پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرنوشت مبهم پارک بعثت دزفول شهرستان ها

سرنوشت مبهم پارک بعثت دزفول
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- شهرستان دزفول با دارابودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان همواره از مقاصد گردشگری ایران بوده و علاقه مندان زیادی را از شهرها و استان‌های مختلف کشور به سوی خود جذب کرده است.
با وجود مناطق گردشگری و تاریخی فراوان، استقبال اهالی منطقه و شهرستان‌های همجوار از بازار این شهرستان، جای خالی شهربازی مجهز و به روز برای گذراندن ساعاتی شاد مشهود است.
پارک بعثت دزفول سال‌ها پیش با داشتن چرخ و فلک، سرسره، گاو وحشی و دیگر وسایل بازی بخشی از نیاز شهرستان را تامین می‌کرد ولی تجهیزات آن به روز نشدند و رفته رفته اقبال مردم نیز به این پارک کم شد.

تعدادی دستگاه بازی در برخی پارک‌های ساحلی دزفول نصب شد و گردشگران و شهروندان به این پارک‌ها رو آوردند؛ تعطیلی کرونا نیز تیر خلاصی بر فعالیت پارک بعثت بود.

مسوولان مربوطه تعطیلی این پارک را به دوامش ترجیح دادند حال آنکه تمایل و علاقه مردم دزفول به داشتن شهر بازی با وسایل و امکانات به روز پابرجا است. 

یکی از فعالان اجتماعی شهرستان دزفول ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسوولان نسبت به این پارک گفت: دزفول ظرفیت‌های ویژه‌ای چون آب، خاک و نیروی انسانی فرهیخته، نخبه و با ایده دارد ولی پراکندگی این امکانات موجب شده قابلیت‌های ارزشمندی چون پل قدیم و پارک بعثت به حال خود رها شوند.

سرنوشت مبهم پارک بعثت دزفول

پارک بعثت دزفول ظرفیتی رها شده

علی دباغ از پارک بعثت به عنوان یک ظرفیت رهاشده یاد کرد و افزود: پارک بعثت نوستالژی خاطره انگیزی برای دوران بلوغ و جوانی همه شهروندان دهه 50 تا 70 دزفول است و خاطرات شیرینی برای شهروندان تداعی می‌کند.

اکنون باید از اعضای شورا و شهرداری پرسید که چرا از این پارک استفاده نمی‌شود و این ظرفیت بزرگ رهاشده است؟

این فعال اجتماعی با بیان اینکه این ظرفیت را می‌توان با ورود یک سرمایه گذار فعال کردٰ، گفت: در حالی که نبود شور و شادی در جامعه فعلی به شدت نمایان است می‌توان این مکان را با کمترین هزینه و ایجاد بازی‌های استاندارد، برای تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان آماده سازی کرد.

وی با بیان اینکه این پارک برای چند نسل خاطره ایجاد کرده و می‌تواند برای چند نسل آینده نیز خاطره سازی کند، افزود: می‌توان به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای راه اندازی مکانی دیگر از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و لبخند را میهمان دورهمی‌های خانوادگی کرد.

استفاده از پارک بعثت برای ارائه آموزش‌هایی چون فرهنگ ترافیک در محیطی امن و شاد از دیگر موارد مورد اشاره دباغ بود.

رهاسازی پارک بعثت دزفول در حالی است که برخی ابزار بازی این پارک نظیر سرسره بزرگ و چرخ و فلک در سایر پارک‌های شهر موجود نیست و با توجه به تنوع طلبی و به روز بودن کودکان و نوجوانان می‌توان در این فضا ایده پردازی کرد.

راه اندازی مجدد پارک بعثت علاوه بر اشتغالزایی، برای رده‌های سنی مختلف محیطی جالب و هیجان انگیز فراهم خواهد کرد که درنهایت منجر به جذب گردشگر و سرمایه می‌شود.

یکی از دلایل سفر شهروندان دزفولی نیز حضور فرزندان در شهرهای بازی و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مهیج است؛ فاطمه مرادی یکی از شهروندان دزفول در این باره گفت: همواره شهری را برای سفر انتخاب می‌کنم که شهربازی پیشرفته و مجهز داشته باشد. 

فاطمه مرادی افزود: خاطرات خوبی با پارک بعثت داریم ولی نیاز است درصورت راه اندازی مجدد این پارک، دستگاه‌های آن به روز شوند تا فرزندانمان بتوانند لحظاتی شاد را در این پارک سپری کنند.

به طور قطع درصورت راه اندازی دستگاه‌های پیشرفته در پارک بعثت، گردشگران زیادی به دزفول جذب می‌شوند همانطور که پارک‌های ساحلی این شهر در تمام ایام سال میزبان گردشگران هستند.

سرنوشت مبهم پارک بعثت دزفول

تعطیلی پارک بعثت بدون اجازه شورای شهر

یکی از اعضای شورای شهر دزفول نیز با انتقاد از وضعیت این پارک اظهارداشت: پارک بعثت همراه با مجموعه باغ پرندگان بیش از 60 هزار مترمربع وسعت دارد و فضایی دلپذیر با آب نماهایی زیبا برای تفریح شهروندان دزفول و شهرستان‌های اطراف مانند شوش و شوشتر ایجاد کرده بود.

حجت الاسلام مهدی حاجی جعفر نمازی‌ ضمن انتقاد از بی‌توجهی شهرداری به این پارک افزود: شهرداری بدون کسب اجازه از شورای شهر، این پارک را غیرفعال و تعطیل کرده و لازم است برای استفاده شهروندان و گردشگران دوباره آن را بازگشایی کند.

سید محمدحسن عیسی زاده شهردار دزفول در این باره عنوان کرد که پارک بعثت با توجه به موقعیت مکانی، قدمت دستگاه‌ها و وسایل عملا کارکرد و محبوبیت خود را برای این حوزه فعالیت از دست داده است.
به گفته وی، با وجود پارک ولی عصر در پایین پل قدیم، پارک دولت، خانواده و دیگر پارک‌های سطح شهر، از یک سو دستگاه‌های بازی در این پارک‌ها تجمع یافتند و از سوی دیگر دستگاه‌های پارک بعثت به روز رسانی یا نوآوری نشدند.

ماهیت پارک بعثت تغییر می‌کند

شهردار دزفول با بیان اینکه ماهیت پارک بعثت تغییر خواهد کرد و مانند سابق ماهیت بازی نخواهد داشت، اظهارداشت: قرار است مجموعه نمایشگاهی شهرداری در این مکان راه اندازی و برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه شهرداری از آن استفاده کرد.
وی ادامه داد: به همین منظور فضایی به وسعت چهار هکتار در جاده زیباشهر روبروی تالار جام جم برای راه اندازی شهر بازی در نظر گرفته شده و قرار است فراخوان عمومی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند با مطالعات جامع انجام شود.
شهردار دزفول معتقد است وسایل بازی متعارف در سایر پارک‌های دزفول در اختیار شهروندان قرار دارند ضمن اینکه برخی وسایل بازی فرسوده و مستهلک پارک بعثت برداشته شدند و مابقی نیز جابه جا خواهند شد.
وی افزود: در حال بازنگری موضوع هستیم تا مشخص شود فضاهای پارک و شهربازی موجود در شهر چه میزان تناسب دارند تا فضای جدید به سهولت در دسترس مردم قرار گیرد و رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

عیسی زاده با تاکید بر ضرورت استاندارد بودن وسایل بازی و صلاحیت افرادی که به کار گرفته خواهند شد، اظهارداشت: باغ پرندگان دزفول نیز استانداردهای زیست محیطی لازم را برای زندگی جانوران نداشت از این رو حیوانات موجود به حیات وحش دز منتقل شدند و زمین آن نیز برای استفاده شهرداری به زمین پارک بعثت اضافه شد.
به گفته شهردار دزفول، تلاش بر این است که هرچه سریعتر شهربازی جدید دزفول راه اندازی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سرنوشت مبهم پارک بعثت دزفول

طبق گفته مسوولان شهرداری از سال‌ها پیش قرار است با کارشناسی‌های صورت گرفته پارک بعثت دزفول برچیده و پارک و شهربازی مجهزتر در مکانی دیگر راه اندازی شود.

انتظار می‌رود مسوولان فرهنگی شهرستان دزفول به تفریح و فراهم آوردن محیطی شاد برای شهروندان توجه بیشتری داشته باشند و در کمترین زمان ممکن پارک موجود را فعال یا شهربازی جدید را راه اندازی کنند چرا که فعالیت‌های فرهنگی، پرداختن به روح و روان جامعه و ایجاد محیطی شاد همواره از اولویت‌های جامعه برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/381729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند