پیام خوزستان

آخرين مطالب

دفاع مقدس، امروز زنده‌تر از دیروز اجتماعی

دفاع مقدس، امروز زنده‌تر از دیروز
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دفاع به عنوان فرهنگی فراگیر در همه عرصه‌ها و در تمام زمان‌ها و مکان‌ها اگر برای احیای فرامین خداوند و تحقق وعده‌های پروردگار تداوم و استمرار بیابد، مقدس و واجد تکریم و تجلیل و الگوگیری است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ دفاع در مقابل هجوم ارتش بعث عراق، که از سوی بیش از 83کشور جهان با محوریت دو بلوک قدرت شرق و غرب به سردمداری آمریکا و شوروی حمایت مالی، لجستیکی، نظامی، سیاسی و اعزام نیروهای رزمی پشتیبانی می‌شد، بدلایل فراوان دینی و ملی، مبارک بود و در پرتو ادامه مقاومت به مدت 8سال، عنوان «مقدس» را به خوبی بر تارک خود قرار داد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وقتی مقاومت بصورت فرهنگ عمومی وارد زوایای زندگی جامعه‌ای شود، تحمیل وابستگی،ذبونی و تسلیم به آن ملت کاری بس دشوار و در بسیاری از موارد از جمله به ملت ایران محال و ناممکن می‌شود.
آنچه که کلید سرافرازی و افتخارآفرینی ملت ایران است، تعمیم و تعمیق فرهنگ مقاومت در زوایای زندگی روزانه شأن بر محور دین و رهبری «ولی فقیه» است که این تبعیت، ریشه در اعماق باور و اعتقاد و ایمان مردم دارد.
اگر نخبگان و فرهیختگان این ملت شریف توانستند ره صد ساله را یک شبه طی کنند، بواسطه الگوهایی همچون شهدای عارفی است که آنها مراحل صدساله عرفان و وصال را یک شبه پیمودند و به اعلا درجه نایل آمدند.
قرآن رهایی از خساراتی که دامن‌گیر همه انسان‌هاست را در سوره عصر مقید فرموده به تواصی به حق و مهمتر از آن، تواصی به صبر و مقاومت.
مقاومت در برابر همه مشکلاتی را که چه بصورت طبیعی و محدودیت‌ها پیش می‌آید و یا از سوی دشمنان و معاندان و ضدانقلابی ها تحمیل می‌شود. ممکن است بخشی از این مشکلات و معضلات، ناشی از سوءمدیریت باشد، که فرد مومن با کیاست و درایت، در مقابل معضلات با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت، از بروز ضایعه و آسیب‌ها جلوگیری بعمل می آورد.
نتیجه اعراض از مقاومت، فرصت سوزی و میدان دادن به دشمنان و خالی کردن دل دوستان است، که نمونه آن را در جریان فتنه‌های سال‌های اخیر بویژه در آشوب‌های این روزهای کشور شاهدیم. طبیعی است که وظیفه مهم بزرگترها به خصوص نخبگان، والدین، تحلیلگران و عناصر فرهیخته بویژه رسانه ملی، انتقال تجربه‌های تلخ و شیرین عدم بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت برای نوجوانان و جوانان است. وقتی نسل پرانرژی جوان در مواجهه با کاستی‌ها و دنیایی از شایعات و مطالب دروغ در فضای مجازی، پادزهری از آگاهی و بصیرت را در اختیار نداشته باشد، نتیجه می‌شود فریب خوردن و گرفتار آمدن نوجوانان و جوانان از سوی جریان مزدور و وابسته به بیگانگان.
نمونه بقاء مقاومت در اثر مداومت یک کشور و برخورداری آن ملت از میوه‌های شیرین مقاومت را در بسیاری از عرصه‌های زندگی ملت ایران طی چهل و چهار سال اخیر بویژه از سال 1367 (پایان ظاهری جنگ)، می‌توان بوضوح مشاهده کرد. وقتی سیم خاردار به ایران نمی فروختند تا چه رسد به فروش سلاح و ادوات دفاعی، حال این ملت در پناه فرهنگ مقاومت به جایی رسیده که در اغلب زمینه‌ها جزء چهار کشور برتر جهان است، حال بماند که در برخی از عرصه‌ها رتبه اول جهان را دارد.
از فواید حیاتی توجه جدی و عملی به تجربه‌های مقاومت، رهایی از ابتلاء به نکبت بی بصیرتی و افتادن در دام های پیچیده دشمنان و شیاطینی است که با لطایف الحیل سعی بر اغواء و خدعه دارند آنچنانکه سرکرده گروهک کومله در ارتباط با آشوب اخیر به بهانه فوت مهسا امینی گفت: ما ماههاست خود را آماده کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق تحریک مردم به شورش، به نظام اسلامی ضربه بزنیم.
اعزام نیروهای آموزش دیده از خارج کشور به داخل و انتقال گسترده سلاح‌های گرم و سرد، بکارگیری گسترده فضای مجازی جهت تحریک مردم بویژه نوجوانان و جوانان با تولید انواع شایعات و دروغ‌ها و آموزش ساخت بمب و مواد آتش زا و...، گواه بر صدق ادعای سرکرده گروهک کومله است که هماهنگی شأن با داعش و گروهک‌های مسلح دیگر، نشانه وجود فرماندهی واحد در اجرای سناریوی به آشوب کشیدن ایران اسلامی است.
یکی از اهداف همراهی برخی از گروه‌های سیاسی داخلی به‌خصوص اصلاح‌طلبان، روحانیون منتسب به اصلاحات و سلبرتیها، تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه اربعین، سفر موفق آیت الله رییسی به سازمان ملل، بویژه هفته دفاع مقدس بود که به نظرشان با تخریب گسترده و کشتن بیش از 41 نفر، موفق بودند. آنها معتقدند فرصت سوزی تبیین علل موفقیت یک ملت مقاوم در مقابل دنیایی از کفر و نفاق در سالهای دفاع مقدس، بیشترین خسارتی است که به نوجوانان و جوانان کنونی این مملکت وارد آورده‌اند.
در هفته دفاع مقدس، بجای گفتگو و تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس از سوی کارشناسان و فرماندهان حاضر در میادین رزم، بویژه رزمندگانی که امروزه در کسوت دانشمند مشغول خدمت به خودکفایی در عرصه‌های علمی و صنعتی و...، کشور هستند، باید در آشوبها و خنثی کردن فتنه‌ها، انرژی‌شان صرف شود و نوجوانان و جوانان بجای آشنایی با دستاوردهای مقاومت با منشاء دفاع مقدس، در زمین دشمن به بازی بپردازند. البته این روزها نیز با فضاحت ضدانقلاب خواهد گذشت آنچنانکه واقعیت‌های موجود، این روی خود را بخوبی نشان داد و موجب آبروریزی بیش از پیش ضدانقلاب شد.
معنویت برآمده از خون پاک شهداء، قوی‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی و بهانه توجه خداوند و یاری حضرت ولی‌عصر(عج) به ملت ایران است که در فتنه اخیر، عاقبت سیاهی برای ذغال باقی خواهد ماند.
محمداسماعیل امام‌زاده؛ کارشناس مسائل فرهنگی
انتهای پیام/

پیام خوزستان

منبع: دانا
اخبار استان خوزستان
اخبار مقاومت
کلیدواژه: نوجوانان و جوانان فرهنگ مقاومت دفاع مقدس ملت ایران عرصه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36084676 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/378127/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی لاریجانی پیام داد

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم

شناسایی 16 متهم فراری در خرمشهر

5 تفاوت اساسی در کاشی و سرامیک - کاویان سرام

نوعدوستی کارمند یزدی برای آزادی زندانیان

کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

توقیف 33 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه؛ 2 نفر دستگیر شدند

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

تو که با عاشقان درد آشنایی

روسیه: توافقنامه‌های امنیتی با ایران و 3 کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد موفقیت‌آمیز بود؛ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد

واکنش سردار فدوی درخصوص احتمال ورود سپاه به صنعت خودروسازی: هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کنیم

ایران دفعه بعد، 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟

اوقات شرعی ششم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است

دستگیری ماشین قاچاق سوخت در کرخه خوزستان

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان

مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

توسعه روشی برای بهبود مصرف انرژی در دستگاه‌های مخابراتی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

آغاز اردو از هجدهم

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

کاخ سفید: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده‌اند؟

کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

«اسماعیل» دوست نداره من کار کنم

شش سریال پربیننده صداوسیما که درس عبرت مردم شدند

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟