پیام خوزستان

آخرين مطالب

ارتفاعِ پست اقتصادي

ارتفاعِ پست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -   عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه طلا در هفته منتهی به 13 آبان 1401، با اشتیاقی مثال‌زدنی دست به‌دست هم دادند و همه‌کار کردند تا اتفاقی تاریخی رقم بخورد. به‌خاطر همین شلوغ‌کاری‌ها ممکن است تصور می‌کنید عدد 16 میلیون و پنج هزار تومان که روز پنجشنبه 12 آبان، جلوی قیمت سکه امامی ثبت شده، رکوردشکنی تازه به‌حساب می‌آید.
 
اگر واقعا چنین تصوری دارید، سخت اشتباه می‌کنید. درست است که دلار پس از پشت‌سر گذاشتن شش روز معاملاتی در هفته دوم آبان با پیشروی 6.38 درصدی، توانست با همدستی هر گرم طلا و انس جهانی، سکه امامی را به کانال 16 میلیون تومان هل بدهند، اما بررسی تاریخچه قیمت‌ها در بازار طلا نشان می‌دهد رکورد‌های تاریخی حداقل تا پیش از شروع معاملات رسمی روز شنبه 14 آبان دست‌نخورده باقی می‌مانند. با توجه به رشد ارزش جهانی انس تا هزار و 674 دلار، افزایش قیمت دلار و گرانی طلا در بازار داخلی، به‌نظر می‌رسد از روز 14 آبان تا روز پنجشنبه 19 آبان باید منتظر چنگ انداختن سکه به رکورد‌های قدیمی باشیم.
سکه امامی؛ 116 هزار تومان به گزارش فرارو، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید که در بازار با نام سکه امامی شناخته می‌شود، در شروع هفته دوم آبان، معادل 15 میلیون و 18 هزار تومان بود. در پایان همان روز سکه تمام بهار آزادی، 43 هزار تومان ارزان شد. اگر بازار روند طبیعی خود را در پیش می‌گرفت، کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی باید در روز‌های بعدی ادامه پیدا می‌کرد، اما قیمت سکه، روز یکشنبه هشتم آبان 49 هزار تومان رشد کرد. در روز دوشنبه هم 239 هزار تومان گران شد و روز سه‌شنبه به 15 میلیون و 653 هزار تومان رسید. چهارشنبه و پنچشنبه قیمت سکه به‌ترتیب 296 هزار تومان و 56 هزار تومان بالا رفت تا قیمت سکه در پایان هفته منتهی به 13 آبان نهایتا روی جایگاه 16 میلیون و پنح هزار تومان بایستد. این عدد 116 هزار تومان با رکورد تاریخی فاصله دارد. قیمت سکه امامی در روز 22 مهرماه سال 1399 روی قله 16 میلیون و 121 هزار تومان قرار داشت.
سکه تمام طرح قدیم؛ 455 هزار تومان قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در پایان هفته منتهی به 13 آبان 1401، با رشد 842 هزار تومانی که تقریبا معادل بازدهی شش درصدی است، روبرو بود. در ابتدای هفته، سکه طرح قدیم را 14 میلیون و 203 هزار تومان می‌فروختند. وقتی اولین روز معاملات به پایان رسید، سکه طرح قدیم 43 هزار تومان کاهش پیدا کرد، اما این روند ادامه نداشت و از روز یکشنبه هشتم آبان، ورق برگشت تا سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم پس از تجربه رشد 189 هزار تومانی، 152 هزار تومانی، 253 هزار تومانی، 241 هزار تومانی و بالاخره 50 هزار تومانی در روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه روی 15 میلیون و 45 هزار تومان توقف کند. این عدد نسبت به 13 آبان سال گذشته، سه میلیون و 443 هزار تومان افزایش پیدا کرده، اما نسبت به 27 مهر ماه 1399 که رکورد تاریخی قیمت سکه طرح قدیم در آن به ثبت رسیده، 455 هزار تومان کمتر است. قیمت سکه طرح قدیم در این روز به 15 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

سکه نیم‌بهار آزادی؛ 700 هزار تومان قیمت سکه نیم‌بهار آزادی در معاملات روز هفتم آبان امسال، 30 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به هشت میلیون و 180 تومان رسید. روز دوشنبه هشتم آبان شاهد رشد 100 هزار تومانی این قطعه سکه بودیم. نهم آبان و دهم آبان هم به ترتیب 50 هزار تومان و 70 هزار تومان روی قیمت سکه نیم بهار آزادی رفت. وقتی پنجشنبه 12 آبان، طلافروش‌ها و صرافی‌ها کرکره‌ها را پایین می‌کشیدند تا به تعطیلات آخر هفته بروند، 200 هزار تومان دیگر به قیمت نیم سکه بهار آزادی اضافه شده بود. هشت میلیون و 600 هزار تومان به معنای رشد 450 هزار تومانی در طول یک هفته و معادل بازدهی 5.5 درصدی این نوع سکه است، اما نباید فراموش کرد که همین سکه در 22 خرداد امسال تا 9 میلیون و 300 هزار تومان پیش رفت و پیش از این هم در 22 مهرماه سال 1399، موفق به لمس سکوی 9 میلیون تومان شده بود.

سکه ربع بهار آزادی؛ 700 هزار تومان سکه ربع بهار آزادی صبح روز شنبه هفتم آبان پنج میلیون و 150 هزار تومان و در پایان همان روز به پنج میلیون و 180 هزار تومان رسید. 24 ساعت بعد، قیمت سکه ربع 100 هزار تومان دیگر گران شد و در روز نهم آبان روی پنج میلیون و 330 هزار تومان ایستاد. در پایان هفته منتهی به 13 آبان سکه ربع بهار آزدی در جایگاه پنج میلیون و 600 هزار تومان آرام گرفت. بررسی تاریخچه بازار نشان می‌دهد قیمت سکه ربع بهار آزادی در 22 خرداد امسال به ارتفاع شش میلیون و 300 هزار تومان رسیده. سکه ربع بهار آزادی در بازه 23 تا 27 مهرماه همان سال نیز در محدوده بالاتر از شش میلیون مشاهده شده است. با این حساب قیمت سکه ربع بهار آزادی فعلا 700 هزار تومان تا رکورد تاریخی خود فاصله دارد.
قیمت سکه گرمی؛ 50 هزار تومان قیمت سکه گرمی در پایان هفته منتهی به 13 آبان 1401، روی جایگاه سه میلیون و 200 هزار تومان ایستاد. این عدد در مقایسه با قیمت پایانی هفته گذشته، 90 هزار تومان رشد را تجربه می‌کند، اما بررسی روزانه تحولات قیمت سکه گرمی خالی از لطف نیست، چون بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سکه گرمی در روز هفتم آبان، سه میلیون و 100 هزار تومان بوده. یک‌روز بعد به سه میلیون و 150 هزار تومان رسیده و در روز‌های نهم و دهم آبان در همان محدوده دیده شده است. قیمت سکه گرمی چهارشنبه 11 آبان 1401 با رسیدن به سه میلیون و 250 هزار تومان گردوخاک کرده، ولی روز پنجشنبه تا سه میلیون و 200 هزار تومان عقب می‌نشیند. اگر این عدد را به‌عنوان نرخ پایانی سکه گرمی در نظر بگیریم، نسبت به 13 آبان سال گذشته با رشد، 950 هزار تومانی روبرو می‌شویم، اما هنوز با قله تاریخی ثیت شده در 22 خرداد 1401، حدود 100 هزار تومان فاصله دارد. در این روز قیمت سکه گرمی به سه میلیون و 300 هزار تومان رسید. رکورد قبلی در 27 مهرماه 1399 با قیمت سه میلیون و 100 هزار تومان ثبت شده بود.
مقایسه عملکرد انواع سکه و طلا در هفته دوم آبان
نوع سکه و طلا قیمت ابتدای هفته قیمت پایان هفته میزان رشد قیمت میزان بازدهی
گرم طلا 18 عیار یک میلیون و 361 هزار و 600 تومان یک میلیون و 393 هزار تومان 31 هزار و 400 تومان مثبت 2.31 درصد
سکه امامی 15 میلیون و 18 هزار تومان 16 میلیون و پنج هزار تومان 987 هزار تومان مثبت 6.57 درصد
سکه تمام طرح قدیم 14 میلیون و 203 هزار تومان 15 میلیون و 45 هزار تومان 842 هزار تومان مثبت 5.93 درصد
سکه نیم بهار آزادی هشت میلیون و 150 هزار تومان هشت میلیون و 600 هزار تومان 450 هزار تومان مثبت 5.52 درصد
سکه ربع بهار آزادی پنج میلیون و 150 هزار تومان پنج میلیون و 600 هزار تومان 450 هزار تومان مثبت 8.74 درصد
سکه گرمی سه میلیون و 110 هزار تومان سه میلیون و 200 هزار تومان 90 هزار تومان مثبت 2.89 درصد

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/381587/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

شهرداری اهواز پروژه‌های ترک تشریفات‌ را از اعضای شورا پنهان کرد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

تهران قدیم| 2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را در سردشت به کام مرگ کشاند

فعالیت مستمر گشت مشترک نظارت بر نانوایی ها با هدف ارتقای کیفیت نان در اهواز

هشدار زرد تندباد و خیزش گردوخاک در خوزستان

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

2 عکس از خیابان آزادی 50سال قبل!

هشدار زرد تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند

پایان مسابقات رالی جانبازان اهواز

گزیده‌های نفتی هفته

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

درخشش تیکدری روی گل کلاسیک گل‌گهر

ببینید | 35 عملیات موفق حزب الله لبنان علیه رژیم اشغالگر در سه روز

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

تخصیص بسته‌های غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز

تقدیر امام جمعه خرمشهر از تنبیه اسرائیل

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

بی حجابی زیبنده آبادان نیست

پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر

پاسخ با اقتدار به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی

حمزه خلیلی، معاون اول جدید قوه قضائیه کیست؟

عکس| نکو با قلب آبی روی سکوهای آزادی

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

تجمع اروندی ها در حمایت از پاسخ به جنایات صهیونیست + فیلم

جیمز باند جدید در کنار مارگو رابی/ مامور 007 را هوش مصنوعی انتخاب کرد

رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است

مردم خوزستان از مردم غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

مردم خوزستان از غزه و عملیات «وعده صادق» حمایت کردند

اعلام حمایت عشایر شوش از دلاورمردی‌های سپاه

حمایت همه جانبه مردم آبادان و خرمشهر از عملیات «وعده صادق»

اعلام حمایت عشایر شهرستان شوش از دلاور مردی‌ های سپاه

ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ