پیام خوزستان

آخرين مطالب

توسعه بندر امام خمینی یکی از راهکارهای توسعه تجارت دریایی است اقتصادي

توسعه بندر امام خمینی یکی از راهکارهای توسعه تجارت دریایی است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به پروژه‌های بهره برداری شده و یا آغاز عملیات اجرایی آنها در مجموعه بنادر خوزستان در ایام هفته دولت اظهار کرد: این پروژه‌ها دربرگیرنده بیش از سه هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: بهره برداری از 2 خط تولید روغن خوراکی در بندر امام خمینی (ره) مهمترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود که با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

دبیر کمیته ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان تصریح کرد: با تکمیل این پروژه، کارخانه روغن خوراکی در بندر امام خمینی (ره) از سه خط تولیدی برخوردار شده است.

آقایی با بیان اینکه ظرفیت تولید روغن در این مجموعه به 6 هزار تن در روز رسیده است، افزود: کارخانه روغن در بندر امام خمینی (ره) مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری روز در تولید محصول است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بیان کرد: از اعضای کارگروه‌های اقتصادی و مجموعه مدیریت اقتصادی استان دعوت می‌شود تا از فرآیند تولید محصول در این کارخانه، بازدید کنند.

لزوم توسعه مجموعه ظرفیت بنادر خوزستان

آقایی در ادامه طول سواحل خوزستان را یک هزار و 200 کیلومتر عنوان کرد و گفت: قالب بیشتر این سواحل را خوریات تشکیل می‌دهند که می‌تواند به عنوان مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات کاربردی در زمینه جذب گردشگر به ویژه در سواحل خوزستان صورت نگرفته است، ادامه داد: با انسجام و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی که در اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان صورت گرفته، امکان توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان فراهم است.

آقایی عنوان کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های فعلی با محوریت گردشگری علاوه بر توسعه بنادر، فرصت‌های شغلی پایداری را در سطح خوزستان در پی خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، مرز دریایی استان را حدود 300 کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول آبراه‌های قابل کشتیرانی در خوزستان 746 کیلومتر است.

وی ادامه داد: خوزستان از بیشترین طول اسکله‌های تجاری و صیادی کشور برخوردار است که 34 کیلومتر را شامل می‌شود.

آقایی، مجموعه ظرفیت بنادر خوزستان (به اضافه ظرفیت بنادر بخش خصوصی) را 85 میلیون تن عنوان کرد و گفت: بیشترین ظرفیت حجم عملیاتی بنادر خوزستان به بندر امام خمینی (ره) با 60 میلیون تن، بندر خرمشهر با 11 میلیون تن و بندر آبادان با یک میلیون تن اختصاص دارد.

دبیر کمیته ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان در ادامه اداره کل بنادر و دریانوردی را یک دستگاه متکی به درآمد و هزینه دانست و گفت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده امسال برای اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، 7 هزار و 980 میلیارد تومان است.

آقایی همچنین میزان اشتغالزایی ایجاد شده در بخش‌های مختلف بنادر خوزستان را 436 نفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این نیز تعداد کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان یک هزار و 300 نفر هستند.

وی بیان کرد: بندر امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از جمله بنادری است که با منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه 26 میلیون تن محصول همجوار است و در نزدیکی دومین قطب صنایع فولادی کشور قرار دارد.

آقایی یادآور شد: این بندر بیشترین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای اساسی کشور را دارد و به عنوان هاب کالای اساسی، وارد کننده 75 درصد کالاهای مورد نیاز (کالای اساسی) کشور است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه مجموعه‌های بنادر خوزستان می‌توانند بیشترین آورده و تولید ثروت را برای استان داشته باشند، گفت: انتظار می‌رود با همکاری بین بخشی از ظرفیت‌های موجود به خصوص در بندر امام خمینی (ره) به نفع مردم و در راستای بهبود شاخص‌های اقتصادی استفاده شود.

دفاع از سهم ایران در تجارت دریایی

وی همچنین دفاع از سهم تجارت دریایی ایران را راهبردی برای بهبود تجارت خارجی ایران عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم تجارت دریایی منطقه را مورد بررسی قرار دهیم باید بپذیریم که وضعیت ما در شرایط شکننده‌ای قرار دارد.

آقایی تصریح کرد: فعالیت بندر «ام القصر» در کشور عراق که زمان زیادی از احداث آن نمی‌گذرد در سال گذشته به اندازه تمام بنادر کانتینری ایران، تخلیه و بارگیری داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تاکید بر اینکه در این شرایط باید به سمت توسعه بندر امام خمینی (ره) پیش برویم، گفت: اگر بخواهیم در تجارت دریایی فعالیت موفق تری داشته باشیم باید به توسعه بندر امام خمینی (ره) کمک کرد تا به بزرگترین بندر شمال خلیج فارس تبدیل شود.

وی تصریح کرد: به مرور زمان، سایز کشتی‌های تجاری تغییر می‌کنند و به همین دلیل بنادر کوچک از گردونه رقابت خارج می‌شوند که نمونه آن بندر خرمشهر است.

آقایی یادآور شد: در گذشته بندر خرمشهر یکی از بنادر کانتینری خوب کشور بود اما هم‌اکنون فعالیت این بندر نسبت به قبل کاهش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: از نماینده عالی دولت در خوزستان درخواست می‌شود تا موضوع توسعه بندر امام خمینی (ره) را یکی از راهکارهای بهبود تجارت دریایی و اقتصادی کشور مورد توجه قرار دهد.

وی، توجه به الزامات محیط زیستی این پروژه را در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود تا در جریان عملیات اجرایی توسعه بندر امام خمینی (ره) این الزامات به طور کامل رعایت شوند.

آقایی، چشم‌انداز توسعه بندر امام خمینی (ره) را 20 ساله عنوان کرد و گفت: تکمیل این پروژه باعث می‌شود تا سهم ایران در تجارت دریایی افزایش چشمگیری پیدا کند.

دبیر کمیته ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان بیان کرد: با دستور استاندار خوزستان، توسعه بندر امام خمینی (ره) برای بررسی و تصمیم‌گیری در نشست بعدی این کمیته مطرح خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به عملکرد 6 ماهه نخست امسال بندر امام خمینی (ره) در بخش تخلیه و بارگیری کالا اشاره کرد و گفت: امسال 813 شناور در این بندر، تخلیه و بارگیری شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در 6 ماهه اول سال گذشته 27 میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده که در مدت مشابه امسال نیز این میزان عملکرد با رشد یک درصدی به 27 میلیون و 900 هزار تن رسیده است.

آقایی تصریح کرد: قطعاً تا پایان سال جاری عملکرد این بندر به میزان قابل توجهی رشد خواهد داشت و به رکوردشکنی‌های ادوار گذشته منجر می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/379056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد