پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرداران بی سر و سرداران بی دست اجتماعی

سرداران بی سر و سرداران بی دست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/گلستان دین مبین "اسلام" از همان آغازین روزهای رسالت پیامبر عظیم الشأن حضرت محمد مصطفی(ص) رنگ و بوی متفاوتی داشت و برخوردهای قهرآمیز والیان و حاکمان مستبد زمان، مسیر هدایت بشر و ترویج یکتاپرستی را دشوارتر کرده بود، تا حدی که شکنجه اصحاب خاتم الانبیاء (ص) بروی ریگ های داغ بیابان تا بریدن سر مؤمنان در صدر اسلام، خبر از راه پرفراز و نشیب مبلغان دین می داد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
پس از پذیرفتن دین مبین اسلام توسط حضرت خدیجه (همسر حضرت محمد مصطفی(ص)) و امام علی(ع) و سپری شدن حدود 14 قرن از هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و آغاز هجری قمری، دشواری تبلیغ دین اسلام و معرفی کتاب آسمانی «قرآن کریم» همچنان باقی است ولی با همه این سختی ها، آمار مسلمانان جهان به حدود دو میلیارد نفر رسیده که علاوه بر قاره آسیا در سایر قاره های جهان پراکنده شده اند.
ترویج دین مبین اسلام بدون اهدای خون و رسیدن به درجه رفیع «شهادت» ممکن نبود و از زمان ایثار و از جان گذشتگی «یاسر و سمیه» پدر و مادر «عمّار»، یار فداکار و با وفای رسول خدا (ص) و امام علی(ع) آغاز شد و این فرهنگ همچنان ادامه دارد.
بر اساس روز شمار هجری قمری، از سالگرد شهادت امام علی (ع) 1404 سال، امام حسن (ع) 1394 سال و امام حسین (ع) و واقعه عاشورا 1383 سال می گذرد.
با نگاهی اجمالی به شیوه شهادت ائمه اطهار (ع) و بررسی برگه های زرین تاریخ اسلام می توان به این نتیجه رسید "شهادت" یکی از مهمترین شاخصه های ترویج دین مبین اسلام است که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) از همان نخستین لحظه شهادت امام علی (ع) آغاز و تاکنون تداوم دارد.
در میان ائمه (ع) و شخصیت های شاخص دوران نخستین اسلام، شهادت امام حسین (ع) «با جدا شدن سر مبارک ایشان» و شهادت حضرت اباالفضل (ع) «بیرق دار دین مبین اسلام با جدا شدن دستان» شکلی متمایز به خود گرفت که این واقعه حزن انگیز به عنوان شاخص درس آزادگی، استقامت، ایستادگی و ایثار در راه دین اسلام تحت عنوان «مکتب امام حسین (ع)» همچنان مطرح است.
در «ایران» که به کشور امام رضا (ع) شناخته می شود، این مکتب پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با اهدای خون های بسیاری از هموطنان مؤمن در زیر سایه توجه خداوند متعال و پشت پرچم بیرقداران عصر حاضر «امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری» استوار است و رزمندگان اسلام از همه فرق و مذاهب در راستای دفاع از دین خدا سرها و دستان بسیاری اهدا کرده اند که سرداران بی سر "شهید حاج عبدالله اسکندری" و "شهید محسن حججی" و سرداران بی دست "شهید حاج قاسم سلیمانی" نام آورترین آنها هستند.

پیام خوزستان

سر رزمندگان را با موزائیک می بریدند
"محمدصادق روشنی" جانباز شیمیایی و یادگار دوران دفاع مقدس لشکر ثارالله، با بیان اینکه ما در کنار حاج قاسم سلیمانی، محمدحسین یوسف الهی، مهدی پرنده غیبی، محسن شجره و امیررضا صالحی که همگی به خیل شهدا پیوسته اند، زندگی کرده ایم، خاطر نشان کرد: همه بچه های جبهه برای بقای دین مبین اسلام، برافراشته ماندن پرچم اهل بیت (ع) و برقراری امنیت کشور با جان و دل دفاع می کردند.
وی با اشاره به برخی واقعیت های هشت سال دفاع مقدس، از وقایع "کردستان" و شرایط خاص و منحصر بفرد آن استان به خاطر از دست دادن "پاوه" سخن گفت و افزود: فراموش نمی کنم که کومله ها یکی از بچه های شمال را به اسارت درآوردند و در اسارت زجر دادند و برای اینکه بفهمانند جایگاهی در استان کردستان نداریم سرش را به شکل فجیعی با موزائیک بریدند.
این جانباز جنگ تحمیلی به نمونه دیگری از جنایت دموکرات های کومله در آن دوران بر علیه رزمندگان اسلام اشاره کرد و با بیان اینکه آنها با سرنیزه چشمان، دماغ و گوش های اسرا را در می آوردند و سپس آنها را به شهادت می رساندند و پیکر پاک آنها را داخل دیگ آب گرم در معابر عمومی می گذاشتند، تصریح کرد: اینها نمونه هایی از جنایت های دشمنان اسلام و دموکرات های کومله بود که خوف و ترس را در میان رزمندگان ایجاد کنند ولی به خاطر این که ما برای دفاع از دین خدا و رسیدن به درجه رفیع "شهادت" رفته بودیم، کوچکترین ترسی در وجودمان نبود.
روشنی با تأکید بر اینکه همه جنگ در دفاع از مرز و ممانعت از تکه تکه شدن کشور عزیزمان خلاصه نمی شد و رزمندگان ضمن داشتن باور دینی بسیار قوی، کلیه اقوام کرد، ترک، بلوچ، گیلک، عرب و سایر اقوام را خانواده خود می دانستند و اگر جانشان را در این راه گذاشتند فقط ادای دین بود، تصریح کرد: در این مسیر هیچ وابستگی به هیچ گروهی نیست و اگر امام حسین (ع) خون خود را برای دین خدا داد، پس ما هم ادای وظیفه کرده ایم و هیچ منتی به هیچ کس نداریم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: متانتی که حاج قاسم داشت تلمذ از مکتب و ادب امام حسین (ع) بود. حاج قاسم می گفت: «بچه هایی که رفته اند شناسایی، کی برمی گردند؟» می خوابید و صبح می گفت که بچه های شناسایی چه وضعیتی دارند. او با که ارتباط می گرفت؟! بی سیم نبود. ارتباط دلی او با چهارده معصوم بود. می گفت: «فردا فلان اتفاق می افتد»، آنچه می گفت اتفاق می افتاد و کتاب آن هم تحت عنوان «نخل سوخته» با تبیین خاطرات «شهید محمدحسین یوسف الهی» نوشته شد.
محمدصادق روشنی با تأکید بر اینکه حاج قاسم لقب «عارف لشکر» را به «شهید محمدحسین یوسف الهی» داد، به جمله ای از حاج قاسم اشاره کرد که می گفت: «اگر از من بپرسند لشکر ثارالله چند حسین دارد، می گویم یک حسین».
وی در خصوص شهادت رزمندگان اسلام و تشابه شکل شهادت برخی از آنها به شهادت امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) در جدا شدن سر و دست ها، توضیح داد: اگر چیزی را خداوند متعال نخواهد اتفاق نمی افتد و باید یقین داشته باشیم خداوند سبحان می خواهد که این حوادث اتفاق می افتد.
وی در پایان اضافه کرد: «عالِم بشر» به شهادت امام حسین (ع) پیش از شهادت این امام بزرگوار اشاره می کند و وی را سرمایه ای معنوی برای دوام دین خدا قرار می دهد. قطعاً سنت خدا به روی زمین اجرا و این انقلاب به دست صاحب اصلی سپرده خواهد شد.
انتهای پیام

پیام خوزستان

منبع: ایسنا
اخبار استان خوزستان
اخبار سرداران
کلیدواژه: استانی اجتماعی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار بی سر شهید حججی پیکر شهید حججی دین مبین اسلام شهادت امام سرداران بی امام حسین امام علی حاج قاسم دین خدا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36089937 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/378199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک کشته و 9 مصدوم در انحراف از جاده خودرو در جاده آبادان به قفاص

واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز

وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم اسرائیل

امام جمعه آبادان: از فردا به کم حجابان به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

دادستان بندرامام: حادثه اسکله پتروشیمی رازی در دست بررسی است

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود

آتش‌سوزی یک قایق مسافربری در آب‌های شهرستان دزپارت

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

اوج استرس در آزادی؛ هوادار استقلال دچار حمله قلبی شد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو آزادی سنگین بود

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

حمله موشکی مقاومت به غلاف غزه در 196 مین روز جنگ

ویسی: با ناسزا گفتن چیزی عوض نمی‎‌شود/ نیاز به یک برد داریم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

ویسی: اوضاع فولاد خراب‌تر شده است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

5 مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز

ببینید | خوشحالی جواد نکونام بعد از گل دوم استقلال بر روی سکوهای آزادی

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

5 مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

دیدار نکونام با هوادار ویژه استقلال در استادیوم آزادی

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

برتری استقلال مقابل شمس آذر در نیمه اول

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

افزایش مزارع پرورش میگو در خوزستان

پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد

استقلال 2 - شمس آذر 0

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

گزارش زنده: استقلال 0 - 0 شمس‌آذر

حضور هواداران شمس آذر در ورزشگاه آزادی در جریان بازی با استقلال / فیلم

ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است

منطقه زیبای پامنار خوزستان (فیلم)

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان