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به وجود 3 مرکز پژوهشی در این دانشگاه، گفت: مرکز پژوهشی تخصصی جندی‌شاپور، مرکز پژوهشی آب، انرژی، محیط زیست و مرکز نانو فناوری در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
بدیعی بیان کرد: عقد یک تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی در دستور کار است که بر اساس آن مقرر شده مطالعات 67 تپه اطراف جندی‌شاپور باستان به منظور ثبت میراثی این تپه‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه احداث ساختمان مرکز مشاوره دانشگاه در مرحله طراحی و مشاوره قرار دارد، افزود: ساخت یک سالن چندمنظوره برای دانشجویان دختر به زودی آغاز می‌شود. همچنین احداث پروژه میدان مرکزی دانشگاه با اعتبار چهار میلیارد تومان که از سوی وزیر علوم اختصاص یافته در روز جاری آغاز شد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بیان کرد: با وجود وقفه‌های متعدد در تخصیص‌های احداث بنا، پس از پیگیری‌ها و رفت و آمدهای مکرر به سازمان برنامه و بودجه نیز پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل دانشکده مکانیک و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه جندی‌شاپور دزفول اختصاص یافت و ضمن اینکه طراحی و مشاوره پروژه کتابخانه و مرکز اسناد انجام شده و این طرح در مرحله مناقصه است.
بدیعی با اشاره به کسری 18.5 میلیارد تومانی دانشگاه جندی‌شاپور دزفول، گفت: سهم این دانشگاه از تخصیص سفرهای ریاست جمهوری صفر بوده است.
وی، نداشتن خانه سازمانی برای اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه و نبود امکانات اولیه برای اجرایی کردن ایده‌ها را از جمله چالش‌ها و مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم وزارت علوم با ارائه ابزار کافی و اعتبارات مورد نیاز ما را همچون همیشه برای پیشبرد امور و پیشرفت روز افزون دانشگاه یاری کند.
دزفول یک شهر دانشگاهی است
امام جمعه دزفول در این آئین اظهار کرد: آنچه در این 44 سال انقلاب اسلامی ایران را نگه داشته تکیه و توکل بر خدا بوده و به همین دلیل است که دشمن نمی‌تواند با محاسبات مادی این مسائل را درک کرده و به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در ادامه سیر تحول دانشگاه جندی‌شاپور دزفول را یک سیر بسیار سریع و پرشتاب برشمرد و افزود: این امر شایسته تقدیر بوده و مرهون تلاش‌های رؤسای ادوار مختلف این دانشگاه است اما قطعاً تا رسیدن به نقطه نهایی راه زیادی باقی مانده است.
وی، دزفول را یک شهر دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: این شهرستان دارای یک پیشینه عالم پرور بوده و فقها و عارفان زیادی را تحویل جامعه بشریت داده است.اکنون نیز دزفول از سیر تحول حوزه علمیه برخوردار است.
امام جمعه دزفول با اشاره به شتاب و سیر علمی در دزفول و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی، عنوان کرد: علم و دانش مقوله‌ای است که اگر بشریت آن را کنار بگذارد رو به انحطاط می‌رود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: این سرزمین، دانشگاه و استعدادهای این منطقه و دیار می‌توانند زمینه رشدی برای بشریت و انسانیت باشند. باید بتوانیم با رشد معنوی، الهی و تولید علم زمینه کمال انسانی را فراهم کنیم تا بشر به رشد و تکامل واقعی برسد.
دانشگاه‌ها به دنبال اجرایی کردن اهداف عالی نظام باشند
حجت الاسلام مهدی زارع، نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در این آئین گفت: مشخصه دولت آیت الله رئیسی اقدامات جهادی است که این امر می‌تواند ما را به روزهای روشن امیدوارتر کند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا تحولات است، افزود: خیلی از مشکلات و موانع باید به دست دانشگاهیان برطرف شود؛ بنابراین سهم این مجموعه‌ها باید بیشتر از سایر مجموعه‌ها باشد اما به دلایل مختلف چنین نقشی ایفا نشده است.
حجت الاسلام زارع با هشدار نسبت به تأخیر در سن ازدواج، تجرد جوانان و کاهش فرزند آوری ، گفت: باید در وزارت علوم اندیشه‌ای برای رفع این معضل نگران کننده در نظر گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه امام راحل با انقلاب به دنبال تحول بود، تصریح کرد: دانشگاه‌های ما فاصله زیادی تا رسیدن به اهداف سند تحول اسلامی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارند که امیدوار هستیم تلاش‌های وزیر علوم در این راستا نتیجه بخش باشد و بتوانیم با همکاری دانشگاهیان به اهداف عالی نظام و انقلاب دست یابیم.
حجت الاسلام زارع ضمن قدردانی از زحمات تمام رؤسای پیشین دانشگاه جندی‌شاپور برای رئیس جدید این دانشگاه آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت کرد.
حضور 3 هزار دانشجو در جندی‌شاپور دزفول
محمدرضا عصاری، رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور در این آئین اظهار کرد: اگر دانشگاه جندی‌شاپور به این مرحله از رشد و پیشرفت دست یافته نتیجه زحمات مدیران در ادوار مختلف این دانشگاه است.
وی با اشاره حضور بیش از سه هزار روزه خود در این دانشگاه افزود: در سال 1392 بودجه دانشگاه در حوزه جاری، تملک و غیره 9 میلیارد و 300 میلیون تومان بود اما این بودجه در سال 1401 به بیش از 99 میلیارد تومان رسید که این اصلاح وضعیت بودجه نقطه قوتی برای حرکت رو به رشد دانشگاه به شمار می‌رود.
رئیس پیشین دانشگاه جندی‌شاپور دزفول در ادامه تثبیت زمین‌های تملک شده دانشگاه، احداث ساختمان مرکزی و آمفی‌تئاتر، افزایش رشته‌های دانشگاه، برگزاری 2 کنگره جندی‌شاپور باستان با حضور مسئولان عالی کشوری و اخذ مصوبه قدمت 1750 سال برای دانشگاه باستانی جندی‌شاپور از سوی سازمان یونسکو، افتتاح دانشکده معماری و تکمیل و تجهیز دانشکده برق و عمران را از جمله اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود عنوان کرد و افزود: در سال 1392 تعداد دانشجویان دانشگاه یک هزار و 258 نفر بود اما در سال 1400 این تعداد به بالای سه هزار دانشجو رسید در حالی که سایر دانشگاه‌ها با کاهش و یا ثابت ماندن آمار دانشجویان مواجه بودند.
عصاری با بیان اینکه افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه یکی از رویکردهای دانشگاه برای ورود به عرصه نوآوری و فناوری بود، گفت: در جریان درگیری‌های تابلوی ورودی شهر با شهر مجاور 7.5 میلیارد تومان خسارت به این دانشگاه وارد شد که با همت همه عوامل دانشگاه و مسئولان این خسارات برطرف و دانشگاه در کمترین زمان آماده حضور دانشجویان شد.
وی در ادامه افتتاح آزمایشگاه مرکزی، تکمیل پارکینگ‌ها، بازسازی زمین چمن، تکمیل خوابگاه دخترانه برای حضور 600 دانشجوی دختر و توسعه سرانه فضای سبز دانشگاه از 16 متر به 28 متر مربع را از دیگر اقدامات انجام شده در دوران ریاست خود برشمرد و تصریح کرد: در سال 92 مجموع فضای عمرانی دانشگاه 23 هزار و 146 متر مربع بود که این فضا در پایان سال 1400 به 55 هزار و 612 متر افزایش یافت و با این اقدام هویت بسیاری از بخش‌های دانشگاه جدا شد.
رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول یادآور شد: این دانشگاه در طول فعالیت خود فاقد هرگونه طرح ملی توسط سازمان برنامه و بودجه بود اما در سال 1398 برای اولین بار و در سال 1400 دومین اعتبار ملی برای پروژه کتابخانه دانشگاه اخذ و دولت متعهد به تکمیل این مجموعه‌ها شد.
به گزارش مهر، در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا عصاری رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و دیگر رؤسای ادوار مختلف این دانشگاه تجلیل شد.
مهدی بدیعی از اردیبهشت امسال به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول معرفی شد. وی در آبان ماه نیز در ابلاغی از سوی محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، به مدت چهار سال به سمت ریاست دانشگاه جندی‌شاپور دزفول منصوب شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/398556/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند