پیام خوزستان

آخرين مطالب

سخنگوی اقتصادی دولت:

افزایش 15 تا 25 درصد حقوق کارکنان دولت در سال 1402/ یارانه نان برجاست علمي

افزایش 15 تا 25 درصد حقوق کارکنان دولت در سال 1402/ یارانه نان برجاست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است. افزایش حقوق 1402 کارکنان دولت نیز به میزان 20 درصد را داریم

احسان خاندوزی امروز (سه شنبه) در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای ورود یک جبهه سرما به کشور اظهار کرد: از همه مردم و مسئولان تقاضا داریم که با مدیریت مصرف و کاهش تقاضای گاز کمک کنند که گاز خانگی کشور بدون مشکل، این دوره را پشت سر بگذارد و مصرف گاز در روال تجاری و اداری به ماموریت خود ادامه دهد.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در کشور در چند سال گذشته فراز و فرود داشته اما در دولت قبل به شکل متوسط با کاهش سرمایه‌گذاری روبرو بودیم و این مشکل ادامه‌ داشت تا اینکه دولت سیزدهم برای بهبود این وضعیت اقداماتی انجام داد که اوضاع را بهتر کرد.
افزایش حقوق 1402 کارکنان دولت بین 15 تا 25 درصد متناوب است
خاندوزی گفت: در حوزه عملکرد بودجه‌ای 9 ماهه دولت 917 هزار میلیارد تومان درآمد داشتیم که 88 درصد عدد مصوب است و نیز 63 درصد بیش از رقم مشابه سال گذشته است که کمک می‌کند درآمد پایدار افزایش یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تحرکات خوبی در تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به آماده‌سازی لایحه بودجه، پیش‌بینی سال بعد هم این است که هفت میلیون تومان حداقل حقوق کارکنان دولت باشد و معافیت مالیاتی نیز همین رقم است.
وی افزود: همچنین افزایش حقوق 1402 کارکنان دولت به میزان 20 درصد را داریم که بین 15 تا 25 درصد متناوب است اما متوسط آن همان 20 درصد خواهد بود.
بر اساس جزئیات لایحه بودجه 1402، حداقلِ حقوق کارکنان دولت حدود 25درصد افزایش خواهد یافت
احکام لایحه بودجه 1402 از سوی دولت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، این درحالی است که به‌دلیل الزام تصویب برنامه هفتم توسعه هنوز لایحه مذکور اعلام وصول نشده است، ازاین‌رو ممکن است بودجه سه‌دوازدهم برای ماههای نخست سال بعد از سوی مجلس تصویب شود و روند پرداخت حقوقها مانند سال جاری باشد.
پیش از این اعلام شده بود که متوسط افزایش حقوق کارکنان دولت سال بعد 20 درصد است، بر این اساس حداقل حقوق نیز 7 میلیون تومان لحاظ شده است، به این ترتیب حداقل‌بگیران در دولت، شامل افزایش بیش از 25درصدی حقوق خواهند شد.
بر این مبنا مدیران ارشدی که حقوقهای بالا دریافت می‌کنند احتمالاً شاهد رشد 15درصدی حقوق خواهند شد، البته بر اساس لایحه دولت مسئله بهره‌وری نیز در مدل افزایش حقوقهای سال 1402 گنجانده شده است، به این ترتیب در حالی که متوسط افزایش حقوقها 20 درصد خواهد بود، این مدل افزایش حقوق، شامل یک بازه افزایشی بین 15 تا 25 درصد می‌باشد.
دولت به دنبال افزایش هزینه‌ها و انبساط بودجه نیست
وی تأکید کرد: احساس اینکه دولت در حال حرکت به سمت افزایش هزینه‌ها و انبساط بودجه است، ناشی از سوء برداشت‌هاست. چون در شرایطی هستیم که اولویت اصلی دولت کنترل کسری بودجه، کنترل رشد نقدینگی و ایجاد ثبات در بازار دارایی‌هاست که در مجموع به مهار تورم کمک کند.
خاندوزی با اشاره به دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه 1402 گفت: سقفی برای تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی برای اولین‌بار در لایحه بودجه آینده تعیین شده که امیدواریم مجلس همراهی کند تا رقمش تغییر نکند؛ این امر کمک می‌کند به اینکه رابطه دولت با شبکه بانکی کشور و میزان فشاری که از ناحیه بودجه می‌تواند به ناترازی‌های بانکی وارد شود کاهش یابد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در زمینه طرح‌های عمرانی هم استفاده از ابزار مالی درون‌سالی که به مدیریت ناترازی‌های ابتدا و انتهای سال کمک می‌کند و هم سهم و ضریبی که استان‌های محروم تر کشور در هزینه‌های عمرانی سال آینده دارند، قابل توجه است.
خاندوزی افزود: در خصوص استان لرستان 110 درصد، سیستان و بلوچستان 109 درصد، کرمان 101 درصد و کهگیلویه و بویراحمد 123 درصد و مواردی از این دست جزو هدف‌گیری‌های توزیع عادلانه منابع منطقه‌ای است.
کاهش نرخ مالیات برای شرکت های تولیدی
وی تاکید کرد: در مورد درآمد نفتی، دولت تلاش کرد بیش‌برآورد نداشته باشد و عدد واقع‌بینانه‌ای را در نظر بگیرد. همچنین در مورد بخش تولید هم برای دومین سال پیاپی کاهش نرخ مالیات بر شرکت‌های تولیدی را مصوب کردیم که امیدواریم مجلس هم آن را تایید کند.
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه عدالت در پرداخت‌ها، حمایت از سهامداران خرد و بازار سرمایه و واگذاری اموال مازاد هم در لایحه بودجه سال آینده مورد تأکید قرار دارد، اظهار کرد: در هفته‌های آینده شاهد بهره‌برداری از مجموعه پروژه‌هایی هستیم که از دهه فجر تا پیش از پایان سال رونمایی می‌شود. از جمله آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه 14 پارس جنوبی که ظرفیت فرآوری گاز را به حدود 56 میلیون مترمکعب در روز می‌رساند و آغاز بهره‌داری از اولین سکوی تولید فاز 11 پارس جنوبی که 12 میلیون متر مکعب گاز خام در روز را تولید می‌کند.
وزارت صمت در پی زمان‌بندی منظم برای عرضه خودرو در بورس است
وزیر اقتصاد با اشاره به عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: این امر یک سازوکار است و دولت برای تامین منفعت مردم در این زمینه دو اقدام را در دستور کار داشته است؛ یکی اقدامات ناظر به حوزه عرضه و یکی اقدامات ناظر به کوتاه‌کردن دست دلالان از این عرصه بود.
وی یادآور شد: یکی از راه‌های کوتاه‌کردن دست دلالان، عرضه خودرو در بورس کالاست که آمارها نشان می‌دهد از روش‌های قبلی موثرتر است‌. اگر کارشناسان اقتصادی روش‌های دیگری هم ارائه دهند، استقبال می‌کنیم.
خاندوزی تأکید کرد: امروز بیش از 2750 میلیارد تومان قیمت خرید خودرو کمتر از قیمت خرید در بازار آزاد است و این میزان در جیب مردم باقی مانده است. وزارت صمت هم در پی زمان‌بندی منظم برای عرضه خودرو در بورس کالاست.
روزانه 5000 تن آرد یارانه‌ای به نان تبدیل نمی‌شود!
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره با اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد، یادآور شد: با اجرای این طرح مشخص شد روزانه حداقل 5000 تن از 21 هزار تن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع خارج می‌شود و به نان تبدیل نمی‌شود. شناسایی این هدررفت، دستاورد فاز اول طرح است که متاسفانه با شیطنت‌های سیاست‌زده‌ای، به‌عنوان نقطه ضعف دولت معرفی شد.
یارانه نان حذف نمی شود
وی با بیان اینکه در فاز دوم بصورت تدریجی جلوی این هدررفت گرفته خواهد شد، تصریح کرد: دولت سیزدهم یارانه نان را حذف نخواهد ‌کرد؛ یارانه نان از 70 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به 104 هزار میلیارد تومان در لایحه پیشنهادی بودجه 1402 افزایش یافته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/395394/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زباله های فضایی در مریخ

تصادف پراید در محور آبادان به قفاص یک کشته و 9 مصدوم بر جای گذاشت

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تصاویر حمله پهپادی به هدف حیاتی رژیم صهیونیستی

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم در ایلات

عملیات موشکی ایران ضررهای مالی و نظامی بسیاری به اسرائیل زد

چهارمین گل فراز مقابل استقلال و حسینی!

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد