پیام خوزستان

آخرين مطالب

کیهان توضیح داد: چرا دشمن از حجاب زنان ایرانی عصبانی است؟ مقالات

کیهان توضیح داد: چرا دشمن از حجاب زنان ایرانی عصبانی است؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان -
روزنامه کیهان نوشت: فوت یک خانم جوان در چند هفته قبل اگرچه باعث مکدر شدن خاطر بسیاری از هموطنان و مردم دلسوز کشورمان شد اما همین اتفاق تلخ برای عده‌ای فرصت‌طلب، اسم رمزی شد تا با تحریف اصل حادثه و تولید بی‌وقفه اخبار منفی و دروغ حول محور آن و با بهانه و تخطئه موضوع حجاب و با حمایت کامل رسانه‌های معاند و ضد انقلاب روی احساسات مردم و جوانان موج‌سواری کنند.
 
البته مسئله حجاب برای این افراد طی سال‌های گذشته تنها به تحریف اخبار این‌چنینی محدود نبوده چراکه در نمونه‌هایی با راه‌اندازی کارزارهایی به نام «آزادی‌های یواشکی»، «نه به حجاب اجباری» و... سعی داشتند از یکی از اساسی‌ترین هنجارهای اجتماعی جامعه مسلمان ایران سوءاستفاده کنند و هر بار نیز از سوی زنان عفیف کشورمان تودهنی سختی خوردند.
غیر از این کمپین‌هایی در فضای مجازی، هم‌اکنون ده‌ها شبکه فارسی‌زبان با بودجه آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند تا یکی از اساسی‌ترین ارزش‌ها و هنجارهای جامعه یعنی حجاب و عفاف بانوی ایرانی را مورد هجمه قرار دهند و هر چند که این طیف از دشمنان با ژست و ادعای دروغین مدافع آزادی و حقوق زنان، حجاب را باعث محدودیت بانوان و مانع پیشرفت آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... قلمداد می‌کنند اما درد اصلی آنها این است که اتفاقاً جمهوری اسلامی توانسته است با ارائه الگوی هویتی و تمدنی جدیدی که تمدن غرب را به چالش کشیده است شرایط رشد و تعالی و بروز استعدادهای زنان و دختران جامعه را با رعایت اصول اخلاقی و حفظ حجاب فراهم نماید و کارنامه‌ای پر بار در حقوق زنان از خود به جا گذارد.
تعریف غرب از آزادی زن
در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 مهرماه سال 1388 فرموده‌اند: « همیشه به شکل غلطی در نظامهای طاغوتی به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده‌ای از زنان- مثل خیلی از مردان- در همین نظام‌های غربی شخصیت‌های برجسته و محترم و پاکیزه‌ای ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است؛ نگاه ابزاری است، نگاه اهانت‌آمیز است. از نظر غرب، علت اینکه شما نباید توی چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید؛ شما دارید می‌گوئید من با حجاب هم آزادی دارم، او چیز دیگری مورد نظرش است؛ زن را برای نوازش چشم مرد، برای بهره‌وری نامشروع مرد، می‌خواهند به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگ‌ترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفّاف تعارف‌آمیز این را بپوشانند و اسم‌های دیگری رویش بگذارند.»
وقتی ادعای آزادی زنان پوچ می‌شود!
فارغ از نگاه و تعریف فریبنده که دشمنان و مدعیان دروغین حقوق زن در مسئله حجاب دارند، ادعای آنها برای آزادی هم اکنون جای سؤال است؛ در اتفاقاتی که مهرماه امسال افتاد، شاهد بودیم برخی از کسانی که با شعار عوام‌فریبانه «زن، زندگی، آزادی» به خیابان‌ها آمدند، به تعدادی از خانم‌های چادری هتک حرمت کردند و با آتش زدن کتاب آسمانی میلیاردها مسلمان نشان دادند که برداشت‌شان از آزادی تنها آزادی در پرخاشگری و بی‌احترامی به اعتقادات دیگران است.
سؤالی که به وجود می‌آید این است که علت این همه هجمه علیه موضوع حجاب چیست؟ آیا حجاب مانع از پیشرفت زنان می‌شود؟ آیا غیر از این است که بانوان و زنان ما زیر سایه حجاب در سال‌های پس از انقلاب اسلامی دوشادوش مردان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی حرکت کرده‌اند و می‌کنند؟ اکنون بنا به آمارهای موجود و تنها در عرصه علمی و تحصیلی، در 43 سال گذشته آمار باسوادی زنان از 35 درصد به بالای 90 درصد رسیده است یا تعداد دانش‌آموختگان خانم که در سال 1355 تنها 6 درصد بود، در آخرین آمار اعلام شده به بیش از 44 درصد رسیده است. وزیر علوم نیز روز شنبه(16 مهرماه) اعلام کرد که هم‌اکنون 60 درصد از دانشجویان کشورمان را دختران تشکیل داده‌اند.
در پاسخ به کسانی که مدعی‌اند آزادی زنان با برداشتن و کاهش حجاب محقق می‌شود، خوب است به این نکته رهبر بزرگوار انقلاب اشاره کنیم که در 22 اردیبهشت سال 1392 فرمودند: «حجاب مایه‌ تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ مادی‌گرایان، مایه اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمت‌های الهی است.»
افتخارآفرینی در عرصه جهانی در پرتو حجاب
بارها و بارها دیده‌ایم که دختران و زنان ما با پوشش اسلامی و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در میادین ورزشی ظاهر شده‌اند و برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند. رهبر انقلاب درباره برکات حضور بانوان در میادین ورزشی نیز در دیدار با جمعی از ورزشکاران در 14 مهرماه سال 1383 فرمودند: «شما ببینید الان چقدر خرج می‌کنند و زحمت می‌کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایی که خودشان را مهد آزادی هم می‌دانند، می‌بینید که چه می‌کنند برای مبارزه با حجاب. حالا همه آن تشکیلاتی که با حجاب مبارزه می‌کنند یک طرف، این خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که با حجاب اسلامی و لباس محجّب- یا با چادر یا با آن شکل زیبای ارزشی- جلوِ دوربین‌های دنیا ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همه دنیا منعکس می‌شود، این یک طرف دیگر؛ او در واقع با این کار، همه آن تبلیغات را خنثی می‌کند.»
این خط دشمنی آشناست
تلاش همه‌جانبه معاندین و استفاده گسترده آنان از فضای مجازی و ایجاد امواج اعتراضی با استفاده از هشتگ‌ها و کارزارهای مختلف با محوریت حجاب تنها به عصر حاضر و این روزها منتهی نمی‌شود. خطی که آنها دنبال می‌کنند در واقع همان خطی است که انگلیس و آمریکا به واسطه رژیم شاهنشاهی قصد اجرایی کردنش را در ایران داشتند اما ملت بصیرمان آن را باطل کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه در 19 دی‌ماه سال 1386 خاطرنشان کردند: «یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است- که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است- تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند.
این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد. زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ این‌ها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زن‌های مسلمان ما با وجود سخت‌گیری‌ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوی، در زمان خود او به نحوی، در طول دوران بقیه‌ طاغوت هم به نحوی. لذا در همان دی‌ماه 1356، روز هفدهم دی‌ماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد.»
با عنایت به اعتراضاتی که عده‌ای آشوبگر در هفته‌‎های اخیر به بهانه حجاب و آزادی‌های این‌چنینی در برخی خیابان‌ها به راه‌انداختند، به نظر می‌رسد ملت ما به اهداف شوم عناصر خارجی و دشمنان ایران و ایرانی پی برده‌اند. ملت بصیر ما می‌دانند که حجاب بهانه است و علت این آشوبگری‌ها، برکات منحصربه فردی است که تنها در سایه حجاب و عفت بانوان مسلمان حاصل می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/379341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف بین‌المللی «ناوگان آزادی» از ترکیه راهی غزه می‌شود

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

شبیه‌ترین به پرسپولیس؛ تصور خطرناکی که اصلاح شد!

نام نویسی 47 هزار و 250 متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا

عصبانیت مجری اینترنشنال از بالا بردن پرچم مقاومت در آمریکا + فیلم

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

کاهش مصرف آب در کشت برنج با اجرای طرح قطره‌ای نواری

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز

حمله مقاومت به ایلات اشغالی

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

سه کشته در تصادف جاده هفتکل - اهواز

هشدار، پیش بینی تندباد و خیزش گرد و خاک در خوزستان

از احداث حسینیه در بوستان پرواز تا افتتاح فاز اول پروژه انتقال پساب شهرک قدس

پایان عملیات روکش آسفالت بلوار شهید مدرس اهواز

گفت‌وگوی وزیرخارجه فرانسه با نخست‌وزیر فلسطین درباره آتش‌بس غزه

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

واژگونی پراید در جاده هفتکل - اهواز 3 کشته و 5 مصدوم بر جا گذاشت

هشدار تندباد و خیزش گرد‌و‌خاک در خوزستان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

فیلم/ آزادی بیان به سبک غرب!

فیلم| پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز رژیم صهیونیستی به مقر الحشد الشعبی

آزادی یک زندانی با یاری کانون خدمت رضوی

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیست‌ها

تشدید نظارت شرعی بر صید و فروش آبزیان

رضایت کادر فنی نساجی از «پولی»/ دروازه بان برزیلی در آستانه تمدید

شمس آذر سرسخت ترین حریف برابر استقلال

ضرورت برخورد مقابله‌ای برای کاهش جرائم خشن

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

تصادف در آبادان، یک کشته و 9 مجروح بر جا گذاشت

روز 197 طوفان‌الاقصی|حمله مقاومت به ایلات اشغالی

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

افزایش سودآوری صنایع با اجرای واحد بازیافت گاز دی‌اکسید کربن ایرانی